malik Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 Witam. Potrzebuje zrobić realistyczne kostki cukru. (chodzi mi tu o materiał, tak żeby dobrze odbijał światło, błyszczał i wogóle). Render to mental ray. Ktoś ma może jakieś pomysły?
vv3k70r Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 ciekawy problem, pomeczylem sie z tym, ale brak czasu :) wiec mysle ze mozna tego poszukac na dwa sposoby: pierwszy to jakis material szkla oblodzonego, potrktowany odpowiednim bumpem, moze cos z dent? moze z cellular chips? duzy roughnes, w kazdym razie daleko temu bylo jeszcze do struktury cukru, (kolor i odbicie latwie podrobic), a moze zrobic dobry kolor i odbicie i boolean-scatter po powierzchni kostki? tylko to kwestia jak wazacy jest ten cukier w scenie :)
malik Napisano 28 Marzec 2006 Autor Napisano 28 Marzec 2006 Kostki stanowią jedynie poboczny elemęt scenki (jakieś 5% całego obrazu) więc myśle że raczej to drugie rozwiązanie.Użyłem scattera i wyszło nawet nieźle, tylko nie wiem jaki zrobić materiał żeby tak realistycznie błyszczał (oblodzone szkło), a bump to raczej Speckle dam.
Kosmoski Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 tak jest prościej - http://www.3dkingdom.org/modules.php?op=modload&name=News&file=index&catid=&topic=16 można se podglądnąć troche ---------> (3dsmax i mat - raytrace)
vv3k70r Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 patrze, patrze sie w te cukierniczke... patrze sie.. widze, a nie rozumiem, moze to jest zwyczajnei proste a my tu przekombinowujemy? moze wystarczy zrobic obicie srednie dla kazdej scianki inne, scater po kostce takich kawalkow, i wyniku uzyc jako tekstur?
malik Napisano 28 Marzec 2006 Autor Napisano 28 Marzec 2006 Coś tam się pobawiłem i coś mi tam wyszło http://img457.imageshack.us/my.php?image=kostki0qt.jpg Nie wiem czy może być. Materiał zwykły raytrace. Ambient biały, Diffuse coś pod fioletowy, Luminosity szary, Bardzo sile odbicie światła, bump: Speckle. No i Scatter na boxie
vv3k70r Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 oki, zamiszczam tu wypoiwiedz "eksperta", ktory neipoinformowany co to jest, i znajacy obsluge kuchni a nei wiedziacy nic o maxie uznal co nastepuje: to biale na czarny?-guma do zucia, mzoe cukier, al enei moze byc w dwoch kolorach to dobrze, jestes na tropie :) drugim skojarzeniem jest podejrzany cukier :) ekspert-osoba ktora widziala cukier, ale nei umie sama uruchomic przegladarki, taki zwyczajny czlowiek zawolany z podworka "hej koles, skocz no tu i powiedz mi co mam na monitorze", tak szczerze to najskuteczniejsza metoda sprawdzania czy praca sie nadaje dla ludzi, bo jak bym pytal tutejszych, to sie bym w zyciu nic nei sprzedal, bo tutejszym purystom nic sie nie podoba :)
malik Napisano 28 Marzec 2006 Autor Napisano 28 Marzec 2006 Hehe,może faktycznie przypomina gume do żucia :) Przyznam się szczerze, że też nie jestem "wielkim ekspertem" i nie wiem do końca co to jest sss i jak tego używać :( . Może jakaś mała podpowiedź?
Simple_man Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 Ja proponuję zrobić sześcian o proporcjach kostki cukru, potem zapodać na niego PArray`a z boxami o zróżnicowanej wielkości jako cząsteczki i dla uzyskania finalnego efektu stworzyć materiał blend, w którym pierwszy slot jest dla materiału przeźroczystego a drugi dla materiału odbijającego. Oby dwa materiały w difuse muszą być białe. Potem jako maskę dajemy denta i po kłopocie. Efekt jest nawet przekonujący, tylko długo się liczy.
vv3k70r Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 simple_man wrzuc sreena :) southside-mnie wyszedl podobny cukier, ale dalem do obejrzenia osobei z lapanki i sie przyczepila (z lapnki, znaczy ze nie grafik), chyba wlasnei tam cos trzeba zrobic ze swiatlem, moze dac kostka wlasnego spota?
Jaros Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 Kostki stanowią jedynie poboczny elemęt scenki (jakieś 5% całego obrazu) Jeżeli tak mało je widać, to może po prostu zrób teksturę ze zdjęcia cukru i wrzuć z jakąś małą mapą nierówności. Może i mało ambitne rozwiązanie, ale szybkie, proste i skuteczne.
southside Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 Witam jakis czas temu robilem cukier. Uzywalem brazilowego sss i zdjecia kostki poprawianej w photoshopie na potrzeby textury i bump mapy. Proponuje podobnie, duzo zalezy od swiatla, jesli oczywiscie wyglad ten jest dla Ciebie do zaakceptowania... Pozdrawiam
Bruneq Napisano 29 Marzec 2006 Napisano 29 Marzec 2006 hehehe....ten cukier wyglada jak PUMEX! ;) sry...takie 1sze skojazenie
malik Napisano 29 Marzec 2006 Autor Napisano 29 Marzec 2006 Southside mógłbyś być taki dobry i zamieścić zdięcie kostki jakie użyłeś? bo ja za chiny ludowe nie moge nigdzie znalezc. I jak się używa tego sss w mentalu :)
southside Napisano 30 Marzec 2006 Napisano 30 Marzec 2006 Prosze bardzo. Niestety po zmniejszeniu do 78 kb nie jest juz bardzo referencyjna. Mozna jej uzyc rowniez do zrobienia pumexu:)
malik Napisano 30 Marzec 2006 Autor Napisano 30 Marzec 2006 Wielkie dzięki Czy mógłbyś mi jeszcze powiedzieć gdzie znjaduje się ten sss bo szukam wszędzie a nie moge nic znaleść. :(
Tomek Kosiorek Napisano 30 Marzec 2006 Napisano 30 Marzec 2006 prosze tylko nie wiem ile Ci sie bedzie renderowac. I dodalem kostke ale reszte juz zrób sam
malik Napisano 1 Kwiecień 2006 Autor Napisano 1 Kwiecień 2006 Wielkie dzięki. Miałem maxa 6 to nie mogłem tego otworzyć, teraz wiem w czym problem :) Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się