Death Metal Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 Witam wszystkich, którzy zechciąli mi poświęcić swój cenny czas! Dawno temu wymodelowałem sobie coś na kształt amerykańskiej ciężarówki, wzorowałem sie zdjęciami Peterbiltów ( różnych modeli ) i innymi które pokazało google po wpisaniu peterbilt ;P Postanowiłem sobie że skończe ten model i zrobie fajny render, ale jak to u mnie bywa coraz gorzej mi idzie. Testowe renderki: http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/render2.jpg http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/render2tyl.jpg http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/data/galeria/works/progres/02.jpg http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/data/galeria/works/progres/01.jpg W samym modelu będzie jeszcze kilka zmian, dokładniej maska i grill, postaram się je wydetalować, tak, żeby było widać łączenie blachy na górze i po bokach maski. Oprócz tego wydetaluje tył kabiny, bo jest straszliwie nieatrakcyjny teraz. Tyle wiem że do poprawki. Najbardziej zależy mi na Waszych radach jeśli chodzi o materiały i rendering - jak poustawiać studio itd. bo to zawsze idzie mi najgorzej. Najbardziej chcaiłbym zrobić scenkę, jakieś góry w tle itd, ale nie wiem czy mi umiejętności pozwolą, więc jakby co zadowole się renderem studyjnym. Z góry dzięki
Hynol Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 Swiatło dziwnie sknocone. Niby słońce a cień jak z HDRI. Niby przez liście świeci, a drzewa nie ma. Jak drzewo jest poza kadrem, to znaczy że niziutko jest bardzo i powinno zachodzić z długiiiiiimi cieniami i inną temperaturą. Nieciekawe HDRI - nie potrzebujesz z niego świecić - wystarczy słońce i skylight jakiś. Horyzont płaski jak naleśnik od strony kamery. Kompozycyjnie ciężarówka za wysoko. Materiały - a co tu za myślenie - jeden car paint jakiś i chrom. Zwykle są gotowe pod każdy renderer. No i jakaś kontrola expotencjalna ekspozycji by się przydała, bo chyba nie masz...
hkropinski Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 z tym hdri daj sobie na razie spokoj, render jest slaby, model nie najgorszy, pokaz siatke, pozdr
Death Metal Napisano 28 Maj 2006 Autor Napisano 28 Maj 2006 co do światła to mam i hdri i normalne, bo słoneczko z hdri mi coś słabo świeciło, chciałem wyraźniejsze cienie. Co do drzewaka poza kaderm to ono tam jest i jest małe, takie młode drzewko. Siatka... hmmm... no oki. Zdaje sobie sprawe z tego że kabina jest troche po wiejsku wymodelowana, ale kiedyś inaczej nie umiałem ;-P. http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/siatka01.jpg http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/siatka02.jpg
Death Metal Napisano 28 Czerwiec 2006 Autor Napisano 28 Czerwiec 2006 hehe, jak widze zainteresowanie moim postem nie słabnie;-P, no ale co się dziwić jak jest na n-tej stronce i dawno nie updateowany. Jako że sesja została zakończona nadszedł czas na mały update. Pogrzebałem troszkę w siatce, conieco poprawiłem, dodałem kilka detali na masce, wziąłem się za otoczenie. Efekty: http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/mix_nie.jpg http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/mix.jpg który lepszy?? Ten prostopadłościan to taki zapychacz, ma rozmiary podobne do ciężarówki, pozwala ocenić skale. siatka po zmianach: http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/siatka_poprawiona.jpg tak dla wyobrażenia ( jakas wcześniejsza wersja otoczenia ) http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/wip02.jpg Co do otoczenia to dodam jeszcze jakieś kaktusy i takie małe roślinki, co rosną przy ziemii. Pytanie za 100pkt: jak zrobic materiał swiatła? Nie moge przez to przebrnąć, a potrzebuje i odblaskowego i zwykłego klosza. help!
Bruneq Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 chociaz jeszcze ma lo wiem i mało umiem ....to wydaje mi sie ze siatka jest mega za gesta! szcegolnie tam gdize masz proste powierzchnie czyli maska....ot takie male spostrzezenie od laika!:P
mrkrzysiek Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 model nie najgorszy ale materiały i oświetlenie nie wyszło czym renderujesz?
Death Metal Napisano 28 Czerwiec 2006 Autor Napisano 28 Czerwiec 2006 Mentalem renderuje. A może ktoś jednak wie jak zrobic materiał światła, może chociarz jak zacząć. Co do reszty materiałów też z chęcią przyjmę pomoc.
mrkrzysiek Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 no to Ci nie pomogę bo ja korzystam z Vray'a
XaoC Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 Materiał światła? Nie zrozumiałem zbytnio o co chodzi... Może dlatego, że jestem całkiem świerzy:) I też mam straszne problemy z Mentalem - ale nie mam zamiaru sobie odpuścić go:D Ale weź lukinij tutaj http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11688. Nie wiem czy znajdziesz tam to czego szukasz... A co do za gęstej siatki: Przecież to jest z meshsmoothem lub turbosmoothem więc zagęściło! Co do modelu to jest oki, podoba mi się:) Ale mogłeś rzucić więcej renderów takich ze zwykłym default materiałem i z oświetleniem FG aby się doszukać błędów ewentualnych:) Fajny samochód wybrałeś - powodzenia:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się