Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Tak jak w temacie jeżeli mam zaznaczenie w formie prostokąta i chciałbym za pomocą free form deformation wygiąć to w ładny łuczek (coś jak bend w 3ds) to jest możliwe? Tylko nie piszcie mi o filtrze liquify, bo muszę mieć dokładny łuk dopasowany do tekstury:(

I drugie pytanie jeżeli pobieram kolor za pomocą 'pipetki' to pobierany jest taki kolor jaki wychodzi ze wszystkich składowych layerów, a czy jest możliwość pobrania barwy dokładnie takiej jaka jest na warstwie bez wyłączania wszystkich pozostałych warst?

Jeżeli już gdzieś padły podobne pytania to nie bijcie;)

Pozdrawiam B.

  • Odpowiedzi 30
  • Wyświetleń 4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do pierwszego pytania to chyba najłatwiej narysować prostokąt jako krzywą, wygiąć i zamienić na selekcję.

 

Pozdrawiam

Napisano

Nie chce byc poslancem zlych wiadomosci, ale...

 

"mam zaznaczenie w formie prostokąta i chciałbym za pomocą free form deformation wygiąć to w ładny łuczek (coś jak bend w 3ds) to jest możliwe? "

 

Nie. Nawet nie bardzo sobie to wyobrazam, bo przecie pixele by sie rozciagaly i... ginely? :)

 

"czy jest możliwość pobrania barwy dokładnie takiej jaka jest na warstwie bez wyłączania wszystkich pozostałych warst?"

 

Nie.

Napisano
  • Autor

tak myślałem ale nie szkodzi zapytać, a że piksele by się rozciągały i ginęły to przecież tak się dzieje kiedy stosujesz skalowanie lub perspektywę czy inne przekształcanie bitmapy. Tak się zastanawiam czy nie dało by się połączyć tego z ilustratorem, wyeksporotwać do ilustratora ten kawałek jako brusha i tam narysować ładny łuczek :D

Napisano

Mozesz sprobowac filtra Distort -> Spherize, chociaz efekt bedzie wynikiem prob i bledow, jezeli w ogole.

Napisano

No w Sferyzie masz rowne łuki;) Ale zeby uzyskac odpowiednie wygiecie trzebaby poprobowac.

 

edit:

 

WIEM! Wrzuc normalna texture na boxa w 3d, wygnij go, wyrenderuj i bedziesz mial wygieta texture! ;>

Napisano

zrób teksturę po ludzku w kształcie prostokąta, nałóż na boxa w jakimś programie 3d, wygnij go, wyrenderuj z góry, z tego co wyjdzie montuj dalej w psie :)

Napisano
  • Autor

ale nie można wytaczać armaty na komara, przecież nie będzie nikt kupował 3dsmax żeby wygiąć ładnie kawałek obrazka!

Napisano

max nie jest jedynym softem 3d :)

ogólnie z transformacjami innymi niż "cztero-punktowe" raczej ciężko w programach 2d, z wektorami jest ten sam problem.

Napisano
jeżeli mam zaznaczenie w formie prostokąta i chciałbym za pomocą free form deformation wygiąć to w ładny łuczek (coś jak bend w 3ds) to jest możliwe? Tylko nie piszcie mi o filtrze liquify, bo muszę mieć dokładny łuk dopasowany do tekstury

a może warpem, jak masz cs2

Napisano

właśnie mnie RK zmotywował by zajżeć do efektów corela photopainta i ma on też mesh warp, którym można sobie wyginacdowolnie bitmapy.

Napisano
  • Autor

tylko moja awersja do firmy corel powstrzymuje mnie skutecznie do jego produktów (chroniczne uczulenie powstało w momencie kontaktu z corel draw) :D

Napisano

dobre pytania i nie bardzo rozumiem jak to sie stalo ze dopiero w cs pojawil sie warp def. no tak mi tego brakuje w 7 :( tak sobie napisalem bo nie potrafie Ci pomoc za bardzo. a co do corela to uwazam ze c draw jest super programem, moze nie tak dobrym jak ilustrator ale dobrym, no przynajmniej ja wole :)

Napisano

Jeszcze raz trafiłem do tego wątku i pomyślałem sobie, po co tworzyć selekcje i ją wyginać, kombinować, jak możesz przecież namalować sobie elegancka ścieżke i zrobić z niej selekcje.

Napisano
  • Autor

chyba kolega streaker mnie nie zrozumiał, nie chcę wygiąć selekcji tylko wygiąć kawałek bitmapy. Tak jak za pomocą 'free transform' czy innym narzędziem transformacji można kawałek obrazu wyprostować z perspektywy czy zniekształcić w inny sposób. A w kwesti warpa to jakoś mi to narzędzie nie całkiem pasuje:D taki stary pier...dziel jestem:(

Napisano

Jeżeli tak, to rzeczywiście sie nie zrozumieliśmy, nie wiem czy ktoś to wcześniej pisał, ale jest distort->shear

Napisano

ale distort-shear jest dosyc nie precyzyjne, ja tam wole warpa, nie bardzo rozumiem Bacry dlaczego warp Ci nie pasuje, przeciez to zwykle free transform jest.

Napisano

jakim pedzelkiem, przeciez wyginasz manipulujac punktami kontrolnymi, moze byc cos przyjemniejszego i bardziej przyjazne dla uzytkownika :) ?

Napisano

a ktorego masz ps? bo warp to dopiero w cs2 sie pojawil.

Napisano
  • Autor

ciągle myślałem o filtrze liquify i warp tool z tegoż a tutaj proszę bardzo właśnie tego kiedyś szukałem :D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności