Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To jest praca końcowa kursu 3D Envaironment. Została wykonana w całości w MAXie, bez użycia zewnętrznych rendererów. Mój tutor już wyraził o niej swoje zdanie, ale ja jestem ciekawy, co myślą o niej inni. Zapraszam i liczę na konstruktywną krytykę.

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To tak po pierwsze popracuj nad texturka budynku i schodka bo prawie ich nie widac. Render też nie najlepszy. No i oświetlenie tu tez radził bym troche popracowac to tyle z mojej strony.:)

Napisano

Teksturować chyba potrafisz - widać po okiennicy, ale chyba chęci zabrakło na pracę nad resztą tekstur... Co do modelowania, jest bardzo fajnie i nie mam zastrzeżeń. A o oświetleniu już słyszałeś, do wymiany. Ja rozumiem, że scanline ogranicza, ale nie aż tak...

Napisano

Ok dzięki za gorzkie słowa krytyki, postaram się poprawić te wszystkie rzeczy. Tylko może niech mi ktoś powie co jest nie tak z tym oświetleniem i kadrem (który mówiąc na marginesie ustawił mój tutor), Może ktoś podpowie mi też co moge dodać jeśli chodzi o tekstury budynku, nie chciałem przesadzić z pęknieciami i chropowatościami, ale może przesadziłem w drugą stronę. To jest moja pierwsza poważna praca o takim charakterze dlatego nie wszystko może być wporzo. Dzieki za krytykę i proszę o jakieś dalsze wskazówki

Napisano

Ok. Co do swiatła, to błąd polega na tym, że jest ono niemal za plecami widza, przez co cienie są w wiekszości schowane i całośc jakkolwiek po przyjrzeniu sie jest 3d, to tak naprawde wydaje sie być płaska. Kolejna rzecz to materiały. to, jak i skąd na sciane pada swiatło powinno być widac po jej fakturze i bumpie. To wszystko powinno mieć kila róznych źródeł swiatła. I inny kadr. może wzdłuż ulicy jakoś?

Napisano

Dobra, przenoszę mój rower do WIP i zabieram sie do roboty przy przeróbkach. Zacznę od świateł. Potem texturki. Nie wiem czy uda mi sie przerobić kadr bo wszystkie modele sa utworzone i ustawione mniej więcej pod taki kadr. Założeniem tego projektu było eksponowanie roweru, ale zobacze co uda mi sie zrobić. Mam nadzieje, że nadal moge liczyc na wasze oceny postepów i pomoc. Pozdro

Napisano

ok to ja wrzuce swoje 3 grosze. Ogolnie model mi sie podoba, tak jak poprzednicy mowili problem z renderem, ale znalazlem cos niepokojacego. Otoz martwi mnie ta jakas dziwna zakrzywiona perspektywa (po primo), narysowalem w ps o co mi chodzi

 

-czerwone linie to zbiegi, a linia niebieska to linia horyzontu, wiec blad polega na tym ze linia 1 od gory czerwona sie zbiega ku dolowi ale jest nizej niz linia horyzontu - wiec taka rzecz w rzeczywistosci nie ma miejsca i ogolnie nie wiem jak to jest mozliwe cos takiego w maxie zeby zrobic. to jest pierwsza uwaga

 

- po drugie - taka blachostka, ale jako architekt moge powiedziec tyle ze to co zakreslilem na zielono to jest tak zwana opaska barokowa - zwana uszakowa - byla wykonywana z plycin (masowo) i chodzi o to ze nie spotkalem jeszcze przypadku zeby byla taka opaska wklesla, no i zeby sie jeszcze powymadrzac proporcje so nie teges (tej opaski) i polaczenie z parapetem :D ha No i portal hehe jest z XX wieku prawdopodobnie i nie pasuje do drzwi prawdopodobnie korzystales z jakis referek po dokonaniu juz konserwacji ow pieknego zabytku gdzie popelniono wiele bledow :D co jest normalne w owych czasach :D takie glupie gadanie ale mam ubaw zeby sie pochwalic moja swiezo zdobyta wiedza he

 

Dobra co do zachwiania perspektywy sie chyba myle bo sie przyjzalem bardziej i ta linia horyzontu jednak powinna byc nizej, poprostu uzylesj jakiejs kamerki o ogromnej ogniskowej i tak jakos dziwnie to wyglada w polaczeniu z tym rowerem

Napisano

No to zamieszczam kolejny render. Poprawiłem kadr na ile to było możliwe (biorąc pod uwage moje ograniczone umiejętności). Kamera dostała teraz standardowy obiektyw 35 mm i ustawiona w normalnej poziomej pozycji. Powalczyłem też ze światłami. Kluczowe stanowi target direct z cieniami typu Area Shadow; rozpraszające zwykły omni, do tego jeszcze sky light i light tracer. To na razie tyle. Czekam na dalsze sugestie co do opisanych wyżej aspektów i biorę sie do teksturek. A tak w ogóle to przeniosłem wątek do WIP, ale jakoś nikt nie chce sie wypowiedzieć. Powiedzcie co myślicie, bo bardzo licze się z waszym zdaniem jako doświadczonych forumowiczów

Napisano

Hmmm... nadal coś nie tak z cieniami. Cień od słońca miałby mniej rozmyte krawędzie. Poza tym cień jest "zatłuczony" - tuż przy kołach jest zbyt czarny. A koła... tylne wisi w powietrzu, a przednie chyba wtapia się w chodnik.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności