Tores Napisano 3 Luty 2006 Share Napisano 3 Luty 2006 Witam wszystkich forumowiczów. Postanowiłem zrobić stary samochodzik bo takie podobają mi się najbardziej. Luknijcie na niego proszę i napiszcie co wam się w nim podoba a co nie. Jutro postaram się dokończyć sam model bo tak jak widać jest jeszcze niedokończony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sayonerka Napisano 3 Luty 2006 Share Napisano 3 Luty 2006 No to masz we mnie pierwszego fana, ktory bedzie czekal na progres. W kilku miejscach wydaje sie troszke krzywy (np. przednia szyba), ale to moze wynikac z perspektywy. Mnie sie podoba. Dawaj dalej! Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madman1987 Napisano 3 Luty 2006 Share Napisano 3 Luty 2006 super samochodzik wybrales, mam nadzieje, ze z texturka wyluszczesz calego jego "JA" ;) czekam na progress Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorupek Napisano 3 Luty 2006 Share Napisano 3 Luty 2006 no dla mnie bomba :) również czekam na kontynuacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 4 Luty 2006 Autor Share Napisano 4 Luty 2006 Sayonerka - szyba jest napewno prosta bo płaszczyzna jest płaska na tej powierzchni. Dodałem parę zapychaczy i wyrównałem siatkę. Ma 2083 trisy. Miałem skończyć dzisiaj model ale okazało się, że nie miłem na tyle czasu. Zrobię chyba 2 modele. Jeden z podwoziem a drugi bez. Co do tekstury to na nią może model trochę poczekać. Myślę, że pierwsza tekstura będzie jak dla nowego samochodu a drugą zrobię na jej podstawie ale już z defektami i zabrudzeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
invader Napisano 4 Luty 2006 Share Napisano 4 Luty 2006 Fajny pomysl, modelik i te rendery - nalozyles siatke na render czy mozna zrenderowac obiekt razem z kawedziami ? Fajnie bedzie zobaczyc to autko jako nowe i postarzone :) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 9 Luty 2006 Autor Share Napisano 9 Luty 2006 Oj rozszalałem się z ilością ścianek i musiałem odchudzić modelik trochę. Nadwozie uważam za skończone i oto rendery. Pozostaje mi jeszcze dokończyć podwozie. Jak skończę podam ile trisów ma model bo to niestety szybko się zmienia. Zastanawiałem się jeszcze nad wnętrzem ale wtedy chyba w 7000 ścianek się niezmieszczę. invader - model wyrenderowany w vrayu a tu nie trzeba kombinować bo nałożona jest odpowiednia mapa renderująca linie. Użyte światło to skylight. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 11 Luty 2006 Autor Share Napisano 11 Luty 2006 No i jest już prawie skończone podwozie. Jeszcze amortyzatory, uchwyty i biorę się za mapowanie. Narazie 2010 trisów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurt_hectic Napisano 11 Luty 2006 Share Napisano 11 Luty 2006 w wielu grach wogole sie nie robi flakow autka> prawie nigdy ich nie widac, ale jak robisz to chyba masz powod- twoja sprawa. ogolnie model mi sie podoba, chetnie bym go pomalowal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Por@szek Napisano 12 Luty 2006 Share Napisano 12 Luty 2006 Wiesz co mi najbardziej nie pasuje w tym modelu?? To ze ma wiecej detalu pod soba niz na sobie ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 12 Luty 2006 Autor Share Napisano 12 Luty 2006 Kurt - długo się zastanawiałem czy robić podwozie i takie koła, ale że nie będzie on wykorzystany w grze to sobie na to pozwoliłem. Poprostu ćwiczę modelowanie. Por@szek - ma więcej detalu pod sobą bo podwozie jest bardziej skomplikowane a na nadwoziu nie bedę zagęszczał sztucznie siatki bo wydaje mi się, że trzyma dobrze linię i jest rozpoznawalny. Może zrobię mu wnętrze i drzwi otwierane to wtedy poziom by się wyrównał i nie rzucał tak w oczy. Co do podwozia to jest to już oldmobil i niema zamaskowanych części ani osłony silnika tak jak nowoczesne samochody więc trochę ścianek tam poszło. Oczywiście będę optymalizował jeszcze siatkę jak się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Marioza Napisano 12 Luty 2006 Share Napisano 12 Luty 2006 i bardzo fajny model, podoba mi się, bardzo dobrze że ma detale pod spodem, czasy kartonowych pudełek juz mijają, tym bardziej jak robisz to dla siebie, spokojnie walnij mu wnetrze otwierane drzwi itp, będzie się wtedy prezentował duzo ciekawiej, dla testozabawy zawsze tez mozesz wrzucic go sobie do np gta vc ( mało skomplkowane to jest w przeciwienstwie do gta sa), ciekaw jestem jak tam z texturkami pojedziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 12 Luty 2006 Share Napisano 12 Luty 2006 dobrze że ma to podwozie, jak się wywróci to nie będzie razić, ale fakt jest że mógłbyś tam trochę ścianek uciąć i tego i tak nie będzie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Por@szek Napisano 12 Luty 2006 Share Napisano 12 Luty 2006 Jezeli dasz speculara to dobrze bybylo aby zagescic siatke na karoserii. Lepiej spec, bedzie sie rozkladac. Tak jak teraz jest moze go troche bolec ... sorki jego nie, Ciebie jak bedziesz go widzial np. in game :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 12 Luty 2006 Share Napisano 12 Luty 2006 Jezeli dasz speculara to dobrze bybylo aby zagescic siatke na karoserii. Lepiej spec, bedzie sie rozkladac. Tak jak teraz jest moze go troche bolec ... sorki jego nie, Ciebie jak bedziesz go widzial np. in game :] O ile to nie będzie perpixel, wówczas to nie jest tak istotne. Ale w przypadku GTA:VC czy podobnych Poraszek ma rację. Co więcej, jeżeli gra będzie supportowac odkształcanie karoserii (ale dynamiczne, a nie wymodelowane wcześniej rozbite wersje - coś jak w Live for Speed, czy (chyba) TOCA) to powinieneś siatkę zagęścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 12 Luty 2006 Autor Share Napisano 12 Luty 2006 Nie zastanawiałem się nad specularem i nawet nie miałem jeszcze z nim styczności, ale jak zagęściłem wcześniej siatkę to 4000 trisów przekroczyłem robiąc jego wnętrze bez podwozia. Zastanawiałem się natomiast nad normal mapą ale nie wiem czy pomogłaby przy samych odbiciach jeżeli nie robiłbym speculara. Jeżeli ktoś to wie to niech mi napisze. I jeżeli ktoś by miał linka do jakiegokolwiek modelu samochodu i zrobionych do niego tekstur ze specularem włącznie to z chęcią bym zobaczył jak to się dokładnie robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Marioza Napisano 12 Luty 2006 Share Napisano 12 Luty 2006 z tym gta vc to przykład taki byl jesli byś chcial zobaczyc jak to autko sie sprawuje w grze, akurat gta vc do takich testow nadaje sie idealnie, w sumie bezbolesny export do gry z maxa, w samej grze mozna uzyc moda ( moze nizbyt doskanalego) ktory włącza standartowo nie dostępny blur i specular, noramalnie gta korzysta z refelection takiego jak w maxie do efektu połysku, i zaleznie od mapy jakiej do tego uzyjesz taki bedzie efket, przy wymyslnijszych moze faktycznie gorzej wygladac, a tu pare linków o które prosiłeś : ) http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=284859 http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=284396 http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=303727 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 12 Luty 2006 Autor Share Napisano 12 Luty 2006 Dzięki mario don. Obejrzałem sobie modele (zrobiły na mnie ogromne wrażenie) i doszłem do wniosku, że rzeczywiście powinienem zrobić specular mapę do mojego modelu choćby tylko dlatego, że mam podwozie gdzie będzie dużo ciemnych zakamarków. Co do normal mapy to zrezygnuję z niej bo inaczej tworzy się teksturę jeżeli chce się ją zastosować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 13 Luty 2006 Share Napisano 13 Luty 2006 dobra decyzja, czekam na jakiś update ale szkod aze bedzie bez normala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Por@szek Napisano 13 Luty 2006 Share Napisano 13 Luty 2006 Zagesc siatke tylko karoserii, nie wnetrza, bo tylko tam jest potrzebny widoczny specualar. Z tego co pamietam to byl jakis sposob aby dzialala mirrorowana NM, ale nie pamietam, i tutaj bym prosil o przypomnienie, bo w bardzo niedlugim czasie bedize mi to potrzebne. EMPeck wodzu, ty powininenes wiedziec, albo w!e8. A jeszcze wracajac do speculara, cienko bedzie wygladal spod samochodu ze specularem, bo spod jest brudny, a brud ma to do siebie ze nie odbija nic i sie nie blyszczy (za co odpowiada spec). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość yon Napisano 13 Luty 2006 Share Napisano 13 Luty 2006 mirrorowana normal mapa. z tego co ja wiem to zalezy od engine (nie wszystkie to supportuja). w maxie starczy ze przy wypalaniu bedzie 'normal map space: tangent' ustawione. w razie problemow mozna wyrzucic polowe obiektu podczas wypalania ;) tyle wiem, moge sie mylic :D ----------- edit: empeck dobre mowi! dac mi wodki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 13 Luty 2006 Autor Share Napisano 13 Luty 2006 A jeszcze wracajac do speculara, cienko bedzie wygladal spod samochodu ze specularem, bo spod jest brudny, a brud ma to do siebie ze nie odbija nic i sie nie blyszczy (za co odpowiada spec). Czy jeżeli na spód samochodu dam specular mapę w czarnym kolorze to też będą odbłyski? Przemyślałem jeszcze sprawę i w sumie mogę podzielić tekstury pojazdu na 3 części: 1. nadwozie (colormap+specular) 2. podwozie (colormap) 3. szyby (colormap+specular+alpha) Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 13 Luty 2006 Share Napisano 13 Luty 2006 yon dobrze prawi o NM, dać mu wódki. Na podwozie możesz dac czarny spec, to się nie będzie błyszczeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się