ozzyslip Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 HEJ. Wczoraj zaczalem prace nad ferrari superamerica i zdazylem zrobic to co ponizej. moje pytanie do was: jak zrobic (jaka technika lub narzedziem) to co zaznaczylem na zdjeciu kolorem zielonym ??
hkropinski Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Poly - Tniesz Polygony Na Masce I Pozniej Usowasz Wielokąty Zbędne, Pozdr
jaccunio Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 może wymodelowac? zrobiles juz cos, wiec widac, ze modelowac umiesz, nie wiem co za problem
ozzyslip Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 ale hkropsinski mialbym wielka prosbe lub do kogos kto bylbty uprzejmy nabagrac mi na ty ponizej gdzie mam te ciecia zrobic i dokladniej opisac bo serio nie mam pojecia i mi to nie wychodzi :/ probowalem bevel i usuwania krawedzi ale efekt po ms mnie nie zadowala oto siatka licze na wasza pomoc!!!
ozzyslip Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 Jednoczesnie chcioalbym sie przypomniec zeby ktos pomogl mi z technika zrobienia tej dyszy (myslalem tesz o shellu i potem boolean ale to zbyt przyszlosciowe myslenie bo jeszce daleko do ukonczenia tego modelu :) a to moje wypociny z reszty tego dnia (jakby ktos mogl oprocz tych ciec na polygonach zaznaczyc mi krzywizny na tej siatce to bylbym wdzisczny zdaje sobie sprawe z beledow :)
hkropinski Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 chyba za bardzo zagesciles siatke, bo krzywo sie zrobilo, pozdr
pecet Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 jeśli zdajesz sobie sprawę z błędów te je napraw:) a jeśli chodzi o dyszę to żadnych boleanów, shellów, bevelów i innych takich nie trzeba, najlepiej jak byś to normalnie wymodelował przez "wyciąganie edge'ów" :) czyli tak jak resztę samochodu ps. nie przypomina on jescze orginału ps2. jak robiłem saaba 9-2x to też miałem problem ze zrobieniem wlotu na masce, a zrobiłem go dopiero na końcu, czyli jak już nabrałem wprawy w modelowaniu i wiedziałem co i jak :)
ozzyslip Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 hkropsinski- gdybys mogl zaznaczyc gdzie na tej siatce ktora przeslalem jest krzywo to bylbym bardzo wdzieczny zaznacz w paint'cie czy cus i daj na forum plz :) pecet: zdaje sobie sprawe z bledow bo to moje pierwsze auto wiec jest pewne ze sa w nim bledy, gdybys tylko mogl napisac gdzie to thx :) aha i czemu nie przyponila oryginalu ??
pecet Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 - światła mają inny kształt - na masce nie ma takiech ostrych krawędzi, wogóle maska jest całkiem inna niz na zdjeciu które tu dałeś, zauważ że tam blacha na środku jest niżej niż ta która jest za światłami, u ciebie jest na odwrót, w ogóle to napewno modelujesz ten co jest na zdjęciu?, bo naprawde masz wszystko inaczej:) przyjżyj się uważnie zdjęciu! :) - zdeżak też jest inny, inny kształt wlotu powietrza:) może spróbuj od nowa:)
ozzyslip Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 dzieki pecet :) wiesz co nei wiem czy mode;uje to samo auto bo nie wiem ktora wersje auta mam na blueprincie :P a zapomnialem skad go wzialem a auto na zdjeciu to versja z 2005 roku moja mozliwe ze jesty z 2001 go prosze jeszcze o pomoc w poprawie siatki :) postaram sie odnalezc ten bluprint i wrzucic jakies zdjecie mozliwe ze to auto to nie to bo wlasnie trez zauwazylem z emoj blueprint ma dach :PP
pecet Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 ten na zdjęciu pewnie też ma dach tylko trzeba go rozłożyć/zamknąć/założyć nie wiem jeszcze nie miałem ferrari:p co do siatki to cięzko powiedzieć, ale poobserwój siatki innych modeli na forum to się skapniesz o co chodzi, a i zdecyduj się jaki model wkońcu robisz bo bez tego nie wiadomo czy dobrze modelujesz czy źle:)
ozzyslip Napisano 5 Czerwiec 2006 Autor Napisano 5 Czerwiec 2006 Witam. Wczoraj wieczorem posiedzialem jeszcze godzinke nad maska i co nieco udalo mi sie dorobic :) Model wyglada w miare lecz siatka gorzej i caly czas prosilbym o zaznaczenie mi tych najbardziej razacych krzywizn. Pecet: to w koncu ta wersja ktora modeluje na zdjeciu dlatego przemodelowalem troche maske moze jest troche lepiej :) nad swiatlami jeszcze poproacuje chociaz z blueprintow wiele nie wycisne. aha i jak wpsomnialem jkest to moje pierwsze autko wiec nie zalezy mi tyle co na podobienstwie do oryginalu co na samej technce modelowania wechikulow:) z gory dzieki za pomoc iiiiiiiii niech mi ktos te krzywizny zaznaczy! :P
hkropinski Napisano 5 Czerwiec 2006 Napisano 5 Czerwiec 2006 hkropsinski- gdybys mogl zaznaczyc gdzie na tej siatce ktora przeslalem jest krzywo to bylbym bardzo wdzieczny zaznacz w paint'cie czy cus i daj na forum plz :) chodzi mi ogolnie o calą maskę... jest dosc krzywo i niektorych krawedzi nie ma na zdjeciu referencyjnym, pozdr
ozzyslip Napisano 5 Czerwiec 2006 Autor Napisano 5 Czerwiec 2006 czyli mam rozumiec ze siatka jest w miare prosta ? aha i nei rozumiem tego pojecia krzywy. w jakim sensie jest krzywa nie wiem nie rowna jest czy powyginana czy moze chodzi o krzywa siatke (nie nie jestem debilem :) ;P )??
pecet Napisano 5 Czerwiec 2006 Napisano 5 Czerwiec 2006 jak dlam mnie to tu nie jest tyle krzywo, co niewiem jaki Ty samochód modelujesz, wrzuć tu jego zdjęcie to się oceni, co do siatki napewno nadkole trzeba poprawić
ozzyslip Napisano 5 Czerwiec 2006 Autor Napisano 5 Czerwiec 2006 pecet. modeluje ten samochod w koncu, ktory jest na pierwszej referce :) i mam teraz WAŻNE PYTANIE do Was. Po nadaniu ms na tę siatkę (efekty tego ms mozecie zobaczyc w ostatnim update) na siatce twoza sie bugi i to w dziwnych miejscach nie moge wytlumacxyc sobie dlaczego. siatka bez ms wyglada takjak w ostatnim update wiec wszystko jest w porzadku. rzuccie okiem na ta siatke z ms i bez ms ktora juz wczesniej zamiescilem i poradzcie cos bo od tych bugow w renderze tworza sie takie male krawedzie ktore jak sie dobrze przyjzycie zauwazycie na tym renderwku ostatnim powyzej
pecet Napisano 5 Czerwiec 2006 Napisano 5 Czerwiec 2006 ech, ktoś tu widocznie nie dowidzi...:p co w twoim modelu jest wspólnego z tym co jest pokazane na zdjęciu? może masz blueprinty od innego a referki od innego?:)
sikham Napisano 5 Czerwiec 2006 Napisano 5 Czerwiec 2006 ozzyslip - stl check i nich ci sprawdzi otwarte krawędzie bo są albo otwarte albo zdublowane jak to pierwsze to weld :)
pecet Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 stl check jest w liście modyfikatorów, a ja radzę poprostu zaznaczyć wszystkie vertexy i wybrać weld, z jakąś małą wartością :) to powinno połączyć wszystkie nie połączone vertexy które nachodzą na siebie
dream_arts Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 To zależy ja np nie raz jak robiłem na editable poly nie mogłem zweldować wetrtexów nie widzieć czemu jak by 3ds max twierdziło że ich tam nie ma
ozzyslip Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Napisano 6 Czerwiec 2006 stl check nie pomaga i nie wykrylo mi zadnych niepolacznyh vertwexow tylko open edges ale tego jestem swiadom.. co robic... ;( ???? POMOCY!!!!!!!
pecet Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 open edges -> czyli otwarte krawędzie -> czyli nie połączone vertexy -> czyli trzeba zaznaczyć wszystkie vertexy i zweldować je echh
ozzyslip Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Napisano 6 Czerwiec 2006 welduje i nic si nie zmienia :( caly czas to samo siatka krzywa tak jak powyzej niewiadomo dlaczego :(:(( h kropsinki pomoz cos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niech sie ktos tym zajmie i przeanalizuje tę siatke naprawde potrzebuje pomocy PLZ!!!
ozzyslip Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Napisano 6 Czerwiec 2006 zeby ulatwic Wam pomoc mi postanowilem wrzucic plik .max na rapidshare i oto on: http://rapidshare.de/files/22391698/ferrarisuperamericakopijja.max.html prosze niech ktos sciagnie otworzy i sproboje cos z tym zrobic blagam!!! to sie nazywa wytrwale dazenie do samoksztalcenia ;) :PP
BizU Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 nie wiem czy to tak fajnie jak ktos za ciebie cos zrobi... pomoc: wywal modyfikatop Mesh-smoth, i daj go ponownie.. a po co?....namieszales w vertexach kontrolnych modyfikatora.. Pozdrawiam
ozzyslip Napisano 7 Czerwiec 2006 Autor Napisano 7 Czerwiec 2006 Dzieki bizu za pomoc lecz chcialbym Was powiadomic ze po zasiegnieciu rady u hkropsinskiego postanowilem skonczyc prace nad ferrari i zabrac sie za neigo gdynabiore doswiadczenia:) zajmę sie teraz prostszym autkiem a mianowicie peugeot 607 po pierwsze, by nabrac wprawy w utrzymywaniu siatki prostej i ogolnym modelowaniu auta, po drugie podoba mi sie ono :) admin moze skasowac ten temat :) ja w koncu tego tygodnia postaram sie zamiesic pierwsze wypociny maski mojej 607 pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się