MonsterDream Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Tym razem przestudiowałem tutorial o Progressive path tracing. Wszystko pięknie rozumiem bo za dużo tego tam nie ma :) A pytanie moje będzie bo nie skumałem wkońcu: Do czego ta opcja służy ? Czym się różni od Single Frame ? W jakimś sensie lepsze czy gorsze ? Macie w tym doświadczenie nie małe pewnie więc wiecie. Obsługe poznałem więc podpowiedzcie w jakich przypadkach to stosować zamiast single frame. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 PPT to nowy system liczenia obrazka, nie ma nic wspolnego z prepassami, irrmapa, bucketami ani niczym dotad dostepnym w vrayu. normalnie obrazek dzielil sie na policzenie oswietlenia, nastepnie liczyl fragmenty (buckety) a w nich oddzielnie kazda "ramke", tj odbicia, refrakcje i takie tam, nastepnie obliczal anti aliasing i w ten sposob po kolei powstawal obrazek. ppt liczy wszystko na raz, zarowno oswietlenie jak i sam obrazek. zaletami są stu procentowa dokladnosc oswietlenia, niekturzy kochaja ten nois :) odstrasza napewno czas jaki to wszystko zajmuje komputerkowi ale na dobrych maszynach nie jest tak zle :) pozdraiwam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chalek Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Do tego co napisał kome dodam tylko, że działa to trochę podobnie jak maxwell i jeśli chcesz uzyskać tego typu efekt, to chyba lepiej użyć właśnie maxwella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MonsterDream Posted November 5, 2005 Author Share Posted November 5, 2005 Dzięki kome. Chalek ja za maxwella się nie boire. Narazie rozpracowuje vray i wszystkie jego opcje, a właśnie PPT jest jedną z nich :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 i to mi się podoba - poznawanie kazdej opcji, czy sie przyda czy nie... a nie jak to niektorzy sciagaja jakiegos tutoriala z pokazanymi ustawieniami vraya i lecą na nich do konca zycia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Shade - twoja postawa to chyba ideał usera nie łamie regulaminu , zadaje dokładne pytania , nie zawraca dupy tylko najpierw przeczyta a pozniej pyta o typowe rzeczy ktorych "mozna" nie zrozumiec a nadodatek twoje pytania idealnei nadają sie dla innych masz u mnie wielkiego plusa ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeav Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 właśnie lepiej uzyć maxwella niż ppt w vrayu wg mnie :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Żeby tylko w głowie mu się nie poprzewracało od tych pochwał :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeav Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 btw, ten ppt to chyba na siłę został zaimplementowany w vr Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 pieprzycie bzdury, gdyby chcial renderowac maxwellem to by to zrobil. po cholere to ciagłe "uzyj maxwella"? ppt moze sluzyc rowniez jako secondary bounce w indirect illumination po wczesniejszym przerwaniu rendera i zapisaniu light mapy do pliku xeav - niepodwazalny spamer isnane poster y o :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 też nie rozumiem tego wciskania Vraya na siłę. Z Vrayem współpracuje wiele pluginów (choćby aura), które z maxwellem pewnie nie dadzą takiego efektu. A przecież chodzi o to by rozwijać oprogramowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeav Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 kome, raz się żyje :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now