maczuga Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 Jak zrobić okrągłą dziurę (na wylot lub nie) w 3ds max 8?
Matti Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 opcja boolean jednak strasznie kszani siatke wiec lepiej recznie:]
maczuga Napisano 23 Lipiec 2006 Autor Napisano 23 Lipiec 2006 No właśnie miałem napisać że bez użycia booleana ale siostra truła d**e żebym złaził z kompa. Ma ktoś jakieś pomysły? W jednym v-tucie by Hindus było to wyjaśnione ale jak to mówią dla 60 gram kiełbasy nie opłaca się brać całego wieprza do domu :D
Shogun 3D Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 Meeen... poszukaj tutaj, kiedyś to opisywałem dokladnie... użyj searcha.
kozioo Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 Jak zrobić okrągłą dziurę (na wylot lub nie) w 3ds max 8? Najprosciej to wymodelowac;/ Dobrze by było gdybyś dał screena albo opisał w jakiej powierzchni chcesz zrobić dziure. Metod jest tyle ile przypadków...
Master Kiełbaster Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 weź prawym przysiskiem w viewport opcyja cut i klikaj kółeczko okrąglutkie zaznaczasz poly w środku kółeczka bierzesz go out! i masz otffora
maczuga Napisano 23 Lipiec 2006 Autor Napisano 23 Lipiec 2006 Meeen... poszukaj tutaj, kiedyś to opisywałem dokladnie... użyj searcha. A co dokładnie mam wpisać w szukajkę? Najlepiej by było bezpośredni link do postu ale nie chcę być upierdliwy ;P Master: cut'em sie nie zrobi idealnie okraglej dziury. Wpadlem na pomysl zeby zaznaczyc 2 przeciwlegle edgi potem ten srodkowy, gorny i dolny, i dac connect edge, potem na srodkowym wierzcholku chamfer, delete polygon, create polygon itd itp ale to działa tylko z szescianem. Ma ktoś jakiś inny pomysł?
maczuga Napisano 23 Lipiec 2006 Autor Napisano 23 Lipiec 2006 jejciu... czy ktoś może mi podsunąć pomysł na zrobienie dziury na wylot(wymodelowanie)? PS Udało mi się uzyskać takie coś: Zrobiłem to tą moją metodą, ale uświadomiłem sobie że jest lepsza, składa się z inset, delete, create poly :) PS2 czy ktoś wie jak mogę sobie zbindować pod klawisz C opcję Connect przy Edit Poly? Wiem że Configure UI ale tam się bindnie tak że muszę klikać, a ja bym chciał tak tylko "c" i już edgi połączone segmentem.
naeq Napisano 24 Lipiec 2006 Napisano 24 Lipiec 2006 nieno, nic prostrzego.. Bierzesz boxa, i zaznaczasz Vertexy , puźniej zaznaczasz ten na którym miejscu chciał byś by była dziura, i dajesz modyfikator CHAMFER, dziura robi się sama... Jeżeli nie masz Vertexu tam w boxie gdzie chciał byś mieć, to możesz do wymodelować, by był tam gdzie chcesz... albo... dodać modyfikator Tessele, i tam jest taka obcja by ukladał edgesy na krzyż, w tedy przeważnie w środku kwadratu robi się Vertex, i możesz robić dziurke :)) Jeżeli chcesz zorbić dziure na wylot, to puźniej zaznaczasz poligony które zorbiły ci kolo w kwardacie, te po chamferze i dodajesz Bridge, tylko oczywiście musito być z dwuch stron. Screen:
Shogun 3D Napisano 24 Lipiec 2006 Napisano 24 Lipiec 2006 Ok: po kolei: A: Tworzysz boxa jak poniżej: B; dajesz srodkowemu polgonowi zarówno na wierzchu, jak i pod spodem boxa tesselate razy 2: C: usuwasz srodkowe poligony i zaznaczasz same vertexy jakie po nich zostały. Zaznaczonym vertexom przypisujesz modyfikator spherify, dzięki czemu ślicznie się ułożą w kółeczko. Im większa będzie wczesniej wielokrotność teselate, tym gładsze bedzie kółko. Ja jednak zwykle nie przekraczam 16 scianek. Uwaga! modyfikator nalezy przypisać po kolei osobno dziurze na dole i osobno na górze. Każdorazowo po tej operacji nalezy zrobić konwersje do poly. Nie wolno przypisywać tego modyfikatora obu końcom dziury naraz. D: Zaznaczasz krawędzie po obu stronach dziury, ale... jedną naprzeciwległą parę pozotaw niezaznaczoną: E: Dajesz na to bridge z opcją selected edges: dzięki niezaznaczeniu jednej pary krawędzi, bridge wie, które krawędzie przypisać którym. Niezaznaczona para jest tutaj punktem odniesienia. F: Później już tylko wystarczy dobudować tą ostatnią ściankę za pomocą bridge lub create (polygon) i... gotowe: UWAGA!!! Jesli dziura nie ma byc na wylot, to po punkcie C za pomoca bridge odbudowujesz płaszczyznę koła i ją wytłaczasz.
maczuga Napisano 24 Lipiec 2006 Autor Napisano 24 Lipiec 2006 dzieki za pomoc, musze poprobowac ktorym sposobem bedzie mi sie najlepiej modelowalo, ale thx wszystkim za fatyge. Yo!
Shogun 3D Napisano 24 Lipiec 2006 Napisano 24 Lipiec 2006 Maczuga, odnośnie Twojego poprzedniego pytania; skrótu klawiszowego "c" to ty nie ruszaj: to jest skrót od widoku z kamery: bardzo potrzebny, nawet, jak teraz kamery nie używasz.
maczuga Napisano 24 Lipiec 2006 Autor Napisano 24 Lipiec 2006 zrobiłem sobie tak żeby tylko przy modyfikatorze Edit Poly albo obiekcie editable poly działał jako connect, a tak to normalnie jako kamera jest.
Rekomendowane odpowiedzi