Skocz do zawartości

POJAZD 3D: HUMVEE


kozioo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 209
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hmm ja mam ten sam problem i jakos go powoli rozwiazuje :D

 

Po 1 to zastanow sie jak bedzie wygladac scena koncowa (final render). Czy bedzie to ujecie samochodu w garazu czy w terenie?. CZy samochod byl dlugo w uzytku czy dopiero co wyszedl z produkcj?. Jezeli byl dlugo w uzytku to pewno jego karoseria jest porysowana, sa slady zuzycia, odpryski farby, gdzies wystapia zaciemnienia a gdzie farba bedzie jasniejsza, pojawia sie zacieki (od jakies cieczy np. wody). Jezeli przejechal po poligonie to na 99,9% beda slady blota lub piasku. Poszukaj na www referek obloconych pojazdow. Slady blota rozmieszczaja sie na pojazdach w rozny sposob. Pojazd poruszal sie szybko to blotko osadzi sie pod ostrym katem (jakbys mazal pendzelkiem bo kartce). Bloto bylo mokre osadzi sie w pardziej \"czytelny\" sposob. Blotko suche ma jasniejszy kolor niz mokre, ma tez inny kolor jak i inny polysk. Hmm o ile mi wiadomo to bardziej realistyczny efekt uzyskasz przyciemniajac texture \"metalu\". Popracuj tez na polyskiem samej karoseri, zobacz na fotkach jak sie swiatlo odbija od samochodu. Tyle mojej wiedzy teoretycznej :)

 

W praktyce. Uzyj materialu Blend. Jako material 1 wstaw texture karoseri (czyli \"moro\" - bo zakladam ze bedzie go malowal w moro). Jako material 2 wstaw material blota (Ja u siebie wstawilem SimbiontMAX - darmowe procedurale, nie pamietam adresu gdzie mozna to pobrac). W Masce dajesz maske :D czyli obrazek czarno bialy. Tam gdzie masz kolor bialy bedzie bloto tam gdzie kolor czarny bedzie karoserka.

 

Tyle na temat pojazdu. :)

 

Zmien ta scenografie !! bo to jak LEGO wyglada. Juz lepiej zebys go postawil na jakiejs trawie a w tle rozmazany las. Badz na jakies ulicy ktora biegnie przez pustynie, w tym przypadku w tle zrob efekt \"rozmytego\" powietrza (pod wplywem temperatuty). Mozna by tez dodac jakis wrak czegos tam za nim z boku ulicy lub jakis dym (efekt toczonych walk).... A i popraw to ujecie kamery ! bo to jest delikatnie mowiac biedne. Pokaz ze ten samochod ma swoja wage !! a nie ze to resorak co wazy kilka gramow. :)

 

To chyba tyle poki co. Jezeli to wszystko juz wiesz to soorrka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally posted by kozioo

A mógłbys mi powiedziec jak \"zwiekszyc\" wage auta?

Ps. Dzieki za opis robienia brudu. Z pewnoscia sie przyda

 

Jak zrobisz rysy, zadrapania, odpryski,brud, bloto itp. itd. To \"waga\" pojazdu powinna sie zwiekszyc sama :]. Dodawaj szczegoly ktorych nie modelowales. No i jak juz mowilem duzo zalezy tez od ujecia kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo realizmu dodaje dobre ujęcie kamery, nie powiem, żebym się na tym jakoś szczególnie znał :D ale spróbuję ci to jakoś zobrazować...

kiedy ustawiasz kamerę, to najlepiej spójż na widok \"top\" w viewporcie i zwróć uwagę na pewną rzecz... otóż gdy wygląda to mniej więcej tak:

 

toy.gif

 

to ujęcie będzie raczej nierealistyczne, bo przecież człowiek nie ma tak okrojonego pola widzenia :) gdy ja ustawiam kamerę to staram się ją umieścić mniej więcej tak, jakby to były moje oczy... o, wiem :) spójż sobie na ścianę czy na monitor i zauważ, ile obejmuje twój wzrok, i teraz postaraj się tyle samo objąć kamerą, czyli mniej więcej tak:

 

real.gif

 

powinno to trochę dodać realizmu :)

 

domyślam się, że mój opis nie jest za bardzo profesjonalny :P ale może chociaż trochę ci pomoże :) trzymaj się [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a temu ciągle coś nie pasi :| po to się tyle narysowałem, bo nie chodzi tylko o to, żeby auto zajmowało cały obszar obrazka ale żeby kamera była w odpowiedniej odległości od obiektu !! Sikham, czy ty raz w życiu mógłbyś się do czegoś nie doczepić ?? :P i nie rób literówek w mojej ksywie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model pierwsza klasa. Teraz tylko jakieś fajne otoczenie, światełko i będzie super [soczek] .

 

ps. Jeśli chodzi o \"generator\" zabrudzeń najleprzy jest (moim zdaniem) Dirty Reyes. Bardzo fajna sprawa, jeśli nie uśmiecha ci się robienie własnoręcznej teksturki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally posted by Batou

ps. Jeśli chodzi o \"generator\" zabrudzeń najleprzy jest (moim zdaniem) Dirty Reyes. Bardzo fajna sprawa, jeśli nie uśmiecha ci się robienie własnoręcznej teksturki.

 

taaa tez go mam :] fajna rzecz

 

kozioo - jak ? no jak masz simbiontmaxa to masz tam mapy proceduralne (nie pamietam ktora to bloto). Co do tego co pokazales to jest juz w miare dobrze :) Pamietaj tylko ze jak bedzie go blotem brudzil to smialo !! nie ma ze boli :D.

 

Wracajac do scenografi to ta mi sie nie podoba. Tak nie wyglada budynek przez cos rozwalony :]

 

Pracowac dalej :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to update. Zastanwaiam, sie co zrobic z otoczeniem. Poogladalem troche fotek ruin i doszedlem do wniosku, ze sceneria pochlonelaby kilkaset tysiecy poly i duzo czasu wiec zrobie chyba droge przez pustynie.

Jest jeszcze jeden problem, mianowicie:

EVT: 13h:19m:58.1s total time for Brazil

 

Chyba wiecie o co chodzi. Czas wzrosł z 1,5 h do ponad 13 gdy dodalem syf na karosie... To troche dziwne, nieprawadaz?

Ale oto render...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jakoś tam te początki scenki wyglądają :] ale może lepiej nie kombinuj, tylko daj kamerę nad Hummerem tak, żeby nie było widać otoczenia... będziesz wtedy mógł oszukać widza dobierając odpowiednie oświetlenie i mapę HDRI (wszędzie mówię o tych mapach HDRI a sam ich nie używam :P), chociaż wybór należy do ciebie :) trzymaj się [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i siatka. Jak widzicie sa wglebienia (górki i dolonki ), ale nie widac ich na renderze:/ Pewnie trzeba zmienic jakis parametr w materiale, ale nie wiem ktory. Jak robie standartowym rendererem maxa to wszystko jest ladnie. Chyba bede musial pokombinowac.

 

PS: Juz znalazle mwinowajce przydlugiego renderingu!! Mapy raytrace troche krzacza z bumpem wygenerowanym przez simbiontmaxa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogladalem postepy w towjej pracy dosc czesto jednak po ostatnim DOWNie serwera z max3d.pl nie widze twoich zdjec :( a podgladalem bo tez robie hamerka jednak masz o wiele bardziej szczegolowego .. niestety nie widze dalszych postepow :( bo mi sie nie laduja zdjecia ?? ale tyle ile widzialem dotychczas to super. Zycze milej pracy :)

 

 

Tu jest link do mojego hamerka jeszcze nieskonczonego ale jest :) http://www.geocities.com/mjgrafika/hamera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo teraz ten model wyglada, co do kolorow to sie nie wypowiem ale materiały sa dla mnie jeszcze troche... hmm plastikowe, chyba, a na pewno materiał opony. z otoczeniem ci nie pomoge bo nie znam brazila, ale z niecierpliwoscia czekam na informacje dotyczaca nowej kostki w kompie :) :D :> :]

 

PS. u mnie wszystkie obrazki dzialaja, a link plaina nie :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieee no to ma byc dym ?? pracowac dalej !!. Niebo tez do poprawy....

 

Moze bys go tak przedstawil (oczywiscie zamiast czolgu wstaw samochod)

 

 

merkavamk4(2).jpg

 

albo tak:

 

 

jump.jpg

 

tu kilka fotek z pustyni i efekt dymu:

 

m1a2a.jpg

 

 

smoke1.jpg

 

 

smoke3.jpg

 

zobacz jak dym wyglada (w tle)

 

war_basraflee,0.jpg

 

 

Pozdro :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FINAL RENDER

 

żartuje:D

Ale już prawie. Zamieszczam update z nowym ustawieniem kamery. MAłe zmiany w otoczeniu. Myśle że w piątek puszcze render może 1024x768 albo 1280x960. Nie będzie mnie w domu przez ponad 12 godzin, więc komp popracuje. A nie będzie mnie bo mam otrzęsiny. Klasy 2 chcą się popastwic nad pierwszymi :P Ale my im pokażemy. Bierzemy własne markery i inne \"zabawki\" [rotfl2]

A wracając do 3d. Sorki za jakość rendera, ale nie mialem czasu na nic większego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update. Powróciłem do poprzedniego ustawienia kamery i dodalem nowe niebo. Myśle że takie otoczenie już zostanie. Chyba, że uda mi się znaleźć jakieś z dymem, bo domalowanie mi nie wychodzi:P Render bez auta, bo znowu się ciągnęło w nieskończoność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piwo dla ciebie za ustawienie kamery [piwo] teraz to auto od razu stało się cięższe :) ale niebo jest koniecznie do wymiany :| i jeszcze jedna sprawa... te felgi wyglądają jakby były całe zardzewiałe... właściwie to cała karoseria tak wygląda... ale jeszcze raz powtarzam, duży plus za ujęcie :D tak trzymaj [piwo]

P.S. daj może jakąś lekką mgłe na końcu, żeby tak się nagle horyzont nie urywał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zmieniłem niebo. Na te \"niby-krzaczki\" nie patrzcie, to błąd, brazil mi to wyrenderował bez mojej wiedzy :] A co do rozmytego tła to chyba zrobie tak:

wyrenderuje samo otoczenie z niebem (dodam rozmycie), potem całość i zmieszam wszystko. Dobrze myśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności