Kazan_HB Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 Witam dotychczas wiekszosc prac ktore robilem w 3d byly zwiazane z wizualizacja pomieszczen. Zawsze chcialem zrobic model jakiegos samolotu z okresu II wojny swiatowej. Jestem raczej poczatkujacy w modelowaniu 3d max. Licze na wasza wyrozumialos i pomoc. :) Postanowilem zrobic Yak-3 wydawal mi sie stosunkowo prosty do zrobienia. To efekt dotychczasowych prob. skrzydla raczej wywale, koncowki sa za ostre... Pozdrawiam btw: mam problemy z zalacznikami, nie chca sie ladowac z mojego komputera wiec nie ma miniaturki.
patry Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 Fajne, fajne... ale to jest siatka z ms czy bez?? Bo jeśli bez ms to jest za gęsta.
Kazan_HB Napisano 29 Maj 2006 Autor Napisano 29 Maj 2006 Tylko sie nie smiej, mozna wrocic do siatki przed ms? :) edit: chyba juz za pozno :( ms wybralem w opcjach edit poly...
patry Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 To w jaki sposób będziesz teraz edytował siatkę przy tak gęstym jej ułożeniu? Po kiego grzba w edit poly dałeś ms to ja niewiem... Coś mi się zdaję, że utrudniasz sobie życie :)
Kazan_HB Napisano 29 Maj 2006 Autor Napisano 29 Maj 2006 Coz pisalem chyba ze ucze sie dopiero modelowac. Do tej pory modelowalem sciany, meble. W dodatku nie bylo potrzeby stosowania ms. Regal jaki jest kazdy widzi. Chyba musze od nowa wszytko zrobic... Pytanie lamera, kiedy ms, jako oddzielna modyfikacja?
patry Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 Od nowa nie proponuje, lepiej dokończyć model. A jeśli chodzi o to pytanie to daje odpowiedź :) - ms jako oddzielna modyfikacja może byc od zaczęcia modelu, od kilku polygonów i może być zawsze, ale nigdy nie łącz ms z edit poly. A wracając do głównego tematu to model fajny ale pod skrzydłem od razu koło kadłuba jest pognieciona siatka (może tak ma być, niewiem bo nie znam się na samolotach) :)
Dawcio_m Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 nie rozumiem, dałeś modyfikator ms i converowałeś to do edit poly? bo jak tak to już nie wrócisz
FF Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 No nie wierze co się dziej na tym forum! Coraz więcej militarni. No tak trzymać! A co do samolotu to mogłeś sobie wybrać ładniejszego:P
Kazan_HB Napisano 29 Maj 2006 Autor Napisano 29 Maj 2006 Freedom : Mial byc IAR80, ale mam kiepskie blueprinty. Yak3 hmmm tego ma swoj urok :> Dawcio : teraz juz wiem ze nie daje sie za szybko ms, ucze sie na bledach ktos moze wie dlaczego nie moge dodac zalacznika? Pozdrawiam
Kazan_HB Napisano 29 Maj 2006 Autor Napisano 29 Maj 2006 Eureka! Robie model low poly, w zakladce modyfikacje dodaje ms. Chce zobaczyc jak wyglada z ms. A pozniej wracam do modelowania w low poly. Pewnie ameryki nie odkrylem :D, tak robicie???
Lucas Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 No co wy, Yak jest ładny:). Ale jak chcesz dobre printy do IAR-80 to prosze bardzo: http://www.airwar.ru/other/draw_fw.html#14
Kazan_HB Napisano 30 Maj 2006 Autor Napisano 30 Maj 2006 Znalazlem wczesniejsza siatke z kadlubem. Tez ma ms ale to pierwszy, bo zrobilem go dwa razy :) . Na niej bede pracowal. Zmienilem sposob wymodelowania skrzydla. Niw jako osobny obiekt. Tylko wytlaczam polygon z kadluba. Mam nadzieje ze tak bedzie lepiej. Na obrazku gotowy zarys kadluba, kabiny. Skrzydlo w fazie produkcyjnej. edit: powstaje ostatnio sporo czolgow samolotow, moze podforum militaria czy cos? ;)
Kazan_HB Napisano 7 Czerwiec 2006 Autor Napisano 7 Czerwiec 2006 Ciezko mi idzie. Spieprzylem na poczatku i teraz brne... :/ Coz to moj poligon doswiadczalny. Co zrobilem? Skrzydlo i lotke hstab, wloty powietrza i miejsce na km. Wiem ze sa bledy siatki ( przy skrzydle generalnie, kolo wlotow i z tylu). Jeszcze troche popracuje nad miejscem gdzie bedzie km, nie jestem do konca z niego zadowolony.
Hynol Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Hmmm... siatka gęsta jak diabli, jeżeli to nie jest po zagęszczeniu. Usunięcie błędów na takiej siatce to spory problem. Ale człowiek uczy się na błędach ;). Powodzenia w dalszej pracy, ale na twoim miejscu bym zrebuildował siatke na poly przy dużo mniejszej ilości vertexów. Może się okazać że będzie to szybsze niż poprawienie tej którą masz.
Kajzer Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Jak narazie, całkiem fajnie, szkoda tylko że wybrałes taki samolot :P - jakoś nie przepadam za ruskimi latadłami. Musisz poprawić przy skrzydle, bo są tam jakieś "niepożądane" elementy, po za tym jest ok jak dla mnie - przynajmniej udało Ci sie zrobić statecznik dobrze, bo mi coś nie chce wychodzić :P pozdro
Kazan_HB Napisano 9 Czerwiec 2006 Autor Napisano 9 Czerwiec 2006 Zrobilem nowa siatke, gdy juz sie troche opanuje zasady. To idzie calkiem szybko. Zrobilem kadlub skrzydlo statecznik i.... po zapisaniu nie moge otworzyc pliku!!! Wywala mi maxa, pomocy!!! Tylko na tym nowym pliku. :(
Lucas Napisano 9 Czerwiec 2006 Napisano 9 Czerwiec 2006 Po perwsze, poszukaj w katalogu 'autoback' czy nie ma gdzieś kopii zapasowej, jeśli nie znajdziesz to spróbuj po prostu wstawić zawartość tego pliku do nowej sceny narzędziem Merge, powodzenia:)
Kazan_HB Napisano 9 Czerwiec 2006 Autor Napisano 9 Czerwiec 2006 heh Lucas merge juz sprawdzilem, wywala tak samo Robie jeszcze raz
Kazan_HB Napisano 13 Czerwiec 2006 Autor Napisano 13 Czerwiec 2006 Nie mam szczescia do tego Yaka. Ale nie podaje sie. Zrobilem od nowa. Oto efekt dotychczasowej pracy. Mam do poprawienia kilka bugow siatki, zwlaszcza przy skrzydle. Ale zadowolony jestem z kabiny.
Lucas Napisano 14 Czerwiec 2006 Napisano 14 Czerwiec 2006 Ojojoj, widzę, że trochę trójkątów ci się porobiło;). Dotyczy to głównie okolic chwytów powietrza i łączeń skrzydeł oraz stateczników. Nie za dobrze wygląda też ten pięciokąt przy kabinie. Owszem, czasami użycie trójkąta może wydawać się potrzebne, ale zawsze lepiej trzymać się czworokątów - wtedy meshsmooth/turbosmooth lepiej będzie sobie z tym radził, tworząc gładkie powierzchnie. Niżej propozycja, jak mogłbyś przebudować siatkę w ego typu miejscach, oczywiście przez to nieco się zagęści, ale czasami trzeba.
Kazan_HB Napisano 14 Czerwiec 2006 Autor Napisano 14 Czerwiec 2006 Dzieki Lucas... Zdaje sobie sprawe ze nad siatka jeszcze sporo pracy. Brakowalo mi narzedzia, ale dzis w nocy doczytalem sie na forum o klawiszu "beckspace" :) Wlasnie male efekty zabawa "beckspace" ;)
Kazan_HB Napisano 18 Czerwiec 2006 Autor Napisano 18 Czerwiec 2006 maly update troche poprawilem bledy siatki na kadlubie, i dodalem pare elementow z przodu kadluba :)
Kazan_HB Napisano 19 Czerwiec 2006 Autor Napisano 19 Czerwiec 2006 nie wiem co tam krzywego zobaczyles...kliknij na obrazku to ci sie powiekszy tak wygladaja na oryginalnym Yaku. Bylo kilka wersju ksztaltu wlotow powietrza
Kazan_HB Napisano 20 Czerwiec 2006 Autor Napisano 20 Czerwiec 2006 @Hynol okazalo sie ze troche MS namieszal kolo wlotow, poprawilem troche ten blad, nie ukrywam ze ten fragment sprawil mi sporo problemow. To moj pierwszy model... :) Okazalo sie ze czesc zdjec w sieci przedstawia wspoczesne repliki Yak-3. Troche sie roznia od oryginalu... W miedzyczasie wykluwa sie zalazek podwozia, troche czasu spedzilem szukajac szczegolowych zdjec tego elementu. Brakuje cos w rodzaju pentagrafu paru poprzeczek oski i przewodow doprowadzajacych olej.
Kazan_HB Napisano 24 Czerwiec 2006 Autor Napisano 24 Czerwiec 2006 prace powoli posuwaja sie do przodu moja pierwsza w zyciu tekstura mapowanie jest z bledami bedzie poprawione.
Hynol Napisano 24 Czerwiec 2006 Napisano 24 Czerwiec 2006 Światło trzeba nieco osłabić i dopalić tekstury. Saturacja miejscami jest za mocna (niebieski) a miejscami za słaba (gwiazda). Nity się rozmazują nieładnie. Trzeba będzie nad tym posiedzieć, ale oświetl i "orefleksuj sobie model a miare naturalnym światłem żebyś widział jak to w finalnej wersji będzie wyglądać. Poza tym powierzchnia wydaje się "przetarta" mocno. No i malowanie pochodzi z amerykańskiej repliki ;). Jej zdjęcia są słabe. Tutaj wyraźniej widać odcienie kolorów: http://francewarbirds.free.fr/yak3fazly.html
RK Napisano 24 Czerwiec 2006 Napisano 24 Czerwiec 2006 Śliczny samodol, bardzo fajny model i wykonanie takie że nie masz się czego wstydzić w najlepszym towarzystwie. Malowanie Normandie-Niemen sprawdza się świetnie chociaż jeśli ma być "sprane" to i kolory na kołpaku śmigła wartoby osłabić. IMO Hynol dobrze radzi- wzmocnij tekstury- inna rzecz że kolory z linku wyglądają... inaczej niż te z Monografii Lotniczych. Nie jestem specem także absolutnie nie potrafię przesądzić które ze źródeł jest lepsze. 1
Kazan_HB Napisano 24 Czerwiec 2006 Autor Napisano 24 Czerwiec 2006 Taaaaa render rzeczewiscie nieco przepalony. To jeszcze nie jest scena. Gorzej z malowaniem. Mam tabele kolorow uzywanych w lotnictwie ZSRR. Ale za cholere nie wiem ktory to kolor jest na "moim" Yaku. Robilem na podstawie tego profilu. Niestety tutaj kolory sa przeklamane. Ja bardzo slabo znam photoshopa, wlasciwie wcale :) Kolpak jest nie ruszany to tylko wtstep przed pomalowaniem go, podzielilem sobie poly i zaznaczylem kolorami. Ktos moze wie gdzie sa schematy malowania Yakow w sieci? Bede wdziecznny.
