Skocz do zawartości

Robienie dziury


maczuga

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

No właśnie miałem napisać że bez użycia booleana ale siostra truła d**e żebym złaził z kompa. Ma ktoś jakieś pomysły? W jednym v-tucie by Hindus było to wyjaśnione ale jak to mówią dla 60 gram kiełbasy nie opłaca się brać całego wieprza do domu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić okrągłą dziurę (na wylot lub nie) w 3ds max 8?

 

Najprosciej to wymodelowac;/ Dobrze by było gdybyś dał screena albo opisał w jakiej powierzchni chcesz zrobić dziure. Metod jest tyle ile przypadków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meeen... poszukaj tutaj, kiedyś to opisywałem dokladnie... użyj searcha.

A co dokładnie mam wpisać w szukajkę? Najlepiej by było bezpośredni link do postu ale nie chcę być upierdliwy ;P Master: cut'em sie nie zrobi idealnie okraglej dziury. Wpadlem na pomysl zeby zaznaczyc 2 przeciwlegle edgi potem ten srodkowy, gorny i dolny, i dac connect edge, potem na srodkowym wierzcholku chamfer, delete polygon, create polygon itd itp ale to działa tylko z szescianem. Ma ktoś jakiś inny pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jejciu... czy ktoś może mi podsunąć pomysł na zrobienie dziury na wylot(wymodelowanie)?

 

 

PS

Udało mi się uzyskać takie coś:

uo0006gj5.png

Zrobiłem to tą moją metodą, ale uświadomiłem sobie że jest lepsza, składa się z inset, delete, create poly :)

 

PS2

czy ktoś wie jak mogę sobie zbindować pod klawisz C opcję Connect przy Edit Poly? Wiem że Configure UI ale tam się bindnie tak że muszę klikać, a ja bym chciał tak tylko "c" i już edgi połączone segmentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieno, nic prostrzego..

Bierzesz boxa, i zaznaczasz Vertexy , puźniej zaznaczasz ten na którym miejscu chciał byś by była dziura, i dajesz modyfikator CHAMFER, dziura robi się sama...

Jeżeli nie masz Vertexu tam w boxie gdzie chciał byś mieć, to możesz do wymodelować, by był tam gdzie chcesz... albo... dodać modyfikator Tessele, i tam jest taka obcja by ukladał edgesy na krzyż, w tedy przeważnie w środku kwadratu robi się Vertex, i możesz robić dziurke :))

 

Jeżeli chcesz zorbić dziure na wylot, to puźniej zaznaczasz poligony które zorbiły ci kolo w kwardacie, te po chamferze i dodajesz Bridge, tylko oczywiście musito być z dwuch stron.

 

Screen:

1tl0.jpg

2po7.jpg

3se6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok: po kolei:

A: Tworzysz boxa jak poniżej:

acu1.jpg

 

B; dajesz srodkowemu polgonowi zarówno na wierzchu, jak i pod spodem boxa tesselate razy 2:

bkm2.jpg

 

C: usuwasz srodkowe poligony i zaznaczasz same vertexy jakie po nich zostały. Zaznaczonym vertexom przypisujesz modyfikator spherify, dzięki czemu ślicznie się ułożą w kółeczko. Im większa będzie wczesniej wielokrotność teselate, tym gładsze bedzie kółko. Ja jednak zwykle nie przekraczam 16 scianek.

Uwaga! modyfikator nalezy przypisać po kolei osobno dziurze na dole i osobno na górze.

Każdorazowo po tej operacji nalezy zrobić konwersje do poly. Nie wolno przypisywać tego modyfikatora obu końcom dziury naraz.

cbe1.jpg

 

D: Zaznaczasz krawędzie po obu stronach dziury, ale... jedną naprzeciwległą parę pozotaw niezaznaczoną:

dsp4.jpg

 

E: Dajesz na to bridge z opcją selected edges: dzięki niezaznaczeniu jednej pary krawędzi, bridge wie, które krawędzie przypisać którym. Niezaznaczona para jest tutaj punktem odniesienia.

etc6.jpg

 

F: Później już tylko wystarczy dobudować tą ostatnią ściankę za pomocą bridge lub create (polygon) i... gotowe:

fmi1.jpg

 

UWAGA!!!

Jesli dziura nie ma byc na wylot, to po punkcie C za pomoca bridge odbudowujesz płaszczyznę koła i ją wytłaczasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności