Jump to content

martwa natura


Recommended Posts

kengi dobra rada, dzięki, tylko najpierw muszę sobie kupić szpachelkę, bo nie mam jej jeszcze w asortymencie:p

 

aspenboy thx, buteleczka żeczywiście sięchowa, ale w żeczywistości też ją było mało co widać, więc nie kombinowałem:p

 

miwt dzięęęki, no ok dorzuce tą starą martwą, niech sie na mnie powyżywają:p

 

giorgione masz racje boczna ścianka się troszkę rozchodzi. Dobrze że to farby ktyjące to się poprawi:)

 

ps: hehe dzięki aspenboy ;)

Link to comment
Share on other sites

HEJ

ja powiem tak duzy minus za uzywanie bilaej farby. Zawsze mi powtarzano na malarstwie nie uzywac, 2 kolorow BIALY I CZARNY, one dla mnie nie istnieja w malarstwie, paleta kolorow jest przeogromna,

u cibie ten bialy jest nie na miejscu , jest wszedzie, a przeciez nie moze byc ten samy jasny kolor wszedzie , na butelce, na mlynku itd.

Sprobuj uzyskac cieply jasny kolor, ale nie uzywajac chamskiej bieli z tubki,

jesli to opanujesz bedzesz na dobrej drodze.

Oczywiscie tak jak poprzednicy perspetywa, albo poprawna i wszystko ladnie wykreslone, albo wszystko puszczasz i lamiesz ja w miare mozliwosci wszedzie

pozdrowka, maluj maluj

 

bodjo

Link to comment
Share on other sites

aspenboy - sory ale chyba Ciebie wprowadzili w błąd :P

Mnie na malarstwie tego samego uczono, co BODJO.

Pani profesor nawet zabrała mi białe i czarne tubki tylko po to, bym bardziej używał pozostałych kolorów. Biel jest w porządku - razi tylko troszkę na pędzlu (no chyba ze to farba :D) i na pomarańczowym materiale - reszta fajno użyta.

Link to comment
Share on other sites

Ja rozumiem czerń, bo czerń brudzi kolory i wszystko wychodzi szaro-sosiaste. Ale biel? Nie wyobrażam sobie malowania, szczególnie olejami, bez bieli tytanowej lub cynkowej. Być może są różne szkoły malowania... ale mnie akurat całe życie uczono malowania z bielą :) Nawet sięgając do literatury obecnej na rynku można przeczytać, że biel stosować warto. Odrobina bieli dodana do koloru powoduje, że kolor jest nieco złamany (mniej "fabryczny" z tubki), i jest bardziej kryjący (a nie wszystkie takie są).

 

Nie zrozumcie mnie źle, ja nie chcę nikogo na siłę przekonywać. :)

Link to comment
Share on other sites

Bodjo - widać wpoili ci tą zasadę tak skutecznie, że nawet na forach białym nie piszesz:)

Jak taki osobnik jak ja co pracował w trybie ekonomicznym - tylko 3 ma podstawowymi kolorami (+ biała emulsja) ma sobie ten jasny ciepły kolor uzyskać? Z tym totalnym nieużywaniem to paranoja jest, chociaż Pablonardo istotnie z bielą przesadził.

 

Pablo- z górą się ślicznie rozprawiłeś a od połowy w dół jak by ci już trochę inwencji zabrakło i mniej trafnie zaobserwowane to jest. ale spoko martwa.

Link to comment
Share on other sites

he he he fajnie , dyskusja wre heheheh.

wiec ja pozostaje przy swoim. Moze troche sprostuje o co mi chodzi i nie pisze zeby sobie urzadzac jechane, ale jest teraz okres ze duzo naszych kolegow z 3d zdaje na ASP wiec wypowiadam sie w dobrych intencjach.

Jestem przeciwnikiem SUROWEJ BIELI prosto z tuby, przynajmniej na etaie malarstwa ktore teraz tu omawiamy, nie ma miejsca uzywania tego samego odcienia bieli.

Biel jako skladnik innych odcieni owszem, ale surowy kolor prosto na malarstwo , raczej NIE, oczywiscie sprawa tak samo wyglada z czernia .

Ciesze sie ze w czasie studiuow mialem postawione takie ograniczenia przez wsojego Profesora. To mnie zmusilo do szukania innego rozwiazania w kolorach , siwtlo to przeciez nie zawsze surowa biel.

zachecam do zabawy bez kolorow bieli-czerni. przeciez chodzi o rowniniecie umiejetnosci szukania kolorow. ale jak kto lubi.

pozdro chopaki i czekam na reakcje

BODJO - niebieski tekst heheheh

Link to comment
Share on other sites

Ha, no tośmy się nie zrozumieli do końca :) Zgodzę się, że powinno się unikać bieli prosto z tuby. Tak samo zresztą niemal każdego innego koloru (no chyba, że świadomie). A czerni warto unikać nawet w mieszankach.

Link to comment
Share on other sites

dzięki chłopaki za ożywioną dyspute:) Co do tego obrazu to jest tak, że góra żeczywiście jest bardziej dopieszczona jak zauważył biglebowsky dół już niestety mniej, bo goniły mnie terminy:/ a można by było jeszcze z 2h nad tym posiedzieć:p

Białęj farby "prosto z tuby" użyłem żeczywiście, jak teraz patrze trochę za dużo.

Co do używania bieli i czerni wogóle, to jeszcze czegoś takiego nie próbowałęm. Bez czerni to tam jeszcze by się dało radę, ale bez bieli :x czarno to widze:p:p

Dzięki za komenty, nie pozostaje mi nic innego jak wziąc się dalej do roboty:)

malen, malen:D

Link to comment
Share on other sites

ok mam tu coś nowego, mamy zadanie ze szkoły żeby zrobić kopię jakiegoś obrazu, i padło na jedną z żon Picassa:) tu biel prosto z tuby jest już położona świadomie:)

sorki za jakośc ale bez lampy zawsze mi taka wychodzi a z lampą sami wiecie:/, nieciekawie wychodzi to na akrylu:p

 

380onka0uy.jpg

Link to comment
Share on other sites

jeśli zbierasz prace do teczki to raczej maluj z oka, nie kopiuj. Pokaż swoją wrażliwość na to co obserwujesz. Co do czerni i bieli to nie widze problemu jak czerń czy biel ma służyć malowanemu obrazowi to niby dlaczego ma się jej nie użyć. Staraj się używać kolorów jakie widzisz, mieszaj je ze sobą. (białej tkaninie po wnikliwej obserwacji dostrzeżesz jakies zabarwienia innymi kolorami, a w mroku też można dostrzec wrażliwym okiem kolor inny niż czerń, Ale przecież ty to wiesz.)

Link to comment
Share on other sites

hehe dzięki tymko wiem wiem:p ta pracka jest troche podrasowana na kompie, bo robiac zdjęcie wyszła bardzo blada, a po dodaniu kontrastów bardzo biel wyszła. Ogólnie na żywo widać, że się bardziej przypatrzyłem:)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy