invader Napisano 2 Luty 2006 Napisano 2 Luty 2006 Witam forumowiczow pisze to juz 3 raz bo ciage mi sie to cholerne okno zamyka.... Wiec tak.. do tej pory moje modelowane polegalo na wyginaniu plane`ow ale teraz dosyc tego :) postanowilem wziac sprawy w swoje rece i zaczac od modelu robota ktory kiedys tam sobie narysowalem ... Zalozylem ze bedzie to low poly. Za wszelkie rady i zyczliwosc z gory wielkie dzieki. Oto szkic i proba wymodelowania twarzy piszcie co zle, co moge zmenic.. pozdro tutaj szkic: http://img133.imageshack.us/img133/9129/cyborgnet8um.jpg tuaj twarz: http://img140.imageshack.us/img140/1779/robot9uj.jpg W twarzy drazni mnie brew jest tam face ktory lamie mi sie w rendeach na pol - wyglada to #@&^.
ofca Napisano 2 Luty 2006 Napisano 2 Luty 2006 nie ten dzial...tu je bitwa mini...jeden stopie do gory :)...sory panowie Moderatorzy ze wam zabralem robote...:)
Por@szek Napisano 2 Luty 2006 Napisano 2 Luty 2006 Sadze ze nie tylko brew sie lamie. Proponuje uzyc referencji ludzkiej twarzy. Najlepiej fotek przod i bok.
invader Napisano 2 Luty 2006 Autor Napisano 2 Luty 2006 Wiem, wiem modeluje to dokladnie tak jak napisales - na podstawie fotek - wrzucilem je na plainy - niewidac ich bo sa wylaczone do renderingow - poprostu malo poly jest i wszystko mi sie lamie bo twarz nie jest jakas pucolowata - chociaz tu tak troche wyszla:) Co robie w takim razie zle ? moze powinienem zagescic siatke? ps. jak wlaczyc aby przychodzilo powiadomienie na maila ze ktos mi odpisal w watku? wlaczylem subskrypcje i opcje o wlaczajacym sie popupie kiedy ktos mi odpisze w czasie kiedy jestem na forum ale to chyba nie dziala?
trident Napisano 2 Luty 2006 Napisano 2 Luty 2006 Ja bym proponował pierwsze lowpoli zrobic naprawde low np. 70 poli na głowe i potem podnosić poziom trudnosci... pzdr
invader Napisano 2 Luty 2006 Autor Napisano 2 Luty 2006 dzieki za podpowiedz, mam prosbe - wiem ze moge sam sobie wyszukac - ale jesli gdzies w sieci widzileiscie siatki postaci swietnie zrobione na ktorych warto sie wzorowac zarowno low poly jak i high poly to dajcie znac\linka, z gory dzieki, a jeszce jedno wzoruje sie na tutorialu z 3d total - gdzie kolo krok po kroku pokazuje jak stworzyc postac do chyba half life`a. W przypadku mojej postaci moz lepiej modelowac face`ami zamiast poly ( zakladam ze poly ma wiecj niz 3 vertexy? byla gdzies tu na forum mala rozmowa o tym co to jest poly a co face`m ale w gaszczu wymiany zdan :) ostatecznie trudno wyluskac z topiku konkretna odpowiedz :)) dzieki i pzdro
sayonerka Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Hmm, narazie wyglada to slabo. Przyznaj no sie, to napewno Twoj szkic? Pozdrawiam.
trident Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 eeee nie no skończmy z posądzaniem ludzi czy to ich szkic czy nie. Ludzie rysowac mogą od dziecka, a 3d poznali wczoraj... no chyba że ktoś jest pewien ze praca nie jest gościa który ma sie za autora to wtedy co innego ale w taki sposób to sobie można gdybać i gdybać...
invader Napisano 3 Luty 2006 Autor Napisano 3 Luty 2006 No wiec szkic jest jak najbardziej moj i jest ch%&*y a to dlatego ze mam malo czasu na rysowanie. Jetem ZUPEŁNIE poczatkujacy jak chodzi o modelowanie. W sumie stoje jak glupi w miejscu - nie wiem o co chodzi kiedy patrze na poloznie vertexow wyglada to ok ale kiedy rendeuje bez smootha wszystko jest pociete na face`y. CZy mam dazyc do tego zeby bez smootha wszystko ladnie sie zalamywalo - tj nie bylo tak mocno widac tych face`ow?
sayonerka Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 A moze znajdzmy roznice miedzy posadzeniem a po prostu pytaniem? Pytanie padlo dlatego, gdyz osoba potrafiaca dobrze rysowac w 2d (a uwazam, ze szkic jest bardzo dobry), tak naprawde ma juz opanowana bryle w 3d - w tym wypadku twarzy. Bez tego nie narysujesz tak dobrej glowy z wlasciwie rozlozonymi cieniami itp. Tutaj widac duza dysproporcje, stad PYTANIE - a ewidentnym przykladem niech bedzie broda, a wlasciwie jej zanik. invader - to jest normalne, nie lam sie ;) pozbedziesz sie tych zalaman dzieki smoothing groups, a wiec ilosc facow Ci sie nie zwiekszy, a model powinien sie ladnie wygladzic (masz to w polygon properties, smoothing groups - zaznaczasz polygony/face'y ktore chcesz wygladzic np. policzek i wciskasz sobie jeden z tych malych ponumerowanych przyciskow np. 3 i powinno byc dobrze). Pozdrawiam.
zaki79 Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 hej Invader ! nie możesz znależć dobrych siatek? toż każde forum o grafie 3d jest tego pełne, wystarczy poszukać co do face'ow -face to najmniejsza plaszczyzna posiadajaca 3 wierzchołki, a poligon to jego wielokrotność -4 wierzchołki to już dwa face'y. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić :) -modelując nie musisz operować face'ami (trójkątami), lepiej bawić się poligonami, a konkretnie, quadami - powierzchnie z czterema wierzchołkami -to ważne !!! -jeśli modelujesz, staraj się by twój model składał się właśnie z quadów :) -wtedy późniejsze modyfikacje (jak wygładzanie) są łatwiejsze do przewidzenia Przestudiuj tutoriale o modelowaniu (na max3d i nie tylko -www.3dkingdom.org, http://www.3dtotal.com ) powodzenia :)
Por@szek Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Siatki chciales .. http://www.bobotheseal.com , http://www.uneartheedart.com , http://www.horribledeath.com , http://www.planetquake.com/polycount/cottages/b1ll/ chyba wystarczy jak malo to polecam fora polycount, cgtalk i cgchat. Co do samych tutorial polecam jak zawsze naszego najlepszego tutora calego gejmowego society - Bena Mathis - http://www.poopinmymouth.com
invader Napisano 3 Luty 2006 Autor Napisano 3 Luty 2006 Łol! dzieki sayonerka i zaki79 - oto wlasnie mi chodzilo, co do siatek to chodzilo mi nie oto zeby sie Wami wyreczac - tyko chcialem zapytac o jakes takie siatki no wiecie zaj....scie zrobione, ktore wrecz obowiazkowo powinienem sobie obejzec zanim zaczne cokolwik wyginac;). Wielkie dzieki Por@szek za linki - zaraz je sobie przejze, a za miast gadac mam teraz weekend -bede modelowal i jak juz cos zmontuje zaraz wrzuce pozdro !! i jeszcze raz dzieki! Zastanawiam sie czy w maxie jes opcja modelowania lustrzanego - tak zeby modelujac jdna polowke komp dorabial druga??
arcade Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 oczywiście że jest :) skasuj jedną połówkę twarzy, potem przeciągnij tą połówkę co została z wciśniętym shiftem. Jako opcję wybież "instance". Potem odwróć połówkę (mirror). Jak skończysz modelowanie to połącz obie połówki przy pomocy opcji "weld". Powinieneś popracować trochę z tutorialami ;) pzdr.
madman1987 Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 ziomuś, nie epiej po prostu po wywaleniu jednej połówki zaznaczyć ą i dać mirror>copy>instance ? ;] ja tylko tak ;P
arcade Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 ja robię tak jak napisałem - no ale w sumie to żadna różnica.... jedno kliknięcie więcej :P
invader Napisano 4 Luty 2006 Autor Napisano 4 Luty 2006 Instance - no tak ale jestem glupi :) chociaz czasami kozystajac z arraya kopie obiektu ustawialem jako instance i po modyfikacji obiektu - pozostale sie nie zmienaly, myslalem ze to niedziala, niewazne dziekuje wszystkim za odpowiedz Ok postanowilem wymodelowac glowe jescze raz z boxa wg tutoriala Bena Mathisa ( dzieki jescze raz Por@szek za linka ) wydaje mi sie ze jest lepiej modeluje na podstawie tych samych fotek - ale teraz da sie zuwazyc jakies podobenstwo hehe Chcialbym aby modelik byl `lekki` wiec nie wiem czy zageszczac jeszcze bardziej siatke czy tak moze byc? Druga sprawa to render w zalaczniku (vrayem - ale nie wiem czy to ma jakis zwiazek z rendererem) pojawiaja sie syfy - siatka jst pocieta i wogole nic nie widac, wie ktos z Was skąd to może si wziąć? http://img300.imageshack.us/my.php?image=render1net7gm.jpg nie uzylem tu smootha a vetxy sa raczej polaczone nie wiem co moze byc nie tak
Por@szek Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 Looo w morde jeza.. niezle. Jak to zrobiles?? Musialbym modela zobaczyc, ale wydaje mi sie ze to polaczenie smoothing'u i nie polaczonych vertexow. Nie mniej jednak efekt wyszedl masakryczny.
invader Napisano 4 Luty 2006 Autor Napisano 4 Luty 2006 http://img82.imageshack.us/my.php?image=render22fb.jpg Doszedlem o co chodzilo:) powinienem sam sobie wpie....c:) 1. zapomnialem wywalic materalu z reflection i refraction - przezco polygony sie od sebie odbijaly i wygladalo to jakby ktos skopal siatke 2. zle dzilajacy smooth tzn. na oczatku jak modelowalem glowke to wrzucilem na probe smootha ale po renderowniu wywalilem go a max nadal renderowal obiekt jakby byl z modyfikatorem :) chcialem juz skasowac maxa i wywalic kompa bo jak dalem z powrotem smooth i zaznaczylem auto smootha to mi sie skubaniec renderowal tak jakby nie bylo zadnego modyfikatora...Wlaczam dzis kompa i wszystko dziala ok...bezsensu:)
Por@szek Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 eeee jaka jest roznica miedzy glowami??? Bo tak nie wiem jak to odbierac, i po co ten zielony .. korek, krew tamuje??
Gość Marioza Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 jeden i drugi łepek ma bryłe dobrą, tylko ujecie takie niefartowne ze za duzo to juz nie mozna wiecej wydumac, ale ogólnie całkiem gut tak mie sie wydaje, pewnie ze tu i uwdzie szczególnie na tej chudszej głowie mozna by co nie co poprawić, ale jak to są poczatki to jestes na dobrej drodze
Tores Napisano 4 Luty 2006 Napisano 4 Luty 2006 Możesz jeszcze dla odzwierciedlenia drugiej połówki użyć modyfikatora "Symmetry" i włączyć "show end result on/off toggle" aby po powrocie do Editable Poly była widoczna odbita połówka. A co do siatki to render1net7gm bardziej trzyma się kupy.
invader Napisano 4 Luty 2006 Autor Napisano 4 Luty 2006 Dzieks Tores wlasnie zastanawialem sie przy modelowanu tulowia czy jest taki modyfikator aby moc wlaczac i wylaczac wlasnie modelowanie odbicia - tak aby zrobic w modelu asymtryczne elmenty... dzieki Mario za uwagi - glowe bede jeszcze poprawial - narazie chce wymodelowac reszte ciala wtedy bede wiedzial co i jak chce zby wygladalo Por@szek glowa nr jeden miala wygladac docelowo jak druga - ta chudsza - nie modelwalem twarzy do tej pory wiec ( w sumie pawie wogole niczego) zaczelem modelowac cala twarz - pozatym innym sposobem - z plana a nie szescianu - zdecydowanie ta druga metoda przypadla mi do gustu wiec nie zaluje poswieconego czasu :) korki moze beda a moze nie beda - sa to tarcze na ktorych mial trzymac sie przegub ale chyba z tego zrezygnuje bo mam lepszy pomysl...pozdrawiam dzisiejszy postep pracy znajdziecie tutaj:) : http://img391.imageshack.us/my.php?image=render10net0ti.jpg a tutaj przygotowalem tak na szybkiego pare fotek z ksiazki do anatomii z ktorych korzystalem dzis - moze komus sie przyda: http://img394.imageshack.us/my.php?image=czaszkatulowmiedncaboknet3cd.jpg jeszce raz pozdro i milej nocy maxowicze ps. bylbym zapomnial... Czy jest opcja w maxie ( napewno jest :) ) abym mogl besposrednio na tosie narysowac kolko a potem je wyciagnac ? ps.2 niektorzy z Was maja na screenach taki fajny licznik - z kolorowym paskiem pokazujacym czy to polycount? jest wbudowany w maxa czy jako osobny plugin ?
Por@szek Napisano 5 Luty 2006 Napisano 5 Luty 2006 WYciagnac mozesz uzywajac extrude na poziomie poligon, natomiast licznik znajduje sie w utilities->more -> Polygon Counter
invader Napisano 7 Luty 2006 Autor Napisano 7 Luty 2006 Dzieki Por@szek za pomoc, chcialem sie dopytac apropos extrude`a - akurat jak wyciagnac cos to wiem - ale nie wiem jak na siatce modelu ktory mam wrysowac kolko - tak aby bylo czescia siatki i mozna bylo je nastepnie extrudowac ? Druga rzecz to kamizelka - jak sie zabieralem za tułow to po przejzeniu tego tutoriala wszystko mi sie porabalo - http://67.15.36.49/team/Tutorials/discmage/discmage1.asp Nie wiem juz czy ta kamizelka ma byc odzielnym obiektem czy to wszystko ma byc na koniec razem jako jedna siatka. maly update (zrobilem kregoslup):
Por@szek Napisano 8 Luty 2006 Napisano 8 Luty 2006 napoczatku, bo widze ze nie masz za soba armii zrobionych psotaci, rob wszystko na jednym meshu bedzie Ci latwiej. A "waleka" nie musisz dodawac jako element mesha, wystarczy ze bedzie "dosuniety" zajmie przez to i mniej poli i mniej pracy.jezeli juz bardzo musisz to go dosun i polacz poly glowy z walcem za pomoca snapa i welda jeze pracujesz na editable poly.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się