Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

no jest coraz lepiej. tylko ze nadal mi nie pasuja te edge, kazdy w inna strone, na lakierze to raczej bedzie widac :/

  • Odpowiedzi 243
  • Wyświetleń 21,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no troche tez, ale przede wszystkim rzuca mi sie tu w oczu dziwny chamfer... zarzuc fatka tego miejsca w nastepnym poscie, jak mozesz. a co do dziwnych edgow - najbardziej to widac w poscie 48, w czesci z nadkolem i na masce tez troszke.

Napisano
  • Autor

hmmm to miejsce ?

 

 

Tutaj przed cut`ami

 

 

przed.jpg

 

 

i po

 

 

po2.jpg

 

 

co do tych chamferow to mozliwe ze sa dziwne troche nie wiem czy dobrze je robie

 

edit:

co do tego miejsca nad nadkolem to racja umknelo to mojej uwadze wy blacharkowalem to jak to mowicie :)

 

 

ehh edit 2:

chyba o zdjecie chodzilo a nie o render

 

11.jpg

Napisano
  • Autor

Zaniedbalem Was troche :)....Troche siatek

 

12.jpg

 

13.jpg

 

teraz wycinam przednia szybe i nie zwracajcie uwagi na te przezroczyste reflektory ich tam nie powinno byc

Napisano
  • Autor

probowalem zrobic tak gesto jak ma subzeuz ale strasznie ciezko jest utrzymac prosta siatke 8-), wiec zostalem przy swoim

 

P.S.: Te sedruszka co macie w avatarach to sami sobie robicie czy _Mody_ tam je nadaja ?

 

 

Edit:

 

Strasznie sie przymulilo forum. W sumie skonczylem karoserie. Jakbys ktos jeszcze cos znalazl zlego to prosze o info. Zostaly mi tylko najgorsze pierdoly typu lusterka, klamki itd, itp. Myslalem zeby zrobic tez wnetrze jak uda mi sie dobre wymodelowac karoserie, tylko musze sie jeszcze zastanowic jak sie za to zabrac. Nastepnie przerobic tutki z oswietleniem i shader`ami.

 

 

Ten owlosiony render to jest w ogole calkowity przypadek 8-)

 

14.jpg

 

 

15.jpg

 

16.jpg

 

17.jpg

 

18.jpg

 

19.jpg

 

20.jpg

 

21.jpg

Napisano

HEJKA!!! Mam taka proźbe ... Jak moze mi ktos powiedziec jak modelujece auta to jaka metoda?? NURBS czy low poly czy jak?? Próbowałem lp ale cos mi nie wychodzi, to widze ładny modelik i nie wiem jaka metoda podobny efekt otrzymac. Czy to sie modeluje zaczynajac np od konkretnego elementu (np maska) uzywając plaina czy jak?? Dzieki z góry. pozdrówka!!!!

Napisano
  • Autor

Ten model zrobilem tak:

ustawiasz prawidlowo blueprinty,

robisz plane na dachu (top viewport), konwertujesz go do editable poly

i dalej to chyba juz wiesz co robic,

Polecam tutorial z 3d-palace.com . Tutorial dotyczacy modelowania audi a3. Jest wysmienity pokazuje co i jaka metoda mozna zrobic.

 

A odnosnie mojego modelu moze to nie ten dzial ale co tam

 

Animacja bez lakieru [czas renderingu 15min]

Animacja z lakierem [czas renderingu 62min]

 

Co do animacji to mam pare pytan ale umieszcze je w innym dziale pozniej.

 

Co do lamp Qba zaznacz prosze w ktorym miejscu powinny byc wedlug Ciebie zaokraglone gdyz mi sie wydaje ze jest dobrze.

Napisano

dyonizoss--> low poly tak zaczyna sie od plane np. od maski (zalezy od modelujacego) i sie dodaje egsy vertexy i powstaja takie cuda;D

bardzo ladnie ci to wychodzi

pozdro

Napisano
  • Autor

bardzo ladnie ci to wychodzi

pozdro

 

hahaha nawet nie wiesz jak sie ciesze ze to mowisz, jestem naprawde dumny z tego modelu :)

Napisano

1221214vs.jpg

 

zrobiłes kant a tam powinno byc łagodne zagięcie idące z chamferem z nadkola a Ty dodałes jeszcze jeden edge i wyszło tak jakby był podwojny chamfer

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

huh musialem najpierw searchnac gdzie to jest 8-)

wiec caly model ma 105k polygonow z ms x2

Napisano
  • Autor

Jest dziwacznie tak jak mialem wczesniej i tak jak pokazales tez 8-). Zostawie czworokat

Napisano
  • Autor

ehhh znowu zle napisalem :)wiec sie poprawie....mialem pieciokat poprawilem na czworokat tak jak pokazales (a i tak wyglada dziwacznie) ale zostawie czworokat ;)

Napisano

81ng.jpg

 

takie będy z tyłu wypisałem :)

 

mozesz uwazac ze sie czepiam ale probuje pomoc Ci doprowadzic lancera do porządku i zeby byl jak najblizszy orginalu :)

 

potem wypisze z przodu jak znajde czas pozdrawiam :)

Napisano

imo ta tylnia klapa ma takie ostre załamanie - za ostre - zmniejsz ten chamfer - pokaż siatke z tego ujęcia - co taki lipne rendery :P ?

Napisano
  • Autor

jak tylko wroce na swojego kompa wezme pod uwage Twoje uwagi qba, moge powiedziec tylko ze tam gdzie napisales dziwne wglebienie napewno tak ma byc (postaram sie udowodnic jak tylko bede na moim kompie) w kazdym razie Dziekuje za zainteresowanie.

Napisano

ja tak sie tylko zastanawiam po co ci ten chamfer chamf3sh.th.png

 

ps. coraz lepiej :P

Napisano

to nie chamfer tylko wgłębienie tam jest :P oprzypatrz sie uwaznie :) , tylko nie wiem czy w orginale tak jest , kiedys zobacze jak bede oprawiac przod:)

Napisano
  • Autor

to jest takie malutkie wglebienie :) takie ze mozna tam pol zapalki wlozyc

 

 

edit:

 

Qba....tylny zderzak po lewej stronie zaznaczyles na czerwono pod napisem "taki kant" na lewo od rejestracji linia poprowadzona od gory lukiem w dol do prawej taki zderzak jest w wersji mr ktora masz w avatarze ja robie zwykla wersje evo viii, to samo odnosnie kantu zaznaczonego na czerwono

Napisano

ja mam w avatarze taka wersje której nie ma ;) to jest praca grafika 2d

 

a chodziło mi o to ;)

82ga.jpg

 

niebieskie - tak jak ty masz

czerwone- tak jak powinno byc

 

Twoje jest bardziej zaokrąglone a powinno byc z duzyc widocznym zagięciem :) pozdrawiam

Napisano
  • Autor

no tak to sie zgadza, poprawie....ale nizej ten zderzak i tak jest inny :DDD. Dziekuje bardzo za pomoc

Napisano
  • Autor

Tak zgadza sie jak juz mowilem wlasnie poprawiam to, jeszcze raz dziekuje za pomoc.

Napisano
  • Autor

Jakos go nie moge znalezc tutaj ;)....Czyzbys go nie umiescil na forum?

Napisano

zgadza sie ;) zobaczycie dopiero efekt koncowy ... przed albo po teksturowaniu i przygotowywaniu do wstepnego rendera jeszcze pomysle :)

 

pozdrawiam :)

Napisano
  • Autor

aaa chcesz nas zaskoczyc super produkcja ;P...tez tak probowalem z mercedesem :), okazalo sie musialem nim podkladke wyczyscic taka byla z niego superprodukcja :)

 

P.S. to nie zadna aluzja do Twego modelu ;)

Napisano

niczym nie chce zaznakiwac to moja 4 rzecz ktora robie w maxie :) poprzednie byly ekhm ... wiadomo do czego :D aha i czekam na rendery :>

Napisano

ta krawędz co masz w swoim wózku innaczej idzie niz na tym zdjeciu - minimalnie ale :] mówier o tej co masz nad tylnum nadkolem - ta na fotce jest bardziej okrągła.

Napisano
  • Autor

Qba - rozumiem :P

Hindus - hehehehehe skoro dopatrujesz sie takich malutkich szczegolow to rozumiem ze model naprawde mi sie udal 8-))))

Napisano
  • Autor

tak lookam i lookam i wcale nie jest zbyt kanciasta ten render moze tak to pokazal, ale to miejsce jest zgodne z blueprintami i fotkami tak mi sie przynajmniej wydaje, w kazdym razie dziekuje za uwage

Napisano
Hindus - hehehehehe skoro dopatrujesz sie takich malutkich szczegolow to rozumiem ze model naprawde mi sie udal 8-))))
a kto powiedział że nie :] naprawdę mase dobrej roboty żeś odwalił...ale pamiętaj że to szczegół tworzy samochód i jak będziesz tak omijał takie szczególiki to powili przestanie być evo ;) minimalna odchyłka jest - jak uważasz ;)

 

ps. qba - dzisiaj cie pomęcze ;)

Napisano

własnie odpaliłem se tego tutka z 3d-palace.com i musze przyznac ze naprawde jest cool. dzieki xyrion. mam jeszcze takie pytanie. gdzie wrzuciłes mape hdri i jaką ja najlepiej ustawic. mam taki problem ze mam jakis tam lakier samochodu ale nie wiem jaka te hdri ustawic, która opcje wybrac ( cubical, spherical czy cos tam...) poprostu kiepsko mi sie udbija w lakierze ( uzywam uffzi ;/ ) bede baardzo wdzieczny za szczegółą radę ;) pozdrawiam i czekam na nastepne rendery Twego autka ;)

Napisano

tdobra po hdri podejzewam ze uzywasz vraya - wiec mape z reflekasmi wstaw do kanalu env refl\refr(jest to ten drugi kanal w env vrayowym, w opcji rendera). a rdz mapy poznasz po jej wygladzie. jak masz taki krzyz z obrazkami z roznych stron - to jest cubic env. jak masz taka mape rozciagnieta, w stosunku 2-1 wtedy to jest spherical, jak masz taka kulke, to najprawdopodobniej jest to angular map(mirror ball rozni sie tym ze zawiera 180 stopni zdjecia w porownaniu do 360 angular). no to chyba tyle

Napisano
  • Autor

ja mapke hdri wrzucam do environment tym ktore jest pod klawiszem "8", a co do modelu to dorzucam pare renderow

 

22.jpg

 

23.jpg

 

24.jpg

 

25.jpg

 

26.jpg

 

27.jpg

 

28.jpg

 

29.jpg

 

30.jpg

 

edit:

 

zapomnialem dopisac...wam tez sie te swiatla i klamki tak ciezko robi... ?? juz nie wspominam o lusterkach

 

2nd edit:

 

190k poly 8-)

Napisano

oj stary .... wiem że lusterka to najgorszy element samochodu ale twoje jest wręcz śmieszna :) koniecznie je poprawy i to całe !!!

klamke niepotrzebnie robisz razem z karoserią - zrób jako oddzielny element i popraw to wgłąbienie pod nią

zderzak pod tylnią lampą jest krzywy - dodaj tam pionowe linie w siatce

i żarówki w światłach też zrobiłeś śmieszne :) taki krztałt i wielkość to mają 5watowe żaróweczki do podświetlenia tablicy rozdzielczej - te powinne być większe i bardziej kuliste .... natomiast w głównym reflektorze przednm są żarówki H4 które mają krztałt cylindra zaokrąglonego na końcu lub ksenony o podobnym krztałcie (najlepiej wejdź na allegro > motoryzacja > części samochodowe > oświetlenie > żarówki i tam zobacz jak to powinno wyglądac)

jak to poprawisz to będzie świetny model :)

Napisano
  • Autor

ok jak skoncze spoiler to poprawie swiatla i klamki ale lusterek nie ruszam bo szalu dostaje z nimi wbite takie juz zostana chociaz moim zdaniem to one wcale nie sa smieszne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności