Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich, którzy zechciąli mi poświęcić swój cenny czas!

Dawno temu wymodelowałem sobie coś na kształt amerykańskiej ciężarówki, wzorowałem sie zdjęciami Peterbiltów ( różnych modeli ) i innymi które pokazało google po wpisaniu peterbilt ;P Postanowiłem sobie że skończe ten model i zrobie fajny render, ale jak to u mnie bywa coraz gorzej mi idzie.

 

Testowe renderki:

http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/render2.jpg

http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/render2tyl.jpg

http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/data/galeria/works/progres/02.jpg

http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/data/galeria/works/progres/01.jpg

 

W samym modelu będzie jeszcze kilka zmian, dokładniej maska i grill, postaram się je wydetalować, tak, żeby było widać łączenie blachy na górze i po bokach maski. Oprócz tego wydetaluje tył kabiny, bo jest straszliwie nieatrakcyjny teraz. Tyle wiem że do poprawki.

 

Najbardziej zależy mi na Waszych radach jeśli chodzi o materiały i rendering - jak poustawiać studio itd. bo to zawsze idzie mi najgorzej. Najbardziej chcaiłbym zrobić scenkę, jakieś góry w tle itd, ale nie wiem czy mi umiejętności pozwolą, więc jakby co zadowole się renderem studyjnym.

 

Z góry dzięki

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Swiatło dziwnie sknocone. Niby słońce a cień jak z HDRI. Niby przez liście świeci, a drzewa nie ma. Jak drzewo jest poza kadrem, to znaczy że niziutko jest bardzo i powinno zachodzić z długiiiiiimi cieniami i inną temperaturą. Nieciekawe HDRI - nie potrzebujesz z niego świecić - wystarczy słońce i skylight jakiś. Horyzont płaski jak naleśnik od strony kamery. Kompozycyjnie ciężarówka za wysoko. Materiały - a co tu za myślenie - jeden car paint jakiś i chrom. Zwykle są gotowe pod każdy renderer. No i jakaś kontrola expotencjalna ekspozycji by się przydała, bo chyba nie masz...

Napisano
  • Autor

co do światła to mam i hdri i normalne, bo słoneczko z hdri mi coś słabo świeciło, chciałem wyraźniejsze cienie. Co do drzewaka poza kaderm to ono tam jest i jest małe, takie młode drzewko.

Siatka... hmmm... no oki. Zdaje sobie sprawe z tego że kabina jest troche po wiejsku wymodelowana, ale kiedyś inaczej nie umiałem ;-P.

 

http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/siatka01.jpg

http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/siatka02.jpg

Napisano
  • Autor

hehe, jak widze zainteresowanie moim postem nie słabnie;-P, no ale co się dziwić jak jest na n-tej stronce i dawno nie updateowany. Jako że sesja została zakończona nadszedł czas na mały update. Pogrzebałem troszkę w siatce, conieco poprawiłem, dodałem kilka detali na masce, wziąłem się za otoczenie. Efekty:

http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/mix_nie.jpg

http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/mix.jpg

który lepszy??

Ten prostopadłościan to taki zapychacz, ma rozmiary podobne do ciężarówki, pozwala ocenić skale.

siatka po zmianach:

http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/siatka_poprawiona.jpg

tak dla wyobrażenia ( jakas wcześniejsza wersja otoczenia )

http://www.tsh.one.pl/~3dcreator/wip02.jpg

 

Co do otoczenia to dodam jeszcze jakieś kaktusy i takie małe roślinki, co rosną przy ziemii.

Pytanie za 100pkt: jak zrobic materiał swiatła? Nie moge przez to przebrnąć, a potrzebuje i odblaskowego i zwykłego klosza. help!

Napisano

chociaz jeszcze ma lo wiem i mało umiem ....to wydaje mi sie ze siatka jest mega za gesta! szcegolnie tam gdize masz proste powierzchnie czyli maska....ot takie male spostrzezenie od laika!:P

Napisano
  • Autor

Mentalem renderuje.

A może ktoś jednak wie jak zrobic materiał światła, może chociarz jak zacząć. Co do reszty materiałów też z chęcią przyjmę pomoc.

Napisano

Materiał światła? Nie zrozumiałem zbytnio o co chodzi... Może dlatego, że jestem całkiem świerzy:) I też mam straszne problemy z Mentalem - ale nie mam zamiaru sobie odpuścić go:D

Ale weź lukinij tutaj http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11688. Nie wiem czy znajdziesz tam to czego szukasz...

 

A co do za gęstej siatki: Przecież to jest z meshsmoothem lub turbosmoothem więc zagęściło! Co do modelu to jest oki, podoba mi się:) Ale mogłeś rzucić więcej renderów takich ze zwykłym default materiałem i z oświetleniem FG aby się doszukać błędów ewentualnych:)

 

Fajny samochód wybrałeś - powodzenia:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności