Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Więc postanoiwiłem poćwiczyć Mental Ray.

Nie miałem wiele pomysłów, najlepszym okoazała się wizualizacja jakiegoś pomieszczenia. Nie mialem ochotz od podstaw modelować mebli itp. więc wpadłem na pomysł prostego pokoju z wielkimi oknami i obrazami na ścianach.

Więc O.K.: Przygotowałem sceną, oświetlenie, render prubny calkiem niezly , tekstury(miałem problemy z szybą) i zaczynam renderować. Myślałem że wyjdzie tak jak na renderze bez materiałów tylko bardziej kolorowo. Ale nic z tego. Zamiast tego na renderze pojawiły się czarne plamy. Są wszędzie, nie wiem co je powoduje, sampling 4 i 16. Renderuje się długo, przynajmniej jak dla mnie to jest długo; na Scanline wszystko trwało chwile a tu render time: !

Włączone FG i GI. Jeśli trzeba pokarze ustawienia.

Tu bez materiałów:

 

mental4is.jpg

 

A tu po oteksturowaniu:

(wlasciwie to nawet nie caly wzrenderowany)

 

qrwacoto7nq.jpg

 

Ustawienia rendera nie są takie same. Światła na renderze w łatki są

mocniejsze i bardziej żułtawe. Widok za oknem tylko taki przykładowy. Przeszedlem wiele tutkow z watku z tutkami.

ps.

cyz nie wie ktos dlaczego co jakis czas cos mi sie zacyina w kompie i np. zamiast z wzswietla sie y, zamiast y wzswietla sie z zamiast dwukropka mam Ł a srednik to ł. Bardzo utrudnia to pisanie.

 

 

ps.2.

zapomniaŁem o renderach, zaraz beda.

 

 

 

 

 

FINISHED

 

final7ev.jpg

 

 

 

 

yy26hx.jpg

  • Odpowiedzi 49
  • Wyświetleń 6,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciemno jak w ciemni , nie wiem skąd się wzięło to świałto z directa,przecież jest

pochmurnie...widok za oknem powinien być przepalony.

 

Pozdrawiam.

Napisano
cyz nie wie ktos dlaczego co jakis czas cos mi sie zacyina w kompie i np. zamiast z wzswietla sie y, zamiast y wzswietla sie z zamiast dwukropka mam Ł a srednik to ł. Bardzo utrudnia to pisanie.

nacisnij alt+shift (albo jakas podobno kombinacja, ew. do tego jeszcze ctrl)

a najlepiej to wejdz w ustawienia klawiatury i wyłącz skroty przełaczające języki i klawiatury

Napisano
O.K. ale co z tymi plamami_

 

jak ogólnie wiadomo , i tu się ze mną zgodzi tweety i Vorek że mental jest do bani. ;]

Napisano
  • Autor

Może ale ja nie mam żadnego innego renderera. Jeśli ten nie jest najlepszy to jaki polecacie?

Napisano

ja dotychczas korzystalem z trzech: scanline (jakies 1,5 roku), v-ray (0,5 roku), mental (0,5 godziny). i na razie polecam V-raya.

Napisano
  • Autor

Jak się nazywał ten jego producent? cośtam-fish? I która wersja działa pod maxem 8?

Napisano

hmm wygląda jak byś mał jakis skopany colordla shaderka na scianie - daleko tam do bieli na scianie no i tak jak chveti napisał - jasniej !!!

 

ja bym szedł w tą strone ale w photoshopie nei da sie tego ukazać w ten sposób jaki ja to widze - coś takiego :

 

pop1ai.jpg

a odnosnie tła za oknem to bym sie tym pozniej bawił.

Napisano
http://www.chaosgroup.com - sciagnij sobie wersje free albo trial 30 dniowy bodajze... moja przygoda z mentalem tez skonczyla sie w ciagu kilku dni. glownie dlatego, ze w vrayu wystarczylo przy gi dac on i wcisnac render i bylo gi:)
Napisano
  • Autor

Tak przy okazji: Znikła mi zawartość folderu 3dmax. tzn. max działa, podfoldery istnieją, pliki też tylko ich nie widać. nie są ukryte ani nic podobnego. Folder b. powoli się otwiera.

Napisano

a po co ci je wiedziec :) też tak kiedyś miałem - chyba format c: pomogło ;]

Napisano

jakich świateł używasz? pokaż ustawienia GI i FG. poprosze też o wymiary pokoju. jesli nie ma wymiarów to przeskaluj pokój do 1:1 w cm.

jeśli możesz to pokaż też render z samym GI bez FG.

 

zmień materiał na scianie na jaśniejszy. w RGB: 245x245x245.

poza tym na żadnym renderze nie widać efektu Global Illumination. rogi pokoju nad oknem są za ciemne.

 

keep working.

Napisano

brazil spluterfish? też można nim wykrzesac niezłą wizke wnętrza, ale dawno go porzuciłem do wizek (do exteriorów buł nawet o.k.) bo do wnętrz za długie rendery robił i zbyt ziarniste. Tak naprawde jak sie postarasz to ten sam efekt możesz uzyskać na każdym rendererze, z tą różnicą że np. w vrayu zrobisz to po godzinie obsługi i po 1/5 czasu czekania na render. W sumie to scanline nie jest taki ostatni. Tą twoją wizke to lepiej można by omnikami oświetlić niż jest teraz.

Napisano
  • Autor

To chyba temat na osobny wątek ale zainstalowałem vray demo pod maxa 7 i 8. Niestety max później nie chciał odpalić. Pomyślałem że toi nawet dobrze: zainstaluje o od nowa, może pojawią się nawet pliki i foldery. Niestetry instalator przy próbie naprawy i usunięcia wywala błędy a przy pomocy delete nie da się usunąć tego folderu. przy deinstalacji i naprawie pojawia się: internal error m2330 , D:\Program files\autodesk\3dmax 8\archives.

Napisano
  • Autor

OK. Udało mi sie uruchomić maxa 7. Eksportowałem scenę. Teraz mam już vray.

Pierwszy render:

a6xb.jpg

 

Jakoś mi się nie podoba.

Napisano

Udalo ci sie zrobic grzyba ;) Przyznaj sie lepiej czy nie przesadziles z ciemna strona mocy (dark multiplier ;)

Napisano
  • Autor

Zmieniłem trochę ustawień, mam tylko problrm z oknami. Jak zrobić materiał szkła które będzie przepuszczać światło? tzn. umiem zrobić z materiałów vraya przeźroczysty który wygląda jak szkło ale nie chce on przepóścić światła.

Napisano
  • Autor

Czy da się zrobić szkło przez które przejdzie światło? Myślałem o kaustyce ale dziwnie te światło się kropkowało:). Bez szyb okna wyglądają źle.

Napisano

Jak by moja pierwsza wizka tak wyglądała / początek '93 / to Luckas na kolanach by do mnie przyszedł abym u niego pracował :) . Miłej dalszej pracy.

Napisano
Jak by moja pierwsza wizka tak wyglądała / początek '93 / to Luckas na kolanach by do mnie przyszedł abym u niego pracował :) . Miłej dalszej pracy.

noo... ale teraz jest 2006 wiec Lucas juz nie przyjdzie :D

 

co do pracy, to powinny znalesć się swiatła vraya o multiplierze okolo 3, a color mapping powinien byc na hsv exponential i bright ustawione na 1,5. a jak ma byc bez swiatel vraya to ustaw bright na 2,7

pozdr

Napisano

Koledzy ci dobrze radzą :) ja powiem tylko tyle żebyć zmienił tom texturke drewna ( o ile to jest drewno ) bo kapiasto to wygląda :\

Napisano

Szkoda, że tak wcześnie poddałeś się z mentalem. Program jest dość skomplikowany (napewno w porównaniu z vray'em), ale ma ogromny potencjał. Ostatnio, po półrocznej przerwie, znowy się nim zainteresowałem i muszę przyznać, że jest super.

 

hkropinski

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Oświetlenie chyba zostawie takie jakie jest.

Poprawiłem(chyba na lepsze) teksturę drewna.

Cały czas się uczę ustawień v-raya. Trochę polepszyłem jakość rendera.

nowejako8ca.jpg

 

Co do mentala to narazie go sobie oidpuszcze, jednak jego możliwości żeczywiście są ogromne i jeszcze do niego wróce gdy poćwicze oświetlenie i vraya.

Napisano

No i zaczyna to jakoś wyglądać. :)

Na podłodze są panele czy jakieś szerokie płyty drewniane? ;)

Napisano

W głównej zakładce vraymtl masz po prawej u dołu dwa checkbox'y. Zaznacz Affect shadows. :)

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Poprawiłem teksture na pidłodze. thx RA, teraz mam już szyby w oknach. Z efektu jestem zadowolony, później wrzuce finalny render. Nie wiem w jakiej rozdzielce powinien być.

Teraz spróbóje stworzyć nocną wersje tej sceny.

Napisano
  • Autor

Narazie nie mam finalnego renderu, ale zająłem się oświetleniem w nocy.

Jest trudniej niż z dziennym, zawsze wychodzi mi za ciemne/jasne. Pozatym sufit przybiera kolor podłogi.

zmienna3hz.jpg

Napisano
  • Autor

1 render w większej rozdzielce, z wysokimi ustawieniami. Widok za oknem chyba do wymiany:(. Szyb ostatecznie nie wstawiłem bo robiły się białe i nieprzeźroczyste.

1final9ce.jpg

Napisano

fakt widok za oknem nie pasuje

a pisząc "wysokie ustawienia" co miałeś na myśli bo po renderze tego nie widać

Napisano
  • Autor

że wyższe niż wcześniej.

I tak ten nie jest najgorszy. To jest najlepszy jaki mi wyszedł. Jeśli ktoś ma o vray-u jakiegoś tutka, to niech mi go podrzuci. Metoda prób i błędów raczej nie chce działać.

Napisano

Widok za oknem powinien być zdecydowanie jaśniejszy. :)

Napisano
  • Autor

THX, właśnie ich próbóje. Przy okazji: wrzucam render z nowymi ustawieniami.

tymczasem1er.jpg

Napisano
  • Autor

Nie rozumiem co mam zrobić:

3.2. Go to the Material Edtior and put the default VRayMtl in one of the slots (it shows up as being used in the "Environment" in the Material/Maps browser).

 

3.3. Make the diffuse color of the material RGB (200,200,200).

 

3.4. Render

 

Znalazłem takie zdanie. Zrozumiałem że trzeba stworzyć materiał VRayMtl i nadać mu taki kolor jak jest napisane. Ale raczej ne (tylko)to mam zrobić.

Napisano

heh, poprostu rozjaśnij materiał i tyle. :)

Trochę ten sposób bezsensowny po dodaniu odpowiednich materiałów, ale co tam. ;)

Napisano
  • Autor

Tak, tylko że trzeba rozjaśnić ten materiał który wcześniej wstawiło się w Override map. Rozgryzłem to.

Napisano
  • Autor

Update:

 

targaiiiialphacopy4mu.jpg

albo:

targaii7qd.jpg

 

Jak użyć maski w photoshopie? Mam bitmape którą chciałbym wrzucić jako maskę, żebym w odpowiednim miejscu mógł wstawić tło i nie wiem jak jej urzyć.

Napisano
  • Autor

OK.

Pracę uważam za skończoną. Nie jestem tylko zadowolony z tej wersji z zamkniętymi oknami i z tła ale nie chce się już z nią dłużej bawić, teraz zabiorę się za swój pokój.

 

final7ev.jpg

 

***********************************************

 

yy28jk.jpg

Napisano

jakis ten widok za oknem taki niebardzo. perspektywe ma podobna do obrazow na scianie. Proponuje pomyslec

Napisano

Hehe... czego się ludzie czepiacie, fajne jest ;) Bump faktycznie Pro wielki...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności