Napisano 26 Sierpień 200519 l Witam, Od jakiegos czasu szukam silnika, który by byl "naj" dla mnie (programisty) i możliwie prosty w obsłudze dla artystów. Jak narazie najbardziej podoba mi sie Reality Engine (http://www.artificialstudios.com/), jednak został on wykupiony przez epic games i nie wiem czy nadal mozna go kupic, a osoby kontaktowe ze strony skrzetnie mnie olewaja ... I tu pojawia sie pytanie - czy ktos moze wie czy nadal jest ten engine do kupienia ? a jezeli tak to w jaki sposob ? Pozatym chciałbym sie dowiedziec jakich enginow Wy uzywacie (komercyjnie czy tez nie) i jakie sa wasze odczucia co do ich mozliwosci, parametrow itd.
Napisano 26 Sierpień 200519 l http://www.garagegames.com/products/1 Nie znam się na tym ale kiedyś z ciekawości sciągnołem sobie demo tego engine'a. Jak za 100$ to chyba bardzo przyzwoity (za komercyją wersje trochę wiecej, patrz: http://www.garagegames.com/pg/browse.php?qtm=torque). Niestety od strony programistycznej nie potrafię nic powiedzieć.
Napisano 26 Sierpień 200519 l Torque jest fajy ale na 100$ sie nie skonczy. Trzeba dokupic upgrejdy do niego. Ja tam narazie pracuje na GLScene. Imusze przyznac ze jest niezly. Ma obsluge shaderow. I jest za free.
Napisano 26 Sierpień 200519 l Autor GLScene ciezko nazwac enginem ... raczej biblioteka ułatwiajaca pewne sprawy. Sporo pisalem w GLScene i mniej wiecej znam zalety i wady projektu - i wiem ze jezeli chcem cos napisac szybko przy małej grupie programistow i jeszcze zeby dzialało na kazdej platformie jednakowo to jest to prawie nie mozliwe. Chociaz zgadzam sie ze jest ona bardzo dobrze zaprojektowana :) 100$ to zeczywiscie nie duzo - zaraz zobacze czy sprosta moim oczekiwania ;p
Napisano 26 Sierpień 200519 l Co do glscene troszke nie masz racji. Łatwo można napisać duży projekt. Ale jak ci nie pasuje to mowie Truevision3d jest fajny. Jak tez nie to pamietaj ze engine queka 3 jest za darmo do pobrania od kilku dni.
Napisano 27 Sierpień 200519 l Jesli chcesz miec silnik adekwatny do twoich potrzeb to napisz swoj:D:D hehe
Napisano 27 Sierpień 200519 l Autor Powiem szczeze ze jest to jakas opcja ... problem polega na tym ze kilka zeczy sprawia mi problemy np oswitlenie czy cienie (zeby były szybkie ladne i przyjemne ;p ) no i culling (dobrze tego zrobic chyba nie potrafie). Poazatym jak mialbym sam napisac wszystko od zera to szybciej niz predzej by mnie szlak trafil, a jak sobie pomysle ile by to trwało to juz wogole.
Napisano 27 Sierpień 200519 l By trzeba bylo miec paru ludzi do tego. Samemu mozesz napisac engine do wyswietlania literki:D:D A tak na serio to jest jeszcze neoengine, genesis 3d , amp II. Chcesz wiecej to dam ci liste:]
Napisano 27 Sierpień 200519 l Autor Jak mozesz to daj liste :) Co prawda gdzies na necie widzialem spisy enginow, ale bylo tego tyle ze nie bylem w stanie sprawdzic wszystkiego. Jak narazie True Vision odpada, co do Torque to mam mieszane uczucia ... calkowity koszt to jakies 300$ (jeszcze nie tak duzo) ... i sporo zeczy z mojej strony jeszcze do zaimplementowania ...
Napisano 27 Sierpień 200519 l Truevison teraz daje 6.5 wrsje. jest niezla. co do listy - http://www.devmaster.net/engines/ masz tam duzy zbior.
Napisano 27 Sierpień 200519 l my w Burzuazji uzywamy TGE (teraz TSE) http://www.burzuazja.innyswiat.pl - mozesz zobaczyc jak to wyglada. Dlugo pracujemy nad tym silnikiem. Jezeli chcesz jakies informacje to pisz na priva , bo tu zasmiecilbym watek ;) 100$ + 150$ - i masz bardzo dobry engine. Mozesz na indie licencji jechac bez problemu - poczytaj dobrze licencje
Napisano 30 Sierpień 200519 l ID SOftware ostatnio udostepniło do użytku engin Quake`a III. Ten engine na którym powstały takie hity jak MOHAA, Call of Duty itd. ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/source/quake3-1.32b-source.zip Mirror #1 http://0day.icculus.org/mirrors/quake3/quake3-1.32b-source.zip Mirror #2 http://3ddownloads.com/liberatedgames/quake3-1.32b-source.zip Engin jest teraz oparty na licencji GPL. Pozdrawiam
Napisano 31 Sierpień 200519 l Jest to jakaś alternatywa. Jak bym był lepszy w c to bym od razu go brał i przerabiał.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto