ciapciap Napisano 17 Maj 2006 Share Napisano 17 Maj 2006 Po nałożeniu bitmapy na displce wszystko co białe jest wyciągne do góry, czy można zrobic tak zeby to co białe poszlo w dół? Myslalem ze ujemna wartosć Displace pomoze ale nic z tego:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 17 Maj 2006 Share Napisano 17 Maj 2006 Hmm. Nieweim. Tak na Łopatologie to możesz zmienić kierynek normalnycj. Face -> Flip. No ale to chyba ostateczność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 17 Maj 2006 Share Napisano 17 Maj 2006 Ale jaki renderer kolego, bo to różnie bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naeq Napisano 17 Maj 2006 Share Napisano 17 Maj 2006 to się robiło ujemną wartością i tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DesignStudio Napisano 17 Maj 2006 Share Napisano 17 Maj 2006 hmmm paint i odwroc kolory :/ i masz ze to co bylo biale jest czarne i idzie do gory D: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mentaller Napisano 17 Maj 2006 Share Napisano 17 Maj 2006 ujemne wartości (tak jak mówił falcom) lub o opcjach bitmapy zakładka output i zaznaczasz checkbox 'invert' :]. sposób działa niezaleznie od renderera ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciapciap Napisano 17 Maj 2006 Autor Share Napisano 17 Maj 2006 Chodzi o Vray-a, a bitmape wrzucam na mape w materiale. Niestety ujemne wartości nie działają, tak jakby w ogole nie bylo displace przy dodatnich wychodzi to tak http://www.members.lycos.co.uk/peha/displace_01.jpg przy zaznaczeniu INVERT w zaklade output w bitmapie robie sie tak: http://www.members.lycos.co.uk/peha/displace_02.jpg i efekt jest taki sam jakbym np. w photoshopie odwrócił kolory. Ale jak widac chodzi o to zeby jak normalnie ta kula styka sie z podlozem to po zagłębieniu tych szczelin zeby nie została zakryta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 17 Maj 2006 Share Napisano 17 Maj 2006 pokaż mapę displace jakiej używasz, prawdopodobnie jest ona zbyt "kontrastowa" displace działa tak że kolor biały to góra, kolor czarny to dół a szary to "środek" czyli 0. To co ma być u ciebie podłożem, na mapce displace powinno być szare, zagłębiania szczelin czarne. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vv3k70r Napisano 17 Maj 2006 Share Napisano 17 Maj 2006 niezaleznie od tego jaki to jest render i jakie oprogramowanie po drodze jest kilak rzeczy: -mozliwosc wprowadzenia ujemnej wartosci barw (o ile wiem to juz tego nigdzie nie ma bo trzeba bylo palete ograniczac do polowy zeby wartosci nie wychodzily zbyt duze); -mozliwosc wprowadzenia globalnej ujemnej dla calego displace; -gdzies tam zawsze jest output i tam zawsze mozna odwrocic, przeskalowac, nacudowac z parametrami wyjsciowymi dla mapy; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 17 Maj 2006 Share Napisano 17 Maj 2006 Chodzi o Vray-a, a bitmape wrzucam na mape w materiale. zła metoda. ta metoda jest na scanlina. w vrayu dodajesz vray displacement mod (modifier, prosto na objekt), i tam dajesz ujemny amount, lub bawisz się ustawieniem shift. http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/displMod_params.htm a w materiale displacement usuń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 17 Maj 2006 Share Napisano 17 Maj 2006 Dodam tylko że jeżeli masz bitmape gdzie 0 to 128,128,128 a czerń i biel to plus i minus, należy w vraydislacement modzie ustawić wartość shifta na połowe wartości displacement i nie trzeba się bawić w inny sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciapciap Napisano 17 Maj 2006 Autor Share Napisano 17 Maj 2006 Aniu, wielkie dzięki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi