Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, mam mały problem z vrayem. Zbyt długo mi renderuje sceny na których są obiekty z odbiciami. Ustawienia rendera mam takie jak w videotutorialu evermotion - mysle ze raczej cos skopałem z materiałami. Ściągnąłem sobie ( tez z evermotion ) zestawy materiałów do vraya - był tam "basic aluminium" który sobie wybrałem i w reflect podłożyłem moje textury ( tak żeby "przejeły" ten połysk alumnium ). Pewnie coś z tym jest nie tak...Dodam tylko że mam włączone hdri a czas renderingu sceny z kilkoma obiektami z nałożonymi materiałami wynosi około 3,5 godziny...:( Pomocy......!

  • Odpowiedzi 33
  • Wyświetleń 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

miałem racje - to materiały mam do kitu. Właśnie zrobiłem test. Najpierw nałożyłem na fragment modelu zwykłą texturke z tego "packu" evermotion. Renderowało się prawie 2 minuty. Potem nie zmieniając ustawień rendera nałożyłem na ten obiekt texture gdzie w REFLECT podłożona była moja texturka z photoshopa i mineło już 5 minut a nawet nie jest w połowie! Zaten co mam zrobić żeby szybko sie renderowało i wyglądało dobrze? Dzieki

Napisano
...mineło już 5 minut a nawet nie jest w połowie! Zaten co mam zrobić żeby szybko sie renderowało i wyglądało dobrze?

 

nie uzywaj materiałów z reflect i refract a juz w żadnym przypadku nie dodawaj glossy :D

Napisano

jesli masz wersje vraya powyzej 1.45.20 to standardem w tej nowej wersji jest wartosć 8 dla subdv.

 

w twoich materialach subdv ma wartosc 50 a to byla wartosc ze standardu w vrayu 1.09.xx

 

takze ustaw subdv. dla gloossy na 8 i powinno byc wpozadku ... tak samo inne warosci dot. samplowania sa troche inne w nowej wersji vraya ...

 

obstawiam ze tak by sie rozwiązal problem gdybys mial vraya 1.4x.xx

Napisano

z tego co ja tu widze to lepiej latwiej szybciej dodaj blura do tego jpg a nie uzywac bedziesz glossy :)

Napisano
  • Autor

no dobra.. przestawilem subdivis na 8 a glossiness na 1 ( wiecej nie moge ) i wyrenderowalem. Nawet szybko poszlo ale teraz to wyglada jak czysty polerowany chrom bez sladu mojej textury :(

 

p.s - w zalozeniu miala byc ladnie widoczna moja texturka z lekkim polyskiem aluminium a nie odwrotnie..

Napisano

uzywasz tekstur do chromu? gdzie? w diffuse? :D:P

jeżeli tak nisko chcesz schodzić z glossy to włącz "use interpolation".

Napisano
  • Autor

tzn. to nie jest chrom a aluminium ktore chce przerobic tak zeby byla na nim nalozona textura ale zachowywala mniej wiecej wlasciwosci metalu ( lekki polysk ). Wsadzam texture do reflect no ale wtedy zaczyna sie dlugir renderowanie.... Moze jakos inaczej to zrobic zeby bylo ladnie?

Napisano
  • Autor

nie znam sie na vrayu zabardzo dlatego tak kombinuje z tymi materialami. Teraz zmienilem sub. na 25 ( u mnie standardowo jest 50 ), reflect i refract zmniejszylem ze 100 do 50 a w diffuse wsadzilem moja texture i nawet renderuje sie szybciej...Minelo 8 min i przeszla jakas polowa rendera ( normalnie lecial mi teraz pierwszy prepass.) - zaraz sie okaze czy tak to moze wygladac.. :)

Napisano

zmniejsz subdiv do 8-11, glossiness w refraction nie ruszaj - aluminium jest raczej malo przezroczyste.

Napisano
  • Autor

..po 20 minutach mam prawie 3/4 ale material wyglada troche jak kasza.. moze to przez to zmniejszone subdivis? Mysle ze to potrwa jeszcze conajmniej 10 minut.. ( scenka nie jest wcale skomplikowana jezeli chodzi o materialy ) czy to ciagle nie jest za dlugo?

Napisano

u mnię także glossiniess tak długo idą kasza to jest przez subdivsy ale do ostatecznego renderupodkręć na 32 i będzie cacy, narazie to rób nawet w 3

Napisano
  • Autor

Zmienilem subdivis na 8, w diffuse mam moja texturke, w reflect szary kolor i teraz to naprawde wyglada jak jakas kasza.. Material nie jest gladki... jakby zlozony z malych kropeczek i renderuje tak samo szybko jak gdy mialem subdivis na 50 ( okolo 30 minut klatka ) wiec teraz to juz naprawde nie wiem o co chodzi :( Najlepiej wychodzi ( wizualnie ) gdy moja texturke wrzuce w reflect zamiast w diffuse ale wtedy naprawde render sie ciagnie... jakies 3,5h ta sama scenke.

 

p.s - wrzucam scenke ( ta 3,5 godzinna ) w ktorej:

 

1) moja textura jest w reflect

2) subdivis ma wartosc 50, a glossiness 0,3

3) diffuse ma zwykly czarny kolor

 

Co zrobic zeby wygladalo podobnie ( albo lepiej :) i nie ślimaczyło sie tak dłuuuuuuuugooo... :(

Napisano
  • Autor

hmm.. nie wiem - leca mi 3 prepassy ( medium ).. Wydaje mi sie ze to nie wina GI - kiedys zrobilem test i najpierw wyrenderowalem obiekt z materialem bez niczego w reflect a potem dalem to samo ale pod reflect wsadzilem texturke i szlo duzo dluzej..

Napisano
  • Autor

moze i faktycznie to cos w ustawieniach rendera jest nie tak? Mozecie mi napisac na co zwrocic uwage co mogloby powodowac taki dlugi render? Dzieki wielkie :)

Napisano

wez ty wloz tego JPga do enviroment no chyba ze zalezy by byla gdzie jest ale mi sie nie wydaje :)

Napisano
  • Autor

Bzyku zaraz sproboje zrobic tak jak mowisz a narazie to co "przetestowalem" do tej pory:

 

1) wyrenderowalem 2 silniki mojego modelu podracera. Vraymaterial jest nalozony na wszystkie zolte czesci ( z wyjatkiem tych "szprych" z przodu ), na ta czesc z niebieskimi paskami i na koncowke silnika ( pokrywa + stozek z tylu ). Renderowalo sie to dokladnie 1 GODZINE.. a zmienilem jedynie subdivis na 32 ( z 50 ). Ciagle cos kurcze jest nie tak......

 

Zalaczam screeny z material editora, rendera oraz ten felerny 1 godzinny render ( poobcinalem nieco ) - moze to pomoze wykryc blad. Dzieki

 

p.s - zaznaczam ze tak bardzo interesuje mnie szybki i efektowny render gdyz pracuje nad animacja wiec dlugie godzinne renderowania pojedynczej klatki nie wchodzi w gre :/

Napisano
  • Autor

Bobby - ja zamiast w diffuse moja texture wrzucam w reflect.. Teraz renderuje z mapka w diffuse ( reszta ustawien ta sama ) i zobaczymy jak wyjdzie

Napisano
  • Autor

Zalamac sie mozna :( Podstawilem w diffuse moja texture zamiast w reflect ( nie zmieniajac przy tym wartosci - nie liczac subdivis. - dalem na 40 ) i scenka jeszcze mniej skomplikowana od poprzedniej renderowala sie 1,5 GODZINYYYY! To jakies chore jest... nierozumiem...

 

ps. efekt byl nawet gorszy od tego z reflect ( ale nieduzo )

Napisano

OMG, czy ty wiesz chociaż co to jest za tekstura? Mało którą mape można włożyć i w diffuse i w reflect - zdecyduj sie: ona ma odpowiadac za kolory, czy za poziom odbić?

Podbij glossy do 0.5-0.6. Poniżej tych wartości i tak już prawie nie widać roznicy. Zmniejsz subdiv do 15. W ustawieniach irradiance map zmniejsz hsph. subdivs do 20. Jeśli masz zamiar robić animacje w ogóle zrezygnuj z indirect illumination.

Napisano

mr.funky powiedz czy ty wogole wiesz co robisz i co gdzie i poco wkladasz bo tak mi sie wydaje ze niemasz pojecia co robisz calkowite takie chybił-trafił

Napisano

i w second bounce daj none. tak wogule to dla aluminium to bym dal glossines gdzies 0.9 albo nawet wieksze. zalezy jakie te odbicia chcesz uzyskac. a subdvs w animacji to 8 max :) nie musi byc idealnie antialising troche rozmyje.

 

zreszta jak to ma byc z poruszajacymi sie obiektami to wogule ciezko bedzie cza dla kazdej klatki mape irradience przeliczyc wiec moze kozioo ma racje ze z tym GI sobie odpuscic trzeba.

Napisano
  • Autor

jezeli chodzi o vraya i materialy do niego to jestem kompletnym lamerem.. dlatego to wszystko jest takie troche na chybil trafil. Jutro z rana sproboje zrobic tak jak pisaliscie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzieki wszystkim

 

p.s jezeli chodzi o to GI to myslalem zeby w finalnej wersji zrobic netrender na lanie. Mam w domu mala siec.. ( 2 komputery tylko ) no ale zawsze to cos..

Napisano
  • Autor

ok - pozmienialem wszystkie wartosci na takie jak napisaliscie i wyrenderowalem czesc modelu. Vraymat. nalozylem na ten powiedzmy "stozek" i plytki dookola silnika. Czas renderingu wyniosl juz tylko 9,5 minuty :) Jak myslicie zmieniac cos jeszcze czy tak juz wystarczy? Dzieki

 

p.s -skad wziely sie te "plamy" na podlodze ( plane ) ?

Napisano

hehehe tak to jest jak sie wrzuca cokolwiek i gdziekolwiek nie rozumiejac na jakiej zasadzie dzialaja materialy w V-rayu, pocytaj troszke na ten temat poogladaj przyklady na evermotion i dopiero poprobuj :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.