Kazan_HB Napisano 24 Czerwiec 2006 Autor Napisano 24 Czerwiec 2006 tu jest zdjecie czarno biale tego yaka, http://historie-asow.elk.com.pl/albert/albert_.htm
Hynol Napisano 24 Czerwiec 2006 Napisano 24 Czerwiec 2006 Tutaj masz używane przez rosjan kolory - trzeba by tylko sprawdzić nazwy użyte na maszynie. Po kliknięciu na FSowy numer można sobie zobaczyć dokładnie jak wygląda kolor. http://ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_soviet.htm
Kazan_HB Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Napisano 20 Lipiec 2006 Powoli final jestem juz zmeczony troche...jakas tam koncepcja sceny sie wykrystalizowala. Nic specjalnego Yak w locie to wszystko. Jeszcze nie wszedzie sa tekstury
slayer2004 Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 no ładnie. azi mnie tylko brak pilota. Jeżeli nie chciałoby ci się go modelować, możesz pogrzebać po necie i wkleić jakąś fotkę, poczym przerobić to przez photoshopa ( tak aby elegancko sie obrazek skomponował ).
Lucas Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 Fajnie wyszło:), tylko tło trochę za bardzo zblurowane jak na mój gust.
weinert Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 jak na moj gust to tylko samolot powinien byc ciut zblurowany bo to on sie rusza a nie niebo ... fajna praca
Lucas Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 Ale jeśli kamera podąża za obiektem, to jednak właśnie tło się względem niej porusza i powinno być zblurowane. A zresztą jaki jest sens klepać model po to, żeby go potem rozmyć na ostrym tle?:D
Gość skit Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 Eeee...no chyba nie chcecie komukolwiek wmowic ze chmury tak zap.....aja
Hynol Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 Względem kamery śledzącej owszem, choć raczej nie aż tak. Niestety jest inny błąd. Wygląda jakby tło z chmurami było zblurowane razem z Jakiem przez co przy ogonie robi się dziwne coś.
Kazan_HB Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Napisano 20 Lipiec 2006 zgadza sie cos tam kolo ogona nie tego tlo to dopiero wczesna beta :) chcialem nadac nieco dynamiki tej scenie pamietejcie ze jestem n00b :/ wczesniej to jedynie paintbrush dla dziecka
Adek_CG Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 praca fajna ale mysle ze mozna z niej jescze troche wiecej wyciagnac, Kazan_HB zerknij sobie na flanker a na 3d total naprawde ladna praca a byc moze cie to jakos zainspiruje
Gość skit Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 To przejedz sie samochodem i popatrz na chmury...
Kazan_HB Napisano 21 Lipiec 2006 Autor Napisano 21 Lipiec 2006 @adek thx za podpowiedz ladny ten flanker @skit to chyba wszystko zalezy od kamery zobacz to zdjecie http://obin_jess.tripod.com/GTP/ferrari%20512LM.jpg jak link nie zadziala skopiuj go i wklej. Dziwnie sie ta strona laduje.
Hynol Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 To przejedz sie samochodem i popatrz na chmury... A co ja mam niby migawke zamiast oka??? Zastanów się chwile, sprawdź, zobacz zdjęcia samochodów, samolotów robione w ruchu i dopiero pisz...
Kazan_HB Napisano 21 Lipiec 2006 Autor Napisano 21 Lipiec 2006 Mysle ze na razie Yaka moge uznac za skonczonego moze jeszcze kiedys do niego wroce. Sporo sie nauczylem przez ten czas. Ale jeszcze duzo musze sie uczyc....Ktos porownal pilota do CP-3O :D to jest pilot zastepczy. Nie daje do skonczonych, bo wiem ze jeszcze sporo mu brakuje. Thx za wszystkie cenne uwagi i podpowiedzi. Nastepny w kolejce Dewoitine D520...
Master Kiełbaster Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 daj bumpa i refleksów na materiał. wywal dofa bo to chyba nie model w skali 1:100. i poszerz kadr by się skrzydło całe mieściło.
Adek_CG Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 Kazan_HB nie poddawaj sie :) popraw go jecze gdzieniegdzie bo ladny samolocik wyszedl, wrzuc do ps a sciemnij troszke obrazek bo jest troche za jasny, popraw kontrast byc moze pobaw sie krzywymi, postaraj sie jescze zrobic cos z tymi kolorami caly obrazek troszke zbyt niebieski sie wydaje, hmm moze poprobuj tez ze zmiana tla byc moze nie takie zblurowane, zobaczysz ze obrazek zacznie od razu inaczej wygladac :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się