Napisano 19 Kwiecień 200619 l Witam. mam takie pytanie bo mam zamiar porzadnie zabrac sie za riggowanie i animacje postaci ale nie wiem na ktory program sie zdecydowac: czy robic zwykle kosci w 3ds maxie czy biped w character studio czy cat badz moze act? doradzcie prosze. z gory dziekuje
Napisano 19 Kwiecień 200619 l zwykle kosci w maxie dobre :) cs-dobre CAT-bardzo dobre a le jak chcesz robic do filmy to kaydera mb
Napisano 19 Kwiecień 200619 l Przepraszam za OT ale mam podobne pytanie i nie chce zakładać nowego wątku :) Jaki jest dobry program do symulacji i animacji nietylko postaci itp. ?
Napisano 19 Kwiecień 200619 l czyli kaydera, ale z braku laku kota w maxie :) albo w innym worku :) a najlepiej miec troche rozumu, wyczucia, cierpliwosci, i mozesz klatka po klatce zrobic jak w misu uszatku :)
Napisano 19 Kwiecień 200619 l Autor powli dochodze do wniosku ze chyba jednak Absolute Character Tools jest najlepsze z tego wzgledu ze jako jedyne posiada system miesni co bardzo urealnia animacje postaci. Z drugiej jednak strony zastanawiam sie czy skin morph nie moglby udawac miesni. Bo riggowanie w CAT wyglada bardzo ciekawie z tym ze brak miesni. hmmm twardy orzech do zgryzienia. Kaydera jest chyba troche zbyt skomplikowana.
Napisano 19 Kwiecień 200619 l ACT hmmm miesnie no tak - duzo duzo bledow jak kiedys uzywalem - trzeba miec cierpliwosc CAT - owszem sa ale jak dla laika to to jest masakra wszystko poustawiac miliony kontrolerow - trzeba zrobic z 10 postaci zeby nie wychodzily jakies niechciane rzeczy. Takze zaden system nie jest doskonaly, kazdy ma inne swoje rozwiazania. Jezeli sie zabierasz dopiero za animacje to nawet nie mysl o miesniach narazie bo to naprawde wymaga duzej wprawy..jak sie juz nauczysz perfekto riggowania to wtedy...a miesnie z ACT mozna przypisac do wszystkiego nawet do glupiego Bipeda czy cata. A cat to jest najlepsze rozwiazania do animacji w MAXIe...szybko jak w CS i mozliwosc kontroli wszystkiego jak w bonsach czyli cat jest bezkonkurencyjny. Ahoj
Napisano 19 Kwiecień 200619 l SUPER OKO :) ewolucja miala troche czasu te miesnie poprzypinac, wlasnei te miliony kontrolerow :) my robimy jedynie nieudolne symulacje :) naszych wlasnych fantazji :) w zyciu nie zriguje tylu dinozaurow co natura :)
Napisano 19 Kwiecień 200619 l To w dużej mierze kwestia subiektywnego odczucia względem programu (jeden lubi, a inny marudzi) no i też potrzeb względem danego softu.. co musi potrafić a co może być luźno puszczone. CAT to dobre wyjście ... sam bardzo lubię. Niestety z przeniesieniem animacji na inny soft, lub przerzucenie pliku przy pracy zespołowej na maxa bez CAT'a może być czasami utrudnione Motionbuilder ... bardzo dobrze się sprawdza przy szybkich animkach gdzie trzeba sporo z automata walnąć... low poly do gier itp. Tutaj głównie animacja bo riggowanie i mięśnie to średnio na jeża Maya ... no co tu dużo gadać. Ciężki orzech do zgryzienia ale jak się zgryzie to już nie ma bata :) Messiah.. to też jedno z lepszych wyjść. Mocny pakiet do animacji... riggowania... ciężkie siaty i szybka dynamika to jego mocne strony ....... oczywiście wszystko co tu napisałem jest tylko lekkim naprowadzeniem i dużym uogólnieniem, z którym nie każdy musi się zgodzić :) to trochę moje osobiste odczucia po prostu pozdro
Napisano 19 Kwiecień 200619 l Heh....a ja się zastanawiam, czy kolega dyb3k rigował już zwykłą kulkę pod animacje w jakimkolwiek sofcie ;) Nie rozumiem czemu ludzie zabierają się za tak skomplikowaną budowę jak humanoid, nie próbując zaczynać od prostych rzeczy?? Pozdrawiam :)
Napisano 20 Kwiecień 200619 l asblaze- bo tak trzeba, trzeba meic cel, a jak sie przekonajua ze to trudne, i sa uparci, zaczna do nowa, i naucza sie rigowac spline, kulke, i dojda do postaci :) kiedys,
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto