Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Tym razem przestudiowałem tutorial o Progressive path tracing. Wszystko pięknie rozumiem bo za dużo tego tam nie ma :) A pytanie moje będzie bo nie skumałem wkońcu: Do czego ta opcja służy ? Czym się różni od Single Frame ? W jakimś sensie lepsze czy gorsze ? Macie w tym doświadczenie nie małe pewnie więc wiecie. Obsługe poznałem więc podpowiedzcie w jakich przypadkach to stosować zamiast single frame.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

PPT to nowy system liczenia obrazka, nie ma nic wspolnego z prepassami, irrmapa, bucketami ani niczym dotad dostepnym w vrayu. normalnie obrazek dzielil sie na policzenie oswietlenia, nastepnie liczyl fragmenty (buckety) a w nich oddzielnie kazda "ramke", tj odbicia, refrakcje i takie tam, nastepnie obliczal anti aliasing i w ten sposob po kolei powstawal obrazek. ppt liczy wszystko na raz, zarowno oswietlenie jak i sam obrazek. zaletami są stu procentowa dokladnosc oswietlenia, niekturzy kochaja ten nois :)

 

odstrasza napewno czas jaki to wszystko zajmuje komputerkowi ale na dobrych maszynach nie jest tak zle :)

 

pozdraiwam

Napisano

Do tego co napisał kome dodam tylko, że działa to trochę podobnie jak maxwell i jeśli chcesz uzyskać tego typu efekt, to chyba lepiej użyć właśnie maxwella.

Napisano
  • Autor

Dzięki kome. Chalek ja za maxwella się nie boire. Narazie rozpracowuje vray i wszystkie jego opcje, a właśnie PPT jest jedną z nich :)

Napisano

i to mi się podoba - poznawanie kazdej opcji, czy sie przyda czy nie... a nie jak to niektorzy sciagaja jakiegos tutoriala z pokazanymi ustawieniami vraya i lecą na nich do konca zycia...

Napisano

Shade - twoja postawa to chyba ideał usera

 

nie łamie regulaminu , zadaje dokładne pytania , nie zawraca dupy tylko najpierw przeczyta a pozniej pyta o typowe rzeczy ktorych "mozna" nie zrozumiec

 

a nadodatek twoje pytania idealnei nadają sie dla innych

 

masz u mnie wielkiego plusa ;]

Napisano

właśnie lepiej uzyć maxwella niż ppt w vrayu wg mnie :]

Napisano

btw, ten ppt to chyba na siłę został zaimplementowany w vr

Napisano

pieprzycie bzdury, gdyby chcial renderowac maxwellem to by to zrobil. po cholere to ciagłe "uzyj maxwella"?

 

ppt moze sluzyc rowniez jako secondary bounce w indirect illumination po wczesniejszym przerwaniu rendera i zapisaniu light mapy do pliku

 

xeav - niepodwazalny spamer isnane poster y o :D

Napisano

też nie rozumiem tego wciskania Vraya na siłę. Z Vrayem współpracuje wiele pluginów (choćby aura), które z maxwellem pewnie nie dadzą takiego efektu. A przecież chodzi o to by rozwijać oprogramowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności