Napisano 22 Wrzesień 200321 l Autor Sikham, ja nie chce zostac specjalista od zabawek:( Wiem, że to wyglada na plastik, ale co z tym zrobic??? Prosze bardziej doswiadczonych o pomoc... Ja po prostu nie wiem jak \"urealnic\" ta scene...
Napisano 22 Wrzesień 200321 l Hmm ja mam ten sam problem i jakos go powoli rozwiazuje :D Po 1 to zastanow sie jak bedzie wygladac scena koncowa (final render). Czy bedzie to ujecie samochodu w garazu czy w terenie?. CZy samochod byl dlugo w uzytku czy dopiero co wyszedl z produkcj?. Jezeli byl dlugo w uzytku to pewno jego karoseria jest porysowana, sa slady zuzycia, odpryski farby, gdzies wystapia zaciemnienia a gdzie farba bedzie jasniejsza, pojawia sie zacieki (od jakies cieczy np. wody). Jezeli przejechal po poligonie to na 99,9% beda slady blota lub piasku. Poszukaj na www referek obloconych pojazdow. Slady blota rozmieszczaja sie na pojazdach w rozny sposob. Pojazd poruszal sie szybko to blotko osadzi sie pod ostrym katem (jakbys mazal pendzelkiem bo kartce). Bloto bylo mokre osadzi sie w pardziej \"czytelny\" sposob. Blotko suche ma jasniejszy kolor niz mokre, ma tez inny kolor jak i inny polysk. Hmm o ile mi wiadomo to bardziej realistyczny efekt uzyskasz przyciemniajac texture \"metalu\". Popracuj tez na polyskiem samej karoseri, zobacz na fotkach jak sie swiatlo odbija od samochodu. Tyle mojej wiedzy teoretycznej :) W praktyce. Uzyj materialu Blend. Jako material 1 wstaw texture karoseri (czyli \"moro\" - bo zakladam ze bedzie go malowal w moro). Jako material 2 wstaw material blota (Ja u siebie wstawilem SimbiontMAX - darmowe procedurale, nie pamietam adresu gdzie mozna to pobrac). W Masce dajesz maske :D czyli obrazek czarno bialy. Tam gdzie masz kolor bialy bedzie bloto tam gdzie kolor czarny bedzie karoserka. Tyle na temat pojazdu. :) Zmien ta scenografie !! bo to jak LEGO wyglada. Juz lepiej zebys go postawil na jakiejs trawie a w tle rozmazany las. Badz na jakies ulicy ktora biegnie przez pustynie, w tym przypadku w tle zrob efekt \"rozmytego\" powietrza (pod wplywem temperatuty). Mozna by tez dodac jakis wrak czegos tam za nim z boku ulicy lub jakis dym (efekt toczonych walk).... A i popraw to ujecie kamery ! bo to jest delikatnie mowiac biedne. Pokaz ze ten samochod ma swoja wage !! a nie ze to resorak co wazy kilka gramow. :) To chyba tyle poki co. Jezeli to wszystko juz wiesz to soorrka :P
Napisano 22 Wrzesień 200321 l Autor Wszystkiego nie wiem. Niestety :D A mógłbys mi powiedziec jak \"zwiekszyc\" wage auta? Ps. Dzieki za opis robienia brudu. Z pewnoscia sie przyda
Napisano 22 Wrzesień 200321 l Cytat Originally posted by kozioo A mógłbys mi powiedziec jak \"zwiekszyc\" wage auta? Ps. Dzieki za opis robienia brudu. Z pewnoscia sie przyda Jak zrobisz rysy, zadrapania, odpryski,brud, bloto itp. itd. To \"waga\" pojazdu powinna sie zwiekszyc sama :]. Dodawaj szczegoly ktorych nie modelowales. No i jak juz mowilem duzo zalezy tez od ujecia kamery.
Napisano 22 Wrzesień 200321 l dużo realizmu dodaje dobre ujęcie kamery, nie powiem, żebym się na tym jakoś szczególnie znał :D ale spróbuję ci to jakoś zobrazować... kiedy ustawiasz kamerę, to najlepiej spójż na widok \"top\" w viewporcie i zwróć uwagę na pewną rzecz... otóż gdy wygląda to mniej więcej tak: to ujęcie będzie raczej nierealistyczne, bo przecież człowiek nie ma tak okrojonego pola widzenia :) gdy ja ustawiam kamerę to staram się ją umieścić mniej więcej tak, jakby to były moje oczy... o, wiem :) spójż sobie na ścianę czy na monitor i zauważ, ile obejmuje twój wzrok, i teraz postaraj się tyle samo objąć kamerą, czyli mniej więcej tak: powinno to trochę dodać realizmu :) domyślam się, że mój opis nie jest za bardzo profesjonalny :P ale może chociaż trochę ci pomoże :) trzymaj się [piwo]
Napisano 23 Wrzesień 200321 l Loozac chciał napisać żeby samochód zajmował cały obszar obrazka nie wiem po co sie narysowałeś tyle :|
Napisano 23 Wrzesień 200321 l a temu ciągle coś nie pasi :| po to się tyle narysowałem, bo nie chodzi tylko o to, żeby auto zajmowało cały obszar obrazka ale żeby kamera była w odpowiedniej odległości od obiektu !! Sikham, czy ty raz w życiu mógłbyś się do czegoś nie doczepić ?? :P i nie rób literówek w mojej ksywie :]
Napisano 23 Wrzesień 200321 l Autor OK, zmienilem troche (za malo0 ustawienie kamery, ale rendering brazilem trwa 1h 52 min i dzisiaj nie robie nowego. Zmiany: dodalem nity na karoserii; material moro na karosie; przyciemnilem scene. PS: dzieki za pomoc:)
Napisano 24 Wrzesień 200321 l Autor Pracuje, pracuje:] A mógłbys mi podeslac na meila tego shadera/mape z blotem? samego simbiontmaxa mam, ale nie moge znalezc błocka:) Byłbym baaaaaardzo wdzieczny.
Napisano 25 Wrzesień 200321 l Autor Taki maly update. Znalazlem jakis brud do simbiontmaxa i oto rezultat. Renderowane w maxie bez brazila, wiec ani slowa o oswietleniu :] Piszcie...
Napisano 25 Wrzesień 200321 l Model pierwsza klasa. Teraz tylko jakieś fajne otoczenie, światełko i będzie super [soczek] . ps. Jeśli chodzi o \"generator\" zabrudzeń najleprzy jest (moim zdaniem) Dirty Reyes. Bardzo fajna sprawa, jeśli nie uśmiecha ci się robienie własnoręcznej teksturki.
Napisano 25 Wrzesień 200321 l jakis nie ten kolor ma :) one sa piaskowe - plus zielone pasy a ten jakis taki cukierkowy ;d tj bardziej wersja lesno-bagienna a nie pustynna;)
Napisano 26 Wrzesień 200321 l Cytat Originally posted by Batou ps. Jeśli chodzi o \"generator\" zabrudzeń najleprzy jest (moim zdaniem) Dirty Reyes. Bardzo fajna sprawa, jeśli nie uśmiecha ci się robienie własnoręcznej teksturki. taaa tez go mam :] fajna rzecz kozioo - jak ? no jak masz simbiontmaxa to masz tam mapy proceduralne (nie pamietam ktora to bloto). Co do tego co pokazales to jest juz w miare dobrze :) Pamietaj tylko ze jak bedzie go blotem brudzil to smialo !! nie ma ze boli :D. Wracajac do scenografi to ta mi sie nie podoba. Tak nie wyglada budynek przez cos rozwalony :] Pracowac dalej :] Pozdrawiam
Napisano 27 Wrzesień 200321 l Autor No to update. Zastanwaiam, sie co zrobic z otoczeniem. Poogladalem troche fotek ruin i doszedlem do wniosku, ze sceneria pochlonelaby kilkaset tysiecy poly i duzo czasu wiec zrobie chyba droge przez pustynie. Jest jeszcze jeden problem, mianowicie: EVT: 13h:19m:58.1s total time for Brazil Chyba wiecie o co chodzi. Czas wzrosł z 1,5 h do ponad 13 gdy dodalem syf na karosie... To troche dziwne, nieprawadaz? Ale oto render...
Napisano 27 Wrzesień 200321 l 13 godzin ?????? ja pier... i to przy twoim sprzęcie ?? a nie włączyłeś przypadkiem GI ??
Napisano 27 Wrzesień 200321 l Autor To jest z GI, ale render z GI jeszcze 2 dni temu trwal jakies 1,5 h. A jak sie pobawilem z symbiontem to \"troche\" sie wydluzylo. W tym tygodniu bede mail jeszcze dodatkowe 512 mb ramu i zobacze czy to cos a...
Napisano 27 Wrzesień 200321 l no jakoś tam te początki scenki wyglądają :] ale może lepiej nie kombinuj, tylko daj kamerę nad Hummerem tak, żeby nie było widać otoczenia... będziesz wtedy mógł oszukać widza dobierając odpowiednie oświetlenie i mapę HDRI (wszędzie mówię o tych mapach HDRI a sam ich nie używam :P), chociaż wybór należy do ciebie :) trzymaj się [piwo]
Napisano 27 Wrzesień 200321 l Dodaj wiecej piasku na bieznik opon i fajnie by bylo gdybys wymodelowal lekkie wglebienia w piasku za samochodem:] Albo zrob taka bump-mape.
Napisano 29 Wrzesień 200321 l Autor No i siatka. Jak widzicie sa wglebienia (górki i dolonki ), ale nie widac ich na renderze:/ Pewnie trzeba zmienic jakis parametr w materiale, ale nie wiem ktory. Jak robie standartowym rendererem maxa to wszystko jest ladnie. Chyba bede musial pokombinowac. PS: Juz znalazle mwinowajce przydlugiego renderingu!! Mapy raytrace troche krzacza z bumpem wygenerowanym przez simbiontmaxa...
Napisano 29 Wrzesień 200321 l Ogladalem postepy w towjej pracy dosc czesto jednak po ostatnim DOWNie serwera z max3d.pl nie widze twoich zdjec :( a podgladalem bo tez robie hamerka jednak masz o wiele bardziej szczegolowego .. niestety nie widze dalszych postepow :( bo mi sie nie laduja zdjecia ?? ale tyle ile widzialem dotychczas to super. Zycze milej pracy :) Tu jest link do mojego hamerka jeszcze nieskonczonego ale jest :) http://www.geocities.com/mjgrafika/hamera.jpg
Napisano 30 Wrzesień 200321 l Autor Hmmm. Sprawdzalem na roznych kompach i zdjecia sie odpadaja... Ale link, ktory dales tez nie dziala [rotfl2] PS: może załóż WIPa na forum?
Napisano 1 Październik 200321 l noo teraz ten model wyglada, co do kolorow to sie nie wypowiem ale materiały sa dla mnie jeszcze troche... hmm plastikowe, chyba, a na pewno materiał opony. z otoczeniem ci nie pomoge bo nie znam brazila, ale z niecierpliwoscia czekam na informacje dotyczaca nowej kostki w kompie :) :D :> :] PS. u mnie wszystkie obrazki dzialaja, a link plaina nie :) pozdrawiam
Napisano 1 Październik 200321 l choc wiesz co moglbys sobie zrobic mape symulujaca cien w zaglebieniach :) taki pomysl mi przyszedl :) troche naokolo ale... oczywiscie chodzi o otoczenie :]
Napisano 4 Październik 200321 l Autor Znowu otoczenie. Dodałem chmurki i dym. Jak sie domyslacie to są domalówki.
Napisano 4 Październik 200321 l nieee no to ma byc dym ?? pracowac dalej !!. Niebo tez do poprawy.... Moze bys go tak przedstawil (oczywiscie zamiast czolgu wstaw samochod) albo tak: tu kilka fotek z pustyni i efekt dymu: zobacz jak dym wyglada (w tle) Pozdro :D
Napisano 5 Październik 200321 l Autor Za nic nie przepraszaj, te fotki bardzo mi pomogly:) Dzieki. Teraz idze oc musze zmienic...
Napisano 9 Październik 200321 l Autor FINAL RENDER żartuje:D Ale już prawie. Zamieszczam update z nowym ustawieniem kamery. MAłe zmiany w otoczeniu. Myśle że w piątek puszcze render może 1024x768 albo 1280x960. Nie będzie mnie w domu przez ponad 12 godzin, więc komp popracuje. A nie będzie mnie bo mam otrzęsiny. Klasy 2 chcą się popastwic nad pierwszymi :P Ale my im pokażemy. Bierzemy własne markery i inne \"zabawki\" [rotfl2] A wracając do 3d. Sorki za jakość rendera, ale nie mialem czasu na nic większego.
Napisano 9 Październik 200321 l daj kamerę niżej !! człowiek musiałby być wielkoludem żeby patrzeć na auto z takiego kąta :]
Napisano 10 Październik 200321 l czegos mi tu brak i nie wiem czego [co?] :|. To ma byc takie wszystko jednolite (dominuje jeden kolor :P ?)
Napisano 11 Październik 200321 l Autor Update. Powróciłem do poprzedniego ustawienia kamery i dodalem nowe niebo. Myśle że takie otoczenie już zostanie. Chyba, że uda mi się znaleźć jakieś z dymem, bo domalowanie mi nie wychodzi:P Render bez auta, bo znowu się ciągnęło w nieskończoność...
Napisano 11 Październik 200321 l hmm, no jak dla mnie to takie niebo może być nad morzem, a nie nad pustynią ;) i nie mam pojęcia, dlaczego tak długo ci się to renderuje :|
Napisano 12 Październik 200321 l Autor No to update z samochodem. PRzestaje to wszystko kumać:] Zmieniłem renderera na scanline\'a, a potem znowu na brazila, ustawilem wszystko (dokładnie!!) tak jak było i render trwał jakąś godzinke:] MAGIA I CZARY [rotfl2]
Napisano 12 Październik 200321 l Popraw to niebo!! moze zapodaj takie kolory jak na tych fotkach co Ci dalem?/
Napisano 12 Październik 200321 l piwo dla ciebie za ustawienie kamery [piwo] teraz to auto od razu stało się cięższe :) ale niebo jest koniecznie do wymiany :| i jeszcze jedna sprawa... te felgi wyglądają jakby były całe zardzewiałe... właściwie to cała karoseria tak wygląda... ale jeszcze raz powtarzam, duży plus za ujęcie :D tak trzymaj [piwo] P.S. daj może jakąś lekką mgłe na końcu, żeby tak się nagle horyzont nie urywał :)
Napisano 12 Październik 200321 l pamietaj że na pustyni są bardziej ostre cienie niema chmór i niebo jest mniej niebieskie pozatym powietrze powinno drgać na horyzoncie w Iraku było w sierpniu 60 stopni :) hyhy
Napisano 13 Październik 200321 l Autor Z przyjemnościa dodam rozedrgane powietrze, ale powiedzcie jak:]
Napisano 13 Październik 200321 l Autor No to zmieniłem niebo. Na te \"niby-krzaczki\" nie patrzcie, to błąd, brazil mi to wyrenderował bez mojej wiedzy :] A co do rozmytego tła to chyba zrobie tak: wyrenderuje samo otoczenie z niebem (dodam rozmycie), potem całość i zmieszam wszystko. Dobrze myśle?
Napisano 13 Październik 200321 l jiebo już dobre ale cienie ..... na pustyni niema rozproszonego siwiatła :)
Napisano 13 Październik 200321 l Autor A jak ustawic w brazilku zeby byly ostrzejsze? A może po prostu dodać światło (omni)?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto