Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Właściwie od dawna marzy mi się próba wzięcia się za zrobienie jakiejś sceny batalistycznej. Ostatnia rozmowa z Dawidem popchnęła mnie w stronę tematów związanych z Tolkienem. Z oczywistych powodów nie chcę brać się za żadną ze scen wspomnianych we \"Władcy Pierścieni\", a za scenę wspomnianą w \"Silmarilionie\"- obronę Osgiliath w 3329 roku III ery. Poniżej koncept hełmów gondoryjczyków- w książce opisanych jako wysokie, srebrne hełmy z wyobrażeniem mewy (Jackson raczej nie przejął się tym detalem).

 

helmets.jpg

 

PS: Byłbym zapomniał. Dzięki za pomysł, Dawid.

 

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak, ja rysowałem. Zwykle sam przygotowuję swoje koncepty. Nie staram sie robić realistycznych, cieniowanych rysunków bo to strata czasu- mam nadzieję że takie wystarczą.

Napisano

Tyle o samym Osgiliath pisze Tolkien:

 

\"Głównym miastem tego południowego królestwa był Osgiliath, którego środkiem przepływa Wielka Rzeka. Numenorejczycy zbudowali na niej potężny most, na nim zaś wieże i okazałe kamienne domy; wysokie okręty przypływały od morza i zatrzymywały się przy nabrzeżach miast. Po obu stronach Osgiliathu wznieśli Numenorejczycy inne twierdze: Minas Ithil, Wieżę Wschodzącego Miesiąca, na wschodzie, na grzbicie Gór Cienia, jako groźbę dla Mordoru, a na zachód od miasta Minas Anor - Wieżę Zachodzącego Słońca u stóp góry Mindolluiny, dla obrony przed napaściami dzikich ludzi z dolin.\"

 

\"Gdy Sauron uznał, że nadszedł sposobny do napaści czas, wyprawił ogromną armię przeciw nowemu królestwu, Gondorowi. Zdobył Minas Ithil i zniszczył rosnące tam Białe Drzewo.

Lecz Isildur uszedł z życiem i zabrał ze sobą sadzonką Drzewa. Wraz z żoną i synami popłynął w dół Wielkiej Rzeki, a z jej ujścia dalej, by szukać pomocy u Elendila. Tymczasem Anarion bronił Osgiliathu i zdołał tym razem odepchnąć Nieprzyjaciela w góry; ale Sauron znów zbierał siły i Anarion wiedział, że jego królestwo nie utrzyma się długo, jeśli nie nadejdzie pomoc.\"

 

 

\"Minas Morgul prowadziła nieustanną wojnę z położoną na zachód od niej Minas Anor. Potem Osgiliath, opuszczone, gdy lud został przetrzebiony, zmieniło się w kupę gruzów i siedlisko upiorów. Lecz Minas Anor trzymała się, a nazwano ją wtedy Minas Tirith, Wieżą Czat; tam bowiem królowie kazali zbudować w obrębie murów obronnego grodu białą wieżę, bardzo wysoką i piękną, a z niej otwierał się widok na wiele krain. Gród wciąż jeszcze był potężny i dumny, Białe Drzewo kwitło w nim jeszcze wciąż przed królewskim domem, a niedobitkowie numenorejscy bronili przeprawy na Wielkiej Rzece od grozy bijącej z Minas Morgul i od wszystkich wrogów Zachodu, orków, potworów i złych ludzi; dzięki temu kraje położone dalej na zachodnim brzegu Anduiny mogły uniknąć wojen i zniszczenia.\"

 

a tu informacja z \"Bastionu Miłośników Tolkiena

 

\"W 3320 roku Ery Isildur i Anarion wybudowali Osgiliath miasto, które przez długi czas było stolicą Królestwa Gondoru. Zostało ono założone po obu stronach wielkiej rzeki Anduiny, na dawnej Numenorejskiej osadzie, dwadzieścia cztery kilometry od Minas Tirith. Obie części tego miasta były ze sobą połączone. W Fortecy Gwiazd znajdowała się piękna Kopuła Osgiliath, w której znajdował się najpotężniejszy z kryształów widzenia, palantiri. Stolica nie cieszyła się długo szczęściem i spokojem. W 3329 roku Sauron napadł na Minas Anor zmuszając Isildura do opuszczenia twierdzy i ucieczki. Przybył on do ojca w Arnorze, podczas gdy Osgiliath było celem ataku z Mordoru. O ile tą potyczkę twierdza przetrwała niemal nie zniszczona, to podczas Wojny Bratobójczej sprawy miały się inaczej; Kopuła Gwiazd zostaje spalona, przepada palantir, a w 1437 III Ery ogień trawi cała twierdze. Próbowano ją odbudować, jednak roku 1636 na Gondor spada Wielka Zaraza wybijając mieszkańców Fortecy Gwiazd. Dom Króla zostaje ostatecznie przeniesiony do Minas Tirith przez Tarondora, a miasto ostatecznie popada w ruinę. Odtąd było ono jedynie polem walk pomiędzy Gondorem, a Mordorem, co jeszcze bardziej zdewastowało Osgiliath, dawniej piękną stolicę Gondoru.\"

Napisano

hmm fajny projekt, fajny szkic, opis taki sobie, ale nie twoj wiec nic nie mowie ;P. Pozatym zycze szczescia z modelowaniem, bo sceny batalistyczne do latwych nie naleza :).

Napisano

z poczatku , gdy popatrzylem na rysunek , pomyslalem , co to za polamany ptak ;]

Ale dalej patrze , i widze ze przecie to sa helmy .

Lubie tolkienowskie klimaty wiec, czekam na rezultaty , i powodzenia zycze

 

Napisano

Chciałbym utrzymać całość w duchu X-XII stuleci, z mocnym naciskiem na starsze wzory celtyckie. Ponieważ scena ma mieć pare setek postaci większość z nich chcąc nie chcąc musi być modelami low poly. Idąc kolejno- \"defaultowy\" żołnierz Numenoryjczyków, dodatkowy wariant hełmu do tej samej postaci, wreszcie jeden z \"dzikich ludzi\" Angmaru- rodzaj \"niedźwiedziej koszuli\" czy- mówiąc po ludzku- berserkera. Nie mam jeszcze pomysłu na prezentację samego pola bitwy i kompozycji takiej masy ludzi- nigdy jeszcze nie zdarzył mi się tego rodzaju problem.

 

postac01.jpg

 

postac02.jpg

 

postac03.jpg

 

PS. Nie miałem racji- u Jacksona wojownicy ostatniego sojuszu mają na hełmach skrzydła. Inna rzecz że ciut niemrawe...

 

Napisano

Ciągle jeszcze referencje- tym razem wikingowie- myślę że szeregowa piechota będzie wyglądać w tym duchu, oczywiście trochę bardziej ozdobna.

 

postacref.jpg

 

 

Napisano

hmmm, czesc :)... no tak tak, modeliki moze z msmoothem? :D... a co do glownej scenerii, to jakis zameczek?!.. opisz to troche bardzije, bo nie wiem czy ten most nad woda jesT? i to wyglada jakby 2 zamki kolo siebie wybudowane :D... i ten mshsmth :D koniecznie :).

Napisano

Sceneria ? To wielki most Osgiliath na Aduinie oczywiście, z należącymi do niego fortyfikacjami na obu końcach. Większość akcji rozgrywać się będzie właśnie na nim- fortyfikacje na drugim brzegu są na tyle daleko że wojska które będą je oblegać raczej zleją się w jedną ku... plamę :). Co do mesh smooth- nie sądzę. Miałby sens gdyby postaci w finalnym renderze miały być większe niż 20 pikseli- a nie będą, patrząc na rozmiar architektury. To ma być tłum - jeśli każdą postać wymodeluje się z wszystkimi detalami to albo zarżnie się komputer albo będzie trzeba renderować w warstwach czego nie cierpię. Dlatego właśnie na początku w założeniach pisałem o użyciu większości modeli w low poly.

 

BTW- w założeniu całość pracy ma być wykonana w Mayi 4, ze standardowym rendererem.

Napisano

Bardzo fajne szkice - brawo RK :D

 

Sceneria zapowiada sie zankomicie - postacie też czekam z niecierpliwością na dalszy efekt twojej pracy - życzę powodzenia :d

 

Pozdrawiam

Giorgione

Napisano

Update do scenerii- bramy które będą na moście- siatka. Ciągle staram się trzymać ilość poligonów tak nisko jak to tylko możliwe...

Napisano

... zastanawiam się czy krenelaż na zwieńczeniu bramy ma sens- w renderingu najprawdopodobniej zatrze się zupełnie. Łuki bram zmienione na styl Tudorów - potrzebowałem szerokiej przestrzeni- ale nie sądzę żeby to w czymkolwiek przeszkadzało. Strzelnice i wszelkiego rodzaju okna na bumpie, drzwi dodałem na geometrii. Brama na drugim planie ma być wyłamana, wojska tłoczące się przy tej bliższej. Trochę szkoda że nie bardzo da się wprowadzić kawalerię, ale... taran i machiny oblężnicze powinny to jakoś zrekompensować.

 

Napisano

Pierwsze co pomyślałem po przeczytaniu tytułu to \"kolejne naśladowanie filmu\". Ale zagłębiając się w temat, zrozumiałem, że chcesz stworzyć WŁASNĄ wizję Osgiliathu.

 

TO BARDZO DOBRZE.

 

Wzoruj się na filmie jak najmniej (albo wogóle), spróbuj sobie zrobić notatki z tego co pisze Tolkien, wtedy będzie to super pracka.

 

Pozdrawiam [soczek]

Napisano

To co stworzył Jackson (z całym szacunkiem dla ogromu pracy którą włożył) nie do końca przystaje do moich zupełnie prywatnych wyobrażeń o świecie Tolkiena. Ta praca ma być własną -pożal się boże- wizją. \"Mój\" Tolkien jest bardziej surowy, brudny. Nie wiem czy uda mi się to przełożyć na pracę ale spróbuję.

 

Update- właściwie skończona geometria mostu na Anduinie na której będzie rozgrywała się akcja- szarża Nordlingów na atakujące wojska Saurona. Zrezygnowałem z pierwotnego pomysłu obsadzenia całego mostu okrągłymi basztami- zamiast tego dałem dużo mniejsze prostokątne, dzięki czemu most nabrał przestrzeni, pomimo zamknięcia go murem po obu stronach. Co do skali całości- w prostokątnych wieżach powinno być widać otwór drzwi- to powinno Wam pozwolić jakoś odnieść całość do rozmiaru postaci ludzkiej.

Napisano

Jeszcze jedno ujęcie ustawiające proporcje mostu. Mówiąc szczerze ciągle jeszcze plącze mi się po głowie grafika Chrisa Achilleosa \"Elric\" (o ile nie mylę tytułu) ale kopia byłaby pójściem na łatwiznę...

Napisano

@ Krzysztof Kucharz (cholera, już chyba zawsze będę Cię kojarzył jako Richthoffena :))- robię co mogę chociaż boję się że sam nie sprostam swoim wyobrażeniom. Pewnie znasz to uczucie. Inna sprawa że właściwie nie mam wiele do stracenia :)

 

@ Kulexy- na wieżach chce umieścić katapulty i balisty, o ile oczywiście ilość poligonów mnie nie zabije. Chwilowo scena ma 12.500 face\'ów.

 

Dziękuję za komentarze- spróbuję jutro podrzucić update z zamkiem.

Napisano

na razie niewiele można powiedzieć oprócz tego, że pracka idzie w dobrym kierunku :D - ogólnie super obiekty, ładny modeling - i conajważniejsze - świetny pomysł - gratuluuuuje - - - - pozdrowionka

Napisano

Znalazłem grafikę dzięki której wpadłem na pomysł robienia bitwy o Osiligath. Panowie i Panie- Christos Achilleos. Trochę ją już zapomniałem i bałem się że moja praca będzie zbyt podobna...

 

Napisano

LOL Nie, nie ma mowy. Tą prace Christosa po prostu pamiętałem jeszcze z \"Sirens\" i zawsze chciałem zrobić co byłoby zbudowane w podobny sposób- z wrażeniem monumentalności i dużą ilością detali ale kopiować ... nie, to nie dla mnie :)

Napisano

Modeling masz bez zarzutu, trzymaj taki klimat w pracy.

 

Moim zdaniem, jeśli chodzi o klimat, dużo będzie zależało od tekstur.

 

Osobiście preferowałbym coś mrocznego, zacieki pod wieżyczkami itp...

 

No i oczywiście to złowieszcze niebo ;-)

Napisano

Uuuuuu Szczególowosc to cenie , brawo i wyobrania oraz umeijetnosci , to bardzo niebezpieczna bron , mozesz z tym zdzialac cuda czlowiek , i ty o tym wiesz, wstep zacheca co dalszego sledzenia , twojej pracy , i powiem szczerze ze bede sledzil z ciekawoscia jak mi tylko cza sna to pozwoli chwilo nie wiele , ale juz widze ze wiele pracy przed toba :D

Rysunki robia wraznie , gratuluje umiejetnosci :D powodzenia drogi czlwieku i nie zawiedz publicznosci :D :D

Napisano

Zestawiłem parę podstawowych brył żeby wyrobić sobie pojęcie o proporcjach murów które będą mi potrzebne. Już w tej chwili widzę że spieprzyłem wieżyczki na moście- różnice skali są zbyt duże i trzeba je będzie zmienić. Po pierwszych próbach okazało się że wstępny koncept był do kitu- baszta w centrum byłaby po pierwsze gigantyczna (co może nie jest wadą chociaż utrudnia ustawienie skali w całym obrazku) po drugie nieciekawa (co jest wadą na pewno) i dominowałaby całość fortecy, odciągając uwagę widza od akcji. W załączniku pierwsza przymiarka do murów Osiligath i do nowej kompozycji (zielona ramka to granice kadru). Chyba powoli robi się średniowicznie... wielkie dzięki dla Teda Nasmith\'a za jego ilustracje do Silmarilionu.

Napisano

Nieprzespane noce miewają swoje zalety... Dzięki Krzysztofowi Kucharzowi miałem plan Osigiliatch- mniej więcej w połowie Anduiny znajdowała się wyspa z umocnieniami- myślę że geometria tego fortu jest w głównym zarysie ukończona. Pozostaje sklejenie jej z mostem i można zacząć pracę nad landscapem.

Napisano

Jeszcze jedno ujęcie. Kamerę chcę ustawić tak jak pokazywałem wcześniej, chociaż długie perspektywy są bardzo kuszące i nie wiem czy się nie złamię. Pora zacząć dodawać detale i \"niszczyć\" fort.

 

Napisano

spoko, podoba mi sie...jesli koncowy rendering bedzie umieszczony w takim miejsu mniej wiecej(chodzi mi o odleglosc zamku od kamery) to bedzie git bo wydaje mi sie ze na wiekszym zblizeniu widac by bylo nieco rozciagnieta texture...ale tak jak piszesz to sa tylko wstepne textury wiec i tak zapewne wszystko popoprawiasz...powodzenia

Napisano

troszkę za ciemno - ale wiadomo - to przecież \"próbny render\"...

 

dla uzyskania większego realizmu, kiedy będziesz się bawił teksturowaniem, użyj masek alpha na przenikanie się materiałów (na pewno wiesz o co chodzi)...

 

zasymulujesz brud, zacieki itp, zniknie w ten sposób monotonia powtarzającej się tekstury

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności