g:j:r Napisano 30 Czerwiec 2006 Napisano 30 Czerwiec 2006 Witam Mój pierwszy post i pierwszy "poważny" model autka w 3d - ulubiony Saab 9-5 "spawacz". Jeszcze dosc malo jest zrobione i sam widze wiele bugów - oczekuje krytyki i ewentualnych rad, zwlaszcza w kwestii czy jest sens to dalej ciągnac czy lepiej jednak zaczac od nowa:D Render: http://www.gjr.x12.pl/3d/r1.png Siatka: http://www.gjr.x12.pl/3d/siatka.png
pecet Napisano 30 Czerwiec 2006 Napisano 30 Czerwiec 2006 nie możesz dodać załącznika bo pewnie obrazek ma za duży rozmiar jesli chodzi o model to nie jest źle ale coś sie na zderzaku krzaczy, tam gdzie są wloty na dole, ale samochód to sobie nienajładniejszy wybrałeś:p
Lucas Napisano 30 Czerwiec 2006 Napisano 30 Czerwiec 2006 Mi tam Saab 9-5 się podoba, zresztą sam taki modelowałem:) U Ciebie są jeszcze drobne nieporządane krzywizny na zderzaku i coś nie tak z tyłu przedniego nadkola. Powodzenia
hkropinski Napisano 30 Czerwiec 2006 Napisano 30 Czerwiec 2006 dlaczego taka gesta siatka, gdybys ją znacznie zoptymalizowal ( elementy kompletnie niepotrzebne ) byloby napewno bardziej prosto, pozdr
g:j:r Napisano 30 Czerwiec 2006 Autor Napisano 30 Czerwiec 2006 pecet: moj zalacznik ma 3 KB i 100x75 px:/ mi tam sie 9-5 bardziej podoba od saaburu 9-2x:> hkropinski: rzeczywiscie, mialem przerwe w robieniu i jak teraz patrze na siate to jest zbyt skomplikowana, zabieram sie za upraszczanie
pecet Napisano 30 Czerwiec 2006 Napisano 30 Czerwiec 2006 1.a to sory myślałem że chciałeś dać do załącznika ten render i siatke co podałeś do nich linki 2. kwestia gustu, mi tam żadne saaby się nie podobają, a 9-2x wymodelowałem bo miałem ładne blueprinty:p i jest podobny do subaru:)
g:j:r Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 Hej Wrocilem i zabralem sie do roboty. Idzie dosc powoli i w ogole momentami wydaje mi sie ze powinienem zaczac od nowa bom sie uczyl caly czas podczas modelowania, ale mam juz nowy pomysl, wiec dociagne saab-a do konca i zaczynam cos nowego. Wiem ze felga jest troche nieokragla... W ogole mam z nia problem bo nie mam zadnego dobrego zdjecia kola saaba. www.gjr.x12.pl/3d/r18f.jpg www.gjr.x12.pl/3d/r19f.jpg www.gjr.x12.pl/3d/r20f.jpg siatki: www.gjr.x12.pl/3d/s2f.jpg Pozdr!
pecet Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 dziwna siatka na masce, teraz może nie przeszkadza ale coś czuje że jak dasz lakier to sie pokażą fale na niej :p drzwi na dole krzywe edit: dach chyba też krzywy
7demon Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 felga to napewno do poprawy bo do tej oryginalnej to jeszcze jej sporo brakuje. siatka w niektorych miejscach troche za gesta ( przynajmniej wedlug mnie), a tak poza tym to nie jest zle, choc mam wrazenie jak patrze na ten model ze jest troche krzywy.
g:j:r Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 pecet: chodzi pewnie przede wszystkim o ta czesc maski przy szybie... no rzeczywiscie bez sensu to jest zrobione. a juz na poczatku ktos mi radzil zeby optymalizowac to sie nie chcialo:P ale to moje pierwsze auto w koncu:)
pecet Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 przy szybie i na środku maski, poly powinny być równomierne, tak jak to zrobiłeś na początku maski na wysokości swiateł
g:j:r Napisano 1 Sierpień 2006 Autor Napisano 1 Sierpień 2006 Hmm, czyli tak [http://www.gjr.x12.pl/3d/s3f.jpg] tez nie jest do konca dobrze, poly na masce powinny byc w miarę podobnych rozmiarow... wrzucilem lakier z jakiegos tutka i wyszlo tak, no i chyba sa jakies smiecie:/ (chociaz jak np. wrzuce plane'a nad auto to sie robi ladniej:D). Render: www.gjr.x12.pl/3d/r21f.jpg. Dzieki za rady pecet!
g:j:r Napisano 11 Sierpień 2006 Autor Napisano 11 Sierpień 2006 Witam Nie robilem update'ow bo obecnie moje obcowanie z forum polega na czytaniu postow z dzialu Bitwa i zastanawianiu sie czy samemu nie sprobowac:P Poza tym sie nad felga meczylem, ciagle daleko do oryginalu ale juz tak zostawie bo nawet mi sie podoba, robilem ja splajnami a potem surface'em co zawsze sprawialo mi duzo klopotow wiec i tak jestem zadowolony. Na probnych renderach wyskoczyly mi krzaki: www.gjr.x12.pl/3d/saab95_f1.png www.gjr.x12.pl/3d/saab95_f2.png www.gjr.x12.pl/3d/saab95_f3.png ktore nie wiem skad sie biora, ale chyba to raczej wina ustawienia vray'a (poza tym z tylu ramy tylnej szyby, na tych renderach sa tez jeszcze stare krzywe i niedopasowane do opon felgi). No i tu render z probami materialu jakis: www.gjr.x12.pl/3d/rt.jpg Model jest ciagle momentami krzywawy, albo nie taki jak oryginal, ale daje sobie spokoj z poprawianiem. I pytanie: jak robicie klamki, a wlasciwie miejsce na nie w drzwiach? probowalem cutowac dziure na klamke ale efekt raczej denny, pewnie lepiej booleanem, ale troche mi sie komp zolwic zaczyna przy tylu poly. Jest jakis inny sposob? Pozdravki
..:: WIKTOR ::.. Napisano 12 Sierpień 2006 Napisano 12 Sierpień 2006 No teraz lakier jest fajny :) Ogolnie modelik spoko - wykonany na przyzwoitym poziomie :) Co to miejsc na klamki... Hmmm... Ja w Renowce modelowalem normalnie... :D To zalezy od tego jaki efekt chcesz uzyskac. Mozesz zrobic zaglebienie nawet bitmapa... Przy modelowaniu trzeba miec opanowane troszke zasady ukkladania sie siatki po dodaniu MS bo mozesz nabalaganic. P.S. Tez chcialem wyrzezbic to autko... ;P Tylko ciiii... ;)
g:j:r Napisano 19 Sierpień 2006 Autor Napisano 19 Sierpień 2006 Eksperymentuje ze studiem, ten render jest raczej porazkowy (ale moge pokazac jeszcze brzydszy kolor:D), w ogole momentami wydaje mi sie ze drzwi sa zbyt krzywe (chyba ze te ciemne placki vray robi), wy tez tak uwazacie:P? Felgi w ogole mi sie przestaly podobac ale na razie takie zostawiam. (edit: kolo mi krawedz nadkola z tylu zgniotlo:( dopiero teraz zauwazylem) W sumie ostatecznie chce auto wrzucic w scene - jakas pustynia czy cus, w tle jakies gory albo wzgorza, pogoda burzowa i wkolo takie "krzoki" co w westernach sie przewalają (edit: czyli [/url]widliczki łuskowate (Selaginella lepidophylla)):P render: www.gjr.x12.pl/3d/r5.png I takie tam zblizenie na lampę, modelowalem ją jak jeszcze duzo mniej umialem:p www.gjr.x12.pl/3d/nmt3.png greetz
Eden-3d Napisano 19 Sierpień 2006 Napisano 19 Sierpień 2006 czy ta linia jest tu potrzebna?? bo wydaje mi sie ze nie
g:j:r Napisano 19 Sierpień 2006 Autor Napisano 19 Sierpień 2006 Eden-3d: dzieki, ale na stara siatke patrzysz bo nowszej jeszcze nie wrzucilem:P ta linia nie byla potrzebna, przynajmniej w gornej czesci
Diesel Napisano 19 Sierpień 2006 Napisano 19 Sierpień 2006 Praca jakoś toczy sie dalej ale są błędy zaznaczyłem pare na tym dołączonym rysunku.
g:j:r Napisano 19 Sierpień 2006 Autor Napisano 19 Sierpień 2006 uh, coz za obleśna siatka... ale jak juz wyrenderowalem to zamieszczam... nastepnym razem bedzie lepiej:D http://www.gjr.x12.pl/3d/psiatka.png diesel: dzieki za konkrety! poprawilem, chociaz nie wiem do konca o co chodzi z tym grillem? ze nie na wysokosci szparki miedzy maska a reszta? A tu prawie koncowy render:P http://www.gjr.x12.pl/3d/r5_nmt_Top.png
Diesel Napisano 19 Sierpień 2006 Napisano 19 Sierpień 2006 Chodziło mi oto ze jest nierówno rozmieszczony a ta ostatnia część jest zabardzo wsunięta, a tak wogle to całkiem niezle ci idzie
g:j:r Napisano 22 Sierpień 2006 Autor Napisano 22 Sierpień 2006 Priwiet Cos mam malo czasa ostatnio:/ Wyrenderowalem autko z czescia poprawek bledow zauwazonych przez diesla... http://gjr.x12.pl/3d/r6_F.png I zaczalem sie bawic w scenke - dreamscape: http://gjr.x12.pl/3d/test1.png Czy jak wlacze daylight-a w DS to musze miec wlaczone GI w vray-u (wiadomo ze nie musze:p, ale chodzi o to zeby jakos to wygladalo...)? Bo sie masakrycznie dlugo renderuje:/ Daswidania
..:: WIKTOR ::.. Napisano 22 Sierpień 2006 Napisano 22 Sierpień 2006 No i piekny Saabik, dobrze to wyglada :)
g:j:r Napisano 22 Sierpień 2006 Autor Napisano 22 Sierpień 2006 Kr3tz:no bo mi sie blueprintsy raz rozjechaly, jak bedzie czas to wysle drzwi do blacharza zeby powyginal:P Diesel: dzieki dzieki:), fotel zaczalem modelowac, zobaczymy... A co myslicie o tej sceneryji:D? pzdr
g:j:r Napisano 29 Sierpień 2006 Autor Napisano 29 Sierpień 2006 kurcze, chce zrobic ladna scenke z saab-em ale chyba to przerasta moje umiejetnosci:/ http://www.gjr.x12.pl/3d/test3.jpg to ma byc tlo i mi niezbyt wychodzi:/ wiec sie zabralem za poprawianie samego auta i tyl ktorego nie pokazywalem, wlasnie szukam wydechow hirscha:P
damusTo Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 Całkiem sympatycznie tylko widzisz, okolice posadowienia lusterka mi cos poważnie nie leży i jak wyzej drzwi coś za płasko ale dawaj dalej
Dawcio_m Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 pecet- skopiuj link bez http:// to zadziała.
g:j:r Napisano 30 Sierpień 2006 Autor Napisano 30 Sierpień 2006 dobra, teraz tamten link juz na pewno dziala, jak edytowalem posta to zmienilem go niby na prawidlowy, ale okazalo sie ze zmienilem tylko tekst, a nie linka:/ damusTo: trzeba bylo mowic wczesniej:P ja na tym modelu sie praktycznie wszystkiego uczylem, wiec duzo rzeczy jest skwaszone, chociaz jak dla mnie to lusterko i jego mocowanie ujdzie:P drzwi natomiast postaram sie dzisiaj wieczorem poprawic. wrzucam rendery z nocy, na dwóch jest skopany rowek miedzy maska a przednia czescia karoserii, na trzecim go podwyzszylem. Moze wylapiecie totalne krzaki jeszcze... www.gjr.x12.pl/3d/r8_Focus.png www.gjr.x12.pl/3d/r8_Side.png www.gjr.x12.pl/3d/r8.png pzdr
Diesel Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 Model jest bardzo ładny ale z tej scenki bym zrezygnował
g:j:r Napisano 30 Sierpień 2006 Autor Napisano 30 Sierpień 2006 A jakbym zrobil cos w tym stylu? http://www.trollhattansaab.net/images/Saab%209-3%20range.jpg Tylko moze nie 3 a dwa autka... Kurde kombiacza bym musial modelować:P
damusTo Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 Nie zrozumieliśmy się nie czepiam sie lusterka tylko miejsca do którego przylega... jeczcze na tyle cos widziałem ale rozumie ze nie zamierzasz juz w nim dłubać ? Pytanko w czym renderujesz ? i w zasadzie nie widze powodu do rezygnacji ze sceny krajobrazowej - to bedzie cenne doswiadczenie.
g:j:r Napisano 30 Sierpień 2006 Autor Napisano 30 Sierpień 2006 damusTo: bylbym wdzieczny jakbys dokladnie wytlumaczyl o co chodzi z tym miejscem przylegania lusterka;) wtedy sie zastanowie czy poprawic;) no i oczywiscie prosze o wytykanie wszelkich bledow, po prostu mam coraz mniej czasa:(... renderuje aktualnie w vray-u. scenka chyba bedzie:) pzdr
pecet Napisano 31 Sierpień 2006 Napisano 31 Sierpień 2006 co do scenki: w oddali ładnie wygląda, ale sama teksturka asfaltu ma za małą rozdzielczosc i ciężko oceniać jak to będzie wyglądało z samochodem co do samochodu: nawet ładnie, i lakier ma coś w sobie:p ale jeszcze trzeba by było go dopracować, lusterko chyba jest dobrze połączone:) dorób jeszcze uszczelki bo jakoś łyso wygląda ;) nieciekawe ujęcie dałeś, lepiej jakby kamera była niżej
damusTo Napisano 31 Sierpień 2006 Napisano 31 Sierpień 2006 OK mówisz i masz to co pozaznaczałem wydaje mi sie trzeba poprawić zaznaczyłem tez co mnie uzekło, chciałem pochwalić felgi - bardzo naturalne. A tu korekta choć nie przesadzam w naturze mam oblukany tylko model 93 należący do mojego wspólnika (na marginesie sprawdzałem mu ukratkiem ostatnio srednia prędkość mało sie nie posikałem do tej pory sie do mnie nie odzwya 26 km/h bua ha ha ha...)
g:j:r Napisano 31 Sierpień 2006 Autor Napisano 31 Sierpień 2006 damusTo: Dzieki:) Wziales troche starego rendera, ten bug przy chromie wkolo swiatel jest poprawiony, za to na nowych juz felgi tak ladnie nie wygladaja bo zmienilem oswietlenie:/ Z reszta postaram sie powalczyc, ale z drzwiami bedzie ciezko bo przez to ze modelowalem klamki tam jest straszny syf, a czasu mało... (na marginesie;) - moze ten saab 9-3 ma silnik od motorynki:P? rozumiem ze jestescie z Wawy, pewno ciagle stoi w korku;) to jest ta najnowsza wersja, czy ta klimatyczna co sie kiedys 900 nazywała?) pecet: ujecia sa wip-owskie:) racja z uszczelkami pzdr
damusTo Napisano 31 Sierpień 2006 Napisano 31 Sierpień 2006 korki korkami ja mam średnie ok 80 po miescie (nadrabiam krakoską i po nocach) SERDECZNIE POZDRAWIAM MÓJ ULUBIONY PATROL POLICJI - kiedys im sie uda :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się