Napisano 16 Marzec 200618 l Witam Chcialem wymodelowac wlasnie ten samochodzik To sa moje poczatki modelowania tak wiec prosil bym o konstruktywna krytyke ;) Jak narazie mam dwa problemy : 1.pierwsze wytloczenie pod swiatlamicaly czas mam trobne zalamania siatki na obrzezach .. moze ma ktos jakis pomysl :) 2. ten model ma dosyc charakterystyczne zalamanie na masce jak widac tutaj nie wiem jak je ugrysc ... moge zrobic cut na masce .. ale jak pozniej zrobic zeby zamienilo sie w taki delikatny wytlok .. ;) Dziekuje z gory za uwagi pozdrawiam D. Edytowane 30 Sierpień 200915 l przez Darkon
Napisano 16 Marzec 200618 l ogolnie nienajgorzej, teraz twoje problemy: 1. musisz na rogach swiateł jak juz uzyjesz na nich extrude'a to wtedy dajesz malego chamfera 2. daj chamfera pozdr
Napisano 17 Marzec 200618 l No wreszcie już myslałem że się nie zdecydujesz ;) Jest dobrze jakna raz naprawde nieźle. drobne przetłoczenia jakmniemam ginś ci później po założeniu MSa. No cóż może być jak powyżej chamfer albo extrud na raty czy etapy albokatowanie recznie ;) . Muszą pojawić się dodatkowe krawędzie które bedą trzymały MS w ryzach, nawet jeśli to bedzie 0,25 cm. dosłownie robisz małe wyoblenie o łuku średnicy ok 0,5 cm może nawet mniej a reszta biega jak przedtem (krawędz własciwa otoczona 2 dodatkowymi) wówczas utrzyma ci wszystkie drobne wytłoczenia. Puki co jest fajnie czekam na więcej. Na przyszłosc sugeruje zaznaczyć w shopie momenty o które biega na siatkach bedzie wówczas precyzyjniej. 3maj sie i do roboty - powodzenia.
Napisano 17 Marzec 200618 l Dobry model wybrałeś :) Spoko jak narazie. NIebieskie stworzyć czerwone usunąć, zielone poprzesuwać troszkę do góry :) Jakby było za mało widoczne to jeszcze jednego chamferka :) Ot tyle, powinno być ok. POzdro i POwodznia w dalszej pracy.
Napisano 17 Marzec 200618 l Autor Model jest przedni to wiem, wlasnie taki ma moj brat :) Wlasnie sobie siedzialem i plakalem nad maska tak wiec dzisiaj wieczorem zabieram sie do niej na powaznie. Dziekuje wam za porady. Efektami pochwale sie juz niedlugo :) Pozdrawiam D.
Napisano 18 Marzec 200618 l Autor Tak wiec .... maseczka wyszla w koncu jak malowanie :) mialem na poczatku kilka problemow z utrzymaniem gladkiej powierzchni maski po wytloczeniach ... ale poradzilem sobie ;) A teraz chcialem zrobic ksztalty szyby swiatel i tu pojawil sie pierwszy problem zwiazany z nieznajomoscia maxa czy jest taki myk ze jak zaznacze sobie linie dookola dam create shape z bocznego menu poly ... to powstanie mi ksztalt na tej podstawie. Jak narazie tworzy mi tylko linie :( wlasnie czesto mam taki problem ... jak wytne ( znaczy klawiszem delete ) np jeden element siatki ( znaczy jeden kwadracik ) przykladowo ... mam luke .. jak ja moge szybko to zalatac, wypelnic ? Pozdrawiam Darkon
Napisano 18 Marzec 200618 l z bocznego menu poly wybież polygon a poten create i klikająć na wertexy załatasz swoją lukę a to o czym piszesz z tą linią działa tylko w przypadku zamkniętych lini i jest niezbyt przydatne w siatce pod meshsmooth lepiej zrobić samemu
Napisano 23 Marzec 200618 l Autor Witam Mam troche malo czasu z powodu pisania pracy magisterskiej ale ... ;) dorobilem sobie oponke :) A co sie tyczy problemow mam jeden w zasadzie techniczny :( nie wiem dlaczego .. jak pracuje sobie na widoku np perspektywy obracam sobie ten widok przy pomocy klawisza ctrl, alt i scroll w myszce ... jak tylko klikne scrolem wszystkie obiekty zamieniaja sie w boxy :( Tak jak ponizej : Nie wiem jaki jest tego powod wlasnie :( znajomy powiedzial ze to kwestia slabego sprzetu tak wiec mam intel pentium 2,4 | 1Gb Ram | 100GB Hdd | Ati Radeon 9500 Znalazlem opcje w menu view / shade selected ... prawie to o co mi chodzi ale nie do konca .... czy ktos jest mi w stanie powiedziec jak sobie moge z tym poradzic ? Pozdrawiam D.
Napisano 23 Marzec 200618 l naciśnij "o" na klawiaturze to bedzie dobrze :) brzydka ta opona jakaś ;) a te napisy to już wogóle fu :)
Napisano 23 Marzec 200618 l Autor Napisy wiesniackie ... wiem ale dopiero nauczylem sie pisac po krzywej i chcialem obaczyc jak to bedzie wygladac ;) Ale felunia mi sie podoba :D
Napisano 23 Marzec 200618 l hmm witaj odniose sie do pytania o załatanie dziury jak zaznaczysz sobie border w edit poly i tam jest takie cos jak CAP :] i to zakryje Ci ten otwór polecam jednak cut'em połaczyć verty na tej stworzonej płaszczyźnie !! będzie lepszy efekt:] Pozdrawiam !! a co do modelu rzeczywiście przednia FURKA :]
Napisano 24 Marzec 200618 l Hm tak kontrolnie wpadłem, widze ze dobrze ci idzie... ... ty sie nie rozpraszaj pierdołami oponki na potem, reflektor dłub jak sie nudzisz ;) Mnie tez magisterka trzyma eh kto to wymysla te dyplomy no ale nic musze to odbebnic by byc tym lepszym człowiekiem ;p Eh no dobra natchnołeś mnie wracam dłubać drabinke...
Napisano 9 Kwiecień 200618 l Autor Witam Tak wiec ... po wielu problemach udalo mi sie skonczyc przednia czesc ... po za reflektorami ... ale wszystko w swoim czasie Wymienilem zupelnie przedni zderzak Pozdrawiam D.
Napisano 9 Kwiecień 200618 l Wyglada to całkiem niezle ale na drugim renderze widac kanciasty lewy górny róg na światłach i są zbyt zagiete kolo łaczenia maski z boczna karoserią Pozdro ;]
Napisano 12 Kwiecień 200618 l Autor Dzieki za uwage poprawilem to swiatlo .. zabralem sie za wycinanie szyb i drzwi .. zdam relacje z wynikow wieczorem ;) Pozdrawiam
Napisano 14 Kwiecień 200618 l Autor Witam Nie moglem sie powstrzymac i nie sprobowac wyrenderowac tego co mam ;) Tak wiec ... mental ray wywalil mi out of memory za kazdym razem .. przy 1GB ramu :( wiec wszystko przeszlo przez tradycyjny scanline Wiem ze jeszcze to nie to ;) Ale .. powoli nabiera wygladu ;) Pozdrawiam i Wesołych Świąt wszystkim!
Napisano 14 Kwiecień 200618 l Owszem nabiera - gratuluje swietny poczatek. Są widoczne braki np widać że nie ma silnika ;p - hehehe ale sie w to nie baw wiem co pisze ;) Co do mentala to pokaż ustawienia trzeba je spacyfikować z czyms po prostu przegiołeś
Napisano 14 Kwiecień 200618 l nieźle sobie poradziłeś z tymi wszystkimi wytłoczeniami w zderzaku jeśli to twój pierwszy samochód
Napisano 21 Kwiecień 200618 l Autor Witam To fakt ze zderzak byl dla mnie powaznym problemem .. ale po kolejnym razie .. udalo sie doprowadzic go do stanu uzywalnosci ;) zamieszam moj pierwszy renderek w mentalu jeszcze cieply :) Pozdrawiam!
Napisano 21 Kwiecień 200618 l materialy nadal bardzo slabe, model wydaje sie byc w wielu miejscach krzywy, pozdr
Napisano 21 Kwiecień 200618 l Autor Witam Zgadza sie model ma jeszczed sporo niedociagniec na poziomie geometrii ... kilka problemow wyszło wlasnie po tym renderze ... postaram sie jak najszybciej wyrownac niedociagniecia. Myslalem ze takie prawie niewidoczne golym okiem na siatce roznice przejda po renderze .. mylilem sie. Nauczka poczatkujacego ;) Co sie tyczy materialow to raczej eksperymentuje;) Ale dziekuje za uwagi :) Pozdrawiam
Napisano 21 Kwiecień 200618 l Autor http://www.suurland.com/blueprint_x.php?image=http://www.suurland-media.com/blueprints/cars_sports/nissan_200sx.gif&id=2091
Napisano 21 Kwiecień 200618 l Autor Jak bym mogl prosic o kilka porad co do wlasciwosci lakieru ... przerabialem tutki .. ale nie jestem pewien na co trzeba zwracac szegolna uwage ... najbardziej przypadl mi do gustu prosty material do zrobienia robi sie go w jakies 3 minuty .. nic trudnego. przykladowe rendery w scanline: wydawal sie calkiem ladny Co w nim jest nie tak, albo co trzeby by jeszcze w nim zmienic aby uzyskac ciekawy lakier waszym zdaniem? Pozdrawiam
Napisano 21 Kwiecień 200618 l to samo jest na samochodzie ? Hm a tło to samo? Lakier pracuje głównie odbiciem i to nie samą jego obecnością ale tym co się odbija...
Napisano 21 Kwiecień 200618 l Na kulkach wszystko ladnie wyglada :) A na co zwrucic uwage ?? hmm Kome zawsze pisał, że na krzywą fallofa :) Może warto pokombinowac :) BIaly najlepszy :D
Napisano 21 Kwiecień 200618 l Autor Dokladnie taki sam niebieski material z kulki przypisalem do lakieru samochodu .. tak wiec jak widac ... trzeba sie skupic na odbiciach ;) Ale poeksperymentuje rowniez z ustawieniami fallof :) Pozdrawiam
Napisano 23 Kwiecień 200618 l Autor Na dzien dzisiejszy poprawilem przeciwmgielne i kierunkowskaz z przodu No i opanowalem troche techniki lakierowania ;) ah i poprawilem tez cala karoserie ... ale poze jak bede mial wiecej Jedno pytanie jak moge przekrecic delikatnie ... teksture ta na kierunkowskazie ? Pozdrawiam
Napisano 23 Kwiecień 200618 l jak masz swoją bitmape to masz zakładke coordinates a tam angle w wartości "W" możesz sobie obrócić swoją mapke chyba że masz jakoś inaczej zmapowany obiekt to wtedy "u" lub "v" :) pobaw sie tym napewno sie przyda w przyszłości :)
Napisano 23 Kwiecień 200618 l Autor obracanie tekstury na poziomie bitmapy to jeszcze nie to chociaz tez sie da .. tylko mi spac nie dawal przypadek kiedy tej tekstury bede chcial uzyc do dwoch zupelnie roznych elementow .. rozwiazaniem okazal sie modyfikator UVW Map ktory pozwala zmodyfikowac sposob nakladania tekstury Ale dziekuje za szybka odpowiedz :) A tutaj zamieszczam poprawiona wersje ;D
Napisano 24 Kwiecień 200618 l Autor Witam Czy ktos wie o co chodzi w tym ... ? RCFG 0.2 error 541001: Shader max_base_BlinnIllumination tried to compute irradiance at illegal point (-1.#IND00 -1.#IND00 -1.#IND00), final gathering not possible tak wlasnie mi sie wykrzacza jak dolacze final gathera przy renderze (render w mentalu) :(
Napisano 24 Kwiecień 200618 l Autor Tak więc problemem okazał się Blur offset w ustawieniech wykorzystywanej bitmapy ... musi byc na zero innaczej wywala blad ...
Napisano 24 Kwiecień 200618 l Autor Racja przepraszam .. odpowiedzialem sam sobie tylko po to aby inni poczatkujacy w przyszlosci mogli szybciej rozwiazac ten problem niz ja ;) Pozdrawiam
Napisano 25 Kwiecień 200618 l Jak patrzyłem na miniaturke to dał bym se łeb obciąć że to real foto świetna robota. Długo się renderuje to cudo?
Napisano 25 Kwiecień 200618 l Autor Taki renderek 800x600 jakies 25min. Tak wiec nie jest jeszcze tak zle ;)
Napisano 26 Kwiecień 200618 l Autor Witam .. probowalem zabrac sie za przednie światła i postojoowe ... zamieszczam przykladowy renderek .. ale chyba jeszcze nie wiem jak je ugrysc .. najwyrazniej wszystko w swoim czasie Pozdrawiam
Napisano 26 Kwiecień 200618 l :):) ta czesc samochodu wyglada naprawde niezle - co z tylem:P powodzenia w magisterce
Napisano 27 Kwiecień 200618 l a w czym tkwi problem - co nie wychodzi ? jest znacznie lepiej chciałe zauważyć
Napisano 27 Kwiecień 200618 l Autor :):) ta czesc samochodu wyglada naprawde niezle - co z tylem:P eh ... faceci hehe Najpierw musze prace dyplomowa skonczyc .. pozniej zajme sie tylkiem :D Co sie tyczy swiatel z przodu .. nie wiem jeszcze jak nakladac teksture na bumpa np ... ale nie taka prosta jak na kierunkowskaz czy postojowke .. ale bardziej wymyslna o konkretnym ksztalcie .. nie bardzo w lapie jak to sie robi aby tekstura miala dokladny ksztalt danego obiektu w moim przypadku tego szkla z przodu . I jescze takie pytanie .. np ten kierunkowskaz .. jak troche oddale obiekt odnosze wrazenie ze bump zupelnie zanika na obiekcie. Ze kierunkowskaz jest gladki ... 0czy to ma cos wspolnego z mala rozdzielczoscia tej bitmapy ?? wykonalem ja na 400x400. czy powinna byc znacznie wieksza ? Jak to jest ... czy jezeli do tektury uzywam bitmap to powinny miec znacznie wieksza rozdzielczosc ? Jaka jest zaleznosc ... albo zasada Pozdrawiam
Napisano 17 Maj 200618 l Autor Witam ! Tak więc przed obroną zdecydowalem sie ma maly relaksik ;) Wymienilem felge! Wymienilem oponke! Oponka byla robiona na podstwaie tutka jaki zaprezentowal Mentaller ... ale jako ze nie chcialem uzywac vraya .. udalo mi sie zrobic calkiem ladny displace w mentalu. Z widocznych bledow widac problem z brakiem ciaglasci tekstury na biezniku poprawilem, ale .. juz nie chcialo mi sie renderowac drugi raz i chyba za duzy displace po bokach. Pozdrawiam D
Napisano 17 Maj 200618 l No robisz wyraźne postępy całkiem sympatyczna felga są drobne ale to drobne niedociągniecia, a i textura mapy przesynięc coś sie nie spasowała + ten jasny szary mało oponowy jest - i pomysleć - miałeś przeciez poprawiać lampy ;) co do boków ograniczył bym sie do bumpa tym bardziej że to nie jest najlepiej spreparowana do tych celów tekstura - ma mnustwo niepotrzebnych szumów - czytaj spowalniaczy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto