MonsterDream Napisano 5 Listopad 2005 Napisano 5 Listopad 2005 Tym razem przestudiowałem tutorial o Progressive path tracing. Wszystko pięknie rozumiem bo za dużo tego tam nie ma :) A pytanie moje będzie bo nie skumałem wkońcu: Do czego ta opcja służy ? Czym się różni od Single Frame ? W jakimś sensie lepsze czy gorsze ? Macie w tym doświadczenie nie małe pewnie więc wiecie. Obsługe poznałem więc podpowiedzcie w jakich przypadkach to stosować zamiast single frame.
polka dot Napisano 5 Listopad 2005 Napisano 5 Listopad 2005 PPT to nowy system liczenia obrazka, nie ma nic wspolnego z prepassami, irrmapa, bucketami ani niczym dotad dostepnym w vrayu. normalnie obrazek dzielil sie na policzenie oswietlenia, nastepnie liczyl fragmenty (buckety) a w nich oddzielnie kazda "ramke", tj odbicia, refrakcje i takie tam, nastepnie obliczal anti aliasing i w ten sposob po kolei powstawal obrazek. ppt liczy wszystko na raz, zarowno oswietlenie jak i sam obrazek. zaletami są stu procentowa dokladnosc oswietlenia, niekturzy kochaja ten nois :) odstrasza napewno czas jaki to wszystko zajmuje komputerkowi ale na dobrych maszynach nie jest tak zle :) pozdraiwam
Chalek Napisano 5 Listopad 2005 Napisano 5 Listopad 2005 Do tego co napisał kome dodam tylko, że działa to trochę podobnie jak maxwell i jeśli chcesz uzyskać tego typu efekt, to chyba lepiej użyć właśnie maxwella.
MonsterDream Napisano 5 Listopad 2005 Autor Napisano 5 Listopad 2005 Dzięki kome. Chalek ja za maxwella się nie boire. Narazie rozpracowuje vray i wszystkie jego opcje, a właśnie PPT jest jedną z nich :)
SWRSC Napisano 5 Listopad 2005 Napisano 5 Listopad 2005 i to mi się podoba - poznawanie kazdej opcji, czy sie przyda czy nie... a nie jak to niektorzy sciagaja jakiegos tutoriala z pokazanymi ustawieniami vraya i lecą na nich do konca zycia...
Marcin Napisano 5 Listopad 2005 Napisano 5 Listopad 2005 Shade - twoja postawa to chyba ideał usera nie łamie regulaminu , zadaje dokładne pytania , nie zawraca dupy tylko najpierw przeczyta a pozniej pyta o typowe rzeczy ktorych "mozna" nie zrozumiec a nadodatek twoje pytania idealnei nadają sie dla innych masz u mnie wielkiego plusa ;]
xeav Napisano 5 Listopad 2005 Napisano 5 Listopad 2005 właśnie lepiej uzyć maxwella niż ppt w vrayu wg mnie :]
piotrek Napisano 5 Listopad 2005 Napisano 5 Listopad 2005 Żeby tylko w głowie mu się nie poprzewracało od tych pochwał :P
xeav Napisano 5 Listopad 2005 Napisano 5 Listopad 2005 btw, ten ppt to chyba na siłę został zaimplementowany w vr
polka dot Napisano 5 Listopad 2005 Napisano 5 Listopad 2005 pieprzycie bzdury, gdyby chcial renderowac maxwellem to by to zrobil. po cholere to ciagłe "uzyj maxwella"? ppt moze sluzyc rowniez jako secondary bounce w indirect illumination po wczesniejszym przerwaniu rendera i zapisaniu light mapy do pliku xeav - niepodwazalny spamer isnane poster y o :D
Bacry Napisano 5 Listopad 2005 Napisano 5 Listopad 2005 też nie rozumiem tego wciskania Vraya na siłę. Z Vrayem współpracuje wiele pluginów (choćby aura), które z maxwellem pewnie nie dadzą takiego efektu. A przecież chodzi o to by rozwijać oprogramowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się