Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

takie pytanko:

jak się exportują np. 2 różne kanały z unwrapem z maxa?

na przykład na jednym kanale mam kolor na drugim cień.

czy to sie da w sensowny sposób wyexportować (do xsi, lightwave'a)

2: mam owe uvmapy widać je jak dam dx materiał "lightmap" - widać cieniowany kolor i jest ładnie.

i teraz:

jak to kurde zobaczyć w maxie (wyrenderować)

jak dam na przykład na mapie rgbmultiply, mixie, blendzie, czymkolwiek 2 różne kanały unwrapów na 2 różnych mapach to sie kaszani (max7)

z góry dzięki za podpowiedzi

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

1. jak wyexportować to nie wiem, może wyexportować go dwa razy, raz z jednym mapowaniem, raz z drugim i w xsi na przykład powinno się dać skopiować ufałki z jednego obiektu na drugi w drugą projekcję.

 

2. lightmapę da się od biedy wyrenderować jak wrzucisz ją w self illumination i wskażesz jej drugie ufałki. NIe powiem jednak by efekt był rewelacyjny, ale jakoś to działa.

Napisano

no dobra o dziwo na self illumination działa:)

najprostszego rozwiązania nie spróbowałem

aczkolwiek robienie cos na wielu kanałach uvmap to koszmar

 

a co do exportowania dwóch oddzielnych obiektów z dwoma różnymi uvmapami: w lightwavie tak zrobic nie można bo on numeruje vertexy czy coś takiego (nie znam go)

natomiast xsi sie dopiero bedę uczył:) ciekawe czy tam tak można

Napisano

hmmm zapodacie jakiegos tutka :o, please . ja nie wiem jak sie robi cienie np. do lvl, a bardzo bym chcial sie dowiedziec (nie chodzi o render to texture, bo kazdy wie jakie to ma wady) so : help me if u can. czekam ^^

Napisano

ten xsi coraz bardziej mi sie podoba

a te problemy z wieloma kanałami uvmapy w maxie?

to ja coś robie zle czy skopali to?

offtopic:

co sądzicie o kupnie mai zamias xsi do robienia gier?

biorąc pod uwagę że do tej pory ludzie używali lightvawe+maxa i nikt nie potrafi mai?

Napisano

kiedy tu chodzi właśnie o render to texture.

 

Masz level z mapowaniem koloru w ch #1, merdżujesz wszystko razem do kupy, mapujesz ch #2 tak by żadna ścianka się nie pokrywała z inną, ustawiasz światełka, GI, różne bajery, renderujesz do textury na kanał #2, exportujesz, w silniku w ustawiasz materiały - kolor w ch #1, otrzymana lightmapka w ch #2 i voila.

 

ja tak robię.

 

EDIT:

 

Ziomuś - lightmapy są statyczne, dynamiczne cienie dla całych leveli w różny sposób są fejkowane - tak jest w wiedźminie na przykład, mają tam dwa zestawy lightmap, jedne na 'przed południem' i drugi na 'po południu', wraz z upływem czasu (do południa) pierwszy zanika, po południu zaczyna się pojawiać drugi.

 

Niektóre rzeczy rzucają cienie typu 'drop' takie jak w half life 2 rzucały obiekty które można było przenosić, cień padał zawsze pod obiekt.

 

są też cienie tworzone geometrią - cień jest de facto osobnym obiektem który jest tworzony z mesha który ma rzucać cień - ze światłą są wysyłane promienie przez każdy vertex obiektu rzucającego cień, gdy te promienie trafią na inną płaszczyznę, tam jest tworzony vertex obiektu 'cienia' takie coś jest m.in. w Thief 3

 

inny rodzaj cienia to shadowmapa tworzona za pomocą pixel shaderów - plusem tego jest to że można uzystać fejkowany cień od area light. cień ten jest tworzony z projektora, czyli jest dynamiczny i adekwatny do światła (w odróżnieniu od 'dropa', ale jest od niego wolniejszy)

 

gutekfiutek - ja używam XSI codziennie i bardzo go lubię. Tworzenie wielu mapowań jest bajecznie proste, pomiędzy kanałami przełączasz się jednym kliknięciem nie opuszczając texture editora, ufałki między dwoma kanałami możesz kopiować przez CTRL+C, CTRL+V, począwszy od v5 możesz mieć w texture editorze ufałki z kilku obiektów naraz. Bajka. Nie mówiąc że można równocześnie mapować i modelować, w większości przypadków modyfkacja geometrii nie psuje ufałek.

 

uff. ale post ;)

Napisano

Maya = kilka tys dolcow, xsi = 500$ chyba a podobno duzo fajnych rzeczy ma...

 

ja robie do gier na Mayce... soft jak kazdy inny w porownaniu do maxa tak bardzo sie nie rozni defakto, ma kilka spraw bardziej skopane niz max, ma kilka lepszych od niego

 

ja personalnie widze to tak: xsi+photoshop+zbrush jedna z tanszych opcji :)

Napisano
Maya = kilka tys dolcow, xsi = 500$ chyba a podobno duzo fajnych rzeczy ma...

 

ma :)

 

ja robie do gier na Mayce... soft jak kazdy inny w porownaniu do maxa tak bardzo sie nie rozni defakto, ma kilka spraw bardziej skopane niz max, ma kilka lepszych od niego

 

XSI ma tak samo :)

 

ja personalnie widze to tak: xsi+photoshop+zbrush jedna z tanszych opcji :)

 

taa, z wyjątkiem tego photoshopa to jest zestaw całkiem ok. PS imho trochę drogi jest.

Napisano

PaintShop Pro jest do rzeczy jak się na niego przestawisz. Cena to mniej więcej 0,5k

PhotoPaint też, cena to dużo poniżej 1k za pakiet CorelDRAW w wesji chyba 10 (i masz jeszcze porządny program do wektorów).

 

na tych programikach można też całkiem dobre rzeczy robić, wiadomo że PS to jest najlepszy program do grafiki rastrowej i w ogóle tego nie neguję, ale programy 'budżetowe' też są i w nie musi to być GIMP :)

Napisano

a slyszeliscie o projekcie ustawy o p2p ?!??! mi kumple w szkole powiedzieli > placisz abonament: tam 5 zl ( moim zdaniem wzrosnie do 10-30) a rzad zalatwia tak, ze w swietle prawa jestes legalny => oplaca roznych wydawcow itd. NIE wiem dokladnie jak to ma wygladac ale pomysl mi sie podoba ;) chodz jest .... fantastyczny

Napisano

Też coś tam słyszałem. Jak oni jednak chcą rozporządzić czy ktoś używa P2P czy nie skoro raz:

 

Da się to ukryć

 

Dwa

 

Da się to ominąć tak by nikt nie wiedział :P.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności