Napisano 28 Maj 200618 l Muj drugi samochud i zarazem drugi projek 3d. pierwszy Ford Mustang 67 poszedł na zmarnowanie, ale to tylko dlatego, że modelowalem złą techniką. teraz bardziej sie postaram. jestem początkującym userem, man nadzieje, że udzielicie mi kilku wskazówek. problemy: 1. czy istnieje jkaś opatentowana technika modelowania zakończen platów blachy? 2. nie mogę poradzic sobie z rogiem, przy swiatłach. licze na sugestje i komętarze.
Napisano 28 Maj 200618 l Ok a gdzie on? przeciez to tylko maseczka ;) hehe no dobrze techniki technikami wszyscy tak z gróbsza unikają trójkątów w siatce i minimalizują ich ilość... ...tak patrze i zaraz za zaznaczeniem robi ci sie fałda, to tak na bierzaco widac na siatce że ucieka verteks a tak dla treningu, zastanów sie które punkty są nie do ruszenia i spróbuj kilku wariantów połączeń -przetasuj troche, pokombinuj to sam wykreujsze swoja drogę, swój patent. Trzeba poprostu odszukać pewna logike działania tego nik nie bedzie potrafił sprzedać - tak mysle to jedna z tych rzeczy która przychodzi z wprawą
Napisano 28 Maj 200618 l Autor Nie. Cinema 4D-miło, przyjemnie, niemiecko, duzo klorowych przycisków. tak kolorowo... :-) http://www.cinema4d.pl/pages/main.php?ma=html/frontpage&id=1
Napisano 28 Maj 200618 l Autor dlaczego mam unikac trujkątów? przeciesz w gruncie żeczy i tak wszystko składa sie z trujkatów.
Napisano 28 Maj 200618 l niby tak trójkat to minimum definiujące płaszczyzne w zasaczue 3 punkty ale na potrzeby grafiki wektorowej na początku jej bytu postanowiono sie tego trymać i tak to kroczy za nami. Później pojawiły sie nowe etody postępowania siatkami i nowe wizje, miedzy innymi Meshsmooth, a mimo że dokłanie obdzukałem net nie znalazłem jego algorytmu, więc jak chyba wszyscy podchodze do tego praktycznie i intuicyjnie. Tn zaś ziekczajac niejako siatkę zakładając że nie jest prosta a krzywa czy gieta oze tak czyni pewne machinacje dzielac poligony, i z tymi trujkątnymi kiepsko sobie raczi myśle że to wynika z probleów zwykłego dzielenia. Czworobok dzielisz i po temacie łączysz nowe punkty wszystko ma swój odpowiednik, trójkat powoduje oczywiste koplikacje.
Napisano 28 Maj 200618 l Autor Leon posuwa sie do przodu. jak narazie jestem bardzo zadowolony z postepów.
Napisano 28 Maj 200618 l Autor Na dzisiaj kącze-ostatni render. jest kilka problemów przy pasach na zderzaku. Problemy: che zeby byl taki maly obrazeczek przy nazwie watku i kiedy daje 'zarzadzaj zalacznikami' i tam probuje wyslac plik (4kb) to za kazdym razem pojawia sie blad ' Upload of file failed.' cos robie źle?
Napisano 30 Maj 200618 l Autor progress, progress... mam problemy na załamaniach ale jaoś sobie radże. jak dodac minjaturkę przy nazwie watku?
Napisano 30 Maj 200618 l jak dla mnie bomba,.. co do minatury daj to w pierwszym poscie EDYCJA>GO ADVANCET>W dodatkowych opcjach wduś "Zarządzaj załącznikami"> tam wgraj jedną fotke.. pamiętaj o ograniczeniu.. pozdrawiam
Napisano 30 Maj 200618 l w sumie to może nawet i lepiej, że to stary Leon bo to też był fajny model chociaż ten nowy jak na razie rządzi w WTCC widzę, że ta szczelina między nadkolem a drzwiami ci faluje no i jeszcze sam róg koło szyby tego nadkola coś nie tak
Napisano 30 Maj 200618 l Autor własnie ta szelina i ten róg zdejmuje mi sen z powiek, postaram sie to naprawic. ie mogę załadowac pliku wciąz tylko Upload of file failed. jusz wszystkie formaty wyprubowałem i nic. moze ktos mi powie o co chodzi z tym Upload of file failed.
Napisano 30 Maj 200618 l tak moim zdaniem to zła jest geometria boku, w ogóle to nie powinien być taki płaski, i nadkola też są inne, jeszcze mam wątpliwości co do dziury na światła i grill - mają troche inny kształt i są chyba mniejsze (wysokość)
Napisano 2 Czerwiec 200618 l Autor rzeczywiśćie nadkola są ine i samochód był zbyt płaski, ale swiatła sa dobre.
Napisano 2 Czerwiec 200618 l Autor skończyłem blache. jeszcze ma błędy, ale poprawiam. jak wam sie widzi?
Napisano 2 Czerwiec 200618 l Tylne nadkole ci odstaje, przednie nadkole krzywe, na bagazniku na rogach swiatel bugi, masz chamfera nad drzwiami do tylnich swiatel ktorego w oryginale nie ma... na poczatku dobrze sie zapowiadalo, teraz ci troche gorzej idzie. jak chcesz referki to tylko napisz ktorych miejsc, Leon stoi u mnie pod domem PS printy masz te z >nadrukiem
Napisano 3 Czerwiec 200618 l Autor pomocy! nie potrafię poradzić sobie z wgłębieniem na klamkę od drzwi, w jaki sposub mogę to zrobić?
Napisano 3 Czerwiec 200618 l Ja tak tylko ogólnie, robisz wyraźne postępy - gratuluje. mimo drobnych niedociągnieć ale to w zasadzie juz to, tak trzymaj. No nim dogonisz najlepszych jeszcze kika modeli ale w odróżnieniu od niektórych, faktycznie czytasz i poprawiasz niedociągniecia, ucząc się. troche mało tu siatek, też powinny bywać szczególnie gdy coś stanowi trudność.
Napisano 3 Czerwiec 200618 l trochę na mieszałeś w siatce szczególnie na drzwiach popraw to ale całkiem ładnie jest MÓJ :)
Napisano 3 Czerwiec 200618 l mam wrażenie że przednia szyba tańcuje coś na klapie jakieś dziwne wypłaszczenie to tyle co na szybko
Napisano 4 Czerwiec 200618 l Autor mam problem z dziurami na śruby przy alumach. zrobilem je boolenem, ale zle wyszło. w jaki sposób wy to robicje?
Napisano 4 Czerwiec 200618 l Autor a tak jaśniej to co mam zle, co pwinienem zrobić? tak wiem zweldoawać, ale co to znaczy?
Napisano 4 Czerwiec 200618 l edit poly>>zakladka edit vertices>>weld [wczesniej zaznacz vertexy ktore chcesz zweldowac (jakby co w zalaczniku wskazalem ci je)]
Napisano 4 Czerwiec 200618 l mówiąc szczerze to jestem zdziwiony że z takiej zwariowanej siatki powstaje coś na wzór samochodu :)
Napisano 4 Czerwiec 200618 l Autor Melt(wasze weld) pomogło. wcześniej wymodelowałem iną alumkę i niechce mi sie zmienić. dzieki na przyszłość bedę wiedził co robic w takich sytuacjach. xyrion ale mnie poiechałeś
Napisano 4 Czerwiec 200618 l Autor komp mi sie zawiesił i wszystko posło w las! wywala komunikat "incorrect file strukture"
Napisano 5 Czerwiec 200618 l Sorry zapomnialem ze nie robisz w 3ds Max... Co do problemu - moze sprobuj "skopiowac" [file>>merge w 3dsie nie wiem jak u ciebie] obiekty do innej sceny
Napisano 5 Czerwiec 200618 l hahaha poddales sie z ta felga ;P Ale ta tez jest fajna :) No a siatka rzeczywiscie dzika jak... hmmm... jak dzika swinia na zakrecie ;P Ale nawet calkiem calkiem ci to wychodzi poki co :) Bede obserwowal dalej!
Napisano 5 Czerwiec 200618 l edit poly>>zakladka edit vertices>>weld [wczesniej zaznacz vertexy ktore chcesz zweldowac (jakby co w zalaczniku wskazalem ci je)] mam pytanie czysto głupie może dla innych... czemu zawsze polecacie Weldowanie, a używam Callapse. wg mnie jest o niebo szybsze w dzialaniu update: po wiekszych ogledzinach doszlem do wniosku ze weld mozna na ilesset vertexów dać, a callapse dla kilku only... :D
Napisano 5 Czerwiec 200618 l To faktycznie problem -masz tam moze w plikach zapis crc ? to mogło by pomuc jesli nie to warianty impory toś powinienes wyciągnac
Napisano 5 Czerwiec 200618 l BizU ....ja robie tak.....zaznaczam CTRL+A wszystkie vertexy...potem klikam weld (też skrótem który sam sobie zrobiłem) i to wtedy łączy mi to co trzeba w całym modelu. Gdybym miał zrobić collapse...to pomyśl co by wyszło? (to pytanie retoryczne)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto