Napisano 2 Luty 200619 l Witam forumowiczow pisze to juz 3 raz bo ciage mi sie to cholerne okno zamyka.... Wiec tak.. do tej pory moje modelowane polegalo na wyginaniu plane`ow ale teraz dosyc tego :) postanowilem wziac sprawy w swoje rece i zaczac od modelu robota ktory kiedys tam sobie narysowalem ... Zalozylem ze bedzie to low poly. Za wszelkie rady i zyczliwosc z gory wielkie dzieki. Oto szkic i proba wymodelowania twarzy piszcie co zle, co moge zmenic.. pozdro tutaj szkic: http://img133.imageshack.us/img133/9129/cyborgnet8um.jpg tuaj twarz: http://img140.imageshack.us/img140/1779/robot9uj.jpg W twarzy drazni mnie brew jest tam face ktory lamie mi sie w rendeach na pol - wyglada to #@&^.
Napisano 2 Luty 200619 l nie ten dzial...tu je bitwa mini...jeden stopie do gory :)...sory panowie Moderatorzy ze wam zabralem robote...:)
Napisano 2 Luty 200619 l Sadze ze nie tylko brew sie lamie. Proponuje uzyc referencji ludzkiej twarzy. Najlepiej fotek przod i bok.
Napisano 2 Luty 200619 l Autor Wiem, wiem modeluje to dokladnie tak jak napisales - na podstawie fotek - wrzucilem je na plainy - niewidac ich bo sa wylaczone do renderingow - poprostu malo poly jest i wszystko mi sie lamie bo twarz nie jest jakas pucolowata - chociaz tu tak troche wyszla:) Co robie w takim razie zle ? moze powinienem zagescic siatke? ps. jak wlaczyc aby przychodzilo powiadomienie na maila ze ktos mi odpisal w watku? wlaczylem subskrypcje i opcje o wlaczajacym sie popupie kiedy ktos mi odpisze w czasie kiedy jestem na forum ale to chyba nie dziala?
Napisano 2 Luty 200619 l Ja bym proponował pierwsze lowpoli zrobic naprawde low np. 70 poli na głowe i potem podnosić poziom trudnosci... pzdr
Napisano 2 Luty 200619 l Autor dzieki za podpowiedz, mam prosbe - wiem ze moge sam sobie wyszukac - ale jesli gdzies w sieci widzileiscie siatki postaci swietnie zrobione na ktorych warto sie wzorowac zarowno low poly jak i high poly to dajcie znac\linka, z gory dzieki, a jeszce jedno wzoruje sie na tutorialu z 3d total - gdzie kolo krok po kroku pokazuje jak stworzyc postac do chyba half life`a. W przypadku mojej postaci moz lepiej modelowac face`ami zamiast poly ( zakladam ze poly ma wiecj niz 3 vertexy? byla gdzies tu na forum mala rozmowa o tym co to jest poly a co face`m ale w gaszczu wymiany zdan :) ostatecznie trudno wyluskac z topiku konkretna odpowiedz :)) dzieki i pzdro
Napisano 3 Luty 200619 l Hmm, narazie wyglada to slabo. Przyznaj no sie, to napewno Twoj szkic? Pozdrawiam.
Napisano 3 Luty 200619 l eeee nie no skończmy z posądzaniem ludzi czy to ich szkic czy nie. Ludzie rysowac mogą od dziecka, a 3d poznali wczoraj... no chyba że ktoś jest pewien ze praca nie jest gościa który ma sie za autora to wtedy co innego ale w taki sposób to sobie można gdybać i gdybać...
Napisano 3 Luty 200619 l Autor No wiec szkic jest jak najbardziej moj i jest ch%&*y a to dlatego ze mam malo czasu na rysowanie. Jetem ZUPEŁNIE poczatkujacy jak chodzi o modelowanie. W sumie stoje jak glupi w miejscu - nie wiem o co chodzi kiedy patrze na poloznie vertexow wyglada to ok ale kiedy rendeuje bez smootha wszystko jest pociete na face`y. CZy mam dazyc do tego zeby bez smootha wszystko ladnie sie zalamywalo - tj nie bylo tak mocno widac tych face`ow?
Napisano 3 Luty 200619 l A moze znajdzmy roznice miedzy posadzeniem a po prostu pytaniem? Pytanie padlo dlatego, gdyz osoba potrafiaca dobrze rysowac w 2d (a uwazam, ze szkic jest bardzo dobry), tak naprawde ma juz opanowana bryle w 3d - w tym wypadku twarzy. Bez tego nie narysujesz tak dobrej glowy z wlasciwie rozlozonymi cieniami itp. Tutaj widac duza dysproporcje, stad PYTANIE - a ewidentnym przykladem niech bedzie broda, a wlasciwie jej zanik. invader - to jest normalne, nie lam sie ;) pozbedziesz sie tych zalaman dzieki smoothing groups, a wiec ilosc facow Ci sie nie zwiekszy, a model powinien sie ladnie wygladzic (masz to w polygon properties, smoothing groups - zaznaczasz polygony/face'y ktore chcesz wygladzic np. policzek i wciskasz sobie jeden z tych malych ponumerowanych przyciskow np. 3 i powinno byc dobrze). Pozdrawiam.
Napisano 3 Luty 200619 l hej Invader ! nie możesz znależć dobrych siatek? toż każde forum o grafie 3d jest tego pełne, wystarczy poszukać co do face'ow -face to najmniejsza plaszczyzna posiadajaca 3 wierzchołki, a poligon to jego wielokrotność -4 wierzchołki to już dwa face'y. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić :) -modelując nie musisz operować face'ami (trójkątami), lepiej bawić się poligonami, a konkretnie, quadami - powierzchnie z czterema wierzchołkami -to ważne !!! -jeśli modelujesz, staraj się by twój model składał się właśnie z quadów :) -wtedy późniejsze modyfikacje (jak wygładzanie) są łatwiejsze do przewidzenia Przestudiuj tutoriale o modelowaniu (na max3d i nie tylko -www.3dkingdom.org, http://www.3dtotal.com ) powodzenia :)
Napisano 3 Luty 200619 l Siatki chciales .. http://www.bobotheseal.com , http://www.uneartheedart.com , http://www.horribledeath.com , http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/ chyba wystarczy jak malo to polecam fora polycount, cgtalk i cgchat. Co do samych tutorial polecam jak zawsze naszego najlepszego tutora calego gejmowego society - Bena Mathis - http://www.poopinmymouth.com
Napisano 3 Luty 200619 l Autor Łol! dzieki sayonerka i zaki79 - oto wlasnie mi chodzilo, co do siatek to chodzilo mi nie oto zeby sie Wami wyreczac - tyko chcialem zapytac o jakes takie siatki no wiecie zaj....scie zrobione, ktore wrecz obowiazkowo powinienem sobie obejzec zanim zaczne cokolwik wyginac;). Wielkie dzieki Por@szek za linki - zaraz je sobie przejze, a za miast gadac mam teraz weekend -bede modelowal i jak juz cos zmontuje zaraz wrzuce pozdro !! i jeszcze raz dzieki! Zastanawiam sie czy w maxie jes opcja modelowania lustrzanego - tak zeby modelujac jdna polowke komp dorabial druga??
Napisano 3 Luty 200619 l oczywiście że jest :) skasuj jedną połówkę twarzy, potem przeciągnij tą połówkę co została z wciśniętym shiftem. Jako opcję wybież "instance". Potem odwróć połówkę (mirror). Jak skończysz modelowanie to połącz obie połówki przy pomocy opcji "weld". Powinieneś popracować trochę z tutorialami ;) pzdr.
Napisano 3 Luty 200619 l ziomuś, nie epiej po prostu po wywaleniu jednej połówki zaznaczyć ą i dać mirror>copy>instance ? ;] ja tylko tak ;P
Napisano 3 Luty 200619 l ja robię tak jak napisałem - no ale w sumie to żadna różnica.... jedno kliknięcie więcej :P
Napisano 4 Luty 200619 l Autor Instance - no tak ale jestem glupi :) chociaz czasami kozystajac z arraya kopie obiektu ustawialem jako instance i po modyfikacji obiektu - pozostale sie nie zmienaly, myslalem ze to niedziala, niewazne dziekuje wszystkim za odpowiedz Ok postanowilem wymodelowac glowe jescze raz z boxa wg tutoriala Bena Mathisa ( dzieki jescze raz Por@szek za linka ) wydaje mi sie ze jest lepiej modeluje na podstawie tych samych fotek - ale teraz da sie zuwazyc jakies podobenstwo hehe Chcialbym aby modelik byl `lekki` wiec nie wiem czy zageszczac jeszcze bardziej siatke czy tak moze byc? Druga sprawa to render w zalaczniku (vrayem - ale nie wiem czy to ma jakis zwiazek z rendererem) pojawiaja sie syfy - siatka jst pocieta i wogole nic nie widac, wie ktos z Was skąd to może si wziąć? http://img300.imageshack.us/my.php?image=render1net7gm.jpg nie uzylem tu smootha a vetxy sa raczej polaczone nie wiem co moze byc nie tak
Napisano 4 Luty 200619 l Looo w morde jeza.. niezle. Jak to zrobiles?? Musialbym modela zobaczyc, ale wydaje mi sie ze to polaczenie smoothing'u i nie polaczonych vertexow. Nie mniej jednak efekt wyszedl masakryczny.
Napisano 4 Luty 200619 l Autor http://img82.imageshack.us/my.php?image=render22fb.jpg Doszedlem o co chodzilo:) powinienem sam sobie wpie....c:) 1. zapomnialem wywalic materalu z reflection i refraction - przezco polygony sie od sebie odbijaly i wygladalo to jakby ktos skopal siatke 2. zle dzilajacy smooth tzn. na oczatku jak modelowalem glowke to wrzucilem na probe smootha ale po renderowniu wywalilem go a max nadal renderowal obiekt jakby byl z modyfikatorem :) chcialem juz skasowac maxa i wywalic kompa bo jak dalem z powrotem smooth i zaznaczylem auto smootha to mi sie skubaniec renderowal tak jakby nie bylo zadnego modyfikatora...Wlaczam dzis kompa i wszystko dziala ok...bezsensu:)
Napisano 4 Luty 200619 l eeee jaka jest roznica miedzy glowami??? Bo tak nie wiem jak to odbierac, i po co ten zielony .. korek, krew tamuje??
Napisano 4 Luty 200619 l jeden i drugi łepek ma bryłe dobrą, tylko ujecie takie niefartowne ze za duzo to juz nie mozna wiecej wydumac, ale ogólnie całkiem gut tak mie sie wydaje, pewnie ze tu i uwdzie szczególnie na tej chudszej głowie mozna by co nie co poprawić, ale jak to są poczatki to jestes na dobrej drodze
Napisano 4 Luty 200619 l Możesz jeszcze dla odzwierciedlenia drugiej połówki użyć modyfikatora "Symmetry" i włączyć "show end result on/off toggle" aby po powrocie do Editable Poly była widoczna odbita połówka. A co do siatki to render1net7gm bardziej trzyma się kupy.
Napisano 4 Luty 200619 l Autor Dzieks Tores wlasnie zastanawialem sie przy modelowanu tulowia czy jest taki modyfikator aby moc wlaczac i wylaczac wlasnie modelowanie odbicia - tak aby zrobic w modelu asymtryczne elmenty... dzieki Mario za uwagi - glowe bede jeszcze poprawial - narazie chce wymodelowac reszte ciala wtedy bede wiedzial co i jak chce zby wygladalo Por@szek glowa nr jeden miala wygladac docelowo jak druga - ta chudsza - nie modelwalem twarzy do tej pory wiec ( w sumie pawie wogole niczego) zaczelem modelowac cala twarz - pozatym innym sposobem - z plana a nie szescianu - zdecydowanie ta druga metoda przypadla mi do gustu wiec nie zaluje poswieconego czasu :) korki moze beda a moze nie beda - sa to tarcze na ktorych mial trzymac sie przegub ale chyba z tego zrezygnuje bo mam lepszy pomysl...pozdrawiam dzisiejszy postep pracy znajdziecie tutaj:) : http://img391.imageshack.us/my.php?image=render10net0ti.jpg a tutaj przygotowalem tak na szybkiego pare fotek z ksiazki do anatomii z ktorych korzystalem dzis - moze komus sie przyda: http://img394.imageshack.us/my.php?image=czaszkatulowmiedncaboknet3cd.jpg jeszce raz pozdro i milej nocy maxowicze ps. bylbym zapomnial... Czy jest opcja w maxie ( napewno jest :) ) abym mogl besposrednio na tosie narysowac kolko a potem je wyciagnac ? ps.2 niektorzy z Was maja na screenach taki fajny licznik - z kolorowym paskiem pokazujacym czy to polycount? jest wbudowany w maxa czy jako osobny plugin ?
Napisano 5 Luty 200619 l WYciagnac mozesz uzywajac extrude na poziomie poligon, natomiast licznik znajduje sie w utilities->more -> Polygon Counter
Napisano 7 Luty 200619 l Autor Dzieki Por@szek za pomoc, chcialem sie dopytac apropos extrude`a - akurat jak wyciagnac cos to wiem - ale nie wiem jak na siatce modelu ktory mam wrysowac kolko - tak aby bylo czescia siatki i mozna bylo je nastepnie extrudowac ? Druga rzecz to kamizelka - jak sie zabieralem za tułow to po przejzeniu tego tutoriala wszystko mi sie porabalo - http://67.15.36.49/team/Tutorials/discmage/discmage1.asp Nie wiem juz czy ta kamizelka ma byc odzielnym obiektem czy to wszystko ma byc na koniec razem jako jedna siatka. maly update (zrobilem kregoslup):
Napisano 8 Luty 200619 l napoczatku, bo widze ze nie masz za soba armii zrobionych psotaci, rob wszystko na jednym meshu bedzie Ci latwiej. A "waleka" nie musisz dodawac jako element mesha, wystarczy ze bedzie "dosuniety" zajmie przez to i mniej poli i mniej pracy.jezeli juz bardzo musisz to go dosun i polacz poly glowy z walcem za pomoca snapa i welda jeze pracujesz na editable poly.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto