Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Jakoś mi przyszło do głowy po przeglądnięciu forum żeby zrobić tutoriala który by wszystkim początkującym wyjaśnił jak pokazywać siatkę modelu tak żeby wszystko było widać :) I tak właśnie zrodził się ten tutorialek, godzinka roboty, dużo czasu ostatnio nie mam. Oczywiście nie jest to jakaś biblia :D dlatego mam prośbę do wszystkich którzy mają coś od dodania w tym temacie: piszcie do mnie, może zrobimy z tego jakiś większy tutek o prezentacji modelu. Myślę że znacznie ułatwi to życie wszystkim forumowiczom. Może później Adek wrzuci to do np. FAQ albo działu tutoriale na stronce :)

 

http://www.octavo.boo.pl/siatki/

 

Jeżeli są jakieś błędy lub nieścisłości to piszcie, będę systematycznie poprawiał

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Podoba mi się ten tutek. Uważam, ze jest czytelny i uwzględnia wszystkie najważniejsze informacje. Możesz dodatkowo napisać o funkcji force wireframe albo wstawic kilka przykładów negatywnych, czyli siatek nieczytelnych dzięki formie przedstawienia.

Napisano

podoba mi się kolorystyka stronki. Tutek napewno się przyda :)

Napisano

a może coś z mentala?? np: realistyczne szkło? ;)

tutek oczywiście super :)

Napisano
  • Autor

dzięki za posty :)

 

xeav - kolorystyka maxowa + biel :D

tweety - szablon stronki już mam więc jak znajdę trochę czasu to planuję zrobić jakąś serię tutoriali, także do grafiki wektorowej :) zobaczymy...

 

Pozdrawiam

Napisano

pożyczysz szablonik jakby co? ;)

a dobry tutek do wektorów to faktycznie by się przydał.

Napisano

No Vorek mysle, ze dostaniesz w pelni zasluzony dopisek kolo nicka - pkt. 1. :)

Napisano

super!! teraz jak ktos zle pokaze siatke to dostanie po zebach ;P(joke)

ps. fajny samochod tylko ciekawe jak wyglada po ms :D:D

pozdro

Napisano
  • Autor

nielot - pokazałbym ale to nie jest wątek do tego więc cierpliwości :)

Napisano

Do renderowania siatek możesz wykorzystać mental ray`a (przy pomocy "Contours").

Z poziomu materiałów, w sekcji "Advanced Shaders" wybierasz np. "Simple (contour)" do pola "Contour" -> ustawiasz kolor i szerokość 'kreski', później F10->Rendering->Contours->Enabled-> przeciągasz "Contour Contrast Function Levels (contour)" z "Contour Contrast" do Material Editor (Instance)-> stawiasz 'ptaszka' przy "Face Contours" i renderujesz:

 

test_siatka.jpg

Napisano

jesli renderujesz mentalem mozna tez zrobic odpowiedni material

 

wpierw ustawiamy material "composite"

w pierwszy slot dajemy to co ma byc tlem a w materiale composite wciskamy by byl adaptive (guziczek "A")

w drugi slot dajemy material ktory ma byc siatka, wciskamy w nim "wire" i w matriale composite ustawiamy by byl on "substract czyli literke "S"

http://www.slawek.polip.pl/temp/o.jpg

ot cala filozofia :)

Napisano

vorek.:

no i jeszcze dodam ze metoda z printscreen hm...... jakby ktos poszukal to w maksie na gornej listwie w toolsach jest cos takiego jak "grab viewport"

 

odznaczyc modelu tez nie trzeba. by pozbyc sie selection bracketa wystarczy wcisnac "J" a i manipulator tez mozna wylaczyc. nie wiem czy do tego standardowo jest jakis skrot ( u mnie jest shift+a) nie jestem pewien bo nie pracuje z manipulatorami prawie w ogole wiec wylaczam to bo mnie drazni :)( gorna listwa, menu views, show transform gizno)

Napisano
  • Autor

dzięki za przypomnienie wątku :) Jak znajdę trszkę czasu to zrobię update tutka :)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności