kruger Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Ot tak sobie modelowałem może nie są zbyt rewelacyjne materiały ale pasują wg mnie do klimatu http://img54.imageshack.us/my.php?image=nekromantaweb1xj.jpg
7demon Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Materialy to napewno do poprawy. tak poza tym to nie jest zle, ale jakas dziwna ta praca, czegos w niej brakuje. za tym ogrodzeniem to sie swiat konczy bo nagle sie wszystko urywa ?
Matys Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 no dobra to zaczynamy :) najpierw od tego co mi sie podoba mianowicie pierwszy plan i postacie so naprawde fajne i to mozna by to zostawic. Natomias tak jak to zauwazyl rowniez 7demon 2 plan jest calkowice do poprawy. wybrales dosc peoblematyczne ustawienie kamery, widac choryzat (moze nie na obrazku ale powinien tam byc) co za tym idzie tlo bedzie trudnym orzechem do zgryzienia. Najlepiej bedzie znalesc jakas referkei i sie jeje trzymac, mozesz tez wykozystac noc i zalatwic to swiatlem... osobiscie widze go tak: zamiast tego metalowego plotku dac jakis mur dzieki temu ulatwi Ci to dobor tla bo mozesz dac wtedy praktycznie dowolnego jpg ktory bedzie pasowal kolorystycznie, pare drzewek za murem zeby nie zgubic perspektywy i mysle ze bedzie gites. Co do materialow to koniecznie musisz opanowac mapowanie to jest bardzo prosty sposob na dodanie szczegolow bez koniecznosci ich modelowania. Nie wiem czy uzywasz photoshopa ale jesli nie to jest to dobry moment by sie nim zainteresowac. textura ziemi moim zdaniem nie pasuje i tutaj bedziesz musial ja dopracowac recznie jesli chcesz uzyskac dobry efekt, to jest pierwszy plan i odrazu rzuca sie w oczy wiec warto. drzewka wygladana nienajgozej zwlaszcza to po lewej, moja propozycja to wywalic te 2 po prawej i dac takie sam jak to po lewiej (mozesz tez dac jakis modyfikator zeby nie wygladaly tak samo) przesunol bym tez lampe bardziej w lewo by ja uwydatnic, ksiezyc w tym wypadku idzie w prawo. no dobra moze to na tyle jesli masz jakies pytania, nie wiesz jak cos zrobic to gg a z checia pomoge jesli tylko bede w stanie :) Tak naprawde liczy sie to jak bardzo czegos chcemy, cala reszta to tylko kwestia czasu. ps sorka za wszystkie bledy ort ;)
kruger Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 dzięki za wszystkie uwagi, te dobre i te złe. W każdym razie odebrałem to jako dobre uwagi i nie zauważyłem aż takiej krytyki pracki, nie wiem czy mam się cieszyć czy raczej rwać włosy z głowy, ale ja jestem zadowolony, pracy jest dużo ale nie każdy urodził się Einsteinem (chyba tak to się pisze) Pozdrawiam PS ta latarnia to nie latarnia tylko różdżka którą trzyma Nekromanta i ożywia tamtego w grobie, to tyle wyjaśnienia
Matys Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 my bad sorka za to rozczke. (slonce mi sie w monitorze odnija w dzien i ni cholery nie widze)
piotrek Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 hehe,różdżkę z latarnią pomylił ;D Pracka ma potencjał, ale jeszce trochę pracy trzeba w to włożyć. Uwagi te co powyżej, więc rozpisywać się nie będę.
Georgas Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Zgadzam się z mintrill'em że pracka ma potencjał więc proponuje zostaw sobie na hdd tąpracke i ucz się maxa i w pryszłości jak poznasz troszke lepiej maxa wróć do tej pracki :)
kruger Napisano 7 Maj 2006 Autor Napisano 7 Maj 2006 Dobra mapowanie: robię to tak: zazwyczaj daję bmp na diffiuse, potem glosy, bump przeważnie na tym kończę. Bardzo mało używam fallouta (chyba że robię chrom czy szkło), wogóle pracuję na vraymtl i reszty kanałów nie używam, może i tu tkwi problem, albo brakuje mi zdolności artystycznych!, ale nie ukrywam że chcę się tego nauczyć. Zrobię tak jak pisał Georgas, zostawię tą prackę i przejdę do nowej, będę pokazywać kawałki prac i uczyć się materiałów i światła mając nadzieję że będziecie mi pokazywać błędy dorzucę prinscreany z ustawień vraya może ktoś pomoże mi wyłapać błędy. Już czas się zacząć uczyć konkretów Pozdrawiam
naeq Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 najbardziej mnie rozwala ten ksiezyc z niewycietymi rogami czarnbymi :D:D
kruger Napisano 8 Maj 2006 Autor Napisano 8 Maj 2006 dobra tak jak pisałem daję moje ustawienia z vray: mam w scenie dwa światła jedno direct light i jest ustawione tam gdzie jest księżyć i drugie światło to spoot light i jest na godzinie 6 (za kamerą) kurcze chciałem obrazek a znowu mi nie zrobił co jest grane przecież miałem wstawić [/img] z obu stron
kruger Napisano 8 Maj 2006 Autor Napisano 8 Maj 2006 Dobra zaczołem od tła, i horyzontu. a na ziemię dałem spękania za płotem dałem żywopłot, mam nadzieję że się trochę poprawiło :) teraz będę myśleć o materiałach, to będzie jadka, jak macie jakieś pomysły to dawajcie
7demon Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 poprawilo sie, inaczej to juz wyglada, ale czy ten zywoplot jest nie za blisko? w ogrodzeniu jest furtka/jakies przejscie i od razu zaczyna sie zywoplot. to poco ta furtka ? mam nadzieje ze to tlo poprawisz lub zmienisz. juz to poprzednie bylo lepsze wedlug mnie.
naeq Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 ojoj, ale kiepskie ustawienia... zaraz ci poakrze, tak jak mnie prosiłeś, jakie do tej sceni można bylo by zorbić :)) dość otymalne a dobre... Edit: Oto one, przykładowe ustawienia: P.S. jak masz wolniejszego kompa top możesz usatwić Max Rate na -1 choc mogą wystapić bugi, pozdro :))
Matys Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 jak powiedzial 7demon zywoplot jest troszke za blisko i dodaj tez cos za tym zywoplotem jakies drzewka czy co tam sobie wymyslisz. tlo jest jeszcze za jasne zepsulo to troszke klimat, postaraj sie dac obrazek tla w jakies wiekszej rozdzielczosci ze wiekszym detalem, postaraj sie rowniez dodac jakis gradient tak zeby przy zywoplocie tlo bylo ciemniejsze i im berdizej w gore tym wiecej gwiazd jakies mgielki i takie tam :-)
hkropinski Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 do ustawien dodam jeszcze zebys wylaczyl "deauflt lights"
kruger Napisano 9 Maj 2006 Autor Napisano 9 Maj 2006 deauflt lights jest wyłączone od początku, pracuję ciągle jak widzicie, ale utknołem w pewnym miejscu jak mam czytać show calc phase, czy to jest dobre czy złe czy za duże czy zamałe?
Matys Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 hmmm nie wiem co zrobiles ale nie wyglada to wcale lepiej, wierecz przeciwnie. na poczatek zostaw tak jak bylo i zajmij sie texturkami i modelami i tlem. tak mi sie wydaje aczkolwiek na renderowaniu nie znam sie jakos wybitnie.
kruger Napisano 18 Maj 2006 Autor Napisano 18 Maj 2006 Ok dodałem to i owo zmieniłem to i owo oglądajcie oceniajcie
naeq Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 ładnie ale przyciemnij to, nie musisz robić nowego rendera ale dodaj tego takiego bardziej mrocznego klimatu.. można to zorbić w Photoshopie :)) a jak ocś to pobaaw się oświetleniem i wyrenderuj jeszzce raz :)) ładnie :))
Shogun 3D Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 Ile razy mam Ci mówić, ze to jest solony* wilkołak? * solony: słowo zastępcze, ale tez przyprawa
Matys Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 tutaj nie chodzi o to zeby dodac wiecej elementow tylko o to rzeby poprawic te juz istniejace. wyglada coraz lepiej ale nadal bede sie upieral zebys popracowal na dexturkami i mapowaniem.
vv3k70r Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 mogila..... autor ma koncepcje na nazwe, ale chyba nie pomyslal jak to ma ostatecznei wygladac..... cos mi sie zdaje ze tak to wlasnie jest.... dlatego sie to teraz tak placze..... albo pokazal prace w zbyt wczesnym stadium
Hynol Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 Model kiepski, materiały kiepskie, światło katastrofalne, kompozycja kiepska, pomysł dziwny (wilkołak nekromanta. Jak na pierwszy render to może nie jest źle, ale po co na pierwszy ogień taka scena. Zacznij od mniejszych rzeczy, zobacz jak ustawiać jeden materiał na jednym obiekcie. Zobacz inne podobne sceny i spróbuj skopiować klimat, światło itd. I wybacz mi że tak ostro potraktowałem twoją scene, ale nic ciekawego nie zrobisz z tym co masz.
Maqs Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 Dla mnie ta scena oprocz tego ze jest tragiczna pod kazdym wzgledem, jest takze smieszna...ot stoi sobie jakis wilczek z patykiem w reku, a nieopodal jakis drugi wilczek wystawia ryj z grobu...smieszne:D, sorki troche malo konstruktywna krytyka, ale to dlatego ze powinienes poprawic doslownie wszystko, podpisuje sie pod tym co powiedzial golega wyzej, troche za bardzo cie ponioslo zeby zaczynac od kompletnej sceny, ale mimo wszystko zycze powodzenia
KLICEK Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 Nie przesadzajcie uczy sie chlopak :) wiec tak narazie texturowanie i oswietlenie odstaw na polke, wroc jeszcze raz do modelu bohatera ktorego chcesz pokazac , poszukaj na google.pl-> grafika obrazkow przedstawiajacych mniej wiecej postac ktora chcialbys uzyskac i postaraj sie podpatrzyc jej wyglad i doprowadzic ja do stanu w ktorym bedziesz z niej zadowolony. Albo inaczej zrob glowna postac od nowa opierajac sie o zdjecia znalezione na googlach wrzucaj tu postepy nad praca to pomozemy. Ciezko doradzic co kolwiek w tym stanie jak jest teraz, musisz zacisnac zeby i wrocic sie kilka szczebelkow nizej :) Acha no i dodam ze bardzo podobaja mi sie swieczki , glazik i groby sa calkiem fajnie wykonane, popracuj teraz nad tym o czym wspomnialem wczesniej i bedzie naprawde niezle powodzenia w pracy
jaras Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 powinno być ciemniej w scenie i zielona poświata od tej pochodni powinna oświetlać lekko te wszystkie groby. Nie widać też w ogóle poświaty od świec. Drzewa radziłbym zrobić bardzo ciemne, prawie czarne. Jakiegoś bumpa i lekkiego displace naziemi bym dał. To tyle ode mnie, powodzenia
Knysha Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 Wilkolaka [nawet dwa] w scenie widze, ale nigdzie nekromanty ;[
kruger Napisano 19 Maj 2006 Autor Napisano 19 Maj 2006 buhahahaha niektórzy mnie rozwalają z komentami, "Model kiepski, materiały kiepskie, światło katastrofalne, kompozycja kiepska, pomysł dziwny " itd, jak nie wiecie co napisać to lepiej nic nie piszczie, szkoda miejsca, jak nie możecie konkretych błędów wyłapać PS Matys, FAIcom3D, KLICEK dzięki za komenta przynajmniej z tego wynika czego się trzymać, jakie mam braki i co jest do poprawy, i z tej strony mogę liczyć na jakieś konkrety
7demon Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 Jak dla mnie tlo nie pasuje do tej sceny. lepiej by wygladalo gdybys dal jakas nocna scene, a tak ten wieczor jakos nie pasuje. Troche dziwnie wygladaje tez te dziury ( szczeliny) w ziemi, nadal zywoplot z tylu wyglada tak jakby byl tuz za ogrodzeniem, odsun go troche. moglbys dodac jakies kosci,czaszki lezace na ziemi, bo teraz jest tu za pusto.
Hynol Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 buhahahaha niektórzy mnie rozwalają z komentami, "Model kiepski, materiały kiepskie, światło katastrofalne, kompozycja kiepska, pomysł dziwny " itd, jak nie wiecie co napisać to lepiej nic nie piszczie, szkoda miejsca, jak nie możecie konkretych błędów wyłapać Ależ mój drogi maestro, naipsałem Ci co moim zdaniem powinieneś zrobić. Skoro jednak uważasz że warsztat masz na tyle opanowany że się bierzesz za skomplikowaną scene, to twoja decyzja. W tej pracy ilość błędów jest tak duża, że nikt nie da rady Ci wytłumaczyć co jeszcze należy zrobić, bo musiałby tutorial takiej sceny napisać. Gdybyś robił sobie po kolei postać, tło, grobowce, inne rzeczy, to pomoc byłaby sensowna i łatwa. Lista błędów byłaby łatwa do ogarnięcia i dla forumowiczów i dla Ciebie. Jednak skoro uważasz inaczej, nie będe Cię przekonywał. Rób jak chcesz.
kruger Napisano 19 Maj 2006 Autor Napisano 19 Maj 2006 Hynol komenty lubię i są potrzebne i te dobre i te złe ale rzuć coś konkretnego, skup się na grobowcu i napisz wreszcie co Ci się w nim nie podoba, to jest proste materiał - czego brakuje, model - powiedz czego brakuje, albo gdzie jest zła siatka, wcześniej widziałeś ustawienia światła, co byś zmienił, nikt nie jest orłem i wszyscy się uczymy, ale trzeba to umieć sprecyzować
Matys Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 Hynol nie podoba mi sie ze wypowiadasz za "forumowiczów". ciesze sie jednak ze przyznajesz sie do tego ze ta scenka jest dla Ciebie skomplikowana, i ze nie jestes w stanie wytlumaczyc co mozna by jeszcze zrobic (zmienic)... ...mozemy sie argumentowac w nieskonczonosc ale prawda jest taka ze kruger to nie idiota a jezeli puki co znajduja sie ludzie ktorzy staraja sie mu pomoc (i czasami wiedza o co chodzi) to znaczy ze ucząc sie na tym przykladnie idzie w dobra strone, co chyba widac golym okiem.
Hynol Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 Nie wypowiadam się za forumowiczów, tylko stwierdzam pewien fakt, że ilość poprawek które należy wprowadzić jest ogromna. Tym samym maleje prawdopodobieństwo wyłapania wszystkich błędów, które będą się nawastwiać. Bo jedni już chcą rad udzielać odnośnie materiałów, inni oświetlenia, a zaczyna się od kompozycji, pomysłu a dopiero następnie idzie dalej. To tak jakby uczyć dzieci w 1 klasie matematyki, na przebiegu zmienności funkcji i przestrzeniach Banacha. Ale skoro uważacie że jest to dobra metoda, to jasne, róbmy jak chcecie. Ja zaczne od kompozycji bo ze sknoconą nie da się wiele zrobić z najlepszym renderem. Ta jest kiepska. Nekromanta (tu juz nie wnikam czy to wilk czy owca, wola twórcy), nie jest postacią centralną, jest za mały, ginie w natłoku elementów o podobnym ciężarze. Kamera ma strasznie nudne ustawienie, zbyt płaskie, zero dynamiki, jak do portretu, prostopadle do ogrodzenia (nie lepiej ustawić ją w pozycji ekshumowanego wilczka i spojrzeć nieco z dołu na nekromante stojącego na grobowcu na tle nieba). Od razu zobaczycie główną postać, ujęcie stanie się ciekawsze jeżeli jeszcze doda się na pierwszym planie grób i utytłanego nieboszczyka. Co do umieszczenia poszczególnych elementów to dużo by pisać... http://photoinf.com/General/Peter_Saw/Tutorial_on_Composition/Contents.htm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się