Napisano 23 Lipiec 200618 l Autor No właśnie miałem napisać że bez użycia booleana ale siostra truła d**e żebym złaził z kompa. Ma ktoś jakieś pomysły? W jednym v-tucie by Hindus było to wyjaśnione ale jak to mówią dla 60 gram kiełbasy nie opłaca się brać całego wieprza do domu :D
Napisano 23 Lipiec 200618 l Jak zrobić okrągłą dziurę (na wylot lub nie) w 3ds max 8? Najprosciej to wymodelowac;/ Dobrze by było gdybyś dał screena albo opisał w jakiej powierzchni chcesz zrobić dziure. Metod jest tyle ile przypadków...
Napisano 23 Lipiec 200618 l weź prawym przysiskiem w viewport opcyja cut i klikaj kółeczko okrąglutkie zaznaczasz poly w środku kółeczka bierzesz go out! i masz otffora
Napisano 23 Lipiec 200618 l Autor Meeen... poszukaj tutaj, kiedyś to opisywałem dokladnie... użyj searcha. A co dokładnie mam wpisać w szukajkę? Najlepiej by było bezpośredni link do postu ale nie chcę być upierdliwy ;P Master: cut'em sie nie zrobi idealnie okraglej dziury. Wpadlem na pomysl zeby zaznaczyc 2 przeciwlegle edgi potem ten srodkowy, gorny i dolny, i dac connect edge, potem na srodkowym wierzcholku chamfer, delete polygon, create polygon itd itp ale to działa tylko z szescianem. Ma ktoś jakiś inny pomysł?
Napisano 23 Lipiec 200618 l Autor jejciu... czy ktoś może mi podsunąć pomysł na zrobienie dziury na wylot(wymodelowanie)? PS Udało mi się uzyskać takie coś: Zrobiłem to tą moją metodą, ale uświadomiłem sobie że jest lepsza, składa się z inset, delete, create poly :) PS2 czy ktoś wie jak mogę sobie zbindować pod klawisz C opcję Connect przy Edit Poly? Wiem że Configure UI ale tam się bindnie tak że muszę klikać, a ja bym chciał tak tylko "c" i już edgi połączone segmentem.
Napisano 24 Lipiec 200618 l nieno, nic prostrzego.. Bierzesz boxa, i zaznaczasz Vertexy , puźniej zaznaczasz ten na którym miejscu chciał byś by była dziura, i dajesz modyfikator CHAMFER, dziura robi się sama... Jeżeli nie masz Vertexu tam w boxie gdzie chciał byś mieć, to możesz do wymodelować, by był tam gdzie chcesz... albo... dodać modyfikator Tessele, i tam jest taka obcja by ukladał edgesy na krzyż, w tedy przeważnie w środku kwadratu robi się Vertex, i możesz robić dziurke :)) Jeżeli chcesz zorbić dziure na wylot, to puźniej zaznaczasz poligony które zorbiły ci kolo w kwardacie, te po chamferze i dodajesz Bridge, tylko oczywiście musito być z dwuch stron. Screen:
Napisano 24 Lipiec 200618 l Ok: po kolei: A: Tworzysz boxa jak poniżej: B; dajesz srodkowemu polgonowi zarówno na wierzchu, jak i pod spodem boxa tesselate razy 2: C: usuwasz srodkowe poligony i zaznaczasz same vertexy jakie po nich zostały. Zaznaczonym vertexom przypisujesz modyfikator spherify, dzięki czemu ślicznie się ułożą w kółeczko. Im większa będzie wczesniej wielokrotność teselate, tym gładsze bedzie kółko. Ja jednak zwykle nie przekraczam 16 scianek. Uwaga! modyfikator nalezy przypisać po kolei osobno dziurze na dole i osobno na górze. Każdorazowo po tej operacji nalezy zrobić konwersje do poly. Nie wolno przypisywać tego modyfikatora obu końcom dziury naraz. D: Zaznaczasz krawędzie po obu stronach dziury, ale... jedną naprzeciwległą parę pozotaw niezaznaczoną: E: Dajesz na to bridge z opcją selected edges: dzięki niezaznaczeniu jednej pary krawędzi, bridge wie, które krawędzie przypisać którym. Niezaznaczona para jest tutaj punktem odniesienia. F: Później już tylko wystarczy dobudować tą ostatnią ściankę za pomocą bridge lub create (polygon) i... gotowe: UWAGA!!! Jesli dziura nie ma byc na wylot, to po punkcie C za pomoca bridge odbudowujesz płaszczyznę koła i ją wytłaczasz.
Napisano 24 Lipiec 200618 l Autor dzieki za pomoc, musze poprobowac ktorym sposobem bedzie mi sie najlepiej modelowalo, ale thx wszystkim za fatyge. Yo!
Napisano 24 Lipiec 200618 l Maczuga, odnośnie Twojego poprzedniego pytania; skrótu klawiszowego "c" to ty nie ruszaj: to jest skrót od widoku z kamery: bardzo potrzebny, nawet, jak teraz kamery nie używasz.
Napisano 24 Lipiec 200618 l Autor zrobiłem sobie tak żeby tylko przy modyfikatorze Edit Poly albo obiekcie editable poly działał jako connect, a tak to normalnie jako kamera jest.