Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. :)

tworze w sumie swój pierwszy poważniejszy model, do tego autko.

Narazie skończyłem z grubsza robić siatkę i muszę się zabrać do detali.

Tylko zanim to zrobie to chętnie bym usłyszał coś na temat tej siatki, czy coś zmienić, gdzię są błędy, co poprawić itp.

Po drugie mam pytanie apropo wyrónywania wierzchołków - jak daje align to za cholerę nie mogę ładnie wyrównać jednego wierzchołka względem drugiego - wierzchołki odlatują gdzieś w kosmos niezależnie od wybranych opcji.

I po trzecie mam lekkie problemy z robieniem szpar między blachami. :P Daje chamfer, potem extrude z ujemną wartością, ale chamfer strasznie syfi siatkę - robią się małe trójkąciki na końcu. To trzeba ręcznie usuwać czy jest jakiś sprytniejszy sposób?

 

Pozdrawiam

 

untitled18qi.th.jpguntitled26fq.th.jpguntitled31cb.th.jpg

 

edit:

ttgotowepoprawione4zz.jpg

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Heh. Jak narazie fajnie. Widze, ze bedziesz mial podobne problemy z przednim nadkolem jak ja, powodznia przy detalowaniu ;-) Co do wyrównywania wierzchołków do jest prosty sposób używając resize tool (czy jak sie to tam zwie), zaznaczasz wierzchołki i zmniejszej po którejś osi. No te trójkąty to chyba trzeba ręcznie (niestety).

Napisano

nieeee, kolejne TT. :D

Model trudny nie jest, więc nie powinno być źle. :) Narazie wygląda ok, ale nadkola od wewnętrznej strony mają bardzo nierówno ułożone vertexy. Zrób koło (spline'a) i według niego odmierz odstępy między vertexami. :)

 

 

pozdrawiam

Napisano

Co do techniki to zaczynałem od boxa i usunałem z niego 5 boków. Potem z shiftem przeciąganie krawędzi i układanie vertexów. :)

Przód zaczyna nabierać już kształtów tylko nie mogę sobie poradzić ze szparami między elementami karoserii. To się robi przez chamfer + extrude z ujemną wartością (tak robiłem i brzydko wyglądało) czy chamfer + usunięcie polygonów czy jeszcze jakoś inaczej? :)

Narazie wygląda ok, ale nadkola od wewnętrznej strony mają bardzo nierówno ułożone vertexy

Nadkola układałem na podstawie cylindra. Chodzi Ci o to, że nadkola ogólnie nie tworzą wycinka okręgu czy o to, że są złożone z nierównej długości odcinków?

Jeżeli o to drugie to widziałem to i zastanawiałem się czy coś się będzie psuć. :)

Napisano

W sumie to jedno i drugie, bo jedno uzupełnia drugie. ;)

Po nadaniu MS będzie się psuć. :)

EDIT:

A właśnie, chętnie zobaczę render z MS z boku. Bez siatki oczywiście.

A nóż widelec będzie dobrze. ;)

 

 

pozdrawiam

Napisano

bok7sn.th.jpg

Wydaje mi się, że jest raczej ok. Z tyłu jest gorzej, bo nie ma chamfera. Z tym zawszę można się podziubać. :)

Natomiast nadal największym problemem pozostają dla mnie szpary między blachami. :D

Napisano

Chyba faktycznie jest ok. :)

Tylko ten tył trochę zbyt płaski się zrobił. Linia krawędzi modelu nie dochodzi do lini na blueprincie.

 

 

pozdrawiam

Napisano

auditt1fs.th.jpg

Troche się ostatnio bawiłem i zrobiłem część przodu. Natomiast mam makabryczne problemy z szybami i pojęcia nie mam jak się do nich zabrać..

Próbowałem kilka razy, ale wychodziły paskudnie.

Jeżeli komuś by się chciało opisać technikę robienia szyb byłbym bardzo wdzięczny. :P

Napisano

Eh, wymiękam powoli... Dobijają mnie te pieprzone nierówności których nie mogę wyprostować. W pewnych partaich auto wygląda jakby ktoś je klepał młotkiem, a potem próbował prostować. ;)

Zaczne chyba jakieś inne autko od początku jak jutro nie dam rady tego poprawić. :/

Napisano

Poco sie od razu poddawac. Ja juz bym dokonczyl model nawet jesli by byl troche krzywy, ale bym mial satysfakcje ze skonczylem jakas wieksza prace. A wiec rob dalej, ja czekam na efekty.

Napisano

Nie ma co sie dolowac :) Nie chcial bys zobaczyc mojego pierwszego ;) Tam gdzie masz problem: daj zblizenie+siatkei pewno ktos cos doradzi :) POzdro i POwodzenia w dalszej pracy :)

Napisano

No dobra, pokaże mi nie wychodzi. :)

1. Szyby.

dach4ug.th.jpg

Przednia szyba jest już wycięta i nie wiem co zrobić, żeby ładnie przylegała do części dachu. Widać jak tam jest krzywo, ale po to, żeby po MS było lepiej. To samo jest z bocznymi szybami. Wyciąłem je, zrobiłem słupki ale ogólnie wygląda to nienajlepiej.

2. Tył.

ttbezms3uc.th.jpgttms5wo.th.jpgrender7jt.th.jpg

Tu jest najgorzej. Tam gdzie zaznaczona siatka jest na czerwono jest krzywo i wygląda to fatalnie zwłaszcza jak jest jakiś lakier. Próbowałem ograniczać liczbę poly, ale wtedy jest jeszcze gorzej. Nie mam pojęcia jak to naprawić. :P

3. Miejsce na rurę wydechową.

rurawyd3ed.th.jpg

W zderzaku powinien być otwór na rurę wydechową, ale za kija nie mogę uzyskać okrągłego kształtu. Robi się za szeroki, w niektórych miejscach krawędzie są ostre, w innych nie. Próbowałem robić cut na podstawie jakiś okręgów, ale i tak wychodzi zdeformowany kształt. Nie wiem czemu, bo z przodu otwory wyglądają całkiem nieźle.

4. Mam dziury w miejscu lamp i nie mogę teraz ich równo "załatać".

 

Nie ma jakiś magicznych narzędzi w maxie, które np. wyrównują siatkę? :D

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc :)

Napisano

Wyrenderowałem to już z materiałami. Tył jest niedokończony, ale już straciłem zapał żeby się z tym autkiem dalej męczyć :)

To co jest w sumie mi wystarcza, jak na pierwszy model to chyba nie jest najgorzej (chociaż najlepiej też nie :P).

Render to Vray + HDRI i tyle. :P

Troszkę w photoshopie poprawiłem drobne błędy (np. szpary drzwi itp).

ttgotowepoprawione4zz.jpg

Napisano

Materiał karoserii jest dla mnie super, fantastyczne odbicia (jak dla mnie) tylko dlaczego przedni zderzak nie odbija światła?

Albo to takie złudzenie? Ale ogólnie jest super!

Napisano

Materiał to ten z http://www.evermotion.org

Na tej stronie jest opis jak zrobić, są też gotowe materiały do zassania.

Co do zderzaka to zauważyłem, ogólnie jest coś nie tak (oczywiście materiał ten sam). Grille w ogóle zniknęły w cieniu, na zdeżaku nie widać też dokładnie kształtów, wypukłości itp. Możliwe, że to wina HDRI, bo na innych było chyba lepiej.

Napisano

Problem w tym, że nie mam pojęcia jak uzyskać fajne, nieprzezroczyste szkło. :) Podobnie z lakierem - to co znalazłem na evermotion i tak jest 100x lepsze niż to co mógłbym sam zrobić. Pojęcia nie mam jak ludzie robią fajne lakiery, na czym polega ta zabawa. Zmienia się jakieś dowolne opcje i testuje?

Napisano

Dorobie klamki, może tablicę rejestracyjną i migacze. Jakby ktoś miał "przepis" (albo chociaż jakieś wskazówki) na ładną, nieprzezroczystą szybę i mógł się podzelić to byłbym wdzięczny. :)

 

PS nie ma w internecie miejsca gdzie ludzie dzielą się swoimi genialnymi materiałami nad którymi siedzieli tygodniami żeby oszczędzić tego innym? :P

 

PS2 jak dodać miniaturkę przy nazwie topica? Probowałem dodać załącznik do pierwszego posta, ale co bym nie dodował to jest "Upload of file failed.". Oczywiście plik spełnia ograniczenia jeśli chodzi o rozmiar i wymiary.

 

Pozdrawiam

Napisano

Bardzo ladny model. ja niedlugo tez zaczynam modelowac swoj pierwszy samochodzik i zobaczymy (wiem ze to nie proste dlatego gratuluje)

 

>>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności