Skocz do zawartości

Zbyt długi render Vrayem :( need help...


mr.funky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam mały problem z vrayem. Zbyt długo mi renderuje sceny na których są obiekty z odbiciami. Ustawienia rendera mam takie jak w videotutorialu evermotion - mysle ze raczej cos skopałem z materiałami. Ściągnąłem sobie ( tez z evermotion ) zestawy materiałów do vraya - był tam "basic aluminium" który sobie wybrałem i w reflect podłożyłem moje textury ( tak żeby "przejeły" ten połysk alumnium ). Pewnie coś z tym jest nie tak...Dodam tylko że mam włączone hdri a czas renderingu sceny z kilkoma obiektami z nałożonymi materiałami wynosi około 3,5 godziny...:( Pomocy......!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

miałem racje - to materiały mam do kitu. Właśnie zrobiłem test. Najpierw nałożyłem na fragment modelu zwykłą texturke z tego "packu" evermotion. Renderowało się prawie 2 minuty. Potem nie zmieniając ustawień rendera nałożyłem na ten obiekt texture gdzie w REFLECT podłożona była moja texturka z photoshopa i mineło już 5 minut a nawet nie jest w połowie! Zaten co mam zrobić żeby szybko sie renderowało i wyglądało dobrze? Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz wersje vraya powyzej 1.45.20 to standardem w tej nowej wersji jest wartosć 8 dla subdv.

 

w twoich materialach subdv ma wartosc 50 a to byla wartosc ze standardu w vrayu 1.09.xx

 

takze ustaw subdv. dla gloossy na 8 i powinno byc wpozadku ... tak samo inne warosci dot. samplowania sa troche inne w nowej wersji vraya ...

 

obstawiam ze tak by sie rozwiązal problem gdybys mial vraya 1.4x.xx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra.. przestawilem subdivis na 8 a glossiness na 1 ( wiecej nie moge ) i wyrenderowalem. Nawet szybko poszlo ale teraz to wyglada jak czysty polerowany chrom bez sladu mojej textury :(

 

p.s - w zalozeniu miala byc ladnie widoczna moja texturka z lekkim polyskiem aluminium a nie odwrotnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. to nie jest chrom a aluminium ktore chce przerobic tak zeby byla na nim nalozona textura ale zachowywala mniej wiecej wlasciwosci metalu ( lekki polysk ). Wsadzam texture do reflect no ale wtedy zaczyna sie dlugir renderowanie.... Moze jakos inaczej to zrobic zeby bylo ladnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam sie na vrayu zabardzo dlatego tak kombinuje z tymi materialami. Teraz zmienilem sub. na 25 ( u mnie standardowo jest 50 ), reflect i refract zmniejszylem ze 100 do 50 a w diffuse wsadzilem moja texture i nawet renderuje sie szybciej...Minelo 8 min i przeszla jakas polowa rendera ( normalnie lecial mi teraz pierwszy prepass.) - zaraz sie okaze czy tak to moze wygladac.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..po 20 minutach mam prawie 3/4 ale material wyglada troche jak kasza.. moze to przez to zmniejszone subdivis? Mysle ze to potrwa jeszcze conajmniej 10 minut.. ( scenka nie jest wcale skomplikowana jezeli chodzi o materialy ) czy to ciagle nie jest za dlugo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem subdivis na 8, w diffuse mam moja texturke, w reflect szary kolor i teraz to naprawde wyglada jak jakas kasza.. Material nie jest gladki... jakby zlozony z malych kropeczek i renderuje tak samo szybko jak gdy mialem subdivis na 50 ( okolo 30 minut klatka ) wiec teraz to juz naprawde nie wiem o co chodzi :( Najlepiej wychodzi ( wizualnie ) gdy moja texturke wrzuce w reflect zamiast w diffuse ale wtedy naprawde render sie ciagnie... jakies 3,5h ta sama scenke.

 

p.s - wrzucam scenke ( ta 3,5 godzinna ) w ktorej:

 

1) moja textura jest w reflect

2) subdivis ma wartosc 50, a glossiness 0,3

3) diffuse ma zwykly czarny kolor

 

Co zrobic zeby wygladalo podobnie ( albo lepiej :) i nie ślimaczyło sie tak dłuuuuuuuugooo... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. nie wiem - leca mi 3 prepassy ( medium ).. Wydaje mi sie ze to nie wina GI - kiedys zrobilem test i najpierw wyrenderowalem obiekt z materialem bez niczego w reflect a potem dalem to samo ale pod reflect wsadzilem texturke i szlo duzo dluzej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzyku zaraz sproboje zrobic tak jak mowisz a narazie to co "przetestowalem" do tej pory:

 

1) wyrenderowalem 2 silniki mojego modelu podracera. Vraymaterial jest nalozony na wszystkie zolte czesci ( z wyjatkiem tych "szprych" z przodu ), na ta czesc z niebieskimi paskami i na koncowke silnika ( pokrywa + stozek z tylu ). Renderowalo sie to dokladnie 1 GODZINE.. a zmienilem jedynie subdivis na 32 ( z 50 ). Ciagle cos kurcze jest nie tak......

 

Zalaczam screeny z material editora, rendera oraz ten felerny 1 godzinny render ( poobcinalem nieco ) - moze to pomoze wykryc blad. Dzieki

 

p.s - zaznaczam ze tak bardzo interesuje mnie szybki i efektowny render gdyz pracuje nad animacja wiec dlugie godzinne renderowania pojedynczej klatki nie wchodzi w gre :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalamac sie mozna :( Podstawilem w diffuse moja texture zamiast w reflect ( nie zmieniajac przy tym wartosci - nie liczac subdivis. - dalem na 40 ) i scenka jeszcze mniej skomplikowana od poprzedniej renderowala sie 1,5 GODZINYYYY! To jakies chore jest... nierozumiem...

 

ps. efekt byl nawet gorszy od tego z reflect ( ale nieduzo )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG, czy ty wiesz chociaż co to jest za tekstura? Mało którą mape można włożyć i w diffuse i w reflect - zdecyduj sie: ona ma odpowiadac za kolory, czy za poziom odbić?

Podbij glossy do 0.5-0.6. Poniżej tych wartości i tak już prawie nie widać roznicy. Zmniejsz subdiv do 15. W ustawieniach irradiance map zmniejsz hsph. subdivs do 20. Jeśli masz zamiar robić animacje w ogóle zrezygnuj z indirect illumination.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i w second bounce daj none. tak wogule to dla aluminium to bym dal glossines gdzies 0.9 albo nawet wieksze. zalezy jakie te odbicia chcesz uzyskac. a subdvs w animacji to 8 max :) nie musi byc idealnie antialising troche rozmyje.

 

zreszta jak to ma byc z poruszajacymi sie obiektami to wogule ciezko bedzie cza dla kazdej klatki mape irradience przeliczyc wiec moze kozioo ma racje ze z tym GI sobie odpuscic trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o vraya i materialy do niego to jestem kompletnym lamerem.. dlatego to wszystko jest takie troche na chybil trafil. Jutro z rana sproboje zrobic tak jak pisaliscie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzieki wszystkim

 

p.s jezeli chodzi o to GI to myslalem zeby w finalnej wersji zrobic netrender na lanie. Mam w domu mala siec.. ( 2 komputery tylko ) no ale zawsze to cos..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - pozmienialem wszystkie wartosci na takie jak napisaliscie i wyrenderowalem czesc modelu. Vraymat. nalozylem na ten powiedzmy "stozek" i plytki dookola silnika. Czas renderingu wyniosl juz tylko 9,5 minuty :) Jak myslicie zmieniac cos jeszcze czy tak juz wystarczy? Dzieki

 

p.s -skad wziely sie te "plamy" na podlodze ( plane ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności