Spikexxl Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 Prosze, na wstepie nie bijcie mnie za taki temat, ale dreczy mnie to pytanie od bardzo dawna. Mianowicie, przegladam wiele prac...Sa one bardzo ladne, nieraz zastanawiam sie czy mogl to zrobic normalny user maxa czy ktos wybitnie utalentowany. Tu moje pytanie... CZy jak zaczynaliscie prace w maxie ( nie wierze zeby od razu ktos tworzyl super prace) korzystaliscie z podrecznikow, video tutoriali czy moze korzystaliscie z czegos innego co poprawialo wasze zdolnosci modelowania?? Pytam sie Was, poniewaz zastanawiam sie sam nad soba co ja wlasciwie umiem zrobic w maxie------------modelowalem audice A3-ke z video tutoriala, ktora brat mi usunal i lekkimi slowy w ********* i usunalem maxa... na przywrocenie pracy bylo juz za pozno:(----- Doszlem do wniosku ze jakbym mial zrobic prace od nowa na nowo musilbym patrzec do tego tutka ( czyli praktycznie znam tylko interfejs).... Z maxa nie korzystam juz z jakies 1,5 roku i ciezko mi bedzie na poczatku, ale chcialbym wymodelowac Seata iIbize model stella ( poczatkowe marzenie w maxie). Prosze o "normalne" odpowiedzi, a nie "chamstwo" tak jak to bywa na niektorych forach... Ps. Jestescie, jak dla mnie, wzorem do pracy---- jednym slowem profesjonalistami.... licze na Wasza pomoc:)
Huter Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 Mnie tam starczyło: http://www.max3d.pl http://www.google.pl Nie ma co łapać się z jakieś wielkie prace jak nie umie się modelować prostych przedmiotów ... rozglądnij się ... znajdź jakiś prosty obiekt w swoim pokoju i modeluj - zrob go :) ... wymodeluj budzik ;) ... porobisz kilkanaście takich małych pierdułek i sam nie będziesz kiedy wymodelowałeś katedre :P ... EDIT No i F1 przypomniało mi się jak przeczytałem posta rowr'a ;) 1 1
rowr Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 hemmm ja poprostu na poczatku robilem tutki jak leci ...aaa i ksiazke paskow przerobilem ...mozna jeszcze helpa...ogolnie poprostu trzeba czesto zagladac do tego programu... 1
vv3k70r Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 zaraz utalentowane, raczej wyjatkowo cierpliwe... calej reszty mozna nauczyc nawet malpe
Mulczas Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 calej reszty mozna nauczyc nawet malpe oj nie wiem - ja sie wielu rzeczy nie nauczylem :D a co do poczatkow, to chyba najlepsze sa tutoriale, najlepiej te wyjasniajace dzialanie poszczegolnych funkcji. po przerobieniu jakiegos sproboj pozmieniac kilka rzeczy, lub zrob podobna prace samodzielnie, ew. podpierajac sie tutorialem. Ale wg. mnie, zeby robic naprawde dobre pracki (patrz 3dtotal, czy polowa z tego forum niestety trzeba miec to "cos", a najgorsze jest, ze ja tego nie mam :( ) 1
..:: WIKTOR ::.. Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 Checi, czas, determinacja, kumpli na forum ktrorzy pomoga i... czasem trzeba ich posluchac... ;) Chyba ze sie chcesz na bledach (swoich) uczyc - to tez jest dobre ale czasochlonne i nerwowe rozwiazanie ;P Mulczas ma racje... trzeba miec to cos w sobie... To tak jak ja probowalem rysowac concepty samochodow i jakos tak nie mialy te moje wypociny "polotu"... Kreatywnosc jest wazna - dlatego nie wszyscy sa wielkimi artystami. Najwazniejsze zeby tworczosc tobie przynosila satysfakcje. I pamietaj zeby sobie wyznaczac nowe cele, podnosic poprzeczke i probowac osiagnac za wszelka cene zamierzony cel - nie zniechecaj sie przy tworzeniu - bo Max czasem lubi wkurzyc ;) Na poczatek to wybierz sobie cos latwego - najlepiej jakiegos tutka przerob z jakas latwo "forma" i stopnoiwo przechodz do trudniejszych elementow. Nie probuj robic tego co robia "zaawansowani" Maxowicze bo to cie zgubi. trzeba njpierw poznac pewne zasady modelowania a dopiero pozniej brac sie za ciezka robote. Pamietaj ze kazdy z nas byl kiedys na Twoim miejscu wiec poogladaj nasze prace to powinno ci dodac sil ;) Zycze sily w walce z Maxem i czekam na efekty!!! Pozdrawiam! EDIT: Wlasnie zauwazylem ze jestes z Zywca - piekne miasto jestem, tam srednio co 3 dni - no to fajnie miec ziomala na forum :> 1
Tullaris Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 Spikexxl ja miałem podobnie... zniechęciłem się i rzuciłem maxa na długi czas... ale z czasem powiedziałem sobie: "nie mam talentu, nie mam umiejętności, nie mam czasu, nie widze w tym dla siebie przysżłosci... wogóle jest to żałosne... ale **** robie" i od tamtego czasu średnio kilka godzin dziennie robie turtiale :)... 1
Spikexxl Napisano 2 Lipiec 2006 Autor Napisano 2 Lipiec 2006 Dziekuje Wam za wszystkie rady.... to prawda, mi tez brakuje tego czegos i moze rzeczywiscie zabralem sie " z motyka na slonce" :) Naprawde doradziliscie mi jak zaczac i pozbierac sie do max'a... czekam tylko na grafike i juz zabieram sie do roboty... Dla mnie zawsze bedziecie the best.... Dzieki jeszcze raz za wszystko :) PS. Wiktor, mieszkam dokladnie 10 km od Zywca ale dla mnie to nic bo i tak tam uczeszczam do Technikum Mechaniczno-Elektrycznego.... Tu racje Ci przyznac musze, piekne miasto, a najlepiej pije sie Żywca w Żywcu :D PS1. Dzieki jeszcze raz wszystkim za udzial w tym temacie... powaznie pomogliscie mi sie pozbierac do max'a. dzEKOWA STRASZNA, szefy JESTESCIE.
ognisty Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 ja radze: kup se ksiazeczke, cos w rodzaju '3ds max cwiczenia praktyczne', nic tak nie zmobilizuje do nauki jak wydana wlasna kasa na ksiazeczke :) ja sie tak nauczylem podstaw, po ktorych leci już tylko coraz lepiej
Altus Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 Ja na poczatku zrobilem kilka tutoriali, potem robilem duzo speedow, powoli poznawalem rozne narzedzia maxa uzywajac tylko klawisza f1, ale mysle ze najwiecej dalo mi ogladanie mnostwa dobrze ulozonych siatek forumowiczow :).
Spikexxl Napisano 3 Lipiec 2006 Autor Napisano 3 Lipiec 2006 Wlasciwie to ksiazki mam az3 do Max'a... -Po prostu 3ds max 4 -3ds max 4 techniki modelowania -Cwiczenia praktyczne 3ds max 4 :) Probowalem robic kilka rzeczy z nich i moze robilem blad, nie przerobilem ich dokladnie... Bo przerzeciez nie mozna( tak jak to jest w moim przypadku) napalic sie od razu na jakies super projekty nie znajac podstawowych funkcji w maxie
hkropinski Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 ja jak zaczynałem ( calkiem niedawno bo jeden rok temu ) to o grafice dowiedzialem sie w takiej ksiązce komputer swiata, o 3ds maxie 6. jak ją kupilem za 9,80 to dopiero bylem podniecony... robilem domki z boxow ale to mi nie wystarczalo. rowniez z tej ksiązki dowiedzialem się o naszym forum i tak sie jakos rozwinęlo i chyba jest coraz lepiej ze mną;)
illy Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 mi starczylo F1, do netu mialem slaby dostep, i do tego przez modem
Spikexxl Napisano 3 Lipiec 2006 Autor Napisano 3 Lipiec 2006 ja jak zaczynałem ( calkiem niedawno bo jeden rok temu ) to o grafice dowiedzialem sie w takiej ksiązce komputer swiata, o 3ds maxie 6. jak ją kupilem za 9,80 to dopiero bylem podniecony... robilem domki z boxow ale to mi nie wystarczalo. rowniez z tej ksiązki dowiedzialem się o naszym forum i tak sie jakos rozwinęlo i chyba jest coraz lepiej ze mną;) Po Twoich pracach zamieszczonych w linkach widze ze idzie Tobie bardzo dobrze.... :) Poczatkowo zabiore sie za jakies proste rzeczy opanowujac stopniowo technike modelowania... i oczywiscie wiecej bede pytal sie na forum bo tak to sam czegos nie moglem zrobic i to olewalem i byl to moj blad...
misiold Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 hkropinski- ty tez zaczynales z ksiazeczki "komputer swiata" he he he szczeze przerobilem cala ksiazeczke no po za cwiczeniami z animacja :D a potem rady z Experta, ktore chco mocno eee...scisle tj by rozpedzily mnie w Maxie. Wczesnie byl jescze Anim8 czy jakos tak ale to nuuudna historja :D. a szczeze radze zaczac od przyjzenia sie siatkom z Max3d.pl znjdziesz tam sporo zastosowan a i na wlasnej skorze sie dobrze uczy!
JohnZi Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 Hehe a ja zaczynalem z ksiazki heliona "3ds max5: projekty i rozwiazania" Wydalem na nia 99 zlociszy wiec warto bylo ja przestudiowac:d Jednak do tej pory nie przerobilem jej calej, ma prawie 900 stron:P Wiec pozniej zostaly mi tutoriale, ktore okazaly sie duzo praktyczniejsze;] Heh nigdy nie zapomne kilkunastu godzin spedzonych na tworzeniu lyzki z matrixa:D Pewnie nie jeden od tego zaczynal;]
..:: WIKTOR ::.. Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 JohnZi: Ja nie zaczynalem od lyzki z Matrixa :P No widze ze wszyscy to tak "po Polsku" za wiedze z ksiazek sie wzieli - to juz wiem dlaczego niektorzy mowia ze jestem jakis "inny" ;P hehehe jakie ksiazki...?? hehehe Nie no sorry mam 1: "3ds max 4 Techniki modelowania" - ale ja kupilem niedawno z wyprzedazy
erwin Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 Przede wszystkim przerabiaj duzo tutkow, a jesli interesuje Cie modelowanie samochodow, to polecam nabyc Car4ever, jest to swietny videotutorial modelowania samochodu. http://www.max3d.pl/show.php?id=dvd_carmod
Gość dageoff Napisano 2 Grudzień 2008 Napisano 2 Grudzień 2008 Witam wszystkich ) Przepraszam za odswiezanie tematu, ale uznalem, ze nie ma sensu zakladac nowego. :o Grafika interesuje sie krotko, staram sie przegladac to forum w poszukiwaniu informacji niezbednych do rozpoczecia nauki. Interesuje mnie bardziej modelowanie w 3D (lecz moim celem jest animacja). Pamiteam jak obejzalem pierwszy raz bajke "Dawno temu w trawie", mialem wtedy ok 10 lat (nie wiem dokladnie); juz wtedy zafascynowala mnie grafika komptuerowa, ale jako maluch wiedzialem ze sobie nie poradze. Teraz mam 17 lat i czas sie wziac za siebie :) Skoncze z biografia, a zaczne pytac. W zasadzie to jedno pytanie. Czy do rozpoczecia nauki potrzebuje gruntownej wiedzy z zakresu np. photoshopa czy innych programow podobych, czy moge smialo zaczynac swoja przygode od 3ds max czytajac do niego tutki i niedlugo tez ksiazki?
floo Napisano 2 Grudzień 2008 Napisano 2 Grudzień 2008 śmiało zaczynaj od tutków... a przede wszystkim czytania postów na forum, korzystania z funkcji szukaj na forum... oraz pytaj wujka google... i nie zadawania pytań na które jest już odpowiedź... a w maxie zacznij od klawisza F1(help). przy czym english jest obowiązkowy w tej branży... a ps przyda się ale pewnie później, teraz zacznij od czytania... :) Książkę bym sobie darował, a lepiej zainwestował sporo czasu na przyswojenie wiedzy, bo jest tego cała masa na necie... Powodzenia!
09121986 Napisano 9 Grudzień 2008 Napisano 9 Grudzień 2008 Nie wiem ja moze sie nie znam ale ja to najpierw surowa ksiazka podstaw , jak trzasniesz cala i ci sie max nie znudzi to znaczy ze jest dobrze i mozna przejsc do tutkow. Tak ja zaczynalem, w sumie to zaczynam teraz ponownie bo przygode z maxem rozpoczalem jak byl max 2,5 daaawno temu ale po ponad miesiacu dalem za wygrana i teraz reaktwyacja poszla w Sierpniu :) ale jak dla mnie na poczatke ksiazka potrzebna. Teraz na start przerobilem "Profesjonalne przygotowanie do tworzenia grafiki i animacji w programie 3ds max 9 " Joanny Pasek (wyd.Helion) kosztuje grosze ma 460 stron. SZalowych rzeczy po niej nie zrobisz ale podstawy to podstawy Pozdrawiam
sly Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 jak fajnie że wykopałeś wątek... powodzenia. pozdrawiam. P.S. przerób interface po łebkach, podejdź do kilku "kluczowych" (takich co to uczą wszystkiego po trochu) Tutoriali... poddaj się na 6 miesięcy i ucz się dalej.. i tak cyklicznie co pół roku... w końcu zauważysz że najwięcej uczysz się podczas tych 6miesięcy abstynencji maxowej. :)
Martinus Napisano 11 Grudzień 2008 Napisano 11 Grudzień 2008 Jesli masz kłopoty z ogarnięciem 3ds Max'a, proponuje przypomnieć sobie podstawowe elementy modelowania na prostszym programie( ja np. uczę się na Wings 3D-funkcje się pokrywają z max'em, w którym oczywiście jest ich nieco więcej, jednak na dobry początek mysle ze powinny wystarczyć) Jeśli chodzi o rendering tu odradzam Wings'a. . .w tym przypadku lepiej posiedzieć kilka godzin nad książką lub tutorialem i zrobić to w Max'ie
Tomek Kosiorek Napisano 11 Grudzień 2008 Napisano 11 Grudzień 2008 Nie wiem ja moze sie nie znam ale ja to najpierw surowa ksiazka podstaw , jak trzasniesz cala i ci sie max nie znudzi to znaczy ze jest dobrze i mozna przejsc do tutkow. Pozdrawiam To raczej świadczy o tym czy książka jest dobrze napisana a nie o zapale Ucznia. Jeśli chcesz prześlę Ci Pocztą Polską;) książkę dzięki której łągodnie i z efektami zagłębisz się w opcje 3ds. Jeśłi chcesz napisz na priv. PS. są tam efektoiwne ale łatwe sceny które pokazują jak to się je
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się