Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam! To b臋dzie chyba m贸j pierwszy post wog贸le na tym forum cho膰 przygl膮dam si臋 ju偶 od jakiego艣 czasu.

Zaczn臋 klasycznie: Jestem nowy w maxie i to jest moja pierwsza bitwa. Mam nadziej臋 偶e uda mi si臋 j膮 doprowadzi膰 do ko艅ca i wg. mnie by艂by to ju偶 du偶y sukces.

Mam zamiar zrobi膰 偶uka Goliathus Goliathus oto i fotka:

http://www.webcom.com/beetle/Goliathus/regius/G-regius-6.jpeg

najch臋tniej pokaza艂bym go w locie ale zobaczymy do czego dojdzie.

Licz臋 na wasz膮 pomoc i tolerancj臋. :D:D:D

  • Odpowiedzi 37
  • Wy艣wietle艅 4,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czym to sie zywi? ;)

A pomysl fajny. Tylko w scence bedziesz musial wrzucic cos (jakis obiekt) zeby by艂o wida膰 偶e on jest taki wielki

Napisano

hehe.. no spoko, spoko... co Wy na to zeby latalo takie cos zamiast go艂臋bi? buehu... eee... strasznee :D gdzie takie cos sie rodzi? ;)

Napisano
  • Autor

noo pewnie jak nasz polski jelonek jakim艣 butwiej膮cym drewnem i pr贸chnem... 偶yje na czarnym l膮dzie (Afryka r贸wnikowa)... jak kto艣 jeszcze nie ma dosy膰 to polecam:

http://www.webcom.com/beetle/Goliathus/regius/

powoli zabieram si臋 do roboty. i przyna膰 musze 偶e najwi臋ksz膮 pomoc膮 jest dla mnie... zasuszony okaz... :D mog臋 go sobie z bliska poogl膮da膰 i pomierzy膰.

Napisano
  • Autor

prawdziwy suszony preparat... mniej wi臋cej wielko艣ci pi臋艣ci...

a swoj膮 drog膮 ciekawe czemu nie robi膮 takich zabawek? ;)

Napisano

hmmm tak patrzac na Twoj render i obrazek ktory zamiesciles jako zdjecie...to cos mi nie pasuje...tzn czy nie powinno byc takiego naglego spadku w tej pierwsej czesci skorupy??

pozdr

Napisano
  • Autor

zgadzam si臋.. troszke zbyt ob艂y by艂 ten g艂owot艂贸w... doda艂em to wg艂臋bienie oraz poprawi艂em k膮t g艂owy... (jest skerowana bardziej w d贸艂 - niejako przed艂uzenie powierzchni \'owego\' wg艂臋bienia)... dzieki i czekam na dlasze uwagi...

Napisano

nie mawrtw sie ChaoS ..hyh ja tez miekne:D

a co do pracy..duzy ladny robal :D

czekam na kolejne renderki.

bardzo mi sie podoba!

Napisano
  • Autor

no to kolejny update... widoczek i og贸lny przegl膮d ;)... odw艂ok trzeba jeszcze poprawi膰 bo te segmenty za ciasno co艣.. aktualnie w艂膮snie nad t膮 cz臋艣ci膮 pracuj臋.

jutro wyje偶d偶am i nie b臋d臋 mia艂 mo偶liwo艣ci nic zrobic wi臋c chcia艂em chocia偶 przez te dwa dni co艣 zacz膮膰 by m贸c wam pokaza膰... a po powrocie ci膮g dalszy.

Napisano
  • Autor

jak kto艣 wie jak dawa膰 dwa obrazki w jednym po艣cie to prosz臋 aby mnie o艣wieci艂.. dzieki :D

Napisano

wow niezle niezl eniemam pytan :) mam nadzieje ze to dopieor ppoczatek :) (mojego konca)

Napisano
  • Autor

a teraz 艂apki... jedna para to za ma艂o ale zawsze co艣... ;)

z tego co widz臋 na forum to bitwa idzie jak lawina! mam nadziej臋 偶e ta tygodniowa przerwa nie pozostawi mnie bardzo w tyle :) przecie偶 to zacz臋艂o si臋 zaledwie wczoraj! [wow] istna masakra! bitwa na ca艂ego. mam nadziej臋 偶e pojutrze wszystkim si臋 znudzi ten galop. :)

Napisano

qll !! :) poodba mi sie...a co do dwohc obrazkow...to musisz miec jakis serwer np. na republice i dajesz te swoje obrazki jako IMG i mozesz miec ile chcesz we swoim poscie :)

pozdr

Napisano

Nie no!! Jak nienawidze robali, tak tego pokocha艂em od pierwszego wejrzenia :D

Czy mo偶na co艣 takiego hodowa膰?? Kupi膰?

Bo ciekawe czy to mi nie poleci w sin膮 dal jak go na r臋k臋 se tak wezm臋....no i mam psa, czy to mi go nie zje!?

Napisano
  • Autor

no to ju偶 po odpoczynku uda艂o mi si臋 z powrotem zabra膰 do roboty... ma艂y update... w sumie nic wa偶nego. ot - n贸偶ki.

test6.jpg

Napisano
  • Autor

test_tex6.jpg

zaczynam si臋 zastanawia膰 czy to by艂 dobry wyb贸r je艣li chodzi o temat... gdy tak patrz臋 na inne pracki to wydaje mi si臋 ze m贸j model jest tak jakby ma艂o skomplikowany... a grunt w tym 偶e nie wiem coby mu tam jeszcze wcisn膮膰 :(

ale co tam. nie poddam si臋 i doprowadz臋 t臋 spraw臋 do ko艅ca.

a co do t艂a to chyba umieszcz臋 mojego 偶uczka na ludzkiej r臋ce... b臋dzie sobie wygodnie siedzia艂 na czyjej艣 d艂oni... hmm...

Napisano
  • Autor

i dalej...

test_tex9.jpg

i teraz pojawia si臋 problem... mianowicie chodzi o tekstur臋 na g艂owie a dok艂adnie mapowanie UVW... ani cylinder ani kula ani unwrap nie pokazuj膮 mi pe艂nego \'p艂askiego\' obrazu siatki... zawsze co艣 si臋 nak艂ada, jest przes艂oniete jedno przez drugie. oto screen problemowych cz臋艣ci

problem01.jpg

gdy w unwrapie wybiera flatten mapping to siatka rozbija si臋 na wiele fragment贸w trudno po艂apa膰 si臋 co jest gdzie...

czy kto艣 wie jak to zrobi膰 (ca艂kowicie rozp艂aszczy膰 siatk臋 w艂膮cznie z wystaj膮cymi cz臋艣cami?) a mo偶e jaki艣 tip?

pomocy! z g贸ry dzi臋kuj臋 za odpowiedzi.

Napisano

Najlepiej rogi (ka偶dy osobno) zmapowa膰 oddzielnie np. cylindrem, lub boxem a potem g艂ow臋 i po艂膮czy膰 to do kupy w UnwrapUVW.

Mo偶na te偶 wykorzysta膰 Normal Mapping w UnwrapUVW (najlepsze chyba b臋dzie Top/Bottom), ale i tak chyba b臋dziesz musia艂 porozci膮ga膰 siatk臋 r臋cznie.

Mo偶esz jeszcze skorzysta膰 z UnfoldMapping, ale mia艂bys potem p贸艂 dnia sklejania pojedynczych face\'贸w w Unwrapie (tak jak masz teraz po FlattenMapping).

Napisano
  • Autor

tekstury... hmm. chyba nale偶a艂oby powiedzie膰 偶e ze zdjecia gdy偶 na nich si臋 wzoruj臋 np. u艂o偶enie plam = wz贸r na pancerzu itp. jednak tworzone ca艂kowicie (o ile mo偶na tak to okre艣li膰) r臋cznie w PS przy uprzedniej pomocy texportera...

chcia艂em 偶eby 偶uczek siedzia艂 na ludzkiej d艂oni tak jak to mia艂o miejsce na zdjeciach kt贸re za艂膮cza艂em na samym pocz膮tku... ostatecznie jak mi nie wyjdzie pewnie jaka艣 艣ci贸艂ka i butwiej膮ce li艣cie... heh. zobaczymy.

na razie mapuj臋 g艂ow臋 i jako艣 opornie mi to idzie.

pozdrawiam

Napisano

Witam

Nie wiem czy jasno si臋 wyra偶am, ale tak jak podpowiada艂 MRCN, spr贸bowa膰 mo偶esz zmapowa膰 ka偶d膮 wystaj膮c膮 cz臋艣膰 oddzielnym GIZMEM, a zaznaczone w ten spos贸b elementy traktowa膰 w jednym obiekcie jako r贸偶ne MATERIAL ID. Potem sp艂膮szczasz STACK i traktujesz to UNWARPEM. W edytorze wybierasz r贸偶ne ID i naci膮gasz sobie jak chcesz. No a potem ka偶esz ;) sobie pokaza膰 wszystkie ID w edytorze (ALL), rozmieszczasz to na obszarze tekstury, no i traktujesz TEXPORTEREM np.

My艣l臋 偶e troche pomog艂em

Siewka !!

Napisano
  • Autor

:( noo m臋cz臋 si臋 m臋cz臋 jak co艣 z tego wyjdzie to na pewno napisz臋...

oki. kazdy r贸偶ek ma ju偶 sw贸j ID i cylinder UVW... jak na razie nie wiem jak zrobi膰 to dalej... ale spoko. praca wre. :) dzieki za pomoc

Napisano
  • Autor

hmm. jednak to nie jest takie oczywiste :) ... dobra ka偶dy r贸偶ek ma swoje ID i UVW map... potem klikam prawym i collapse all (poprawiajcie mnie jak co艣 藕le pisz臋)... zostaje mi tylko editable mesh. daj臋 unwrap UVW i tu pojawia si臋 pytanie. po co dla ka偶dego r贸偶ka UVW np cylinder skoro w unwrapie i tak wszystko mi si臋 przenika... i nie mog臋 si臋 po艂apa膰 gdzie s膮 vertexy z pod spodu a gdzie t eu g贸ru ... :( bez 艣miech贸w prosze bo jak pisa艂em to jest moja 1sza praca na powa偶nie. :)

Napisano

No bo mi chodzi o to, (czego jeszcze nie dopisa艂em, przepraszam).

Zapodajesz, dla obiektu materia艂 multi/subobject, zaznaczasz kilka poligon贸w, zadajesz im jakie艣 GIZMO, i tym zaznaczonym obiektom zadajesz MATERIAL ID i material number(lub jako艣 tam).

Potem w Material Edytorze zadajesz jeden z sub materia艂贸w o takim id jakie zada艂e艣 polygonom, w pod menu np. diffuse, ustawiasz jeszcze material number!!.

A w kwesti UnWarpa, to w oknie edytora mo偶esz wybra膰 jaki Id chcesz obrabia膰.

To jest rozwijana lista na dolej listwie EDYTORA.

Potem reszta nale偶y juz do TEXPORTERA

Kurcze nie wiem czy Ci dobrze wyt艂umaczy艂em, bo ze mnie dydaktyk jak Z KOZIEJ d**y sksofon.

Pozdrawiam.

Napisano

W Unwrap UVW mo偶esz wykorzysta膰 Tools->PackUVs, a on Ci wszystko pouk艂ada.

Potem mo偶esz zaznaczy膰 opcj臋 Select Element i sobie przemieszcza膰 oraz skalowa膰 poszczeg贸lne elementy.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci