Krotki Napisano 26 Sierpień 2005 Napisano 26 Sierpień 2005 Witam, Od jakiegos czasu szukam silnika, który by byl "naj" dla mnie (programisty) i możliwie prosty w obsłudze dla artystów. Jak narazie najbardziej podoba mi sie Reality Engine (http://www.artificialstudios.com/), jednak został on wykupiony przez epic games i nie wiem czy nadal mozna go kupic, a osoby kontaktowe ze strony skrzetnie mnie olewaja ... I tu pojawia sie pytanie - czy ktos moze wie czy nadal jest ten engine do kupienia ? a jezeli tak to w jaki sposob ? Pozatym chciałbym sie dowiedziec jakich enginow Wy uzywacie (komercyjnie czy tez nie) i jakie sa wasze odczucia co do ich mozliwosci, parametrow itd.
.ai Napisano 26 Sierpień 2005 Napisano 26 Sierpień 2005 http://www.garagegames.com/products/1 Nie znam się na tym ale kiedyś z ciekawości sciągnołem sobie demo tego engine'a. Jak za 100$ to chyba bardzo przyzwoity (za komercyją wersje trochę wiecej, patrz: http://www.garagegames.com/pg/browse.php?qtm=torque). Niestety od strony programistycznej nie potrafię nic powiedzieć.
Gość WojciechZ Napisano 26 Sierpień 2005 Napisano 26 Sierpień 2005 Torque jest fajy ale na 100$ sie nie skonczy. Trzeba dokupic upgrejdy do niego. Ja tam narazie pracuje na GLScene. Imusze przyznac ze jest niezly. Ma obsluge shaderow. I jest za free.
Krotki Napisano 26 Sierpień 2005 Autor Napisano 26 Sierpień 2005 GLScene ciezko nazwac enginem ... raczej biblioteka ułatwiajaca pewne sprawy. Sporo pisalem w GLScene i mniej wiecej znam zalety i wady projektu - i wiem ze jezeli chcem cos napisac szybko przy małej grupie programistow i jeszcze zeby dzialało na kazdej platformie jednakowo to jest to prawie nie mozliwe. Chociaz zgadzam sie ze jest ona bardzo dobrze zaprojektowana :) 100$ to zeczywiscie nie duzo - zaraz zobacze czy sprosta moim oczekiwania ;p
Gość WojciechZ Napisano 26 Sierpień 2005 Napisano 26 Sierpień 2005 Co do glscene troszke nie masz racji. Łatwo można napisać duży projekt. Ale jak ci nie pasuje to mowie Truevision3d jest fajny. Jak tez nie to pamietaj ze engine queka 3 jest za darmo do pobrania od kilku dni.
Krotki Napisano 27 Sierpień 2005 Autor Napisano 27 Sierpień 2005 Ehhh szkoda ... czemu czlowiek musi miec zawsze pod gorke ...
Gość WojciechZ Napisano 27 Sierpień 2005 Napisano 27 Sierpień 2005 Jesli chcesz miec silnik adekwatny do twoich potrzeb to napisz swoj:D:D hehe
Krotki Napisano 27 Sierpień 2005 Autor Napisano 27 Sierpień 2005 Powiem szczeze ze jest to jakas opcja ... problem polega na tym ze kilka zeczy sprawia mi problemy np oswitlenie czy cienie (zeby były szybkie ladne i przyjemne ;p ) no i culling (dobrze tego zrobic chyba nie potrafie). Poazatym jak mialbym sam napisac wszystko od zera to szybciej niz predzej by mnie szlak trafil, a jak sobie pomysle ile by to trwało to juz wogole.
Gość WojciechZ Napisano 27 Sierpień 2005 Napisano 27 Sierpień 2005 By trzeba bylo miec paru ludzi do tego. Samemu mozesz napisac engine do wyswietlania literki:D:D A tak na serio to jest jeszcze neoengine, genesis 3d , amp II. Chcesz wiecej to dam ci liste:]
Krotki Napisano 27 Sierpień 2005 Autor Napisano 27 Sierpień 2005 Jak mozesz to daj liste :) Co prawda gdzies na necie widzialem spisy enginow, ale bylo tego tyle ze nie bylem w stanie sprawdzic wszystkiego. Jak narazie True Vision odpada, co do Torque to mam mieszane uczucia ... calkowity koszt to jakies 300$ (jeszcze nie tak duzo) ... i sporo zeczy z mojej strony jeszcze do zaimplementowania ...
Gość WojciechZ Napisano 27 Sierpień 2005 Napisano 27 Sierpień 2005 Truevison teraz daje 6.5 wrsje. jest niezla. co do listy - http://www.devmaster.net/engines/ masz tam duzy zbior.
intoxicate Napisano 27 Sierpień 2005 Napisano 27 Sierpień 2005 my w Burzuazji uzywamy TGE (teraz TSE) http://www.burzuazja.innyswiat.pl - mozesz zobaczyc jak to wyglada. Dlugo pracujemy nad tym silnikiem. Jezeli chcesz jakies informacje to pisz na priva , bo tu zasmiecilbym watek ;) 100$ + 150$ - i masz bardzo dobry engine. Mozesz na indie licencji jechac bez problemu - poczytaj dobrze licencje
Gość opravca Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 ID SOftware ostatnio udostepniło do użytku engin Quake`a III. Ten engine na którym powstały takie hity jak MOHAA, Call of Duty itd. ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/source/quake3-1.32b-source.zip Mirror #1 http://0day.icculus.org/mirrors/quake3/quake3-1.32b-source.zip Mirror #2 http://3ddownloads.com/liberatedgames/quake3-1.32b-source.zip Engin jest teraz oparty na licencji GPL. Pozdrawiam
Gość WojciechZ Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 Jest to jakaś alternatywa. Jak bym był lepszy w c to bym od razu go brał i przerabiał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się