Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Muj drugi samochud i zarazem drugi projek 3d.

pierwszy Ford Mustang 67 poszedł na zmarnowanie, ale to tylko dlatego, że modelowalem złą techniką.

teraz bardziej sie postaram.

jestem początkującym userem, man nadzieje, że udzielicie mi kilku wskazówek.

 

problemy:

1. czy istnieje jkaś opatentowana technika modelowania zakończen platów blachy?

 

2. nie mogę poradzic sobie z rogiem, przy swiatłach.

 

licze na sugestje i komętarze.

 

 

 

 

3db18e5451e8dc18.jpg

645f77959246de15.html

3db18e5451e8dc18.html

 

 

645f77959246de15.jpg

URL%5D

  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ok a gdzie on? przeciez to tylko maseczka ;) hehe no dobrze techniki technikami wszyscy tak z gróbsza unikają trójkątów w siatce i minimalizują ich ilość...

...tak patrze i zaraz za zaznaczeniem robi ci sie fałda, to tak na bierzaco widac na siatce że ucieka verteks a tak dla treningu, zastanów sie które punkty są nie do ruszenia i spróbuj kilku wariantów połączeń -przetasuj troche, pokombinuj to sam wykreujsze swoja drogę, swój patent. Trzeba poprostu odszukać pewna logike działania tego nik nie bedzie potrafił sprzedać - tak mysle to jedna z tych rzeczy która przychodzi z wprawą

Napisano

niby tak trójkat to minimum definiujące płaszczyzne w zasaczue 3 punkty ale na potrzeby grafiki wektorowej na początku jej bytu postanowiono sie tego trymać i tak to kroczy za nami. Później pojawiły sie nowe etody postępowania siatkami i nowe wizje, miedzy innymi Meshsmooth, a mimo że dokłanie obdzukałem net nie znalazłem jego algorytmu, więc jak chyba wszyscy podchodze do tego praktycznie i intuicyjnie. Tn zaś ziekczajac niejako siatkę zakładając że nie jest prosta a krzywa czy gieta oze tak czyni pewne machinacje dzielac poligony, i z tymi trujkątnymi kiepsko sobie raczi myśle że to wynika z probleów zwykłego dzielenia. Czworobok dzielisz i po temacie łączysz nowe punkty wszystko ma swój odpowiednik, trójkat powoduje oczywiste koplikacje.

Napisano

Na dzisiaj kącze-ostatni render. jest kilka problemów przy pasach na zderzaku.

 

 

Problemy:

che zeby byl taki maly obrazeczek przy nazwie watku i kiedy daje 'zarzadzaj zalacznikami' i tam probuje wyslac plik (4kb) to za kazdym razem pojawia sie blad ' Upload of file failed.' cos robie źle?

 

 

a0dd9fb8da9f9258.jpg

 

14a9680d3676535a.jpg

Napisano

progress, progress...

mam problemy na załamaniach ale jaoś sobie radże.

jak dodac minjaturkę przy nazwie watku?

 

b0d88b5f72025345.jpg

Napisano

jak dla mnie bomba,..

co do minatury daj to w pierwszym poscie EDYCJA>GO ADVANCET>W dodatkowych opcjach wduś "Zarządzaj załącznikami"> tam wgraj jedną fotke.. pamiętaj o ograniczeniu..

 

pozdrawiam

Gość marcin_mocny
Napisano

w sumie to może nawet i lepiej, że to stary Leon bo to też był fajny model

chociaż ten nowy jak na razie rządzi w WTCC

widzę, że ta szczelina między nadkolem a drzwiami ci faluje no i jeszcze sam róg koło szyby tego nadkola coś nie tak

Napisano

własnie ta szelina i ten róg zdejmuje mi sen z powiek, postaram sie to naprawic.

 

ie mogę załadowac pliku wciąz tylko Upload of file failed. jusz wszystkie formaty wyprubowałem i nic. moze ktos mi powie o co chodzi z tym Upload of file failed.

Napisano

tak moim zdaniem to zła jest geometria boku, w ogóle to nie powinien być taki płaski, i nadkola też są inne, jeszcze mam wątpliwości co do dziury na światła i grill - mają troche inny kształt i są chyba mniejsze (wysokość)

Napisano

Tylne nadkole ci odstaje, przednie nadkole krzywe, na bagazniku na rogach swiatel bugi, masz chamfera nad drzwiami do tylnich swiatel ktorego w oryginale nie ma... na poczatku dobrze sie zapowiadalo, teraz ci troche gorzej idzie. jak chcesz referki to tylko napisz ktorych miejsc, Leon stoi u mnie pod domem

PS printy masz te z >nadrukiem

Napisano

Ja tak tylko ogólnie, robisz wyraźne postępy - gratuluje.

mimo drobnych niedociągnieć ale to w zasadzie juz to, tak trzymaj.

No nim dogonisz najlepszych jeszcze kika modeli ale w odróżnieniu od niektórych, faktycznie czytasz i poprawiasz niedociągniecia, ucząc się.

troche mało tu siatek, też powinny bywać szczególnie gdy coś stanowi trudność.

Napisano

To znaczy połączyć dwa lub więcej punktów w jeden :)

Napisano

Melt(wasze weld) pomogło.

wcześniej wymodelowałem iną alumkę i niechce mi sie zmienić.

dzieki na przyszłość bedę wiedził co robic w takich sytuacjach.

 

xyrion ale mnie poiechałeś

 

19_320.jpg

Napisano

Sorry zapomnialem ze nie robisz w 3ds Max...

Co do problemu - moze sprobuj "skopiowac" [file>>merge w 3dsie nie wiem jak u ciebie] obiekty do innej sceny

Napisano
edit poly>>zakladka edit vertices>>weld [wczesniej zaznacz vertexy ktore chcesz zweldowac (jakby co w zalaczniku wskazalem ci je)]

 

mam pytanie czysto głupie może dla innych... czemu zawsze polecacie Weldowanie, a używam Callapse. wg mnie jest o niebo szybsze w dzialaniu

 

update: po wiekszych ogledzinach doszlem do wniosku ze weld mozna na ilesset vertexów dać, a callapse dla kilku only... :D

Napisano

BizU ....ja robie tak.....zaznaczam CTRL+A wszystkie vertexy...potem klikam weld (też skrótem który sam sobie zrobiłem) i to wtedy łączy mi to co trzeba w całym modelu. Gdybym miał zrobić collapse...to pomyśl co by wyszło? (to pytanie retoryczne)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności