Napisano 8 Lipiec 200519 l Witam, mam mały problem z vrayem. Zbyt długo mi renderuje sceny na których są obiekty z odbiciami. Ustawienia rendera mam takie jak w videotutorialu evermotion - mysle ze raczej cos skopałem z materiałami. Ściągnąłem sobie ( tez z evermotion ) zestawy materiałów do vraya - był tam "basic aluminium" który sobie wybrałem i w reflect podłożyłem moje textury ( tak żeby "przejeły" ten połysk alumnium ). Pewnie coś z tym jest nie tak...Dodam tylko że mam włączone hdri a czas renderingu sceny z kilkoma obiektami z nałożonymi materiałami wynosi około 3,5 godziny...:( Pomocy......!
Napisano 8 Lipiec 200519 l Autor miałem racje - to materiały mam do kitu. Właśnie zrobiłem test. Najpierw nałożyłem na fragment modelu zwykłą texturke z tego "packu" evermotion. Renderowało się prawie 2 minuty. Potem nie zmieniając ustawień rendera nałożyłem na ten obiekt texture gdzie w REFLECT podłożona była moja texturka z photoshopa i mineło już 5 minut a nawet nie jest w połowie! Zaten co mam zrobić żeby szybko sie renderowało i wyglądało dobrze? Dzieki
Napisano 9 Lipiec 200519 l ...mineło już 5 minut a nawet nie jest w połowie! Zaten co mam zrobić żeby szybko sie renderowało i wyglądało dobrze? nie uzywaj materiałów z reflect i refract a juz w żadnym przypadku nie dodawaj glossy :D
Napisano 9 Lipiec 200519 l jesli masz wersje vraya powyzej 1.45.20 to standardem w tej nowej wersji jest wartosć 8 dla subdv. w twoich materialach subdv ma wartosc 50 a to byla wartosc ze standardu w vrayu 1.09.xx takze ustaw subdv. dla gloossy na 8 i powinno byc wpozadku ... tak samo inne warosci dot. samplowania sa troche inne w nowej wersji vraya ... obstawiam ze tak by sie rozwiązal problem gdybys mial vraya 1.4x.xx
Napisano 9 Lipiec 200519 l glossines 0.3 subdivs 50 ? przy takich wartosciach to powinien warning w vray logu wyskakiwac :) ze mozliwe spalenie procesora :)
Napisano 9 Lipiec 200519 l z tego co ja tu widze to lepiej latwiej szybciej dodaj blura do tego jpg a nie uzywac bedziesz glossy :)
Napisano 10 Lipiec 200519 l Autor no dobra.. przestawilem subdivis na 8 a glossiness na 1 ( wiecej nie moge ) i wyrenderowalem. Nawet szybko poszlo ale teraz to wyglada jak czysty polerowany chrom bez sladu mojej textury :( p.s - w zalozeniu miala byc ladnie widoczna moja texturka z lekkim polyskiem aluminium a nie odwrotnie..
Napisano 10 Lipiec 200519 l uzywasz tekstur do chromu? gdzie? w diffuse? :D:P jeżeli tak nisko chcesz schodzić z glossy to włącz "use interpolation".
Napisano 10 Lipiec 200519 l Autor tzn. to nie jest chrom a aluminium ktore chce przerobic tak zeby byla na nim nalozona textura ale zachowywala mniej wiecej wlasciwosci metalu ( lekki polysk ). Wsadzam texture do reflect no ale wtedy zaczyna sie dlugir renderowanie.... Moze jakos inaczej to zrobic zeby bylo ladnie?
Napisano 10 Lipiec 200519 l Autor nie znam sie na vrayu zabardzo dlatego tak kombinuje z tymi materialami. Teraz zmienilem sub. na 25 ( u mnie standardowo jest 50 ), reflect i refract zmniejszylem ze 100 do 50 a w diffuse wsadzilem moja texture i nawet renderuje sie szybciej...Minelo 8 min i przeszla jakas polowa rendera ( normalnie lecial mi teraz pierwszy prepass.) - zaraz sie okaze czy tak to moze wygladac.. :)
Napisano 10 Lipiec 200519 l zmniejsz subdiv do 8-11, glossiness w refraction nie ruszaj - aluminium jest raczej malo przezroczyste.
Napisano 10 Lipiec 200519 l Autor ..po 20 minutach mam prawie 3/4 ale material wyglada troche jak kasza.. moze to przez to zmniejszone subdivis? Mysle ze to potrwa jeszcze conajmniej 10 minut.. ( scenka nie jest wcale skomplikowana jezeli chodzi o materialy ) czy to ciagle nie jest za dlugo?
Napisano 10 Lipiec 200519 l u mnię także glossiniess tak długo idą kasza to jest przez subdivsy ale do ostatecznego renderupodkręć na 32 i będzie cacy, narazie to rób nawet w 3
Napisano 10 Lipiec 200519 l Autor Zmienilem subdivis na 8, w diffuse mam moja texturke, w reflect szary kolor i teraz to naprawde wyglada jak jakas kasza.. Material nie jest gladki... jakby zlozony z malych kropeczek i renderuje tak samo szybko jak gdy mialem subdivis na 50 ( okolo 30 minut klatka ) wiec teraz to juz naprawde nie wiem o co chodzi :( Najlepiej wychodzi ( wizualnie ) gdy moja texturke wrzuce w reflect zamiast w diffuse ale wtedy naprawde render sie ciagnie... jakies 3,5h ta sama scenke. p.s - wrzucam scenke ( ta 3,5 godzinna ) w ktorej: 1) moja textura jest w reflect 2) subdivis ma wartosc 50, a glossiness 0,3 3) diffuse ma zwykly czarny kolor Co zrobic zeby wygladalo podobnie ( albo lepiej :) i nie ślimaczyło sie tak dłuuuuuuuugooo... :(
Napisano 10 Lipiec 200519 l skoro mowisz o prepassach to moze tak dlugo ci sie liczy GI ?? a sam render nie trwa tak dlugo ?
Napisano 10 Lipiec 200519 l Autor hmm.. nie wiem - leca mi 3 prepassy ( medium ).. Wydaje mi sie ze to nie wina GI - kiedys zrobilem test i najpierw wyrenderowalem obiekt z materialem bez niczego w reflect a potem dalem to samo ale pod reflect wsadzilem texturke i szlo duzo dluzej..
Napisano 10 Lipiec 200519 l Autor moze i faktycznie to cos w ustawieniach rendera jest nie tak? Mozecie mi napisac na co zwrocic uwage co mogloby powodowac taki dlugi render? Dzieki wielkie :)
Napisano 10 Lipiec 200519 l wez ty wloz tego JPga do enviroment no chyba ze zalezy by byla gdzie jest ale mi sie nie wydaje :)
Napisano 10 Lipiec 200519 l nowlasnie co to za mapa reflect ? mozesz to pokazac bo texturke to sie wrzuca do diffuse.
Napisano 10 Lipiec 200519 l Autor Bzyku zaraz sproboje zrobic tak jak mowisz a narazie to co "przetestowalem" do tej pory: 1) wyrenderowalem 2 silniki mojego modelu podracera. Vraymaterial jest nalozony na wszystkie zolte czesci ( z wyjatkiem tych "szprych" z przodu ), na ta czesc z niebieskimi paskami i na koncowke silnika ( pokrywa + stozek z tylu ). Renderowalo sie to dokladnie 1 GODZINE.. a zmienilem jedynie subdivis na 32 ( z 50 ). Ciagle cos kurcze jest nie tak...... Zalaczam screeny z material editora, rendera oraz ten felerny 1 godzinny render ( poobcinalem nieco ) - moze to pomoze wykryc blad. Dzieki p.s - zaznaczam ze tak bardzo interesuje mnie szybki i efektowny render gdyz pracuje nad animacja wiec dlugie godzinne renderowania pojedynczej klatki nie wchodzi w gre :/
Napisano 10 Lipiec 200519 l Autor Bobby - ja zamiast w diffuse moja texture wrzucam w reflect.. Teraz renderuje z mapka w diffuse ( reszta ustawien ta sama ) i zobaczymy jak wyjdzie
Napisano 10 Lipiec 200519 l Autor Zalamac sie mozna :( Podstawilem w diffuse moja texture zamiast w reflect ( nie zmieniajac przy tym wartosci - nie liczac subdivis. - dalem na 40 ) i scenka jeszcze mniej skomplikowana od poprzedniej renderowala sie 1,5 GODZINYYYY! To jakies chore jest... nierozumiem... ps. efekt byl nawet gorszy od tego z reflect ( ale nieduzo )
Napisano 10 Lipiec 200519 l OMG, czy ty wiesz chociaż co to jest za tekstura? Mało którą mape można włożyć i w diffuse i w reflect - zdecyduj sie: ona ma odpowiadac za kolory, czy za poziom odbić? Podbij glossy do 0.5-0.6. Poniżej tych wartości i tak już prawie nie widać roznicy. Zmniejsz subdiv do 15. W ustawieniach irradiance map zmniejsz hsph. subdivs do 20. Jeśli masz zamiar robić animacje w ogóle zrezygnuj z indirect illumination.
Napisano 10 Lipiec 200519 l mr.funky powiedz czy ty wogole wiesz co robisz i co gdzie i poco wkladasz bo tak mi sie wydaje ze niemasz pojecia co robisz calkowite takie chybił-trafił
Napisano 10 Lipiec 200519 l i w second bounce daj none. tak wogule to dla aluminium to bym dal glossines gdzies 0.9 albo nawet wieksze. zalezy jakie te odbicia chcesz uzyskac. a subdvs w animacji to 8 max :) nie musi byc idealnie antialising troche rozmyje. zreszta jak to ma byc z poruszajacymi sie obiektami to wogule ciezko bedzie cza dla kazdej klatki mape irradience przeliczyc wiec moze kozioo ma racje ze z tym GI sobie odpuscic trzeba.
Napisano 10 Lipiec 200519 l Autor jezeli chodzi o vraya i materialy do niego to jestem kompletnym lamerem.. dlatego to wszystko jest takie troche na chybil trafil. Jutro z rana sproboje zrobic tak jak pisaliscie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzieki wszystkim p.s jezeli chodzi o to GI to myslalem zeby w finalnej wersji zrobic netrender na lanie. Mam w domu mala siec.. ( 2 komputery tylko ) no ale zawsze to cos..
Napisano 11 Lipiec 200519 l Autor ok - pozmienialem wszystkie wartosci na takie jak napisaliscie i wyrenderowalem czesc modelu. Vraymat. nalozylem na ten powiedzmy "stozek" i plytki dookola silnika. Czas renderingu wyniosl juz tylko 9,5 minuty :) Jak myslicie zmieniac cos jeszcze czy tak juz wystarczy? Dzieki p.s -skad wziely sie te "plamy" na podlodze ( plane ) ?
Napisano 11 Lipiec 200519 l hehehe tak to jest jak sie wrzuca cokolwiek i gdziekolwiek nie rozumiejac na jakiej zasadzie dzialaja materialy w V-rayu, pocytaj troszke na ten temat poogladaj przyklady na evermotion i dopiero poprobuj :)
Napisano 11 Lipiec 200519 l no wypas :) juz lepiej nic nei zmieniaj :) plamy to zapewne od za niskiej Hsph subdvs wartosci.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto