Jump to content

Game art - Eksplozje


gutekfiutek

Recommended Posts

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Z reguly sluza do tego partikle i zalezne sa od edytora partikli ktory to zalezy i czesto jest indywidualny wzgledem kazdego silnika. Patenty ... coz kazdy zalezy od rodzaju gry, inne masz w fpp a inne w rts.

Sorki ze pytam, ale sam wymysliles sobie tego nicka?

Link to comment
Share on other sites

Patentu chyba nie ma. Jednak wpierw musisz sobie narysować taką eksplozję jaka cię interesuje, a potem zależnie od silnika tak musisz partikle "rozrysować" i ustawić by wyglądało to jak na rysunku, który zrobiłeś wcześniej. Nic tylko eksperymenty i metoda prób i błędów.

Link to comment
Share on other sites

słuchajcie ludziska mam za sobą robienie efektów do gry która na razie pojechała się wydawać za niemców:)

ale mało czasu było itd. itp. więc efekty były robione na końcu i wobec tego były kijowe.

tak czy inaczej mogę powiedzieć że nie jestem zielony we tym temacie

to czego szukam to sposobów - patentów - jak robić takie rzeczy

używając mało particli

robić fajne i dynamiczne eksplozje

jakieś tutoriale

są tutki do texturowania postaci i animacji postaci to moze ktos trafił na explozje?

btw. "z reguły służą do tego partikle". a co z resztą "poza regułą"? eksplozje na meshu?

Link to comment
Share on other sites

hmm

 

no w sumie - dobre explozje to chyba wlasnie mix partikli i rozpierdzielonego mesza - fajnie rozpisac rozpad mesza (na jakie kawalki)+fizyka do tego fajnie im texturke zmienic w locie (z tej oryginalej na poczatku do jakis czarnych popalonych plam przy ladowaniu) - do tego kilka drastycznie roznych rodzajow partikli (czyli jakies iskry, dymy, plomienie itp) - madrze to wszystko pozapinac i bedzie lux :D

 

hyhy - to powyzej to raczej jakies pobozne zyczenia a nie recepta - ale ja tam sie nie znam - z programistyczego punktu widzenia to lewy jestem :D

 

pozdro i powodzenia w poszukiwaniach

 

ps. a jak juz znajdziejsz to sie pochwal :D

 

hyhy

 

psII - i jeszcze tak mi przyszlo do glowy - fajne explozje to rowniez w duzej mierze interakcja z otoczeniem - czyli jakies leje w glebie, wypalona trawa, dziury po szrapnelach itp :D

 

a pozatym - zalezenie od gry jaka to ma byc - bo np w fps'ach to fajnie by jeszcze bylo wplywac na kamere - zeby sie trzesla i jakies przepalenia kolorow pixel szaderkiem :D - miodnie by bylo :D

 

pozdor

Link to comment
Share on other sites

Podales za malo informacji w jakiego typu grze maja byc te explozja, i ciesze sie ze jestes tworca gry ktora poszla do niemcow. Gratuluje, ale nastepnym razem jezeli chcesz uzyskac wiecej informacji podaj wiecej konkretow. Robienie game artu na forum a robienie game artu do gry to dwie rozne rzeczy. Tutaj ftorek wylapal cos czego ja nie wylapalem. Chodzi Ci o sama explozje -> efekt ognia, czy caly lancuch systemow ktore sa przyczyna i skutkiem owej explozji. I dodatkowo, mowimy o explozji domu czy samochodu?? a moze czlowiekowi wsadzono granat do gardla (Doberman :P)??

Link to comment
Share on other sites

potrzebne będą efekty do gry z czołgami

np uderzenie pocisku w ziemię, wybuch czołgu itp

cały system wybuchów na razie jeszcze składamy, pewnie będzie zlepek obiektów na nullach z których każdy będzie miał oddzielną animację zniszczenia + jak sie urwą to będą podpinane do fizyki ( np odstrzelona wieża)

materiały mam (kupa filmów o czołgach) ale chciałbym się dokształcić w sferze animacyjnej. chodzi o to żeby eksplozja była dynamiczna. np podobno (gdzieś to słyszałem daje się bumpy na partikle(?)

wiem że pytanie banalne ale nie chcę odkrywać ameryki a może ktoś na sieci znalazł coś o animacji explozji.

może chociaż jakieś malowania partikli?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy