Bacry Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 Tak jak w temacie jeżeli mam zaznaczenie w formie prostokąta i chciałbym za pomocą free form deformation wygiąć to w ładny łuczek (coś jak bend w 3ds) to jest możliwe? Tylko nie piszcie mi o filtrze liquify, bo muszę mieć dokładny łuk dopasowany do tekstury:( I drugie pytanie jeżeli pobieram kolor za pomocą 'pipetki' to pobierany jest taki kolor jaki wychodzi ze wszystkich składowych layerów, a czy jest możliwość pobrania barwy dokładnie takiej jaka jest na warstwie bez wyłączania wszystkich pozostałych warst? Jeżeli już gdzieś padły podobne pytania to nie bijcie;) Pozdrawiam B.
Vorek Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 Co do pierwszego pytania to chyba najłatwiej narysować prostokąt jako krzywą, wygiąć i zamienić na selekcję. Pozdrawiam
Bacry Napisano 30 Sierpień 2005 Autor Napisano 30 Sierpień 2005 nie chcę zmieniać selekcji, chcę selekcję wygiąć razem z tym co jest zaznaczone:D
Reanimator Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 Nie chce byc poslancem zlych wiadomosci, ale... "mam zaznaczenie w formie prostokąta i chciałbym za pomocą free form deformation wygiąć to w ładny łuczek (coś jak bend w 3ds) to jest możliwe? " Nie. Nawet nie bardzo sobie to wyobrazam, bo przecie pixele by sie rozciagaly i... ginely? :) "czy jest możliwość pobrania barwy dokładnie takiej jaka jest na warstwie bez wyłączania wszystkich pozostałych warst?" Nie.
Bacry Napisano 30 Sierpień 2005 Autor Napisano 30 Sierpień 2005 tak myślałem ale nie szkodzi zapytać, a że piksele by się rozciągały i ginęły to przecież tak się dzieje kiedy stosujesz skalowanie lub perspektywę czy inne przekształcanie bitmapy. Tak się zastanawiam czy nie dało by się połączyć tego z ilustratorem, wyeksporotwać do ilustratora ten kawałek jako brusha i tam narysować ładny łuczek :D
Reanimator Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 Mozesz sprobowac filtra Distort -> Spherize, chociaz efekt bedzie wynikiem prob i bledow, jezeli w ogole.
Bacry Napisano 30 Sierpień 2005 Autor Napisano 30 Sierpień 2005 to tak samo mam w liquify a tego chcę uniknąć:D
Reanimator Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 No w Sferyzie masz rowne łuki;) Ale zeby uzyskac odpowiednie wygiecie trzebaby poprobowac. edit: WIEM! Wrzuc normalna texture na boxa w 3d, wygnij go, wyrenderuj i bedziesz mial wygieta texture! ;>
Bacry Napisano 30 Sierpień 2005 Autor Napisano 30 Sierpień 2005 to ja już w ilustratorze albo freehendzie wole:p
Reanimator Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 A tam tak sobie mozna dowolnie wyginac bitmapy?
Bacry Napisano 30 Sierpień 2005 Autor Napisano 30 Sierpień 2005 jeżeli zrobię z nich brusha to raczej tak, nie próbowałem bo nie mam żadnego pod ręką teraz.
Vorek Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 http://www.richardrosenman.com/ - pan rosenman napisał plugin Pinocchio, podobny do liquify ale może Ci się przyda :)
SansSerif Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 zrób teksturę po ludzku w kształcie prostokąta, nałóż na boxa w jakimś programie 3d, wygnij go, wyrenderuj z góry, z tego co wyjdzie montuj dalej w psie :)
Reanimator Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 eee, to juz bylo ;) chociaz wydaje sie najlepszym i najszybszym sposobem.
Bacry Napisano 30 Sierpień 2005 Autor Napisano 30 Sierpień 2005 ale nie można wytaczać armaty na komara, przecież nie będzie nikt kupował 3dsmax żeby wygiąć ładnie kawałek obrazka!
SansSerif Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 max nie jest jedynym softem 3d :) ogólnie z transformacjami innymi niż "cztero-punktowe" raczej ciężko w programach 2d, z wektorami jest ten sam problem.
Bacry Napisano 30 Sierpień 2005 Autor Napisano 30 Sierpień 2005 we freehendzie nie działa nie może być brushem bitmapa ;( chyba zwyczajnie uvw mapę wygnę ;p
streaker Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 jeżeli mam zaznaczenie w formie prostokąta i chciałbym za pomocą free form deformation wygiąć to w ładny łuczek (coś jak bend w 3ds) to jest możliwe? Tylko nie piszcie mi o filtrze liquify, bo muszę mieć dokładny łuk dopasowany do tekstury a może warpem, jak masz cs2
Bacry Napisano 31 Sierpień 2005 Autor Napisano 31 Sierpień 2005 niestety nie mam cs2:( ale znalazłem sposób. filtr nazywa się shear i robi to właśnie tak jak potrzebuję :D
SansSerif Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 właśnie mnie RK zmotywował by zajżeć do efektów corela photopainta i ma on też mesh warp, którym można sobie wyginacdowolnie bitmapy.
Bacry Napisano 2 Wrzesień 2005 Autor Napisano 2 Wrzesień 2005 tylko moja awersja do firmy corel powstrzymuje mnie skutecznie do jego produktów (chroniczne uczulenie powstało w momencie kontaktu z corel draw) :D
Gość _Kreska_ Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 dobre pytania i nie bardzo rozumiem jak to sie stalo ze dopiero w cs pojawil sie warp def. no tak mi tego brakuje w 7 :( tak sobie napisalem bo nie potrafie Ci pomoc za bardzo. a co do corela to uwazam ze c draw jest super programem, moze nie tak dobrym jak ilustrator ale dobrym, no przynajmniej ja wole :)
streaker Napisano 18 Wrzesień 2005 Napisano 18 Wrzesień 2005 Jeszcze raz trafiłem do tego wątku i pomyślałem sobie, po co tworzyć selekcje i ją wyginać, kombinować, jak możesz przecież namalować sobie elegancka ścieżke i zrobić z niej selekcje.
Bacry Napisano 18 Wrzesień 2005 Autor Napisano 18 Wrzesień 2005 chyba kolega streaker mnie nie zrozumiał, nie chcę wygiąć selekcji tylko wygiąć kawałek bitmapy. Tak jak za pomocą 'free transform' czy innym narzędziem transformacji można kawałek obrazu wyprostować z perspektywy czy zniekształcić w inny sposób. A w kwesti warpa to jakoś mi to narzędzie nie całkiem pasuje:D taki stary pier...dziel jestem:(
streaker Napisano 19 Wrzesień 2005 Napisano 19 Wrzesień 2005 Jeżeli tak, to rzeczywiście sie nie zrozumieliśmy, nie wiem czy ktoś to wcześniej pisał, ale jest distort->shear
Gość _Kreska_ Napisano 2 Październik 2005 Napisano 2 Październik 2005 ale distort-shear jest dosyc nie precyzyjne, ja tam wole warpa, nie bardzo rozumiem Bacry dlaczego warp Ci nie pasuje, przeciez to zwykle free transform jest.
Bacry Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 nie całkiem, wszystko zależy jak to wygniesz pędzelkiem:D
Gość _Kreska_ Napisano 2 Październik 2005 Napisano 2 Październik 2005 jakim pedzelkiem, przeciez wyginasz manipulujac punktami kontrolnymi, moze byc cos przyjemniejszego i bardziej przyjazne dla uzytkownika :) ?
Bacry Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 punktów kontrolnych nie znalazłem, będę musiał poszukać:D
Gość _Kreska_ Napisano 2 Październik 2005 Napisano 2 Październik 2005 a ktorego masz ps? bo warp to dopiero w cs2 sie pojawil.
Bacry Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 ciągle myślałem o filtrze liquify i warp tool z tegoż a tutaj proszę bardzo właśnie tego kiedyś szukałem :D
Rekomendowane odpowiedzi