Jump to content

Modelowanie map do gier


ra-v

Recommended Posts

Witam, mam pytanko....

osoboy które tworzyły kiedys mpy do gry, czy mgłbyby sie podzielić ze mna technika wykonania ?

Tzn mapa, np. W miescie, ulice itd.

Robie to tak stawiam plane dziele na polygony i jak to dalej robic żeby ładnie wygladało ?

bo moja technika jest zdecydowanie do kitu...

prosze o pomoc

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Mapy do gier do się chyba robi w specjalnych edytorach, chyba że mówisz o grasz planszowych :P. Z tego co mówisz to nic nie wynika, no i co z tego że robisz sobie plane i dzielisz go? Czym niby ma być ten plane? A z tym, że Twoja technika jest zdecydowanie do kitu to się w zupełności zgadzam :).

Link to comment
Share on other sites

proponuje poczytac o tym i sprubowac dowiedziec sie czegos wiecej na ten temat bo sama odpowiedz na to pytanie nic tak naprawde Ci nie da. kazdy obiekt w kazdej grze jest wymodelowan i taka jest podstawa reszta juz zalezy od silnika i programistow w jakiej formie onie tego potrzebuja. ale proponuje poszukac jakis artykolow na ten tema a nie zadawac pytania za kazdym razem jak cos Ci przjdzie do glowy o nie wiesz jak to zrobic. (mi chyba tez sie przydalo)

Link to comment
Share on other sites

valery - buahhahhaa :)

 

ra-v - hmm - tak sobie mysle ze najprostszym levelem jaki mozesz zrobic (w sumie do jakkiejkolwiek gry) - bedzie niewielka zamknieta przestrzen wypelniona roznorakimi obiektami - wiec w sumie calosc problemu sprowadza sie do natrzaskania roznych przedmiotow - moze to byc np. cmentarz (wystarczy ci plane z textura trawy, do tego plotek, pare nagrobkow i juz :), albo jakas nieduza arena do strzelanki - jakies podloze, mur naookolo - w srodku pare skrzynek i pudel, jakies moze schodki i galeryjka i juz :)

 

pozoa

Link to comment
Share on other sites

a co robisz mapke miasta do gry, w której będzie twój model niemieckiego żołnierza?? zdradziłbyś chociaż adres stronki gry, poczytałbym o niej coś więcej ;} nie wiem jakie masz limity triangli, ale ja pamiętam, że w referencjach 3d maxa jest tutorial o tworzeniu miasta na potrzeby gry, tylko, że bardziej low poly, więc mogłbyś go obczaić... tak jak zresztą tutorial znajdujący się w tym samym miejscu o modelowaniu postaci żołnierza na potrzeby gry, bo tak to zaczynasz od zadka strony

Link to comment
Share on other sites

tylko jednego w tym tutorialu nie moge zrozumieć....

gdy zrobie juz splinem ulice, i wszystko jest ok, to nie moge dodać reszty terenu za pomoca create line... nawet jak to zrobie i potem dam surface to tylko ulica powstaje a reszty terenu nie ma...

dzieje żie tak zapewne bo linia która tworze za pomocą create line nie łaczy sie z ulica...

dałem w customize żeby sie łaczyły z vertex ale teraz tez nie działa ;/

jak powinienem to zrobić aby było ok ?

Link to comment
Share on other sites

(...) jak to zrobie i potem dam surface to tylko ulica powstaje a reszty terenu nie ma (...)

Aby nie było żadnych problemów siatka zrobiona ze spline'ów musi tworzyć czworokaty. Co z resztą widać na tutorialu.

 

Tak szczerze mówiąc to nie jest to sposób najszczęśliwszy do modelowania (są przypadki gdzie się przydaje, ale odradzam stosowania jako fundamentalnej metody). Radze uczyć sie modelować za pomocą editable poly - szybciej, więcej i bez zbędnych problemów.

PS: Do robienia samej drogi polecam Path Deform - ułatwisz sobie jej odpowiedni tiling.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

ok opisuje dokładnie

w tym utorialu

http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs142/index.html

krok 7 Create a terraain splines, gdy mam już cała trase do wyścigu, t chce dorobić równiez resztę terenu....

tzn trawę lub góry, tego typu zeczy...

w tym tytku jest napisane że mam zrobić create line, no i tak własnie robie dodałem również w customize vertex no ale gdy dodaje linie to nie łaczy mi sie ona z wierzchołkiem, co w wyniku daje, że gdy dam do lni modyfikator suface, pokazuje mi sie sama ulica, a terenu nie ma :|

i własnie nie wiem jak to mam zrobić ;/

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy