Napisano 11 Sierpień 200519 l Witam Jakoś mi przyszło do głowy po przeglądnięciu forum żeby zrobić tutoriala który by wszystkim początkującym wyjaśnił jak pokazywać siatkę modelu tak żeby wszystko było widać :) I tak właśnie zrodził się ten tutorialek, godzinka roboty, dużo czasu ostatnio nie mam. Oczywiście nie jest to jakaś biblia :D dlatego mam prośbę do wszystkich którzy mają coś od dodania w tym temacie: piszcie do mnie, może zrobimy z tego jakiś większy tutek o prezentacji modelu. Myślę że znacznie ułatwi to życie wszystkim forumowiczom. Może później Adek wrzuci to do np. FAQ albo działu tutoriale na stronce :) http://www.octavo.boo.pl/siatki/ Jeżeli są jakieś błędy lub nieścisłości to piszcie, będę systematycznie poprawiał Pozdrawiam
Napisano 11 Sierpień 200519 l Podoba mi się ten tutek. Uważam, ze jest czytelny i uwzględnia wszystkie najważniejsze informacje. Możesz dodatkowo napisać o funkcji force wireframe albo wstawic kilka przykładów negatywnych, czyli siatek nieczytelnych dzięki formie przedstawienia.
Napisano 12 Sierpień 200519 l a może coś z mentala?? np: realistyczne szkło? ;) tutek oczywiście super :)
Napisano 12 Sierpień 200519 l Autor dzięki za posty :) xeav - kolorystyka maxowa + biel :D tweety - szablon stronki już mam więc jak znajdę trochę czasu to planuję zrobić jakąś serię tutoriali, także do grafiki wektorowej :) zobaczymy... Pozdrawiam
Napisano 12 Sierpień 200519 l pożyczysz szablonik jakby co? ;) a dobry tutek do wektorów to faktycznie by się przydał.
Napisano 12 Sierpień 200519 l No Vorek mysle, ze dostaniesz w pelni zasluzony dopisek kolo nicka - pkt. 1. :)
Napisano 12 Sierpień 200519 l super!! teraz jak ktos zle pokaze siatke to dostanie po zebach ;P(joke) ps. fajny samochod tylko ciekawe jak wyglada po ms :D:D pozdro
Napisano 12 Sierpień 200519 l Autor nielot - pokazałbym ale to nie jest wątek do tego więc cierpliwości :)
Napisano 12 Sierpień 200519 l Do renderowania siatek możesz wykorzystać mental ray`a (przy pomocy "Contours"). Z poziomu materiałów, w sekcji "Advanced Shaders" wybierasz np. "Simple (contour)" do pola "Contour" -> ustawiasz kolor i szerokość 'kreski', później F10->Rendering->Contours->Enabled-> przeciągasz "Contour Contrast Function Levels (contour)" z "Contour Contrast" do Material Editor (Instance)-> stawiasz 'ptaszka' przy "Face Contours" i renderujesz:
Napisano 30 Sierpień 200519 l jesli renderujesz mentalem mozna tez zrobic odpowiedni material wpierw ustawiamy material "composite" w pierwszy slot dajemy to co ma byc tlem a w materiale composite wciskamy by byl adaptive (guziczek "A") w drugi slot dajemy material ktory ma byc siatka, wciskamy w nim "wire" i w matriale composite ustawiamy by byl on "substract czyli literke "S" http://www.slawek.polip.pl/temp/o.jpg ot cala filozofia :)
Napisano 30 Sierpień 200519 l vorek.: no i jeszcze dodam ze metoda z printscreen hm...... jakby ktos poszukal to w maksie na gornej listwie w toolsach jest cos takiego jak "grab viewport" odznaczyc modelu tez nie trzeba. by pozbyc sie selection bracketa wystarczy wcisnac "J" a i manipulator tez mozna wylaczyc. nie wiem czy do tego standardowo jest jakis skrot ( u mnie jest shift+a) nie jestem pewien bo nie pracuje z manipulatorami prawie w ogole wiec wylaczam to bo mnie drazni :)( gorna listwa, menu views, show transform gizno)
Napisano 31 Sierpień 200519 l Autor dzięki za przypomnienie wątku :) Jak znajdę trszkę czasu to zrobię update tutka :) Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto