Posted August 11, 200519 yr Witam Jakoś mi przyszło do głowy po przeglądnięciu forum żeby zrobić tutoriala który by wszystkim początkującym wyjaśnił jak pokazywać siatkę modelu tak żeby wszystko było widać :) I tak właśnie zrodził się ten tutorialek, godzinka roboty, dużo czasu ostatnio nie mam. Oczywiście nie jest to jakaś biblia :D dlatego mam prośbę do wszystkich którzy mają coś od dodania w tym temacie: piszcie do mnie, może zrobimy z tego jakiś większy tutek o prezentacji modelu. Myślę że znacznie ułatwi to życie wszystkim forumowiczom. Może później Adek wrzuci to do np. FAQ albo działu tutoriale na stronce :) http://www.octavo.boo.pl/siatki/ Jeżeli są jakieś błędy lub nieścisłości to piszcie, będę systematycznie poprawiał Pozdrawiam
August 11, 200519 yr Podoba mi się ten tutek. Uważam, ze jest czytelny i uwzględnia wszystkie najważniejsze informacje. Możesz dodatkowo napisać o funkcji force wireframe albo wstawic kilka przykładów negatywnych, czyli siatek nieczytelnych dzięki formie przedstawienia.
August 12, 200519 yr Author dzięki za posty :) xeav - kolorystyka maxowa + biel :D tweety - szablon stronki już mam więc jak znajdę trochę czasu to planuję zrobić jakąś serię tutoriali, także do grafiki wektorowej :) zobaczymy... Pozdrawiam
August 12, 200519 yr pożyczysz szablonik jakby co? ;) a dobry tutek do wektorów to faktycznie by się przydał.
August 12, 200519 yr super!! teraz jak ktos zle pokaze siatke to dostanie po zebach ;P(joke) ps. fajny samochod tylko ciekawe jak wyglada po ms :D:D pozdro
August 12, 200519 yr Do renderowania siatek możesz wykorzystać mental ray`a (przy pomocy "Contours"). Z poziomu materiałów, w sekcji "Advanced Shaders" wybierasz np. "Simple (contour)" do pola "Contour" -> ustawiasz kolor i szerokość 'kreski', później F10->Rendering->Contours->Enabled-> przeciągasz "Contour Contrast Function Levels (contour)" z "Contour Contrast" do Material Editor (Instance)-> stawiasz 'ptaszka' przy "Face Contours" i renderujesz:
August 30, 200519 yr jesli renderujesz mentalem mozna tez zrobic odpowiedni material wpierw ustawiamy material "composite" w pierwszy slot dajemy to co ma byc tlem a w materiale composite wciskamy by byl adaptive (guziczek "A") w drugi slot dajemy material ktory ma byc siatka, wciskamy w nim "wire" i w matriale composite ustawiamy by byl on "substract czyli literke "S" http://www.slawek.polip.pl/temp/o.jpg ot cala filozofia :)
August 30, 200519 yr vorek.: no i jeszcze dodam ze metoda z printscreen hm...... jakby ktos poszukal to w maksie na gornej listwie w toolsach jest cos takiego jak "grab viewport" odznaczyc modelu tez nie trzeba. by pozbyc sie selection bracketa wystarczy wcisnac "J" a i manipulator tez mozna wylaczyc. nie wiem czy do tego standardowo jest jakis skrot ( u mnie jest shift+a) nie jestem pewien bo nie pracuje z manipulatorami prawie w ogole wiec wylaczam to bo mnie drazni :)( gorna listwa, menu views, show transform gizno)
August 31, 200519 yr Author dzięki za przypomnienie wątku :) Jak znajdę trszkę czasu to zrobię update tutka :) Pozdrawiam
Create an account or sign in to comment