Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Miecz świetlny


Rekomendowane odpowiedzi

To moja pierwsza praca 3D. Ucząc się z tutoriali dołączonych do programu (mniej więcej w połowie modelowania) wykonałem tą pracę. Używam 3DS Max 7, render zrobiony bez żadnych efektów typu Raytracer i dodatkowych tekstur.

 

Czas renderowania: mgnienie oka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie spodziewałem się tak ciepłego przyjęcia ;-). Dzięki

 

Mam tylko jedno pytanie które mnie bardzo ciekawi. Ile Wam zajęło by robienie tego modelu? Bo niestety ja spędziłem nad nim około 5 godzin więc myślę, że to chyba trochę za długo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rób niczego na czas. nie zajedziesz tak długo. często dobry model (scenę) robi się nawet i kilka miesięcy. zawsze liczy się efekt końcowy. :)

miecz jest niezły, mógłbyś pokazać jego siatkę? jaką techniką to zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robiłem? Hmm po 1 do elementów symetrycznych okrągłych używałem modyfikatora FDD cylindrycznego ale to były naprawdę maleńkie elementy, jeśli coś bylo "niestandardowego" jak np wycięcie na początku miecza to tworzyłem vertexami obiekt przeciwny a później wycinałem za pomocą Boolean'a. Ta chropowata powierzchnia na środku to tuba o dużej ilości polygonów, gdzie zaznaczałem co drugi z nich (w sumie ponad 800 polygonów do zaznaczenia) i zrobiłem modyfikator extrude. Więc właściwie używałem wyłącznie tego czego do tej pory nauczyłem się z help'a (do tematu z shelle'm na helikopterze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiały słabe - chyba standardowe z 3ds maxa 7. Co do polygonów, to sporo, ale osobiście uważam, że za dużo, można uzyskać taki sam efekt z mniejszą ilościa polygonów.

Z tego co się nauczyłem, to lepiej nie używaj booleana. Lepiej low-poly modeling. Boolean czasem strasznie psuje siatke.

Ogólnie ładnie wygląda. Ale popracuj nad materiałami. Acha, i jakiego renderu użyłeś?

Moja ocena to 7/10. I nie patrz na czas robienia (chyba, że to speed-modeling:D) tylko na czas renderingu ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności