Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Helo! To jest moja pierwsza pracka w vRayu, wczesniej bawilem się Mentalem, ale stwierdzilem, że rendery trwają zbyt długo (12 godzinek np.) więc trzeba przerzucić się na coś szybszego. Dopiero się uczę tego rendera (w sumie wiadomości z Mentala troszeczke się przydają), ale prosiłbym o komentarze odnośnie oświetlenia, ogolnie rendera, z pewnością bardzo mi się to przyda w kolejnej pracy. Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam.

Ogólnie render troche "suchy" może spróbuj wstawić w scene światła IES w halogeny.

No i chyba blat stołu Ci sie przesunął ? kubki wyglądaja jak kieliszki - może je przeskaluj ;)

Tło nie "trzyma" perspektywy.

Jak na pierwszą prace to i tak w porządku :)

Napisano

wydaje mi się że ta tablica nie daje cienia ale tak to może być jak powiedział Mothman troche sucho

Napisano

Cienie od tablicy widac dokladnie na czarnych pulkach...A co do blatu to tal ma byc, bo caly stol jest z archmodels. Pokąbinuje jeszcze z IESami.

Napisano

fotka za oknem nei pasuje bo jest z innej perspektywy - odwrotnie jak kamera w twojej scenie ;) średnio wyszło = średnie shaderki + średnie(troszke wyższe ;)) oświetlenie - tak 4/6

Napisano

jak ja nie lubię tych badyli sterczących z wazonów :D

 

Render ogólnie całkiem przyjemny, obrazki wyglądają jakby lewitowały kilkanaście cm od ściany i chyba niebo nie pasuje do oświetlenia. Pozytywnie :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Fajnie, troszkę ziarno widac ale jest przyjemnie.

Jedynie przeszkadza mi wspomniany problem z perspektywą, pewnie wszyscy wiedzą doskonale o co mi chodzi ale dołączam obrazek:)

Mamy 2 horyzonty, może uda sie dobrać fotke która bardziej pasuje do tego ujęcia kamery (niekoniecznie idealnie)?

Napisano

No wlasnie, widzisz greg_jg Mental jest zajefajny, ma sie pelna kontrole nad fotonami energia itd. Ale kiedy na scene dasz wszystkie mentalowskie materialy, dasz wartości shiny na materialy, ustwisz FG na jakość, odpalasz render, idziesz spać, wstajesz rano i jeszcze czekasz na render. 12 godzin (Laznia) to dla mnie za dużo tym bardziej jak powiedzmy jeden material bedzie skopany przypadkiem i co? Kolejne 12 godzin... Nie mowie, że zaniecham Mentala ale już mam dosyć tych długich oczekiwań na render. vRay oferuje szybki i ładny render przy zmianie kilku ustawień > poleciałem na łatwizne :( bo na tym renderze praktycznie każdmy może tworzyć ładne wizualki po kilku tutorialach i 5-6 godzinach pracy przy testach. A MentalRay? tu trzeba już wiedzy, zabawy i to właśnie w nim lubie. A na dodatek mentalowskie materiały dla mnie wygrywają - mistrzostwo! Troszke się rozpisałem :) Pozdrawiam

Napisano

Kluczem do sukcesu jest optymalizacja....

 

Czas renderingu i pracy nad sceną/oświetleniem/materiałami/końcowym rendering`iem możesz ograniczać na wiele sposobów.

 

 

...co do samej sceny to nie jest źle ;) ale: cześć obiektów jakby lewitowała nad podłożem- np. podstawa planszy; postaraj się o delikatne cienie pod obiektami; unieś lekko szafę z lewej strony- mogą być jakieś kołki, tak aby pojawił się pod nią ładny cień; zmień (popraw) te 2 złączone dłonie stojące na szafie, albo przynajmniej podmień materiał na jakiś połyskujący, jasny metal; halogeny- chyba tylko 1 ma materiał, reszta została "goła"; obrazki... może weź je w szklaną ramkę oświetlaną od góry małymi lampami (jasno-żółtymi/niebiskimi) na ramionach; czy ramy okienne stanowią jeden obiekt ze ścianą?; zmień obraz za oknami :) i ostatnie: daj wersję nocną oświetlaną przez światło z za okna i halogeny:)

Napisano

optymalizacja, juz probawalem, w kazdej pracce i co z tego mi wyszlo? Jesli chce stosowac materialy z shiny (zeby ladne refleksy wychodzily) to renderuje sie strasznie dlugo. W jednej pracce udalo mi sie uzyskac czas 4:47h (BRW) nie wiem jak to zrobilem. Sluchaj Greg_jg, naprawde mam już dosyć szperania w google jak i smamym maxie (a wierz mi, ze bylo tego duuuzo). :(




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności