Vorek Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 Witam Jakoś mi przyszło do głowy po przeglądnięciu forum żeby zrobić tutoriala który by wszystkim początkującym wyjaśnił jak pokazywać siatkę modelu tak żeby wszystko było widać :) I tak właśnie zrodził się ten tutorialek, godzinka roboty, dużo czasu ostatnio nie mam. Oczywiście nie jest to jakaś biblia :D dlatego mam prośbę do wszystkich którzy mają coś od dodania w tym temacie: piszcie do mnie, może zrobimy z tego jakiś większy tutek o prezentacji modelu. Myślę że znacznie ułatwi to życie wszystkim forumowiczom. Może później Adek wrzuci to do np. FAQ albo działu tutoriale na stronce :) http://www.octavo.boo.pl/siatki/ Jeżeli są jakieś błędy lub nieścisłości to piszcie, będę systematycznie poprawiał Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 Podoba mi się ten tutek. Uważam, ze jest czytelny i uwzględnia wszystkie najważniejsze informacje. Możesz dodatkowo napisać o funkcji force wireframe albo wstawic kilka przykładów negatywnych, czyli siatek nieczytelnych dzięki formie przedstawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 podoba mi się kolorystyka stronki. Tutek napewno się przyda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 a może coś z mentala?? np: realistyczne szkło? ;) tutek oczywiście super :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 12 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 12 Sierpień 2005 dzięki za posty :) xeav - kolorystyka maxowa + biel :D tweety - szablon stronki już mam więc jak znajdę trochę czasu to planuję zrobić jakąś serię tutoriali, także do grafiki wektorowej :) zobaczymy... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 pożyczysz szablonik jakby co? ;) a dobry tutek do wektorów to faktycznie by się przydał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 No Vorek mysle, ze dostaniesz w pelni zasluzony dopisek kolo nicka - pkt. 1. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 super!! teraz jak ktos zle pokaze siatke to dostanie po zebach ;P(joke) ps. fajny samochod tylko ciekawe jak wyglada po ms :D:D pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 12 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 12 Sierpień 2005 nielot - pokazałbym ale to nie jest wątek do tego więc cierpliwości :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 Do renderowania siatek możesz wykorzystać mental ray`a (przy pomocy "Contours"). Z poziomu materiałów, w sekcji "Advanced Shaders" wybierasz np. "Simple (contour)" do pola "Contour" -> ustawiasz kolor i szerokość 'kreski', później F10->Rendering->Contours->Enabled-> przeciągasz "Contour Contrast Function Levels (contour)" z "Contour Contrast" do Material Editor (Instance)-> stawiasz 'ptaszka' przy "Face Contours" i renderujesz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 12 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 12 Sierpień 2005 HA ! dzięki wielkie, dzisiaj update tutka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość P. Napisano 30 Sierpień 2005 Share Napisano 30 Sierpień 2005 jesli renderujesz mentalem mozna tez zrobic odpowiedni material wpierw ustawiamy material "composite" w pierwszy slot dajemy to co ma byc tlem a w materiale composite wciskamy by byl adaptive (guziczek "A") w drugi slot dajemy material ktory ma byc siatka, wciskamy w nim "wire" i w matriale composite ustawiamy by byl on "substract czyli literke "S" http://www.slawek.polip.pl/temp/o.jpg ot cala filozofia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość P. Napisano 30 Sierpień 2005 Share Napisano 30 Sierpień 2005 vorek.: no i jeszcze dodam ze metoda z printscreen hm...... jakby ktos poszukal to w maksie na gornej listwie w toolsach jest cos takiego jak "grab viewport" odznaczyc modelu tez nie trzeba. by pozbyc sie selection bracketa wystarczy wcisnac "J" a i manipulator tez mozna wylaczyc. nie wiem czy do tego standardowo jest jakis skrot ( u mnie jest shift+a) nie jestem pewien bo nie pracuje z manipulatorami prawie w ogole wiec wylaczam to bo mnie drazni :)( gorna listwa, menu views, show transform gizno) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kannu Napisano 30 Sierpień 2005 Share Napisano 30 Sierpień 2005 no i fajnie Vorek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 31 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2005 dzięki za przypomnienie wątku :) Jak znajdę trszkę czasu to zrobię update tutka :) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się