Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Chcialem wymodelowac wlasnie ten samochodzik

 

To sa moje poczatki modelowania tak wiec prosil bym o konstruktywna krytyke ;)

 

siatka19ep.th.jpg

siatka22be.th.jpg

 

renderzsmoth9fj.th.jpg

 

Jak narazie mam dwa problemy :

 

1.pierwsze wytloczenie pod swiatlamicaly czas mam trobne zalamania siatki na obrzezach .. moze ma ktos jakis pomysl :)

 

2. ten model ma dosyc charakterystyczne zalamanie na masce

jak widac tutaj

 

nie wiem jak je ugrysc ... moge zrobic cut na masce .. ale jak pozniej zrobic zeby zamienilo sie w taki delikatny wytlok .. ;)

 

Dziekuje z gory za uwagi pozdrawiam

D.

Edytowane przez Darkon
  • Odpowiedzi 61
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No wreszcie już myslałem że się nie zdecydujesz ;)

Jest dobrze jakna raz naprawde nieźle. drobne przetłoczenia jakmniemam ginś ci później po założeniu MSa. No cóż może być jak powyżej chamfer albo extrud na raty czy etapy albokatowanie recznie ;) . Muszą pojawić się dodatkowe krawędzie które bedą trzymały MS w ryzach, nawet jeśli to bedzie 0,25 cm. dosłownie robisz małe wyoblenie o łuku średnicy ok 0,5 cm może nawet mniej a reszta biega jak przedtem (krawędz własciwa otoczona 2 dodatkowymi) wówczas utrzyma ci wszystkie drobne wytłoczenia. Puki co jest fajnie czekam na więcej. Na przyszłosc sugeruje zaznaczyć w shopie momenty o które biega na siatkach bedzie wówczas precyzyjniej. 3maj sie i do roboty - powodzenia.

Napisano

Dobry model wybrałeś :) Spoko jak narazie. NIebieskie stworzyć czerwone usunąć, zielone poprzesuwać troszkę do góry :) Jakby było za mało widoczne to jeszcze jednego chamferka :) Ot tyle, powinno być ok. POzdro i POwodznia w dalszej pracy.

Napisano

Model jest przedni to wiem, wlasnie taki ma moj brat :)

Wlasnie sobie siedzialem i plakalem nad maska tak wiec dzisiaj wieczorem zabieram sie do niej na powaznie. Dziekuje wam za porady. Efektami pochwale sie juz niedlugo :)

 

Pozdrawiam

D.

Napisano

Tak wiec .... maseczka wyszla w koncu jak malowanie :)

newsiatka11tl.jpg

newsiatka23pa.jpg

 

mialem na poczatku kilka problemow z utrzymaniem gladkiej powierzchni maski po wytloczeniach ...

ale poradzilem sobie ;)

render11rg.jpg

render20xl.jpg

 

A teraz chcialem zrobic ksztalty szyby swiatel i tu pojawil sie pierwszy problem zwiazany z nieznajomoscia maxa

problem13qz.jpg

czy jest taki myk ze jak zaznacze sobie linie dookola dam create shape z bocznego menu poly ... to powstanie mi ksztalt na tej podstawie. Jak narazie tworzy mi tylko linie :(

 

wlasnie czesto mam taki problem ... jak wytne ( znaczy klawiszem delete ) np jeden element siatki ( znaczy jeden kwadracik ) przykladowo ... mam luke .. jak ja moge szybko to zalatac, wypelnic ?

 

Pozdrawiam

Darkon

Napisano

z bocznego menu poly wybież polygon a poten create i klikająć na wertexy załatasz swoją lukę

 

a to o czym piszesz z tą linią działa tylko w przypadku zamkniętych lini i jest niezbyt przydatne w siatce pod meshsmooth lepiej zrobić samemu

Napisano

Witam

Mam troche malo czasu z powodu pisania pracy magisterskiej

ale ... ;)

 

dorobilem sobie oponke :)

opona3qs.jpg

38ti.jpg

42cg.jpg

55ux.jpg

 

A co sie tyczy problemow mam jeden w zasadzie techniczny :(

nie wiem dlaczego .. jak pracuje sobie na widoku np perspektywy obracam sobie ten widok przy pomocy klawisza ctrl, alt i scroll w myszce ... jak tylko klikne scrolem wszystkie obiekty zamieniaja sie w boxy :(

Tak jak ponizej :

boxy2ab.jpg

Nie wiem jaki jest tego powod wlasnie :(

znajomy powiedzial ze to kwestia slabego sprzetu

tak wiec mam intel pentium 2,4 | 1Gb Ram | 100GB Hdd | Ati Radeon 9500

 

Znalazlem opcje w menu view / shade selected ... prawie to o co mi chodzi

ale nie do konca .... czy ktos jest mi w stanie powiedziec jak sobie moge z tym poradzic ?

 

Pozdrawiam

D.

Napisano

Napisy wiesniackie ... wiem ale dopiero nauczylem sie pisac po krzywej i chcialem obaczyc jak to bedzie wygladac ;)

 

Ale felunia mi sie podoba :D

Napisano

hmm witaj odniose sie do pytania o załatanie dziury jak zaznaczysz sobie border w edit poly i tam jest takie cos jak CAP :] i to zakryje Ci ten otwór polecam jednak cut'em połaczyć verty na tej stworzonej płaszczyźnie !! będzie lepszy efekt:] Pozdrawiam !! a co do modelu rzeczywiście przednia FURKA :]

Napisano

Hm tak kontrolnie wpadłem, widze ze dobrze ci idzie...

... ty sie nie rozpraszaj pierdołami oponki na potem, reflektor dłub jak sie nudzisz ;)

Mnie tez magisterka trzyma eh kto to wymysla te dyplomy no ale nic musze to odbebnic by byc tym lepszym człowiekiem ;p

Eh no dobra natchnołeś mnie wracam dłubać drabinke...

Napisano

Witam

 

Tak wiec ... po wielu problemach udalo mi sie skonczyc przednia czesc ... po za reflektorami ... ale wszystko w swoim czasie

 

Wymienilem zupelnie przedni zderzak

 

 

ren17ro.jpg

 

ren33mx.jpg

 

siatka10th.jpg

 

siatka24ec.jpg

 

Pozdrawiam

D.

Napisano

Wyglada to całkiem niezle ale na drugim renderze widac kanciasty lewy górny róg na światłach i są zbyt zagiete kolo łaczenia maski z boczna karoserią

 

Pozdro ;]

Napisano

Witam

Nie moglem sie powstrzymac i nie sprobowac wyrenderowac tego co mam ;)

 

Tak wiec ... mental ray wywalil mi out of memory za kazdym razem .. przy 1GB ramu :(

 

wiec wszystko przeszlo przez tradycyjny scanline

 

ren16br.jpg

ren20wn.jpg

ren37io.jpg

 

Wiem ze jeszcze to nie to ;)

Ale .. powoli nabiera wygladu ;)

 

Pozdrawiam i Wesołych Świąt wszystkim!

Napisano

Owszem nabiera - gratuluje swietny poczatek.

Są widoczne braki np widać że nie ma silnika ;p - hehehe ale sie w to nie baw wiem co pisze ;) Co do mentala to pokaż ustawienia trzeba je spacyfikować z czyms po prostu przegiołeś

Napisano

Witam

To fakt ze zderzak byl dla mnie powaznym problemem .. ale po kolejnym razie .. udalo sie doprowadzic go do stanu uzywalnosci ;)

 

zamieszam moj pierwszy renderek w mentalu jeszcze cieply :)

renderek1bb.jpg

 

Pozdrawiam!

Napisano

Witam

Zgadza sie model ma jeszczed sporo niedociagniec na poziomie geometrii ... kilka problemow wyszło wlasnie po tym renderze ... postaram sie jak najszybciej wyrownac niedociagniecia. Myslalem ze takie prawie niewidoczne golym okiem na siatce roznice przejda po renderze .. mylilem sie. Nauczka poczatkujacego ;)

 

 

Co sie tyczy materialow to raczej eksperymentuje;)

Ale dziekuje za uwagi :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Jak bym mogl prosic o kilka porad co do wlasciwosci lakieru ... przerabialem tutki .. ale nie jestem pewien na co trzeba zwracac szegolna uwage ...

 

najbardziej przypadl mi do gustu prosty material do zrobienia

robi sie go w jakies 3 minuty .. nic trudnego.

 

przykladowe rendery w scanline:

test10ba.jpg

test29kz.jpg

 

wydawal sie calkiem ladny

Co w nim jest nie tak, albo co trzeby by jeszcze w nim zmienic aby uzyskac ciekawy lakier waszym zdaniem?

 

Pozdrawiam

Napisano

Na kulkach wszystko ladnie wyglada :) A na co zwrucic uwage ?? hmm Kome zawsze pisał, że na krzywą fallofa :) Może warto pokombinowac :) BIaly najlepszy :D

Napisano

Dokladnie taki sam niebieski material z kulki przypisalem do lakieru samochodu .. tak wiec jak widac ... trzeba sie skupic na odbiciach ;)

 

Ale poeksperymentuje rowniez z ustawieniami fallof :)

 

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Na dzien dzisiejszy poprawilem przeciwmgielne i kierunkowskaz z przodu

 

No i opanowalem troche techniki lakierowania ;)

swiatla7bh.jpg

 

swiatla13bj.jpg

 

 

ah i poprawilem tez cala karoserie ... ale poze jak bede mial wiecej

 

Jedno pytanie jak moge przekrecic delikatnie ... teksture ta na kierunkowskazie ?

 

Pozdrawiam

Napisano

jak masz swoją bitmape to masz zakładke coordinates a tam angle w wartości "W" możesz sobie obrócić swoją mapke chyba że masz jakoś inaczej zmapowany obiekt to wtedy "u" lub "v" :) pobaw sie tym napewno sie przyda w przyszłości :)

Napisano

obracanie tekstury na poziomie bitmapy to jeszcze nie to chociaz tez sie da .. tylko mi spac nie dawal przypadek kiedy tej tekstury bede chcial uzyc do dwoch zupelnie roznych elementow .. rozwiazaniem okazal sie modyfikator UVW Map ktory pozwala zmodyfikowac sposob nakladania tekstury

 

Ale dziekuje za szybka odpowiedz :)

 

A tutaj zamieszczam poprawiona wersje ;D

 

swiatla129ol.jpg

Napisano

Witam

Czy ktos wie o co chodzi w tym ... ?

 

RCFG 0.2 error 541001: Shader max_base_BlinnIllumination tried to compute irradiance at illegal point (-1.#IND00 -1.#IND00 -1.#IND00), final gathering not possible

 

tak wlasnie mi sie wykrzacza jak dolacze final gathera przy renderze (render w mentalu) :(

Napisano

Racja przepraszam .. odpowiedzialem sam sobie tylko po to aby inni poczatkujacy w przyszlosci mogli szybciej rozwiazac ten problem niz ja ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam .. probowalem zabrac sie za przednie światła i postojoowe ...

 

zamieszczam przykladowy renderek .. ale chyba jeszcze nie wiem jak je ugrysc .. najwyrazniej wszystko w swoim czasie

Pozdrawiam

nice21pq.jpg

Napisano
:):) ta czesc samochodu wyglada naprawde niezle - co z tylem:P

eh ... faceci hehe

 

Najpierw musze prace dyplomowa skonczyc .. pozniej zajme sie tylkiem :D

 

Co sie tyczy swiatel z przodu .. nie wiem jeszcze jak nakladac teksture na bumpa np ... ale nie taka prosta jak na kierunkowskaz czy postojowke .. ale bardziej wymyslna o konkretnym ksztalcie .. nie bardzo w lapie jak to sie robi aby tekstura miala dokladny ksztalt danego obiektu w moim przypadku tego szkla z przodu .

 

I jescze takie pytanie .. np ten kierunkowskaz .. jak troche oddale obiekt odnosze wrazenie ze bump zupelnie zanika na obiekcie. Ze kierunkowskaz jest gladki ... 0czy to ma cos wspolnego z mala rozdzielczoscia tej bitmapy ?? wykonalem ja na 400x400. czy powinna byc znacznie wieksza ?

Jak to jest ... czy jezeli do tektury uzywam bitmap to powinny miec znacznie wieksza rozdzielczosc ?

Jaka jest zaleznosc ... albo zasada

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam !

Tak więc przed obroną zdecydowalem sie ma maly relaksik ;)

 

Wymienilem felge!

10tl3.jpg

21xi.jpg

 

Wymienilem oponke!

32iw.jpg

42hu.jpg

53rs.jpg

 

Oponka byla robiona na podstwaie tutka jaki zaprezentowal Mentaller ... ale jako ze nie chcialem uzywac vraya .. udalo mi sie zrobic calkiem ladny displace w mentalu. Z widocznych bledow widac problem z brakiem ciaglasci tekstury na biezniku poprawilem, ale .. juz nie chcialo mi sie renderowac drugi raz i chyba za duzy displace po bokach.

 

Pozdrawiam

D

Napisano

No robisz wyraźne postępy całkiem sympatyczna felga są drobne ale to drobne niedociągniecia, a i textura mapy przesynięc coś sie nie spasowała + ten jasny szary mało oponowy jest - i pomysleć - miałeś przeciez poprawiać lampy ;) co do boków ograniczył bym sie do bumpa tym bardziej że to nie jest najlepiej spreparowana do tych celów tekstura - ma mnustwo niepotrzebnych szumów - czytaj spowalniaczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności