Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po nałożeniu bitmapy na displce wszystko co białe jest wyciągne do góry, czy można zrobic tak zeby to co białe poszlo w dół? Myslalem ze ujemna wartosć Displace pomoze ale nic z tego:)

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm. Nieweim. Tak na Łopatologie to możesz zmienić kierynek normalnycj. Face -> Flip. No ale to chyba ostateczność.

Napisano

ujemne wartości (tak jak mówił falcom) lub o opcjach bitmapy zakładka output i zaznaczasz checkbox 'invert' :]. sposób działa niezaleznie od renderera ;]

Napisano

Chodzi o Vray-a, a bitmape wrzucam na mape w materiale.

 

Niestety ujemne wartości nie działają, tak jakby w ogole nie bylo displace

 

przy dodatnich wychodzi to tak

http://www.members.lycos.co.uk/peha/displace_01.jpg

 

przy zaznaczeniu INVERT w zaklade output w bitmapie robie sie tak:

http://www.members.lycos.co.uk/peha/displace_02.jpg

i efekt jest taki sam jakbym np. w photoshopie odwrócił kolory.

 

Ale jak widac chodzi o to zeby jak normalnie ta kula styka sie z podlozem to po zagłębieniu tych szczelin zeby nie została zakryta.

Napisano

pokaż mapę displace jakiej używasz, prawdopodobnie jest ona zbyt "kontrastowa" displace działa tak że kolor biały to góra, kolor czarny to dół a szary to "środek" czyli 0. To co ma być u ciebie podłożem, na mapce displace powinno być szare, zagłębiania szczelin czarne.

 

Pozdrawiam

Napisano

niezaleznie od tego jaki to jest render i jakie oprogramowanie po drodze jest kilak rzeczy:

-mozliwosc wprowadzenia ujemnej wartosci barw (o ile wiem to juz tego nigdzie nie ma bo trzeba bylo palete ograniczac do polowy zeby wartosci nie wychodzily zbyt duze);

-mozliwosc wprowadzenia globalnej ujemnej dla calego displace;

-gdzies tam zawsze jest output i tam zawsze mozna odwrocic, przeskalowac, nacudowac z parametrami wyjsciowymi dla mapy;

Napisano

Dodam tylko że jeżeli masz bitmape gdzie 0 to 128,128,128 a czerń i biel to plus i minus, należy w vraydislacement modzie ustawić wartość shifta na połowe wartości displacement i nie trzeba się bawić w inny sposób.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności