Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć. Mam do Was pytanie. Używam programu 3DS Max 8 i mam problem. Chodzi o to że gdy zrobie ścianę i kłade na nią teksture to ta tekstura robi się po obu stronach ściany. W moim przypadku projektuje dom i cegły z zewnątrz znajdują się też w środku. Jak zrobić żeby z zewnątrz i wewnątrz domu były rózne tekstury?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mżesz zrobić dwa boxy, jeden na zewnątrz i nadać mu jedną teksturę, a drugi wewnątrz, z inną teksturą :)

 

Ale lepiej zest zaznaczyć odpowiednie face'y i ustawić im odpowiedni material ID.

Następnie tworzysz sobie materiał sub-coś tam i do poszczególnch slotów wsadzasz inne materiały.

Napisano
  • Autor

Prosiłbym żeby ktoś mi to wytłumaczył troche dogłępbniej(krok po kroku). Jak sie ustawia ID itd.?

Napisano

Na sciane nakladasz modyfikitor edit poly. Przechodzisz na poziom poly bodajże klawiszem 4. Zaznaczasz odpowiednie polygony i w zakladkach z prawej (gdzies na dole) znajdziesz okienko z id. Wrzucasz sobie jakąś cyferke np. 2 ;-) Teraz wchodzisz do material editora wybierasz materiał multi/sub-object i pakujesz do pierwszego slota materiał dla poly którym NIE nadawałeś id a do drugiego materiał dla tych którym nadałeś id=2. Tam sa takie okienka obok slotów na materiały. Daj obok pierwszego 1 a obok drugiego 2. Przypisz materiał do sciany i gotowe ;-)

Napisano

A nie prościej zrobić dwa materiały i nakładać je na zaznaczone poly? MultiSub sam się zrobi i ID poprzypisuje...

Napisano
  • Autor

A czy jest jakaś możliwość podwojenia textury na ścianie? Gdy nałożyłem teksture na ściane bardzo się rozciągnelą i wygląda nie ładnie. Jak zrobić by program nie rozciągał jej tylko obok niej kład drugą?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności