P4VV37 Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Więc postanoiwiłem poćwiczyć Mental Ray. Nie miałem wiele pomysłów, najlepszym okoazała się wizualizacja jakiegoś pomieszczenia. Nie mialem ochotz od podstaw modelować mebli itp. więc wpadłem na pomysł prostego pokoju z wielkimi oknami i obrazami na ścianach. Więc O.K.: Przygotowałem sceną, oświetlenie, render prubny calkiem niezly , tekstury(miałem problemy z szybą) i zaczynam renderować. Myślałem że wyjdzie tak jak na renderze bez materiałów tylko bardziej kolorowo. Ale nic z tego. Zamiast tego na renderze pojawiły się czarne plamy. Są wszędzie, nie wiem co je powoduje, sampling 4 i 16. Renderuje się długo, przynajmniej jak dla mnie to jest długo; na Scanline wszystko trwało chwile a tu render time: ! Włączone FG i GI. Jeśli trzeba pokarze ustawienia. Tu bez materiałów: A tu po oteksturowaniu: (wlasciwie to nawet nie caly wzrenderowany) Ustawienia rendera nie są takie same. Światła na renderze w łatki są mocniejsze i bardziej żułtawe. Widok za oknem tylko taki przykładowy. Przeszedlem wiele tutkow z watku z tutkami. ps. cyz nie wie ktos dlaczego co jakis czas cos mi sie zacyina w kompie i np. zamiast z wzswietla sie y, zamiast y wzswietla sie z zamiast dwukropka mam Ł a srednik to ł. Bardzo utrudnia to pisanie. ps.2. zapomniaŁem o renderach, zaraz beda. FINISHED
chveti Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Ciemno jak w ciemni , nie wiem skąd się wzięło to świałto z directa,przecież jest pochmurnie...widok za oknem powinien być przepalony. Pozdrawiam.
mkk3a Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 cyz nie wie ktos dlaczego co jakis czas cos mi sie zacyina w kompie i np. zamiast z wzswietla sie y, zamiast y wzswietla sie z zamiast dwukropka mam Ł a srednik to ł. Bardzo utrudnia to pisanie. nacisnij alt+shift (albo jakas podobno kombinacja, ew. do tego jeszcze ctrl) a najlepiej to wejdz w ustawienia klawiatury i wyłącz skroty przełaczające języki i klawiatury
chveti Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 O.K. ale co z tymi plamami_ jak ogólnie wiadomo , i tu się ze mną zgodzi tweety i Vorek że mental jest do bani. ;]
P4VV37 Napisano 17 Marzec 2006 Autor Napisano 17 Marzec 2006 Może ale ja nie mam żadnego innego renderera. Jeśli ten nie jest najlepszy to jaki polecacie?
mkk3a Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 ja dotychczas korzystalem z trzech: scanline (jakies 1,5 roku), v-ray (0,5 roku), mental (0,5 godziny). i na razie polecam V-raya.
P4VV37 Napisano 17 Marzec 2006 Autor Napisano 17 Marzec 2006 Jak się nazywał ten jego producent? cośtam-fish? I która wersja działa pod maxem 8?
Hindus Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 hmm wygląda jak byś mał jakis skopany colordla shaderka na scianie - daleko tam do bieli na scianie no i tak jak chveti napisał - jasniej !!! ja bym szedł w tą strone ale w photoshopie nei da sie tego ukazać w ten sposób jaki ja to widze - coś takiego : a odnosnie tła za oknem to bym sie tym pozniej bawił.
jaccunio Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 http://www.chaosgroup.com - sciagnij sobie wersje free albo trial 30 dniowy bodajze... moja przygoda z mentalem tez skonczyla sie w ciagu kilku dni. glownie dlatego, ze w vrayu wystarczylo przy gi dac on i wcisnac render i bylo gi:)
P4VV37 Napisano 17 Marzec 2006 Autor Napisano 17 Marzec 2006 Tak przy okazji: Znikła mi zawartość folderu 3dmax. tzn. max działa, podfoldery istnieją, pliki też tylko ich nie widać. nie są ukryte ani nic podobnego. Folder b. powoli się otwiera.
Hindus Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 a po co ci je wiedziec :) też tak kiedyś miałem - chyba format c: pomogło ;]
tweety Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 jakich świateł używasz? pokaż ustawienia GI i FG. poprosze też o wymiary pokoju. jesli nie ma wymiarów to przeskaluj pokój do 1:1 w cm. jeśli możesz to pokaż też render z samym GI bez FG. zmień materiał na scianie na jaśniejszy. w RGB: 245x245x245. poza tym na żadnym renderze nie widać efektu Global Illumination. rogi pokoju nad oknem są za ciemne. keep working.
P4VV37 Napisano 17 Marzec 2006 Autor Napisano 17 Marzec 2006 ok. 3m wysokości, 10m szerokości, 3xmr Area Omni+mr Area Spot, ustawienia: http://rapidshare.de/files/15758064/ustawienia.rps.html Render bez FG wrzóce później... trochę to trwa.
siwy Napisano 18 Marzec 2006 Napisano 18 Marzec 2006 brazil spluterfish? też można nim wykrzesac niezłą wizke wnętrza, ale dawno go porzuciłem do wizek (do exteriorów buł nawet o.k.) bo do wnętrz za długie rendery robił i zbyt ziarniste. Tak naprawde jak sie postarasz to ten sam efekt możesz uzyskać na każdym rendererze, z tą różnicą że np. w vrayu zrobisz to po godzinie obsługi i po 1/5 czasu czekania na render. W sumie to scanline nie jest taki ostatni. Tą twoją wizke to lepiej można by omnikami oświetlić niż jest teraz.
P4VV37 Napisano 18 Marzec 2006 Autor Napisano 18 Marzec 2006 To chyba temat na osobny wątek ale zainstalowałem vray demo pod maxa 7 i 8. Niestety max później nie chciał odpalić. Pomyślałem że toi nawet dobrze: zainstaluje o od nowa, może pojawią się nawet pliki i foldery. Niestetry instalator przy próbie naprawy i usunięcia wywala błędy a przy pomocy delete nie da się usunąć tego folderu. przy deinstalacji i naprawie pojawia się: internal error m2330 , D:\Program files\autodesk\3dmax 8\archives.
P4VV37 Napisano 18 Marzec 2006 Autor Napisano 18 Marzec 2006 OK. Udało mi sie uruchomić maxa 7. Eksportowałem scenę. Teraz mam już vray. Pierwszy render: Jakoś mi się nie podoba.
TrojkaT Napisano 18 Marzec 2006 Napisano 18 Marzec 2006 no jest bardzo slaby ;) wsztsko do wymiany :D
schottkey Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Udalo ci sie zrobic grzyba ;) Przyznaj sie lepiej czy nie przesadziles z ciemna strona mocy (dark multiplier ;)
P4VV37 Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 Zmieniłem trochę ustawień, mam tylko problrm z oknami. Jak zrobić materiał szkła które będzie przepuszczać światło? tzn. umiem zrobić z materiałów vraya przeźroczysty który wygląda jak szkło ale nie chce on przepóścić światła.
P4VV37 Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 Poprawiłem kilka rzeczy. Zmienie materiał podłogi.
P4VV37 Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 Czy da się zrobić szkło przez które przejdzie światło? Myślałem o kaustyce ale dziwnie te światło się kropkowało:). Bez szyb okna wyglądają źle.
WIERZBA Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Jak by moja pierwsza wizka tak wyglądała / początek '93 / to Luckas na kolanach by do mnie przyszedł abym u niego pracował :) . Miłej dalszej pracy.
hkropinski Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Jak by moja pierwsza wizka tak wyglądała / początek '93 / to Luckas na kolanach by do mnie przyszedł abym u niego pracował :) . Miłej dalszej pracy. noo... ale teraz jest 2006 wiec Lucas juz nie przyjdzie :D co do pracy, to powinny znalesć się swiatła vraya o multiplierze okolo 3, a color mapping powinien byc na hsv exponential i bright ustawione na 1,5. a jak ma byc bez swiatel vraya to ustaw bright na 2,7 pozdr
wizz Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Koledzy ci dobrze radzą :) ja powiem tylko tyle żebyć zmienił tom texturke drewna ( o ile to jest drewno ) bo kapiasto to wygląda :\
RA Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Szkoda, że tak wcześnie poddałeś się z mentalem. Program jest dość skomplikowany (napewno w porównaniu z vray'em), ale ma ogromny potencjał. Ostatnio, po półrocznej przerwie, znowy się nim zainteresowałem i muszę przyznać, że jest super. hkropinski pozdrawiam
P4VV37 Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 Oświetlenie chyba zostawie takie jakie jest. Poprawiłem(chyba na lepsze) teksturę drewna. Cały czas się uczę ustawień v-raya. Trochę polepszyłem jakość rendera. Co do mentala to narazie go sobie oidpuszcze, jednak jego możliwości żeczywiście są ogromne i jeszcze do niego wróce gdy poćwicze oświetlenie i vraya.
RA Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 No i zaczyna to jakoś wyglądać. :) Na podłodze są panele czy jakieś szerokie płyty drewniane? ;)
P4VV37 Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 A co ze szkłem? Jak zrobić szkło przepuszczające światło?
RA Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 W głównej zakładce vraymtl masz po prawej u dołu dwa checkbox'y. Zaznacz Affect shadows. :) pozdrawiam
P4VV37 Napisano 20 Marzec 2006 Autor Napisano 20 Marzec 2006 Poprawiłem teksture na pidłodze. thx RA, teraz mam już szyby w oknach. Z efektu jestem zadowolony, później wrzuce finalny render. Nie wiem w jakiej rozdzielce powinien być. Teraz spróbóje stworzyć nocną wersje tej sceny.
P4VV37 Napisano 22 Marzec 2006 Autor Napisano 22 Marzec 2006 Narazie nie mam finalnego renderu, ale zająłem się oświetleniem w nocy. Jest trudniej niż z dziennym, zawsze wychodzi mi za ciemne/jasne. Pozatym sufit przybiera kolor podłogi.
P4VV37 Napisano 22 Marzec 2006 Autor Napisano 22 Marzec 2006 1 render w większej rozdzielce, z wysokimi ustawieniami. Widok za oknem chyba do wymiany:(. Szyb ostatecznie nie wstawiłem bo robiły się białe i nieprzeźroczyste.
mrkrzysiek Napisano 22 Marzec 2006 Napisano 22 Marzec 2006 fakt widok za oknem nie pasuje a pisząc "wysokie ustawienia" co miałeś na myśli bo po renderze tego nie widać
P4VV37 Napisano 23 Marzec 2006 Autor Napisano 23 Marzec 2006 że wyższe niż wcześniej. I tak ten nie jest najgorszy. To jest najlepszy jaki mi wyszedł. Jeśli ktoś ma o vray-u jakiegoś tutka, to niech mi go podrzuci. Metoda prób i błędów raczej nie chce działać.
P4VV37 Napisano 23 Marzec 2006 Autor Napisano 23 Marzec 2006 Zmieniłem ustawienia rendera. Sam nie wiem co wstawie za okno.
mrkrzysiek Napisano 23 Marzec 2006 Napisano 23 Marzec 2006 ten ostatni całkiem ładny nawet ale jeszcze popracować musisz nad nim Tutek: http://www.evermotion.org/tutorials/mich/ http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/tutorials_interior.htm
RA Napisano 23 Marzec 2006 Napisano 23 Marzec 2006 Widok za oknem powinien być zdecydowanie jaśniejszy. :)
P4VV37 Napisano 23 Marzec 2006 Autor Napisano 23 Marzec 2006 THX, właśnie ich próbóje. Przy okazji: wrzucam render z nowymi ustawieniami.
P4VV37 Napisano 23 Marzec 2006 Autor Napisano 23 Marzec 2006 Nie rozumiem co mam zrobić: 3.2. Go to the Material Edtior and put the default VRayMtl in one of the slots (it shows up as being used in the "Environment" in the Material/Maps browser). 3.3. Make the diffuse color of the material RGB (200,200,200). 3.4. Render Znalazłem takie zdanie. Zrozumiałem że trzeba stworzyć materiał VRayMtl i nadać mu taki kolor jak jest napisane. Ale raczej ne (tylko)to mam zrobić.
P4VV37 Napisano 23 Marzec 2006 Autor Napisano 23 Marzec 2006 Ma rozjaśnić render http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/tutorials_interior.htm#part2
RA Napisano 23 Marzec 2006 Napisano 23 Marzec 2006 heh, poprostu rozjaśnij materiał i tyle. :) Trochę ten sposób bezsensowny po dodaniu odpowiednich materiałów, ale co tam. ;)
P4VV37 Napisano 23 Marzec 2006 Autor Napisano 23 Marzec 2006 Tak, tylko że trzeba rozjaśnić ten materiał który wcześniej wstawiło się w Override map. Rozgryzłem to.
P4VV37 Napisano 24 Marzec 2006 Autor Napisano 24 Marzec 2006 Update: albo: Jak użyć maski w photoshopie? Mam bitmape którą chciałbym wrzucić jako maskę, żebym w odpowiednim miejscu mógł wstawić tło i nie wiem jak jej urzyć.
P4VV37 Napisano 26 Marzec 2006 Autor Napisano 26 Marzec 2006 OK. Pracę uważam za skończoną. Nie jestem tylko zadowolony z tej wersji z zamkniętymi oknami i z tła ale nie chce się już z nią dłużej bawić, teraz zabiorę się za swój pokój. ***********************************************
rudylew Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 Bardzo duzy bump na tym obrazie ... heh szkoda,,, byś to jeszcze pomęczył..
dom_in Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 jakis ten widok za oknem taki niebardzo. perspektywe ma podobna do obrazow na scianie. Proponuje pomyslec
Infero Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 Hehe... czego się ludzie czepiacie, fajne jest ;) Bump faktycznie Pro wielki...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się