Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 209
  • Wyświetleń 17,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Sikham, ja nie chce zostac specjalista od zabawek:( Wiem, że to wyglada na plastik, ale co z tym zrobic??? Prosze bardziej doswiadczonych o pomoc... Ja po prostu nie wiem jak \"urealnic\" ta scene...

Napisano

Hmm ja mam ten sam problem i jakos go powoli rozwiazuje :D

 

Po 1 to zastanow sie jak bedzie wygladac scena koncowa (final render). Czy bedzie to ujecie samochodu w garazu czy w terenie?. CZy samochod byl dlugo w uzytku czy dopiero co wyszedl z produkcj?. Jezeli byl dlugo w uzytku to pewno jego karoseria jest porysowana, sa slady zuzycia, odpryski farby, gdzies wystapia zaciemnienia a gdzie farba bedzie jasniejsza, pojawia sie zacieki (od jakies cieczy np. wody). Jezeli przejechal po poligonie to na 99,9% beda slady blota lub piasku. Poszukaj na www referek obloconych pojazdow. Slady blota rozmieszczaja sie na pojazdach w rozny sposob. Pojazd poruszal sie szybko to blotko osadzi sie pod ostrym katem (jakbys mazal pendzelkiem bo kartce). Bloto bylo mokre osadzi sie w pardziej \"czytelny\" sposob. Blotko suche ma jasniejszy kolor niz mokre, ma tez inny kolor jak i inny polysk. Hmm o ile mi wiadomo to bardziej realistyczny efekt uzyskasz przyciemniajac texture \"metalu\". Popracuj tez na polyskiem samej karoseri, zobacz na fotkach jak sie swiatlo odbija od samochodu. Tyle mojej wiedzy teoretycznej :)

 

W praktyce. Uzyj materialu Blend. Jako material 1 wstaw texture karoseri (czyli \"moro\" - bo zakladam ze bedzie go malowal w moro). Jako material 2 wstaw material blota (Ja u siebie wstawilem SimbiontMAX - darmowe procedurale, nie pamietam adresu gdzie mozna to pobrac). W Masce dajesz maske :D czyli obrazek czarno bialy. Tam gdzie masz kolor bialy bedzie bloto tam gdzie kolor czarny bedzie karoserka.

 

Tyle na temat pojazdu. :)

 

Zmien ta scenografie !! bo to jak LEGO wyglada. Juz lepiej zebys go postawil na jakiejs trawie a w tle rozmazany las. Badz na jakies ulicy ktora biegnie przez pustynie, w tym przypadku w tle zrob efekt \"rozmytego\" powietrza (pod wplywem temperatuty). Mozna by tez dodac jakis wrak czegos tam za nim z boku ulicy lub jakis dym (efekt toczonych walk).... A i popraw to ujecie kamery ! bo to jest delikatnie mowiac biedne. Pokaz ze ten samochod ma swoja wage !! a nie ze to resorak co wazy kilka gramow. :)

 

To chyba tyle poki co. Jezeli to wszystko juz wiesz to soorrka :P

Napisano
  • Autor

Wszystkiego nie wiem. Niestety :D

A mógłbys mi powiedziec jak \"zwiekszyc\" wage auta?

Ps. Dzieki za opis robienia brudu. Z pewnoscia sie przyda

Napisano
  Cytat
Originally posted by kozioo

A mógłbys mi powiedziec jak \"zwiekszyc\" wage auta?

Ps. Dzieki za opis robienia brudu. Z pewnoscia sie przyda

 

Jak zrobisz rysy, zadrapania, odpryski,brud, bloto itp. itd. To \"waga\" pojazdu powinna sie zwiekszyc sama :]. Dodawaj szczegoly ktorych nie modelowales. No i jak juz mowilem duzo zalezy tez od ujecia kamery.

Napisano

dużo realizmu dodaje dobre ujęcie kamery, nie powiem, żebym się na tym jakoś szczególnie znał :D ale spróbuję ci to jakoś zobrazować...

kiedy ustawiasz kamerę, to najlepiej spójż na widok \"top\" w viewporcie i zwróć uwagę na pewną rzecz... otóż gdy wygląda to mniej więcej tak:

 

toy.gif

 

to ujęcie będzie raczej nierealistyczne, bo przecież człowiek nie ma tak okrojonego pola widzenia :) gdy ja ustawiam kamerę to staram się ją umieścić mniej więcej tak, jakby to były moje oczy... o, wiem :) spójż sobie na ścianę czy na monitor i zauważ, ile obejmuje twój wzrok, i teraz postaraj się tyle samo objąć kamerą, czyli mniej więcej tak:

 

real.gif

 

powinno to trochę dodać realizmu :)

 

domyślam się, że mój opis nie jest za bardzo profesjonalny :P ale może chociaż trochę ci pomoże :) trzymaj się [piwo]

Napisano

Loozac chciał napisać żeby samochód zajmował cały obszar obrazka

 

nie wiem po co sie narysowałeś tyle :|

Napisano

a temu ciągle coś nie pasi :| po to się tyle narysowałem, bo nie chodzi tylko o to, żeby auto zajmowało cały obszar obrazka ale żeby kamera była w odpowiedniej odległości od obiektu !! Sikham, czy ty raz w życiu mógłbyś się do czegoś nie doczepić ?? :P i nie rób literówek w mojej ksywie :]

Napisano
  • Autor

OK, zmienilem troche (za malo0 ustawienie kamery, ale rendering brazilem trwa 1h 52 min i dzisiaj nie robie nowego. Zmiany: dodalem nity na karoserii; material moro na karosie; przyciemnilem scene.

PS: dzieki za pomoc:)

Napisano
  • Autor

Pracuje, pracuje:] A mógłbys mi podeslac na meila tego shadera/mape z blotem? samego simbiontmaxa mam, ale nie moge znalezc błocka:) Byłbym baaaaaardzo wdzieczny.

Napisano
  • Autor

Taki maly update. Znalazlem jakis brud do simbiontmaxa i oto rezultat. Renderowane w maxie bez brazila, wiec ani slowa o oswietleniu :]

Piszcie...

 

Napisano

Model pierwsza klasa. Teraz tylko jakieś fajne otoczenie, światełko i będzie super [soczek] .

 

ps. Jeśli chodzi o \"generator\" zabrudzeń najleprzy jest (moim zdaniem) Dirty Reyes. Bardzo fajna sprawa, jeśli nie uśmiecha ci się robienie własnoręcznej teksturki.

Napisano

jakis nie ten kolor ma :) one sa piaskowe - plus zielone pasy a ten jakis taki cukierkowy ;d tj bardziej wersja lesno-bagienna a nie pustynna;)

Napisano
  Cytat
Originally posted by Batou

ps. Jeśli chodzi o \"generator\" zabrudzeń najleprzy jest (moim zdaniem) Dirty Reyes. Bardzo fajna sprawa, jeśli nie uśmiecha ci się robienie własnoręcznej teksturki.

 

taaa tez go mam :] fajna rzecz

 

kozioo - jak ? no jak masz simbiontmaxa to masz tam mapy proceduralne (nie pamietam ktora to bloto). Co do tego co pokazales to jest juz w miare dobrze :) Pamietaj tylko ze jak bedzie go blotem brudzil to smialo !! nie ma ze boli :D.

 

Wracajac do scenografi to ta mi sie nie podoba. Tak nie wyglada budynek przez cos rozwalony :]

 

Pracowac dalej :]

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

No to update. Zastanwaiam, sie co zrobic z otoczeniem. Poogladalem troche fotek ruin i doszedlem do wniosku, ze sceneria pochlonelaby kilkaset tysiecy poly i duzo czasu wiec zrobie chyba droge przez pustynie.

Jest jeszcze jeden problem, mianowicie:

EVT: 13h:19m:58.1s total time for Brazil

 

Chyba wiecie o co chodzi. Czas wzrosł z 1,5 h do ponad 13 gdy dodalem syf na karosie... To troche dziwne, nieprawadaz?

Ale oto render...

Napisano

13 godzin ?????? ja pier... i to przy twoim sprzęcie ?? a nie włączyłeś przypadkiem GI ??

Napisano
  • Autor

To jest z GI, ale render z GI jeszcze 2 dni temu trwal jakies 1,5 h. A jak sie pobawilem z symbiontem to \"troche\" sie wydluzylo. W tym tygodniu bede mail jeszcze dodatkowe 512 mb ramu i zobacze czy to cos a...

Napisano

no jakoś tam te początki scenki wyglądają :] ale może lepiej nie kombinuj, tylko daj kamerę nad Hummerem tak, żeby nie było widać otoczenia... będziesz wtedy mógł oszukać widza dobierając odpowiednie oświetlenie i mapę HDRI (wszędzie mówię o tych mapach HDRI a sam ich nie używam :P), chociaż wybór należy do ciebie :) trzymaj się [piwo]

Napisano

Dodaj wiecej piasku na bieznik opon i fajnie by bylo gdybys wymodelowal lekkie wglebienia w piasku za samochodem:] Albo zrob taka bump-mape.

Napisano
  • Autor

No i siatka. Jak widzicie sa wglebienia (górki i dolonki ), ale nie widac ich na renderze:/ Pewnie trzeba zmienic jakis parametr w materiale, ale nie wiem ktory. Jak robie standartowym rendererem maxa to wszystko jest ladnie. Chyba bede musial pokombinowac.

 

PS: Juz znalazle mwinowajce przydlugiego renderingu!! Mapy raytrace troche krzacza z bumpem wygenerowanym przez simbiontmaxa...

Napisano

Ogladalem postepy w towjej pracy dosc czesto jednak po ostatnim DOWNie serwera z max3d.pl nie widze twoich zdjec :( a podgladalem bo tez robie hamerka jednak masz o wiele bardziej szczegolowego .. niestety nie widze dalszych postepow :( bo mi sie nie laduja zdjecia ?? ale tyle ile widzialem dotychczas to super. Zycze milej pracy :)

 

 

Tu jest link do mojego hamerka jeszcze nieskonczonego ale jest :) http://www.geocities.com/mjgrafika/hamera.jpg

Napisano
  • Autor

Hmmm. Sprawdzalem na roznych kompach i zdjecia sie odpadaja... Ale link, ktory dales tez nie dziala [rotfl2]

PS: może załóż WIPa na forum?

Napisano

noo teraz ten model wyglada, co do kolorow to sie nie wypowiem ale materiały sa dla mnie jeszcze troche... hmm plastikowe, chyba, a na pewno materiał opony. z otoczeniem ci nie pomoge bo nie znam brazila, ale z niecierpliwoscia czekam na informacje dotyczaca nowej kostki w kompie :) :D :> :]

 

PS. u mnie wszystkie obrazki dzialaja, a link plaina nie :)

 

pozdrawiam

Napisano

choc wiesz co moglbys sobie zrobic mape symulujaca cien w zaglebieniach :) taki pomysl mi przyszedl :) troche naokolo ale... oczywiscie chodzi o otoczenie :]

Napisano
  • Autor

Znowu otoczenie. Dodałem chmurki i dym.

Jak sie domyslacie to są domalówki.

Napisano

nieee no to ma byc dym ?? pracowac dalej !!. Niebo tez do poprawy....

 

Moze bys go tak przedstawil (oczywiscie zamiast czolgu wstaw samochod)

 

 

merkavamk4(2).jpg

 

albo tak:

 

 

jump.jpg

 

tu kilka fotek z pustyni i efekt dymu:

 

m1a2a.jpg

 

 

smoke1.jpg

 

 

smoke3.jpg

 

zobacz jak dym wyglada (w tle)

 

war_basraflee,0.jpg

 

 

Pozdro :D

 

Napisano
  • Autor

Za nic nie przepraszaj, te fotki bardzo mi pomogly:) Dzieki. Teraz idze oc musze zmienic...

Napisano
  • Autor

FINAL RENDER

 

żartuje:D

Ale już prawie. Zamieszczam update z nowym ustawieniem kamery. MAłe zmiany w otoczeniu. Myśle że w piątek puszcze render może 1024x768 albo 1280x960. Nie będzie mnie w domu przez ponad 12 godzin, więc komp popracuje. A nie będzie mnie bo mam otrzęsiny. Klasy 2 chcą się popastwic nad pierwszymi :P Ale my im pokażemy. Bierzemy własne markery i inne \"zabawki\" [rotfl2]

A wracając do 3d. Sorki za jakość rendera, ale nie mialem czasu na nic większego.

Napisano

daj kamerę niżej !! człowiek musiałby być wielkoludem żeby patrzeć na auto z takiego kąta :]

Napisano

czegos mi tu brak i nie wiem czego [co?] :|. To ma byc takie wszystko jednolite (dominuje jeden kolor :P ?)

Napisano
  • Autor

Update. Powróciłem do poprzedniego ustawienia kamery i dodalem nowe niebo. Myśle że takie otoczenie już zostanie. Chyba, że uda mi się znaleźć jakieś z dymem, bo domalowanie mi nie wychodzi:P Render bez auta, bo znowu się ciągnęło w nieskończoność...

Napisano

hmm, no jak dla mnie to takie niebo może być nad morzem, a nie nad pustynią ;) i nie mam pojęcia, dlaczego tak długo ci się to renderuje :|

Napisano
  • Autor

No to update z samochodem. PRzestaje to wszystko kumać:] Zmieniłem renderera na scanline\'a, a potem znowu na brazila, ustawilem wszystko (dokładnie!!) tak jak było i render trwał jakąś godzinke:]

MAGIA I CZARY [rotfl2]

Napisano

Popraw to niebo!! moze zapodaj takie kolory jak na tych fotkach co Ci dalem?/

Napisano

piwo dla ciebie za ustawienie kamery [piwo] teraz to auto od razu stało się cięższe :) ale niebo jest koniecznie do wymiany :| i jeszcze jedna sprawa... te felgi wyglądają jakby były całe zardzewiałe... właściwie to cała karoseria tak wygląda... ale jeszcze raz powtarzam, duży plus za ujęcie :D tak trzymaj [piwo]

P.S. daj może jakąś lekką mgłe na końcu, żeby tak się nagle horyzont nie urywał :)

Napisano

pamietaj że na pustyni są bardziej ostre cienie

niema chmór i niebo jest mniej niebieskie pozatym powietrze powinno drgać na horyzoncie

 

w Iraku było w sierpniu 60 stopni :) hyhy

Napisano
  • Autor

Z przyjemnościa dodam rozedrgane powietrze, ale powiedzcie jak:]

Napisano
  • Autor

No to zmieniłem niebo. Na te \"niby-krzaczki\" nie patrzcie, to błąd, brazil mi to wyrenderował bez mojej wiedzy :] A co do rozmytego tła to chyba zrobie tak:

wyrenderuje samo otoczenie z niebem (dodam rozmycie), potem całość i zmieszam wszystko. Dobrze myśle?

Napisano

jiebo już dobre ale cienie ..... na pustyni niema rozproszonego siwiatła :)

Napisano
  • Autor

A jak ustawic w brazilku zeby byly ostrzejsze? A może po prostu dodać światło (omni)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności