Skocz do zawartości

scena 3d: Maxwell test


Gość cwieq

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

hindus

Ustawienia renderingu w maxwellu sprowadzaja sie w gruncie rzeczy do przycisnieciu paru kontrolek i ustawieniu podstawowych funkcji. Byc moze sie myle, bo mnie ten program odstraszyl (i tu druga strona mojej tezy) swoim narzucaniem sie. Standardowe maxowe materialy - toz to zlo w czystej postaci, zrobmy wlasne i nie pozwolmy uzytkownikom uzywac standardow. Ba, nie dajmy im szansy nawet zobaczenia jaki material wyszedl im z maxwell'owych. To akurat pewnie wina wersji alpha, wiec luzik.

Nawet nie moze wykorzystac okienka renderingu z max'a... bo po co? Program pasozyt. :P To BYLO 10mb straconych na moim dysku. :D

Zrobienie porzadnego rendera w vray'u jest wydarzeniem (przynajmniej dla mnie), natomiast zrobienie podobnego rendera w maxwellu przeradza sie w rutyne i nie podnosi wcale morale.

To jest program w stylu "dajcie mi gotowe materialy i render, ktory zrobi wszystko za mnie". Troche jest to nie w porzadku wobec ludzi, ktorzy robia naprawde dobre rendery i wiadomo, ze musieli wlozyc w konkretny efekt duzo wysilku.

Maxwell sprowadza tworzenie wizualizacji do 90% modelowania i 10% rendera.

To tyle.

Mam jedynie nadzieje, ze wszystkie moje watpliwosci wyjasnia sie w wersji finalnej. :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sora ale czy wy uwazacie ze to jest dobra jakosc ? czy to w ogole mozna nazwac jakoscia ?

 

"2h przy takiej jakości to dość szybko :P"

 

Nie zgodze sie z toba, ja jestem za upraszaczaniem rendererow i upozadkowaniem funkcji zeby po kilku renderach bylo wiadomo o co chodzi a vrej jest tego przeciwienstwem totalny chaos miliardy czegos co nie jest mi w ogole potrzebne zamiast ustawic jeden parametr musze istawic ich 321321. Maxwell pod tym wzgledem jest calkiem niezle przemyslany, a ograniczanie go do kilku klikniec jest nieco przesada :)

Napewno finalna wersja bedzie lepsza, ale narazie nie mam zamiasru robic na nim dluzej niz 2 testy i cya z mojego dysku trwa to zdecydowanie za dlugo przy "jakosci" ktora mozna uzyskac w 15 min w vreju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... uwazam jednak, ze vray ze swoja niezliczona liczba funkcji wygrywa pojedynek znaczaco. Mimo, ze jest ich wiele, to badz co badz kazda jakos wplywa na koncowy efekt. Poznanie tych wszystkich funkcji i bieglosc w ich wykorzystaniu jest powaznym osiagnieciem. ;)

Po przeczytaniu manuala do vray'a wszystkie funkcje sa jasne i klarowne.

I co najwazniejsze vray nie uzywa max'a tylko jako programu do stworzenia grafiki 3D tylko wykorzystuje jego potencja chocby przy standardowych materialach. :)

Bede sie jednak upieral, ze maxwell sprowadza sie do kilku klikniec. ;)

A funkcja ustawiania dlugosci rendera to jakis absurd.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i chyba nastąpi podział na forum na zwolenników maxwella i vraya.

Ja osobiście lubie obydwa na równi ale gadanie że maxwell to program typu odpalasz scenke i masz render to przesada - sama praca z shaderami wymaga mnóstwa wkładu - co z tego że są gotowce typu plastik metal etc jesli żeby uzyskać dobry shader trzeba sie namęczyć- kwestia oświetlenia to też nie taka prosta sprawa - powiedz ra co wiesz o parametrze fstop camery z maxwella ? takie to proste ? vray dobry ale co z tego skoro świat idzie do przodu - mam napisać że modo to skopany soft bo modelowanie jest w nim bardziej uproszczone niż w maxie ? za to że narzędzia są bardziej przystępne dla usera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś już wyżej powiedział to tylko testy, ale widzę nawiązała się ciekawa dyskusja moim zdaniem Maxwell będzie Ok, kiedy wyjdzie pełna wersja a nie jakaś tam beta(zabić ich za materiały). Będzie Ok pod względem czegoś, co można nazwać lenistwem. Owszem zgadzam się, że da się na tym zrobić piękne rendery, ale na v-rayu da się zrobić to samo tylko szybciej. Kwestią poboczną jest to czy v-ray jest trudny ostatnio spotkałem się z opinią kolegi, który twierdził, że w v-reyu, aby zrobić dobry render wystarczy tylko powciskać parę przycisków. Wracając do Maxwella jeszcze przez kilka latek Maxwell będzie tylko zabawką dla ludzi pracujących na super sprzęcie może kiedyś to się zmieni a narazie v-rey górą ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiat idzie do przodu ale maxwell narazie to jest pomylka poprostu ale wiadomo piewsze betki alfki czy Bog wie co jeszcze.

 

Co do mentala mysle ze zbyt pozno zostal wprowadzony do maxa zeby uzytkownicy poprostu sie nim zainteresowali na dobre, poprostu za ten czas od maxa 3.1 do maxa 6 minielo sporo czasu a po drodze kazdy mijal taki render jak final, brazil, vrej i nie wiadomo co jeszcze ;)

 

Mental jest spoko nie powiem wole go od vreja wydaje sie byc bardziej upozadkowany ale oczywiscie to kwestia gustu.

 

Mowisz ze opanowanie vreja to nie lada wyczyn moze i tak ale po co ?

 

Osobiscie renderuje w finalu najlepszy renderer moim zdaniem a robie w nim od kiedy pojawila sie pierwsza wersja stage0, bardzo duzo sie w nim zmienilo do wersji stage1 i dlatego nie skreslam maxwella w zadnym wypadku bo wiem ze zanim wyjdzie wersja finalna duzo wody uplynie i chlopaki napewno duzo w nim pozmieniaja a jego popularnosc na starcie bardzo dobrze wrozy mu na przyszlosc :)

Niestety te czasy renderingow i niektore rendery poprostu odpychaja :/

 

Jak tylko wyjdzie finalek st2 pod majke w wtym momencie zmieniam soft bo chlopaki napewno pokaza klase i majowski mental pojdzie na dobre do lamusa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobimy tak.

Gdy wyjdzie finalna wersja i przetestuje demo lub cos w tytm rodzaju, to wtedy zjade albo pochwale ten program i bedziemy sie mogli klocic. ;)

Narazie sie powstrzymam od dalszych komentarzy. :)

 

Wiec PAX!

do czsu. :P

 

PS: KLICEK

 

no to serwusik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności