d4nTe Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Mam pytanie jak zrobić w 3d maxie 7.0 materiał np jak ubranie czy coś w tym stylua aby działała na niego pełna fizyka i np jak spadnie na box'a to się odegnie,tak jak to było zastosowane w grach typu splinter cell.Chodzi mi o stworzenie płaszcza który by sie odginał poprzez działanie np. wiatru. Czy w ogóle istnieje taka możliwość?? Dopiero zaczyna przygode z tym programem dlatego prosze o pomoc bądz tutorial jak to zrobić.
Vorek Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 istnieje narzędzie które zwie się "Reactor" i służy właśnie do symulacji dynamiki, jest tam taka grupa obiektów, chociaż lepiej powiedzieć "modyfikatorów" jak "reactor cloth" która służy właśnie do symulacji tkanin. Generalnie musisz mieć wymodelowaną tkaninę, dodać do niej modyfikator "Reactor Cloth" stworzyć grupę obiektów reactora, przypisać do niej obiekt tkaniny i nadać mu odpowiednie właściwość. Istnieje możliwość odziaływania na tkaninę ,np. wiatrem lub grawitacją. Przeszukaj forum i googla, napewno znajdziesz dużo tutoriali i informacji na ten temat Pozdrawiam
misiekp Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 witam ja tez nie dawno mialem taki problem :p ale teraz juz wiem o co chodzi, Ja bardzo duzo dowiedzialem sie z tego tutka praktycznie od niego zaczalem moze wiec i tobie pomoze: http://www.3dkingdom.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=630 Pozdrawiam i zycze powodzenia :D
d4nTe Posted August 13, 2005 Author Posted August 13, 2005 oka dzięx za pomoc,ale mam jeszcze jeden problem jak jush zrobie tą animacje i chciałbym ją "wyjąć" do pliku avi aby móc sobie obejrzeć poźniej na kompie,jak to zrobić??
piotrek Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 ehhh..., w ustawieniach rendera dajesz safe to file czy jakoś tak, zapisujesz sekwencje plików w formacie dajmy na to tiff, a później, w jakimś adobe premiere, składasz to wszystko w całość. Ewentualnie możesz odrazu zapisać w maxie do avi... - po kliknięciu w "safe to file" wybierasz format avi, coś tam ustawiasz i renderujesz
d4nTe Posted August 13, 2005 Author Posted August 13, 2005 dziex za szybkie odpowiedzi :D ale mam jeszcze jeden problem:gdy tworze np twarz i chce dodać więcej poligonów w danym miejscu aby np stworzyc nos nie wiem jaki jest najłatwiejszy sposób,jest niby takie coś jak slice ale to mi tworzy zbyt wiele poligonów wokół całej głowy a ja chce w danym miejscu. Prosze o pomoc
CzAk1 Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 hmm.....Slice....może spróbuj wyedytować do Poly zaznaczyć poligoniki które chcesz podzielić i użyj Slice...powinno działać...choć nie wiem
Recommended Posts