Jump to content
mr.funky

Zbyt długi render Vrayem :( need help...

Recommended Posts

Witam, mam mały problem z vrayem. Zbyt długo mi renderuje sceny na których są obiekty z odbiciami. Ustawienia rendera mam takie jak w videotutorialu evermotion - mysle ze raczej cos skopałem z materiałami. Ściągnąłem sobie ( tez z evermotion ) zestawy materiałów do vraya - był tam "basic aluminium" który sobie wybrałem i w reflect podłożyłem moje textury ( tak żeby "przejeły" ten połysk alumnium ). Pewnie coś z tym jest nie tak...Dodam tylko że mam włączone hdri a czas renderingu sceny z kilkoma obiektami z nałożonymi materiałami wynosi około 3,5 godziny...:( Pomocy......!

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem racje - to materiały mam do kitu. Właśnie zrobiłem test. Najpierw nałożyłem na fragment modelu zwykłą texturke z tego "packu" evermotion. Renderowało się prawie 2 minuty. Potem nie zmieniając ustawień rendera nałożyłem na ten obiekt texture gdzie w REFLECT podłożona była moja texturka z photoshopa i mineło już 5 minut a nawet nie jest w połowie! Zaten co mam zrobić żeby szybko sie renderowało i wyglądało dobrze? Dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

zbyt duzy sampling dla glossy reflections w ustawieniach materiału?

Share this post


Link to post
Share on other sites
...mineło już 5 minut a nawet nie jest w połowie! Zaten co mam zrobić żeby szybko sie renderowało i wyglądało dobrze?

 

nie uzywaj materiałów z reflect i refract a juz w żadnym przypadku nie dodawaj glossy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli masz wersje vraya powyzej 1.45.20 to standardem w tej nowej wersji jest wartosć 8 dla subdv.

 

w twoich materialach subdv ma wartosc 50 a to byla wartosc ze standardu w vrayu 1.09.xx

 

takze ustaw subdv. dla gloossy na 8 i powinno byc wpozadku ... tak samo inne warosci dot. samplowania sa troche inne w nowej wersji vraya ...

 

obstawiam ze tak by sie rozwiązal problem gdybys mial vraya 1.4x.xx

Share this post


Link to post
Share on other sites

glossines 0.3 subdivs 50 ? przy takich wartosciach to powinien warning w vray logu wyskakiwac :) ze mozliwe spalenie procesora :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co ja tu widze to lepiej latwiej szybciej dodaj blura do tego jpg a nie uzywac bedziesz glossy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dobra.. przestawilem subdivis na 8 a glossiness na 1 ( wiecej nie moge ) i wyrenderowalem. Nawet szybko poszlo ale teraz to wyglada jak czysty polerowany chrom bez sladu mojej textury :(

 

p.s - w zalozeniu miala byc ladnie widoczna moja texturka z lekkim polyskiem aluminium a nie odwrotnie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

uzywasz tekstur do chromu? gdzie? w diffuse? :D:P

jeżeli tak nisko chcesz schodzić z glossy to włącz "use interpolation".

Share this post


Link to post
Share on other sites

tzn. to nie jest chrom a aluminium ktore chce przerobic tak zeby byla na nim nalozona textura ale zachowywala mniej wiecej wlasciwosci metalu ( lekki polysk ). Wsadzam texture do reflect no ale wtedy zaczyna sie dlugir renderowanie.... Moze jakos inaczej to zrobic zeby bylo ladnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie znam sie na vrayu zabardzo dlatego tak kombinuje z tymi materialami. Teraz zmienilem sub. na 25 ( u mnie standardowo jest 50 ), reflect i refract zmniejszylem ze 100 do 50 a w diffuse wsadzilem moja texture i nawet renderuje sie szybciej...Minelo 8 min i przeszla jakas polowa rendera ( normalnie lecial mi teraz pierwszy prepass.) - zaraz sie okaze czy tak to moze wygladac.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zmniejsz subdiv do 8-11, glossiness w refraction nie ruszaj - aluminium jest raczej malo przezroczyste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..po 20 minutach mam prawie 3/4 ale material wyglada troche jak kasza.. moze to przez to zmniejszone subdivis? Mysle ze to potrwa jeszcze conajmniej 10 minut.. ( scenka nie jest wcale skomplikowana jezeli chodzi o materialy ) czy to ciagle nie jest za dlugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnię także glossiniess tak długo idą kasza to jest przez subdivsy ale do ostatecznego renderupodkręć na 32 i będzie cacy, narazie to rób nawet w 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmienilem subdivis na 8, w diffuse mam moja texturke, w reflect szary kolor i teraz to naprawde wyglada jak jakas kasza.. Material nie jest gladki... jakby zlozony z malych kropeczek i renderuje tak samo szybko jak gdy mialem subdivis na 50 ( okolo 30 minut klatka ) wiec teraz to juz naprawde nie wiem o co chodzi :( Najlepiej wychodzi ( wizualnie ) gdy moja texturke wrzuce w reflect zamiast w diffuse ale wtedy naprawde render sie ciagnie... jakies 3,5h ta sama scenke.

 

p.s - wrzucam scenke ( ta 3,5 godzinna ) w ktorej:

 

1) moja textura jest w reflect

2) subdivis ma wartosc 50, a glossiness 0,3

3) diffuse ma zwykly czarny kolor

 

Co zrobic zeby wygladalo podobnie ( albo lepiej :) i nie ślimaczyło sie tak dłuuuuuuuugooo... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. nie wiem - leca mi 3 prepassy ( medium ).. Wydaje mi sie ze to nie wina GI - kiedys zrobilem test i najpierw wyrenderowalem obiekt z materialem bez niczego w reflect a potem dalem to samo ale pod reflect wsadzilem texturke i szlo duzo dluzej..

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze i faktycznie to cos w ustawieniach rendera jest nie tak? Mozecie mi napisac na co zwrocic uwage co mogloby powodowac taki dlugi render? Dzieki wielkie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wez ty wloz tego JPga do enviroment no chyba ze zalezy by byla gdzie jest ale mi sie nie wydaje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bzyku zaraz sproboje zrobic tak jak mowisz a narazie to co "przetestowalem" do tej pory:

 

1) wyrenderowalem 2 silniki mojego modelu podracera. Vraymaterial jest nalozony na wszystkie zolte czesci ( z wyjatkiem tych "szprych" z przodu ), na ta czesc z niebieskimi paskami i na koncowke silnika ( pokrywa + stozek z tylu ). Renderowalo sie to dokladnie 1 GODZINE.. a zmienilem jedynie subdivis na 32 ( z 50 ). Ciagle cos kurcze jest nie tak......

 

Zalaczam screeny z material editora, rendera oraz ten felerny 1 godzinny render ( poobcinalem nieco ) - moze to pomoze wykryc blad. Dzieki

 

p.s - zaznaczam ze tak bardzo interesuje mnie szybki i efektowny render gdyz pracuje nad animacja wiec dlugie godzinne renderowania pojedynczej klatki nie wchodzi w gre :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy