Marcel100 Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Cześć. Mam do Was pytanie. Używam programu 3DS Max 8 i mam problem. Chodzi o to że gdy zrobie ścianę i kłade na nią teksture to ta tekstura robi się po obu stronach ściany. W moim przypadku projektuje dom i cegły z zewnątrz znajdują się też w środku. Jak zrobić żeby z zewnątrz i wewnątrz domu były rózne tekstury? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Mżesz zrobić dwa boxy, jeden na zewnątrz i nadać mu jedną teksturę, a drugi wewnątrz, z inną teksturą :) Ale lepiej zest zaznaczyć odpowiednie face'y i ustawić im odpowiedni material ID. Następnie tworzysz sobie materiał sub-coś tam i do poszczególnch slotów wsadzasz inne materiały. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel100 Posted June 14, 2006 Author Share Posted June 14, 2006 Prosiłbym żeby ktoś mi to wytłumaczył troche dogłępbniej(krok po kroku). Jak sie ustawia ID itd.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozioo Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Jest to dokładnie wytłumaczone w helpie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
salvage Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Na sciane nakladasz modyfikitor edit poly. Przechodzisz na poziom poly bodajże klawiszem 4. Zaznaczasz odpowiednie polygony i w zakladkach z prawej (gdzies na dole) znajdziesz okienko z id. Wrzucasz sobie jakąś cyferke np. 2 ;-) Teraz wchodzisz do material editora wybierasz materiał multi/sub-object i pakujesz do pierwszego slota materiał dla poly którym NIE nadawałeś id a do drugiego materiał dla tych którym nadałeś id=2. Tam sa takie okienka obok slotów na materiały. Daj obok pierwszego 1 a obok drugiego 2. Przypisz materiał do sciany i gotowe ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 A nie prościej zrobić dwa materiały i nakładać je na zaznaczone poly? MultiSub sam się zrobi i ID poprzypisuje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel100 Posted June 14, 2006 Author Share Posted June 14, 2006 A czy jest jakaś możliwość podwojenia textury na ścianie? Gdy nałożyłem teksture na ściane bardzo się rozciągnelą i wygląda nie ładnie. Jak zrobić by program nie rozciągał jej tylko obok niej kład drugą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hcpiter Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Może te tutki ci pomogą bo jest w nich wszystko ładnie pokazane tak ze nie trzeba znac angola :] O texturach na face http://www.cgarchitect.com/resources/tutorials/smoke3d/tutorial13.asp A tu o jego UV http://www.cgarchitect.com/resources/tutorials/smoke3d/tutorial11.asp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now