Jump to content

Ściana i jej pokrycie


Marcel100

Recommended Posts

Cześć. Mam do Was pytanie. Używam programu 3DS Max 8 i mam problem. Chodzi o to że gdy zrobie ścianę i kłade na nią teksture to ta tekstura robi się po obu stronach ściany. W moim przypadku projektuje dom i cegły z zewnątrz znajdują się też w środku. Jak zrobić żeby z zewnątrz i wewnątrz domu były rózne tekstury?

Link to comment
Share on other sites

Mżesz zrobić dwa boxy, jeden na zewnątrz i nadać mu jedną teksturę, a drugi wewnątrz, z inną teksturą :)

 

Ale lepiej zest zaznaczyć odpowiednie face'y i ustawić im odpowiedni material ID.

Następnie tworzysz sobie materiał sub-coś tam i do poszczególnch slotów wsadzasz inne materiały.

Link to comment
Share on other sites

Na sciane nakladasz modyfikitor edit poly. Przechodzisz na poziom poly bodajże klawiszem 4. Zaznaczasz odpowiednie polygony i w zakladkach z prawej (gdzies na dole) znajdziesz okienko z id. Wrzucasz sobie jakąś cyferke np. 2 ;-) Teraz wchodzisz do material editora wybierasz materiał multi/sub-object i pakujesz do pierwszego slota materiał dla poly którym NIE nadawałeś id a do drugiego materiał dla tych którym nadałeś id=2. Tam sa takie okienka obok slotów na materiały. Daj obok pierwszego 1 a obok drugiego 2. Przypisz materiał do sciany i gotowe ;-)

Link to comment
Share on other sites

A czy jest jakaś możliwość podwojenia textury na ścianie? Gdy nałożyłem teksture na ściane bardzo się rozciągnelą i wygląda nie ładnie. Jak zrobić by program nie rozciągał jej tylko obok niej kład drugą?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy