Napisano 10 Lipiec 200321 l Witam! To b臋dzie chyba m贸j pierwszy post wog贸le na tym forum cho膰 przygl膮dam si臋 ju偶 od jakiego艣 czasu. 聽 Zaczn臋 klasycznie: Jestem nowy w maxie i to jest moja pierwsza bitwa. Mam nadziej臋 偶e uda mi si臋 j膮 doprowadzi膰 do ko艅ca i wg. mnie by艂by to ju偶 du偶y sukces. 聽 Mam zamiar zrobi膰 偶uka Goliathus Goliathus oto i fotka: 聽 http://www.webcom.com/beetle/Goliathus/regius/G-regius-6.jpeg 聽 najch臋tniej pokaza艂bym go w locie ale zobaczymy do czego dojdzie. 聽 Licz臋 na wasz膮 pomoc i tolerancj臋. :D:D:D
Napisano 10 Lipiec 200321 l Czym to sie zywi? ;) 聽 A pomysl fajny. Tylko w scence bedziesz musial wrzucic cos (jakis obiekt) zeby by艂o wida膰 偶e on jest taki wielki 聽
Napisano 10 Lipiec 200321 l hehe.. no spoko, spoko... co Wy na to zeby latalo takie cos zamiast go艂臋bi? buehu... eee... strasznee :D gdzie takie cos sie rodzi? ;)
Napisano 10 Lipiec 200321 l Autor noo pewnie jak nasz polski jelonek jakim艣 butwiej膮cym drewnem i pr贸chnem... 偶yje na czarnym l膮dzie (Afryka r贸wnikowa)... jak kto艣 jeszcze nie ma dosy膰 to polecam: 聽 http://www.webcom.com/beetle/Goliathus/regius/ 聽 powoli zabieram si臋 do roboty. i przyna膰 musze 偶e najwi臋ksz膮 pomoc膮 jest dla mnie... zasuszony okaz... :D mog臋 go sobie z bliska poogl膮da膰 i pomierzy膰.
Napisano 10 Lipiec 200321 l Autor prawdziwy suszony preparat... mniej wi臋cej wielko艣ci pi臋艣ci... 聽 a swoj膮 drog膮 ciekawe czemu nie robi膮 takich zabawek? ;)
Napisano 10 Lipiec 200321 l hmmm tak patrzac na Twoj render i obrazek ktory zamiesciles jako zdjecie...to cos mi nie pasuje...tzn czy nie powinno byc takiego naglego spadku w tej pierwsej czesci skorupy?? 聽 pozdr
Napisano 10 Lipiec 200321 l Autor zgadzam si臋.. troszke zbyt ob艂y by艂 ten g艂owot艂贸w... doda艂em to wg艂臋bienie oraz poprawi艂em k膮t g艂owy... (jest skerowana bardziej w d贸艂 - niejako przed艂uzenie powierzchni \'owego\' wg艂臋bienia)... dzieki i czekam na dlasze uwagi...
Napisano 11 Lipiec 200321 l nie mawrtw sie ChaoS ..hyh ja tez miekne:D 聽 a co do pracy..duzy ladny robal :D czekam na kolejne renderki. bardzo mi sie podoba!
Napisano 11 Lipiec 200321 l Autor no to kolejny update... widoczek i og贸lny przegl膮d ;)... odw艂ok trzeba jeszcze poprawi膰 bo te segmenty za ciasno co艣.. aktualnie w艂膮snie nad t膮 cz臋艣ci膮 pracuj臋. 聽 jutro wyje偶d偶am i nie b臋d臋 mia艂 mo偶liwo艣ci nic zrobic wi臋c chcia艂em chocia偶 przez te dwa dni co艣 zacz膮膰 by m贸c wam pokaza膰... a po powrocie ci膮g dalszy.
Napisano 11 Lipiec 200321 l Autor jak kto艣 wie jak dawa膰 dwa obrazki w jednym po艣cie to prosz臋 aby mnie o艣wieci艂.. dzieki :D
Napisano 11 Lipiec 200321 l wow niezle niezl eniemam pytan :) mam nadzieje ze to dopieor ppoczatek :) (mojego konca)
Napisano 11 Lipiec 200321 l Autor a teraz 艂apki... jedna para to za ma艂o ale zawsze co艣... ;) 聽 z tego co widz臋 na forum to bitwa idzie jak lawina! mam nadziej臋 偶e ta tygodniowa przerwa nie pozostawi mnie bardzo w tyle :) przecie偶 to zacz臋艂o si臋 zaledwie wczoraj! [wow] istna masakra! bitwa na ca艂ego. mam nadziej臋 偶e pojutrze wszystkim si臋 znudzi ten galop. :)
Napisano 11 Lipiec 200321 l qll !! :) poodba mi sie...a co do dwohc obrazkow...to musisz miec jakis serwer np. na republice i dajesz te swoje obrazki jako IMG i mozesz miec ile chcesz we swoim poscie :) 聽 pozdr
Napisano 11 Lipiec 200321 l Nie no!! Jak nienawidze robali, tak tego pokocha艂em od pierwszego wejrzenia :D 聽 Czy mo偶na co艣 takiego hodowa膰?? Kupi膰? 聽 Bo ciekawe czy to mi nie poleci w sin膮 dal jak go na r臋k臋 se tak wezm臋....no i mam psa, czy to mi go nie zje!?
Napisano 23 Lipiec 200321 l Autor no to ju偶 po odpoczynku uda艂o mi si臋 z powrotem zabra膰 do roboty... ma艂y update... w sumie nic wa偶nego. ot - n贸偶ki. 聽 聽
Napisano 24 Lipiec 200321 l Autor 聽 zaczynam si臋 zastanawia膰 czy to by艂 dobry wyb贸r je艣li chodzi o temat... gdy tak patrz臋 na inne pracki to wydaje mi si臋 ze m贸j model jest tak jakby ma艂o skomplikowany... a grunt w tym 偶e nie wiem coby mu tam jeszcze wcisn膮膰 :( 聽 ale co tam. nie poddam si臋 i doprowadz臋 t臋 spraw臋 do ko艅ca. 聽 a co do t艂a to chyba umieszcz臋 mojego 偶uczka na ludzkiej r臋ce... b臋dzie sobie wygodnie siedzia艂 na czyjej艣 d艂oni... hmm...
Napisano 25 Lipiec 200321 l Autor i dalej... 聽 聽 聽 i teraz pojawia si臋 problem... mianowicie chodzi o tekstur臋 na g艂owie a dok艂adnie mapowanie UVW... ani cylinder ani kula ani unwrap nie pokazuj膮 mi pe艂nego \'p艂askiego\' obrazu siatki... zawsze co艣 si臋 nak艂ada, jest przes艂oniete jedno przez drugie. oto screen problemowych cz臋艣ci 聽 聽 聽 gdy w unwrapie wybiera flatten mapping to siatka rozbija si臋 na wiele fragment贸w trudno po艂apa膰 si臋 co jest gdzie... 聽 czy kto艣 wie jak to zrobi膰 (ca艂kowicie rozp艂aszczy膰 siatk臋 w艂膮cznie z wystaj膮cymi cz臋艣cami?) a mo偶e jaki艣 tip? 聽 pomocy! z g贸ry dzi臋kuj臋 za odpowiedzi. 聽
Napisano 26 Lipiec 200321 l Najlepiej rogi (ka偶dy osobno) zmapowa膰 oddzielnie np. cylindrem, lub boxem a potem g艂ow臋 i po艂膮czy膰 to do kupy w UnwrapUVW. Mo偶na te偶 wykorzysta膰 Normal Mapping w UnwrapUVW (najlepsze chyba b臋dzie Top/Bottom), ale i tak chyba b臋dziesz musia艂 porozci膮ga膰 siatk臋 r臋cznie. Mo偶esz jeszcze skorzysta膰 z UnfoldMapping, ale mia艂bys potem p贸艂 dnia sklejania pojedynczych face\'贸w w Unwrapie (tak jak masz teraz po FlattenMapping). 聽
Napisano 26 Lipiec 200321 l spoko spopko mam tylko pytania (2) czy textury robisz sam czy ze zdj臋cia i jakie t艂o przewidujesz
Napisano 26 Lipiec 200321 l Autor tekstury... hmm. chyba nale偶a艂oby powiedzie膰 偶e ze zdjecia gdy偶 na nich si臋 wzoruj臋 np. u艂o偶enie plam = wz贸r na pancerzu itp. jednak tworzone ca艂kowicie (o ile mo偶na tak to okre艣li膰) r臋cznie w PS przy uprzedniej pomocy texportera... 聽 chcia艂em 偶eby 偶uczek siedzia艂 na ludzkiej d艂oni tak jak to mia艂o miejsce na zdjeciach kt贸re za艂膮cza艂em na samym pocz膮tku... ostatecznie jak mi nie wyjdzie pewnie jaka艣 艣ci贸艂ka i butwiej膮ce li艣cie... heh. zobaczymy. 聽 na razie mapuj臋 g艂ow臋 i jako艣 opornie mi to idzie. 聽 pozdrawiam
Napisano 28 Lipiec 200321 l Witam 聽 Nie wiem czy jasno si臋 wyra偶am, ale tak jak podpowiada艂 MRCN, spr贸bowa膰 mo偶esz zmapowa膰 ka偶d膮 wystaj膮c膮 cz臋艣膰 oddzielnym GIZMEM, a zaznaczone w ten spos贸b elementy traktowa膰 w jednym obiekcie jako r贸偶ne MATERIAL ID. Potem sp艂膮szczasz STACK i traktujesz to UNWARPEM. W edytorze wybierasz r贸偶ne ID i naci膮gasz sobie jak chcesz. No a potem ka偶esz ;) sobie pokaza膰 wszystkie ID w edytorze (ALL), rozmieszczasz to na obszarze tekstury, no i traktujesz TEXPORTEREM np. 聽 My艣l臋 偶e troche pomog艂em 聽 Siewka !!
Napisano 28 Lipiec 200321 l Autor :( noo m臋cz臋 si臋 m臋cz臋 jak co艣 z tego wyjdzie to na pewno napisz臋... 聽 oki. kazdy r贸偶ek ma ju偶 sw贸j ID i cylinder UVW... jak na razie nie wiem jak zrobi膰 to dalej... ale spoko. praca wre. :) dzieki za pomoc
Napisano 28 Lipiec 200321 l Autor hmm. jednak to nie jest takie oczywiste :) ... dobra ka偶dy r贸偶ek ma swoje ID i UVW map... potem klikam prawym i collapse all (poprawiajcie mnie jak co艣 藕le pisz臋)... zostaje mi tylko editable mesh. daj臋 unwrap UVW i tu pojawia si臋 pytanie. po co dla ka偶dego r贸偶ka UVW np cylinder skoro w unwrapie i tak wszystko mi si臋 przenika... i nie mog臋 si臋 po艂apa膰 gdzie s膮 vertexy z pod spodu a gdzie t eu g贸ru ... :( bez 艣miech贸w prosze bo jak pisa艂em to jest moja 1sza praca na powa偶nie. :)
Napisano 28 Lipiec 200321 l No bo mi chodzi o to, (czego jeszcze nie dopisa艂em, przepraszam). 聽 Zapodajesz, dla obiektu materia艂 multi/subobject, zaznaczasz kilka poligon贸w, zadajesz im jakie艣 GIZMO, i tym zaznaczonym obiektom zadajesz MATERIAL ID i material number(lub jako艣 tam). Potem w Material Edytorze zadajesz jeden z sub materia艂贸w o takim id jakie zada艂e艣 polygonom, w pod menu np. diffuse, ustawiasz jeszcze material number!!. 聽 A w kwesti UnWarpa, to w oknie edytora mo偶esz wybra膰 jaki Id chcesz obrabia膰. To jest rozwijana lista na dolej listwie EDYTORA. 聽 Potem reszta nale偶y juz do TEXPORTERA 聽 Kurcze nie wiem czy Ci dobrze wyt艂umaczy艂em, bo ze mnie dydaktyk jak Z KOZIEJ d**y sksofon. 聽 Pozdrawiam.
Napisano 29 Lipiec 200321 l W Unwrap UVW mo偶esz wykorzysta膰 Tools->PackUVs, a on Ci wszystko pouk艂ada. Potem mo偶esz zaznaczy膰 opcj臋 Select Element i sobie przemieszcza膰 oraz skalowa膰 poszczeg贸lne elementy.